اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

dark souls

کاربر سایت
May 19, 2012
1,025
نام
رضا
PlayStation’s CEO also wants to know if The Elder Scrolls 6 and Starfield will be on PS5 | VGC

خودشون خدای انحصارن! بعد نگرانه ببینه elder scrolls و بقیه بازیها میان روی PS5 یا نه!
سونی حتی کاراکتر spider man در سایر
بازی ها مثل marvels avengers رو درانحصار کنسول خودش قرار داده بعد اینا انتظار دارن بازی کنسول سلر و گیم پس سلری مثل elder of scrolls VI رو کنسولشون بیاد. :D
اگه بخوان همچین بازی بزرگی رو برای کنسول سونی هم عرضه کنند من خودم نفر اولم که ترولشون می کنم.
7.5 بیلیون دلار خرج کنی که بازی هات برای کنسول رقیب هم عرضه بشه کار احمقانه تر از این هم‌ممکن؟:D
چند وقت کامنت ها اکانت xbox توی اینستاگرام و توییت دنبال میکنم در مورد اینکه جنگ کنسول ها خوب نیست و با هم‌ دوست باشیم‌ و از این جک ها.:D
دو حالت داره و محتمل ترین گزینه اینکه میخوان بیشتر محتوای زنیمکس رو انحصاری اکوسیستم خودشون کنن که استراتژی فوقالعاده ای هست یا اینکه میخوان بیشتر محتوا زنیمکس رو برای کنسول ها سونی هم حالا بصورت همزمان و یا دیرتر عرضه کنن که نهایت حماقت ممکن.:D
سر اینکه death loop, ghostwire tokyo اول رو ps5 عرضه میشه کم meme براشون نساختن وای به حال روزی که
elder of scrolls vI هم برای کنسول ها سونی عرضه کنند.
 
آخرین ویرایش:

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,275
نام
علیرضا
سونی حتی کاراکتر spider man در سایر
بازی ها مثل marvels avengers رو درانحصار کنسول خودش قرار داره بعد اینا انتظار دارن بازی کنسول سلر و گیم پس سلری مثل elder of scrolls VI رو کنسولشون بیاد. :D
اگه بخوان همچین بازی بزرگی رو برای کنسول سونی هم عرضه کنند من خودم نفر اولم که ترولشون می کنم.
7.5 بیلیون دلار خرج کنی که بازی هات برای کنسول رقیب هم عرضه بشه کار احمقانه تر از این هم‌ممکن؟:D
چند وقت کامنت ها اکانت xbox توی اینستاگرام و توییت دنبال میکنم در مورد اینکه جنگ کنسول ها خوب نیست و با هم‌ دوست باشیم‌ و از این جک ها.:D
دو حالت داره و محتمل ترین گزینه اینکه میخوان بیشتر محتوای زنیمکس رو انحصاری اکوسیستم خودشون کنن که استراتژی فوقالعاده ای هست یا اینکه میخوان بیشتر محتوا زنیمکس رو برای کنسول ها سونی هم حالا بصورت همزمان و یا دیرتر عرضه کنن که نهایت حماقت ممکن.:D
سر اینکه death loop, ghostwire tokyo اول رو ps5 عرضه میشه کم meme براشون نساختن وای به حال روزی که
elder of scrolls vI هم برای کنسول ها سونی عرضه کنند.
از نظر من مایکروسافت
.
.
.
.
.
.
بله در این حد احمق هست پس میاد.
من مطمئنم حتی استارفیلد رو بیارن.
 
  • Like
Reactions: dark souls

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,383
نام
محمد
در مورد عرضه بازی‌های پرهزینه روی گیم‌پس یه سری نکات وجود داره. اول اینکه دیگه تو سیستم گیم‌پس اونم بعد از اینکه به نزدیک ۲۰ میلیون مشترک رسیده، دیگه فروش تک بازی خیلی اهمیت نداره، هر چند هنوز هم خیلی‌ها به هر دلیلی میان بازی رو جداگانه می‌خرن، یا اینکه رو گیم‌پس تست می‌کنن و اگه خوششون بیاد بازی رو خریداری می‌کنن. به فرض اگه یه بازی پرفروش ۱۵۰ میلیون دلار هزینه تولیدش باشه، تو حالت عادی اگه ۲۰ میلیون فروش کنه، چیزی بین ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد درآمدزایی کرده (اینکه سود چقدر هست به عوامل زیادی بستگی داره). حالا چرا ۸۰۰ میلیون؟ چون خیلی از بازی‌ها بعد از یه مدت کوتاه هم به صورت فیزیکی و هم دیجیتالی تخفیف می‌خورن و اینجوری نیست یه بازی همیشه قیمتش ۶۰ یا اخیرا ۷۰ دلار باشه. مثلا Doom Eternal تو تخفیفات آخرسال، قیمتش میشه ۲۰ دلار.

حالا تو سیستم گیم‌پس به صورت عادی اگه ۵ میلیون مشترک ثابت وجود داشته باشه، ماهیانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار درآمدزایی وجود داره (همون قضیه تخفیف و قیمت کمتر)، این وسط یه سهمی هم می‌رسه به ناشرهایی که بازیشون عرضه شده و مشخصا نه تنها این وسط سودی نصیب مایکروسافت نمیشه بلکه ضرر هم می‌کنه. ولی وقتی این عدد برسه به ۳۰ میلیون مشترک ثابت، اون درآمد میشه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار به صورت ماهیانه که وقتی سهم ناشرها کم میشه، باز هم سود خیلی زیادی باقی می‌مونه.

حالا با فرمول اون بازی که ۲۰ میلیون نسخه می‌فروشه بریم جلو. به فرض ۵ میلیون نفر نسخه کامل رو می‌خرن که میشه ۲۰۰ میلیون دلار. ۱۵ میلیون هم از طریق گیم‌پس تجربه می‌کنن که خب اینجا دیگه اشتراک ماهیانه مد نظر هست، یعنی به فرض ۳۰ میلیون مشترک، در سال درآمد می‌ره بالای ۳ میلیارد، به فرض ۵۰ میلیون مشترک می‌ره بالای ۵ میلیارد! حالا مایکروسافت هر تعداد هم بازی پرهزینه تولید کنه به همون نسبت تعداد مشترکین هم بالاتر می‌ره و‌ سود بیشتری نصیبش میشه. البته این اعداد همش مثال هست و صرفا خواستم کلیت موضوع رو بگم.

یه بازی مثل The Elder Scrolls روی سایر پلتفرم‌ها هم فروش خیلی زیادی داره، این بازی اگه انحصاری بشه آیا معادل فروش رو بقیه پلتفرم‌ها از طریق گیم‌پس جبران میشه؟ در حالت عادی مسلما نه، ولی وقتی اینو در نظر بگیریم این بازی باعث میشه تعداد زیادی بیان Xbox بخرن، اونوقت مایکروسافت وارد یه بازی دو سر سود میشه!

این تجارتی که مایکروسافت واردش شده به نظرم ریسک زیادی نداره چون مشتری دنبال جنس باکیفیت هست. شما یه پلتفرم با کیفیت بالا و قیمت مناسب داشته باشی و یه سرویس که بازی‌های خفن زیادی دارن، مسلما مشتری میاد دنبال محصولت. این وسط مهم‌ترین موضوع پشتوانه مالی اولیه و آستانه تحمل ضرر هست که واسه گیم‌پس هر دو موضوع حل شده و با بیشتر شدن تعداد مشترکین، مایکروسافت مشکلی بابت عرضه بازی‌های پرهزینه رو سرویس نداره، ناشرها هم کم‌کم عناوین بزرگ رو به صورت روز اول یا با مدت کمتر از زمان عرضه، رو گیم‌پس می‌فرستن.

در مجموع باید گفت گیم‌پس یه تجارت هست که هم برای سازنده سودآور هست و هم برای گیمرها صرفه اقتصادی داره و ماهیت این سرویس هیچ منافاتی با کیفیت یا هزینه تولیدی واسه بازی‌ها نداره.
 

Lord Stark

کاربر سایت
Aug 17, 2007
16,047
نام
معراج
در مورد عرضه بازی‌های پرهزینه روی گیم‌پس یه سری نکات وجود داره. اول اینکه دیگه تو سیستم گیم‌پس اونم بعد از اینکه به نزدیک ۲۰ میلیون مشترک رسیده، دیگه فروش تک بازی خیلی اهمیت نداره، هر چند هنوز هم خیلی‌ها به هر دلیلی میان بازی رو جداگانه می‌خرن، یا اینکه رو گیم‌پس تست می‌کنن و اگه خوششون بیاد بازی رو خریداری می‌کنن. به فرض اگه یه بازی پرفروش ۱۵۰ میلیون دلار هزینه تولیدش باشه، تو حالت عادی اگه ۲۰ میلیون فروش کنه، چیزی بین ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد درآمدزایی کرده (اینکه سود چقدر هست به عوامل زیادی بستگی داره). حالا چرا ۸۰۰ میلیون؟ چون خیلی از بازی‌ها بعد از یه مدت کوتاه هم به صورت فیزیکی و هم دیجیتالی تخفیف می‌خورن و اینجوری نیست یه بازی همیشه قیمتش ۶۰ یا اخیرا ۷۰ دلار باشه. مثلا Doom Eternal تو تخفیفات آخرسال، قیمتش میشه ۲۰ دلار.

حالا تو سیستم گیم‌پس به صورت عادی اگه ۵ میلیون مشترک ثابت وجود داشته باشه، ماهیانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار درآمدزایی وجود داره (همون قضیه تخفیف و قیمت کمتر)، این وسط یه سهمی هم می‌رسه به ناشرهایی که بازیشون عرضه شده و مشخصا نه تنها این وسط سودی نصیب مایکروسافت نمیشه بلکه ضرر هم می‌کنه. ولی وقتی این عدد برسه به ۳۰ میلیون مشترک ثابت، اون درآمد میشه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار به صورت ماهیانه که وقتی سهم ناشرها کم میشه، باز هم سود خیلی زیادی باقی می‌مونه.

حالا با فرمول اون بازی که ۲۰ میلیون نسخه می‌فروشه بریم جلو. به فرض ۵ میلیون نفر نسخه کامل رو می‌خرن که میشه ۲۰۰ میلیون دلار. ۱۵ میلیون هم از طریق گیم‌پس تجربه می‌کنن که خب اینجا دیگه اشتراک ماهیانه مد نظر هست، یعنی به فرض ۳۰ میلیون مشترک، در سال درآمد می‌ره بالای ۳ میلیارد، به فرض ۵۰ میلیون مشترک می‌ره بالای ۵ میلیارد! حالا مایکروسافت هر تعداد هم بازی پرهزینه تولید کنه به همون نسبت تعداد مشترکین هم بالاتر می‌ره و‌ سود بیشتری نصیبش میشه. البته این اعداد همش مثال هست و صرفا خواستم کلیت موضوع رو بگم.

یه بازی مثل The Elder Scrolls روی سایر پلتفرم‌ها هم فروش خیلی زیادی داره، این بازی اگه انحصاری بشه آیا معادل فروش رو بقیه پلتفرم‌ها از طریق گیم‌پس جبران میشه؟ در حالت عادی مسلما نه، ولی وقتی اینو در نظر بگیریم این بازی باعث میشه تعداد زیادی بیان Xbox بخرن، اونوقت مایکروسافت وارد یه بازی دو سر سود میشه!

این تجارتی که مایکروسافت واردش شده به نظرم ریسک زیادی نداره چون مشتری دنبال جنس باکیفیت هست. شما یه پلتفرم با کیفیت بالا و قیمت مناسب داشته باشی و یه سرویس که بازی‌های خفن زیادی دارن، مسلما مشتری میاد دنبال محصولت. این وسط مهم‌ترین موضوع پشتوانه مالی اولیه و آستانه تحمل ضرر هست که واسه گیم‌پس هر دو موضوع حل شده و با بیشتر شدن تعداد مشترکین، مایکروسافت مشکلی بابت عرضه بازی‌های پرهزینه رو سرویس نداره، ناشرها هم کم‌کم عناوین بزرگ رو به صورت روز اول یا با مدت کمتر از زمان عرضه، رو گیم‌پس می‌فرستن.

در مجموع باید گفت گیم‌پس یه تجارت هست که هم برای سازنده سودآور هست و هم برای گیمرها صرفه اقتصادی داره و ماهیت این سرویس هیچ منافاتی با کیفیت یا هزینه تولیدی واسه بازی‌ها نداره.
چقدر سلیس و خوب توضیح میدی آدم عشق میکنه >:D<:D گیم پس تو نسل 8 فوق العاده بود ... اگر تو نسل 9 مایکروسافت اینو تقویتش کنه و حمایت بیشتری بشه ازش قطعا بازی رو عوض میکنه و نسل 9 رو به نسل سرویس های گیمینگ تبدیل میکنه
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
شایعه شده Square enix میخواد بخش غربیش رو به خاطر عملکرد بدش تو بازی avengers بفروشه و یوبیسافت خریدارشه.. یکی اومده گفته مطمئنی؟! سافت داره ولی یوبیسافت؟! :D
ولی گزینه خوبیه کلی بازی بدرد بخور سبک متفاوت داره مثل tomb raider, Deus Ex .. فعلا مایکروسافت تا غربیشو پیش بره بعد سر فرصت بخش شرقیشو بخره تامام!

2020-11-21 05.23.08.jpg
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,063
شایعه شده Square enix میخواد بخش غربیش رو به خاطر عملکرد بدش تو بازی avengers بفروشه و یوبیسافت خریدارشه.. یکی اومده گفته مطمئنی؟! سافت داره ولی یوبیسافت؟! :D
ولی گزینه خوبیه کلی بازی بدرد بخور سبک متفاوت داره مثل tomb raider, Deus Ex .. فعلا مایکروسافت تا غربیشو پیش بره بعد سر فرصت بخش شرقیشو بخره تامام!

View attachment 181828
چه جالب. اتفاقا قبلا اسکوئر رو بررسی کرده بودم و با خودم گفتم ای کاش بشه فقط همون چند تا استودیو غربیش مثل کریستال داینامیکز رو بخره (در واقع دو تا استودیو بزرگ بیشتر نیست، Eidos و Crystal Dynamics). البته این اینسایدره گفته یوبی سافت، ولی خب هرچیزی ممکنه :D
 
آخرین ویرایش:

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
مشخصه که Dev kit تا اوایل تابستون امسال هنوز آماده نبوده و مایکروسافت نتونسته به موقع به دست دولوپرها برسونه

View attachment 181690
برخلاف سونی که از 2019 دوکیت هارو فرستاده ودائم آپدیت کرده ، دوکیت های سری ایکس و اس خیلی دیر بدست توسعه دهنده رسیده...
پارسال هم شایعه شده بود که مایکروسافت دوکیت هارو فقط به تعداد انگشت شماری از توسعه دهنده های مطرح داده بود
 
آخرین ویرایش:

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,611
اگر تو نسل 9 مایکروسافت اینو تقویتش کنه و حمایت بیشتری بشه ازش قطعا بازی رو عوض میکنه و نسل 9 رو به نسل سرویس های گیمینگ تبدیل میکنه
بعد ٧.۵ بیلیون دلاری که هزینه ی خرید بتسدا با شرکت مادرش شد فکر کنم دیگه این موضوع از "اگر" گذشته و به قطعیت رسیده :D. مطمعنم ( و مطمعن باشید !) که نتنها سرویس گیم پس از طرف مایکروسافت حمایت و گسترده تر میشه بلکه کاملا این سرویس در نسل ٩ گیم چنجر خواهد بود و به زودی بقیه هم خواه ناخواه به همین سمت میرن.
 

sopranus

کاربر سایت
Jan 17, 2009
1,368
نام
aliakbar
فکر کنم کوالیشن نسخه وان گرز رو هم اپگرید کرده
موقع انتشار بازی اونقدر از بازی بد میگفتن که یادم نمیاد گرافیکش همینقدر خفن بود یا نه ولی بعد از دیدن نمایش 4k بازی رو سری اکس پشمی برام نمونده بود دوباره حوس کردم بازی کنم که این سری واقعا کپ کردم چون یه جاهای بازی واقعا نسل بعدی و فوق‌العاده است خلاصه یه تست کنید شاید شما هم نظرتون مثل من عوض شه به جز روایت داستان بقیه موارد تو کمپین عالی ان یه سری از فنای سری اونقدر کوبیدن بازیرو که من هیچ رغبتی نداشتم تمومش کنم ولی الان بدجور سورپرایز شدم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر