اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,712
فیل اسپنسر یه مصاحبه داشته با وبسایت gamereactor ، مطالب جالبی رو عنوان کرده. من خیلی خلاصه ترجمه میکنم.

- قبل از دور اول خریدها، چی شد که باعث شد یه روز صبح بلند شی و به خودت بگی "ما استدیوهای بیشتری نیاز داریم. ما بازیهای فرست پارتی بیشتری نیاز داریم" ؟

+ وقتی به سالهای گذشته و دوره xbox one و حتی 360 برمیگیردم متوجه میشم که کمپانی (مایکروسافت) روی استودیوها و پتانسیل ها و توانایی هایی که داشتن به اندازه کافی سرمایه گذاری نکرد. که نتیجش هم مشخص شد.
مساله ای که در تولید بازی وجود داره اینه که اگر به اندازه کافی براش سرمایه گذاری نکنی، یکی دو سال که هیچ، حتی ممکنه تا سه ، چهار یا پنچ سال هم هیچ نمایشی ازش نداشته باشی.
زمانی که من رییس ایکس باکس شدم به این نتیجه رسیدم که ما کم سرمایه گذاری کردیم و الان به سرمایه گذاری بیشتری نیاز داریم که در اون برهه نمیتونستیم همچین کاری بکنیم. پس من به عنوان رییس مجبور بودم هم بیزینس رو سرپا نگهدارم و هم با مدیران ارشد مایکروسافت مذاکره کنم. برای اینکار من یک مدل تجاری ترسیم کردم که در اون اولویت سرمایه گذاری در جاهایی باشه که میدونستیم زودتر بازدهی دارند تا زمانی که سرمایه گذاریهای بلند مدتمون به نتیجه برسن.
این داستان اینجوری هم یک شبه نبود، زمان برد تا حمایت پرتنرها و کمپانی رو جلب کنیم. به هر روی الان خیلی هیجان زدم که با خرید زنیمکس در حال حاضر 23 تا استودیو فرست پارتی داریم.
- آیا از لاین آپ حال حاضرتون راضی هستید یا احساس میکنید یه ژانری یا یک استودیوی خاصی جاش خالیه؟
فکر میکنم چیزی که الان کمبودش حس میشه بازیهای کژوال و E ریتد هستش که توش ضعف داریم. مشخصن ماینکرفت و بعضی از فرنچیزهای دیگه هستند ولی (کافی نیستند و وجود) توسعه و تقویت استودیوهایی که بازیهای خلاقانه میسازن به شدت برام مهمه. و برای همین به دنبال جذب کریتورهای بیشتر در این زمینه هستیم.


- شما این اواخر گفتید که بیش از این دلیلی نداره بازیهای فرست پارتی ایکس باکس رو روی سوییچ هم عرضه کنید . آیا موضع شما درباره نرم افزار ایکس باکس (و ویندوز pc ) تغییر کرده؟

+ در درجه اول باید بگم که من اعتقاد دارم بازیهای خوب باید تا جای ممکن برای همه در دسترس باشن. ولی فکر نمیکنم که جالب باشه برای هر بازی انحصاری ازم بپرسید آیا این روی سوییچ میاد یا نه؟ نه نمیاد :D اگر قرار باشه بازیهای فرست پارتی ایکس باکس روی پلتفرم دیگه ای بیان اون فقط PC خواهد بود. اگر یک بازی فرست پارتی رو برای pc منتشر کنیم، روی استیم و استور خودمون هم خواهد اومد. ما در کنار pc و گیم پس و استیم خواهیم ایستاد!

- نظر کلیتون در باره انحصاری ها چیه؟ به نظرتون انحصاری ها یک مزیت برای یک پلتفرم و بیشتر شدن ارزشش نداره؟
+ در کوتاه مدت داره ولی در بلند مدت تبدیل میشن به اسلحه ای به نام "بازیهای انحصاری" و تقابل بین داشته های من و داشته تو. من فکر کنم بازیهای انحصاری برای پلتفرم های محدود به عنوان ابزاری برای مارکتینگ و جذب مخاطب برای اون پلتفرم ها استفاده میشه. حالا موثر هم هستند؟ بعضی داده ها میگن بله و بعضی هم میگن خیر. به طور واضح همونطور که شما هم اشاره کردید انحصاریها برای افزایش هیجان و شور شوق بسیار خوب هستند.
( اینجا یه سری توضیحات میده که ما و سونی تو تعطیلات میترکونیم و این داستانا) و اینگونه ادامه میده:

هیجان برای بازیها بیشتر از بازیهای انحصاریه مخصوصن در شرایط کنونی که دنیا باهاش درگیره و کرونا که ملت خونه نشین شدن....
از نقطه نظر کسی که بازیها رو انحصاری میکنه، اونها وسیله بسیار خوبی برای مارکتینگ هستند که در نهایت به ساخت بازیهای عالی ختم میشن. ولی از نگاه بالاتر آیا بهتر نیست اجازه بدیم آدمای بیشتری به وسیله اکوسیستم ما بازیهای خوبمون رو تجربه کنن؟ فکر کنم درستش هم همینه. برای همین هم هست که بازیهامون رو برای ایکس باکس عرضه میکنیم. (:D) بازیهامون رو برای pc عرضه میکنیم و اگر یک گوشی اندروید داشته باشید میتونید بازیهای مارو رو اونم تجربه کنید.
دلیل اینکه ما بازیهامون رو با قیمت بسیار کمتری از ارزششون روی pc پیشنهاد میدیم اینه که کسی مجبور نباشه حتمن کنسول مارو بخره. هدف والای ما که (همواره) خودمون رو باهاش میسنجیم اینه که چند نفر روی ایکس بازی میکنن. و وقتی میگیم "بازی روی ایکس باکس" لزومن منظورمون کنسول ایکس باکس نیست. منظورمون هرکسی که وارد اکانت ایکس باکسش میشه و به بخشی از اکوسیستم ما تبدیل میشه. چه فرست پارتی و چه ترد پارتی. و این میتونه در یک گوشی اندروید باشه. میتونه روی سوییچ باشه . میتونه روی pc باشه. این طرز تفکر ما در این رابطه (انحصاری) است.

- گیم پس به یکی از بخش های بنیادی مایکروسافت تبدیل شده و موفقیت عظیمی رو روی اندروید دیوایس ها و pc تجربه کرده. آیا میخاید این سرویس رو روی پلی استیشن و نینتندو هم گسترش بدید؟ آیا مشکل اونها هستن که نمیزارن این سرویس روی پلتفرم هاشون منتشر بشه یا موضوع چیز دیگه ایه؟

+ برای ما همه چیز به اولویت ها و رسیدن به پلیرهای بیشتر برمیگرده. بنابراین ما ابتدا بعد از ایکس باکس سراغ pc رفتیم. برای اینکه اونجا پلیرهای بسیار زیادی در سطح جهان وجود داره که کنسول ایکس باکس رو ندارن. بعدش به سراغ موبایل رفتیم برای اینکه میلیاردها گوشی اندروید در کره زمین هست. این به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از هر کنسول بیس پلیریه که داریم. در حال حاضر ما ios رو پیش رو داریم و هنوز روی برخی تکنولوژی هامون روی pc فعالیت میکنیم که بتونیم صفحه های نمایش بزرگتری رو برای ios پوشش بدیم. و من فکر میکنم بعد از اینکه به این اهداف رسیدیم، به دنبال گزینه های دیگر هم خواهیم رفت. مثل تلویزیون های هوشمند کروم بوک ها و فایر تی وی. کلی بحث و گفتگو و مذاکره پیش رو خواهیم داشت. اولویت ما هرجایی که بتونیم بیشترین پلیر ممکن رو جذب کنیم . تا بتونیم خدماتمون رو بهشون ارایه بدیم.
من سوییچ رو دوست دارم. پلی استیشن هم دوست دارم. و فکر میکنم اونها کارهای بسیار خوبی رو به عنوان بخشی از صنعت انجام دادن. مطمعن نیستم که اونها کاربرهای زیادی برای ما داشته باشند.ولی میتونیم پرونده رو برای مذاکره باز بزاریم.


من دیگه خسته شدم. خیلی زیاده. بقیشو ترجمه نمیکنم. فقط قسمت آخر صحبت هاش هم جالب بود:

- بدون اشاره به جزییات، کدوم بازی معرفی نشده ای از استودیوی فرست پارتی دارید که برای عمومی کردنش هیجان زده اید؟
من میخام دوتا بازی رو بگم اگر مشکلی باهاش نداری:D
بازی جدید Compulsion ( سازنده We Happy Few ) و بازی Initiative .


توضیح: ترجمه کلمه به کلمه نیست ولی کوچکترین تحریف یا اشتباه در مفهوم توش وجود نداره. راضی باشید:D

Phil Spencer on exclusivity, monetisation and game development
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,080
این خیلی جالبه. خودم کاتش کردم از ویدیو.
SSD expansion رو میزنه به کنسول، بازیهایی که روش هست درجا میاد بالا :D این راحتی استفاده در سالهای آینده که تعداد بازیهای نسل بعدی زیاد میشن خیلی مهمه.

View attachment VID_20201027_011816.mp4
 

Arashmalkian

کاربر سایت
Sep 23, 2020
221
این ویدیو آنالیز DF ببینید از بکوارد سری ایکس خیلی جالبه چند تا بازی بین One X و Series x بررسی کرده
از جمله Red Dead 2 و Just Cause 3 هم هستن و Ark
تو بازی Just Cause 3 کسایی که بازی کردن می‌دونن چقدر این بازی افت فریم داره مخصوصا بخاطر همون بحث فیزیک و انفجارهای فراوان فریم تا ۱۸ هم میاد پایین رو Series X یک دونه هم افت نمیکنه رو Red dead 2 که ثابت ۶۰ هست سعی کرده جاهای انتخاب کنه که بیشترین فشار میاد شاید رو دستگاه در Ark هم ثابته جالبه Ranbow six seige که رو one x بازم ۶۰ ثابت نیست رو سری ایکس تا ۱۳۰ هم می‌ره رکورد میزنه فقط یک بازی ریسینگ Asseto Corsa هست که زیاد بهینه نیست و متغیر هست رو سری ایکس بین ۴۷-۴۸
Screenshot_20201027-021954.png c
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,275
نام
علیرضا
پیج رسمی تویتر dmc5 که زده rt با اپدیت میاد برا سری اس اگه اشتباه میکنم دوستان اصلاح کنن
ولی من تو خبر چیز دیگه ای خوندم.
نوشته نسخه نسل بعدیش برای کنسول های PS5 از همون روز اول ری تریسینگ داره نسخه اکس باکس سری اکس بعد از مدتی به آپدیت میدن براش ری تریسینگ رو میارن و نسخه سری اس اصلا ری تریسینگ نخواهد داشت.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر