اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
مصاحبه جدید کله ی اکس باکس :

Microsoft Doesn't Want To "Build Walls" Around Xbox
Xbox boss Phil Spencer talks about Microsoft's next-gen strategy.

Microsoft Doesn't Want To "Build Walls" Around Xbox
Xbox boss Phil Spencer has now spoken more about Microsoft's approach and how the company does not want to "build walls around Xbox."

"Microsoft is in the gaming business for the long run, we want to be a platform where hundreds of millions or billions of players can find somewhere to play," Spencer told Fast Company. "Building walls around Xbox, so the only way you can continue the experience you love is to buy a new console this fall--for us, it doesn't seem in line with the values we have as a team."

Spencer has previously spoken about trying to reach 2 billion gamers, and that is not possible through consoles alone for various reasons. With xCloud, however, every person with a smartphone is a potential Xbox customer, and this could be a big deal.
 

mahyarxbox

کاربر سایت
Jul 6, 2014
1,416
نام
مهیار
اینم که رسماً ابروریزی هست
انصافا این مثلا قراره ۱۲۰ فریم باشه رو S
یکی تو توییتر این عکس ها رو از ویدیو آخر بازی Dirt 5 رو Xbox S گرفته اگه قراره ۱۲۰ فریم اینجوری باشه که هیچی
View attachment 167005
View attachment 167006View attachment 167007View attachment 167008
واقعا بنظرم گشادی دولوپر رو نباید به کنسول ربط داد:
167011
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
اینم که رسماً ابروریزی هست
انصافا این مثلا قراره ۱۲۰ فریم باشه رو S
یکی تو توییتر این عکس ها رو از ویدیو آخر بازی Dirt 5 رو Xbox S گرفته اگه قراره ۱۲۰ فریم اینجوری باشه که هیچی
View attachment 167005
View attachment 167006View attachment 167007View attachment 167008
خب مثل اینکه بری جلوی دیوار واستی با اسناپیر زووم %800 بکنی توی دیوار چندتا اسکرین بگیری و توئیت کنی Crysis Remaster گرافیکش نداره! تکسچرها تو باقالی و ... .
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,613
مایکروسافت از یه نسخه ی جدیدی از Xbox series x|s رونمایی کرده برای اونهایی که توانایی خرید نسخه های اصلی رو ندارن.

Paper next-gen Xbox consoles | Xbox

کاغذیه، خودت میتونی تو خونه درستش کنی ولی متاسفانه بازیها رو اجرا نمیکنه اما خوبیش اینه مجانیه! ?‍♂️
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,275
نام
علیرضا
مایکروسافت از یه نسخه ی جدیدی از Xbox series x|s رونمایی کرده برای اونهایی که توانایی خرید نسخه های اصلی رو ندارن.

Paper next-gen Xbox consoles | Xbox

کاغذیه، خودت میتونی تو خونه درستش کنی ولی متاسفانه بازیها رو اجرا نمیکنه اما خوبیش اینه مجانیه! ?‍♂️
XBOX series Iranians Edition Deluxe
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,275
نام
علیرضا
دقیقا واسه ما خوبه :D اینو باید با مقوا درست کنیم بذاریم جلومون و بازیها رو از تو یوتیوب پخش کنیم و اینجوری نسل بعد رو شروع کنیم!
مگه من همین نسل چکار میکردم؟
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,187
نام
سامان
نظر دیجیتال فاندری روی بکوارد Series S
This is how Xbox Series S backwards compatibility really works | Eurogamer

بطور خلاصه :
بازیای OG از 480p به 1440p میرسن
بازی های ۳۶۰ که برای One X آپدیت شدن هم از 720p به 1440p میرسن
به علاوه اینا مثل XSX قابلیت Auto HDR هم فعال هست و بازیا بصورت خودکار HDR میشن
در مورد بازی های One اونایی که رزولوشن ثابت دارن تغییری نمیکنن ولی اونا که رزولوشن متغیر دارن با رزولوشن بالاتر اجرا میشن
همچنین یه قابلیت دیگه هم هست که سازنده ها به راحتی میتونن استفاده کنن که فریم بازی رو با اجرا سریعتر ۲ برابر میکنه بنابراین بازی که ۳۰ فریم بوده ۶۰ فریم میشه و بازی ۶۰ فریم ۱۲۰ فریم میشه!
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
ریچارد لدبتر از دیجیتال فاندری اخیرا با یه سری دولوپر ها صحبت کرده در مورد Series S|X.
مثل اینکه مایکروسافت یه development environment جدید به سازنده ها داده که کاملا با دوکیت های وان متفاوته، و سازنده ها می تونن با این DE جدید هم واس کنسول های S|X و هم رینج مختلف PC همزمان بازی هاشونو دولوپ و تست کنن.
یه تعدادی از دولوپر ها به خاطر این تغییر بزرگ از دو کیت های وان ابراز نگرانی کردن چون کار اضافی ایجاد شده، ولی یه تعدادی به شدت خوشحالن از این قضیه چون تو طولانی مدت کارشونو خیلی راحت می کنه. اونجور که ریچارد می گفت سازنده هایی که قبلا رو PC فوکوس خاصی داشتند از این تغییر خیلی استقبال کردند.
در مقام مقایسه دو کیت های PS5 از منظر شباهت کاربردی و استفاده مثل دو کیت های ps4 pro بوده و با یه سری اصلاحات، سازنده ها خیلی زود و راحت تونستن باهاش کار کنن. ولی خب مایکروسافت برای راحتی کار سازنده ها در آینده تصمیم گرفته دوکیت های وان (که یه سری مشکلات هم داشتند) رو کنار بزاره و یه development environment کاملا جدید رو از پایه طراحی کنه.
 
آخرین ویرایش:

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
a
ریچارد لدبتر از دیجیتال فاندری اخیرا با یه سری دولوپر ها صحبت کرده در مورد Series S|X.
مثل اینکه مایکروسافت یه development environment جدید به سازنده ها داده که کاملا با دوکیت های وان متفاوته، و سازنده ها می تونن با این DE جدید هم واس کنسول های S|X و هم رینج مختلف PC همزمان بازی هاشونو دولوپ و تست کنن.
یه تعدادی از دولوپر ها به خاطر این تغییر بزرگ از دو کیت های وان ابراز نگرانی کردن چون کار اضافی ایجاد شده، ولی یه تعدادی به شدت خوشحالن از این قضیه چون تو طولانی مدت کارشونو خیلی راحت می کنه. اونجور که ریچارد می گفت سازنده هایی که قبلا رو PC فوکوس خاصی داشتند از این تغییر خیلی استقبال کردند.
در مقام مقایسه دو کیت های PS5 از منظر شباهت کاربردی و استفاده مثل دو کیت های ps4 pro بوده و با یه سری اصلاحات، سازنده ها خیلی زود و راحت تونستن باهاش کار کنن. ولی خب مایکروسافت برای راحتی کار سازنده ها در آینده تصمیم گرفته دوکیت های وان (که یه سری مشکلات هم داشتند) رو کنار بزاره و یه development environment کاملا جدید رو از پایه طراحی کنه.
ممکنه همین تفاوت باعث شده باشه که مایکرو بیخیال کراس جن شده باشه؟
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
a

ممکنه همین تفاوت باعث شده باشه که مایکرو بیخیال کراس جن شده باشه؟

بیخیال که نشده واقعیت. هنوز بازی های مثل گیرز تکتیکز، هیلو اینفینیت، سایکوناتز ۲ ، کراسفایر و چند تای دیگه کراس جن هستند. ولی خب بازی هایی که بعد از ۲۰۲۱ عرضه می شن دیگه اینستال بیس S|X اون قدری هست که عرضه رو وان توجیه نداشته باشه.
بحث کراس جن یه مقدار پیچیدس، بازی که تو تایم فریم کراس جن عرضه می شه، یعنی ساختش از مدت خیلی قبلتر کلید خورده، یعنی بیشتر بر پایه تکنولوژی های قبلی ساخته شده، از طرفی اینستال بیس نسل جدید هم به قدری نیست که بدون توجیه تکنولوژی بی خیال نسل قبل بشی، یه بالانسی باید برقرار بشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر