اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

RAFA_1992

کاربر سایت
Jun 17, 2018
469
الآن سوال من اینه با وجود GoW و Horizon و دیمن سولز و جی تی تو launch Window سونی ، مایکروسافت دقیقا میخواد چه شکری بخوره سال 2021؟
راستش قیمت گذاریشون عالیه خصوصا نسخه دیجیتال،گاد او وارم واقعا وزنه ی سنگینیه و دلبری میکنه قشنگ آدمو وسوسه میکنه برای خرید ps5,اما وقتی قیمت بازیا یادم میاد خود به خود دوباره سُر میخورم طرف xbox
 

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,229
نام
سروش
الآن سوال من اینه با وجود GoW و Horizon و دیمن سولز و جی تی تو launch Window سونی ، مایکروسافت دقیقا میخواد چه شکری بخوره سال 2021؟

هیلو تا 2021 آماده میشه + پول میده انحصار زمانی میکنه
 

FrankinG

... Cortana
کاربر فعال
Jun 5, 2008
3,488
نام
Ali
مایکرو اون پایه ریزی اولیه رو انجام داده ، فقط نیاز به صبر هست تا استودیو ها یکی یکی انحصاری ها رو محکم جمع کنن واسه عرضه . مساله این هست که ما بیس گرافیک / گیم پلی / داستان و غیره نداریم اینجا چون استودیو ها عنوان هاشون میشه ip های جدید اکثر ، حتی fable هم رفته زیر دست استودیو متفاوت و حداقل ۱ سال از لانچ کنسول به اینور زمان نیاز داره تا یکی یکی گیم پلی ها رو نمایش بدن .

Fable / Forza / Everwild / Scorn / Avowed / Hellblade 2 / Stalker 2 .

مشکل اینه که یه هیولایی به اسم flight simulator وجود داره که رسما فک همه رو آورد زمین ولی نمیاد توی نمایش ها ! واسش تبلیغ نمیشه روی XSX با یه پرفورمنس روش . اونور X crossfire داری که رمدی داره کمپینش رو میسازه و حرفی نمیرین ازش جز یه تریلر ، the medium داری که واقعا نمایشش میتونه یه لانچ تایتل قوی باشه ولی از تبلیغاتش استفاده نمیشه . و قضیه اصلی ، هیلو ! راحت بهترین FPS تاریخ با اون یونیورس عظیم و کرکتر چیف که‌ نماد XB هست و دیدیم چطور باهاش رفتار شد .

مایکرو همین الان هم برای بازه لانچ عنوان داره ، اینکه چرا اینطور رفتار میشه با انحصاری ها سوال اصلیه ..
 

aha2012

کاربر سایت
Jan 9, 2009
2,879
نام
SubZero
الآن سوال من اینه با وجود GoW و Horizon و دیمن سولز و جی تی تو launch Window سونی ، مایکروسافت دقیقا میخواد چه *** بخوره سال 2021؟
این تیکه از صحبتت اصلا با امضات جور درنمیاد.
کمی صبور باش شاید xbox برنامه ای داشته باشه.
احتمال میدم تو این چند روزه خبر بدند که نمایش دارند.

در ضمن همونطور که قبلا گفتم مهم بازی کردن و لذت بردن هست حالا به هر طریقی(خرید Xbox-ps5 -nintendo , .....).
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: g4mer

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
مایکرو اون پایه ریزی اولیه رو انجام داده ، فقط نیاز به صبر هست تا استودیو ها یکی یکی انحصاری ها رو محکم جمع کنن واسه عرضه . مساله این هست که ما بیس گرافیک / گیم پلی / داستان و غیره نداریم اینجا چون استودیو ها عنوان هاشون میشه ip های جدید اکثر ، حتی fable هم رفته زیر دست استودیو متفاوت و حداقل ۱ سال از لانچ کنسول به اینور زمان نیاز داره تا یکی یکی گیم پلی ها رو نمایش بدن .

Fable / Forza / Everwild / Scorn / Avowed / Hellblade 2 / Stalker 2 .

مشکل اینه که یه هیولایی به اسم flight simulator وجود داره که رسما فک همه رو آورد زمین ولی نمیاد توی نمایش ها ! واسش تبلیغ نمیشه روی XSX با یه پرفورمنس روش . اونور X crossfire داری که رمدی داره کمپینش رو میسازه و حرفی نمیرین ازش جز یه تریلر ، the medium داری که واقعا نمایشش میتونه یه لانچ تایتل قوی باشه ولی از تبلیغاتش استفاده نمیشه . و قضیه اصلی ، هیلو ! راحت بهترین FPS تاریخ با اون یونیورس عظیم و کرکتر چیف که‌ نماد XB هست و دیدیم چطور باهاش رفتار شد .

مایکرو همین الان هم برای بازه لانچ عنوان داره ، اینکه چرا اینطور رفتار میشه با انحصاری ها سوال اصلیه ..

تیم مارکتینگ فاجعشون ...
تمام آتیش و سوزش من سر همین مصاحبه امروز رئیس مارکتینگشون هست

این تیکه از صحبتت اصلا با امضات جور درنمیاد.
کمی صبور باش شاید xbox برنامه ای داشته باشه.
احتمال میدم تو این چند روزه خبر بدند که نمایش دارند.

در ضمن همونطور که قبلا گفتم مهم بازی کردن و لذت بردن هست حالا به هر طریقی(خرید Xbox-ps5 -nintendo , .....).
من کلا مشکلی با موضوع جنگ کنسولی ندارم مشکل من با نحوه ی رفتار مایکروسافت با امثال من مشتری هست ...
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
فقط خواستم بگم الان فن های رقیب ارزوشون بود یه دست کریتوس قطع میشد ولی یه سرویسی مثل گیم‌پس داشتن. :D
خلاصه قدر گیم‌پس رو شدید بدونید.
فقط به این فکر کنید از ۲۰۲۲ اینا طبق پلن موجود سالی ۴ تا تریپلA فرست پارتی میاد گیم‌پس.
از مدیوم هم به عنوان "تنها" بازی تماما نسل بعدی پاییز امسال لذت ببرید.
 
آخرین ویرایش:

reydge

کاربر سایت
Feb 19, 2012
1,010
نام
محمد
یعنی یه درصد فکر کنید GOW 2021 بیاد
وسط یه تاخیر تپل می خوره هم سونی رو موج تاخیرش میره و هم بازی میره برای 2022.نمایش دادن GOW صرفا برای کشوندن جو بود.
خوب مشخصا سونی داره ضرر بسیار بالایی میده مخصوصا سر DE.و الان باید گفت که واقعا چرا S لیک شد.مشخصا قیمت های PS5 قرار نبود این باشه.
حالا ما منتظریم ببینیم مایکی چیکار می کنه
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
الآن سوال من اینه با وجود GoW و Horizon و دیمن سولز و جی تی تو launch Window سونی ، مایکروسافت دقیقا میخواد چه شکری بخوره سال 2021؟
بدون شوخی و ترول بگم اولین قدم و بهترین حرکت تخته کردن 343i هست و بعد استراحت دادن گیرز و هیلو. درمورد هیلو، میتونه به هر شرکتی که مایل بود روی این ip کار کنه وارد قرارداد بشن ولی بزاره اونها چیزی که خودشون دلشون میخواد رو بسازنن مثل تفاوت prey 2006 و Prey 2017.

پ.ن. یک دهم بودجه و زمانی که به 343i داده شده رو به ضعیفترین و کوچکترین استودیوهای ایرانی میدادن خروجیش بینهایت بهتر از H:I بود.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
بدون شوخی و ترول بگم اولین قدم و بهترین حرکت تخته کردن 343i هست و بعد استراحت دادن گیرز و هیلو. درمورد هیلو، میتونه به هر شرکتی که مایل بود روی این ip کار کنه وارد قرارداد بشن ولی بزاره اونها چیزی که خودشون دلشون میخواد رو بسازنن مثل تفاوت prey 2006 و Prey 2017.

پ.ن. یک دهم بودجه و زمانی که به 343i داده شده رو به ضعیفترین و کوچکترین استودیوهای ایرانی میدادن خروجیش بینهایت بهتر از H:I بود.

استراحت دادن به گیرز و هیلو مثل اینه که نینتندو به ماریو و زلدا استراحت بده :D
نشدنیه :D
باید صرفا وقت و انرژی بیشتری رو بازی بذارن... کاری که سونی به GOW و نینتندو با TLoZ کرد و جواب گرفت

ولی در 343i رو گل گرفتن به نظرم ایده خوبیه :-? :D
بعدش هم سردر استدیو میزنیم Nothing of Value was Lost :>
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
استراحت دادن به گیرز و هیلو مثل اینه که نینتندو به ماریو و زلدا استراحت بده :D
نشدنیه
نینتندو مثال خوبی بود اجازه بدی (:D) منم از Infamous و siphon Yilter و jak and daxter و Kill zone و .... یاد کنم که سونی بهشون استراحت داد. قطعا هیچ کدومشون به بزرگی ماریو و زلدا نیستن ولی فرنچایز ن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر