اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

|FARSHAD|

کاربر سایت
Nov 19, 2010
638
نام
فرشاد
با این وضع گرافیک هیلو، امیدوارم هیچ کدوم از انحصاری دیگه مایکرو تا 2 سال دیگه ریلیز نشن
واقعا این چه مسخره بازی ای هست که درآوردن با این کاراشون
 
  • Like
Reactions: ff24

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,075
نام
محمد علی
نمایش در مجموعه ۷ از ۱۰ بود. نه اون افتضاحی بود که دارید ازش حرف می‌زنید و نه اون کنفرانس هایپ انگیزی که چند نفری می‌گن.

و حقیقتاً این حس رو به من داد که پلتفرم مایکروسافت برای نسل بعدی XSX نیست و در واقع گیم پس پلتفرم اصلی مایکروسافته. روی همین حساب احتمالا قیمت XSX‌ چندان دشمن شکن هم نباشه
و یه کنسول ارزون‌تر رو هم کاملا قطعی بدونید. چون هرچیزی که بتونه پلتفرم اصلی رو گسترش بده برای مایکروسافت مطلوبه.

مثلا برای PS5 لوازم جانبی مثل دوال سنس و وی‌آر هست و برای گیم‌پس هم لوازم جانبی مثل XSX و لاک‌هارت موجوده.

نمایش‌ها هم با در نظر گرفتن این مورد می‌تونه خیلی خوب باشه. ولی برای من که یه آدم سنتی هستم یه مقدار ضدحال بود.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,080
هیلو که بالاخره فنهاش تحت هر شرایطی راضی هستن
کی گفته همچین چیزی رو؟ :D برای مولتی پلیر هیلو 4 و مخصوصا کمپین و داستان هیلو 5 فن های بازی رسما 343 رو به صلیب کشیدن. آرت استایل جدید هم خیلی مورد انتقاد بود که بالاخره 343 مجبور شد برگرده به سبک ویژوالی کلاسیک هیلو.
--------------------------

Avowed خیلی جالب میزد. یاد Elder Scrolls افتادم. خوشمان آمد :D فیبل هم خوبه که سبک و سیاقش حفظ شده، حالا تا ببینیم گیم پلی چطوریه.
 

mohsenjyubi201

کاربر سایت
Jun 17, 2011
553
بنظرم اگر فقط رو کاغذ اسمهای بازی های که نمایش داشتن رو بنویسم خیلی خوبه و قشنگه ولی تو عمل واقعا به شدت نا امید کننده بود.

هیلو درست نیست با دووم ایترنال مقایسه شه چون یکی خطیه یکی اپن ورلده ولی دیگه بازی مهر نسل بعدی روش خورده دیگه نباید کمتر از دووم باشه حداقل.

اوروایلد جالب بود ولی من فن اینجور سبکها نیستم همچنین فورزا که ریسینگ هم نمیپسندم.

هلبلید که متاسفانه ترول خالص بود حداقل حضور نمیداشت سنگینتر بود تا اینکه صرفا فقط بیان بگن بیایید کانال یوتیوبمون مستند ببینید.

و اما میرسیم به اصل ماجرا که فیبل هست و avowed این چی بود واقعا؟ بابا یه خورده تریلر ساختن رو یاد بگیرید حالا کاری به رقیب مایکرو ندارم همون تریلر چند ماه پیش hb2 فوقالعاده بود.حداقل در اون حد نشون میدادید.

کلا از این ببعد هیچجوره گول این هایپ های مایکرو رو نمیخورم.
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
فیبل با اینکه کوتاه بود، خیلی خوب بود، دستشون درد نکنه :D تو همین چند ثانیه هم نشون دادن درک کاملا درستی از دنیای این بازی دارن، شدیدا منتظر نمایش گیم‌پلی هستم و می‌دونم که PG بازم همه رو حیرت‌زده می‌کنه.
=====
دوستان لطفاً بحث‌های مقایسه‌ای رو ببرید تو تاپیک‌های مربوطه. کامنت‌های مقایسه‌ای که از این به بعد ارسال بشن، پاک خواهند شد.
برای من halo
Everwilde
Forza
Avowed
Fable
عالی بودن
بقیه نمایش ها بازم قطره چکانی تو ایونت بعدی:|

چه مدیر مهربون و لطیفی :D
کاش همه مث تو مهربون باشن اما برعکس مث کانکر گوگولی ولی به اکس فن ها که میرسن اره برقی بدستن!
 
آخرین ویرایش:

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,229
نام
سروش
حالا کرونا و اینکه این استودیو ها تازه اضافه شدن و... بزاریم کنار من حداقل از turn 10 انتظار داشتم فورزا رو کامل نشون بده فکر کنم بعد پاندمیک مایکروسافت همه رو فرستاده خونه :D
 
  • Like
Reactions: g4mer

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,514
نام
کورش
کی گفته همچین چیزی رو؟
جمله رو شاید بد گفتم. منظورم فقط فنهای هیلو نبود. کلا خاصیت فنها اینه که اکثرا راضی هستن. حالا اینجا ممکنه تیکه انداختن به هیلو بنظر برسه ولی منظورم کلا کسیه که فنه مثلا خودم هم که کم از سایبرپانک ایراد نگرفتم ولی بازی منتشر بشه راضی ام و با سر میرم سراغش. این خاصیت فن بودنه و منطق بردار هم نیست :D
 

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,980
نام
Mohammad
بزرگترین مشکل کنفرانس این بود که از اکثر بازی های AAA در حد چند ثانیه تریلر CG نشون دادن (حداقل یه cg مثل crossfire میدادن نه ۲ ثانیه تریلر)وگرنه نمایش های خوب کم نداشتیم.این نمایش ها رو من دوس داشتم؛
Stalker 2
Fable
avowed
Crossfire
Everwild
halo(گیم پلی بازی از نظر من دلچسب بود)
 
آخرین ویرایش:

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
کنفرانس کلیتش معمولی بود (برای من شاید کمتر)

اول هیلو که بله درسته. گرافیک تکنیکی اصلا خوب نیست. اصلا. کراس جن کردنش اشتباه بوده.
اما بقیش از گیم پلی یا صدا گذاری و ... فوق العاده بوده. آرت استایل و رنگی و دیزاین دقیقا همون چیزی که کامیونیتی میخواستن. یعنی چیزی جز این و مثل 5 و یا حتی گرافیک رئال، اصلا چیزی نبود که کامیونیتی میخواست. و اگر دنبال همچین چیزی بودین درواقع یا هیلو های قدیمی بازی نکردین و از 4 شروع کردین یا دنبال بازیه دیگه ای بودین. این دقیقا چیزیه که باید میشد از نظر گیم پلی و آرت استایلش. قرار نبود بشه DOOM یا حتی شبیه خود هیلو 5 ! و خوشحالم که مسیرش عوض شده.
اما تکنینیک بله درسته. افتضاحه میشه گفت.

بازی ابسیدین هم دوست داشتم. کلا شمشیر تو بازی نقطه ضعف منه :D

بقیه کنفرانس هم کلا اهمیتی برام نداشتن بازیا. ولی اینکه روی PC از روز اول هستن تا حدودی تکلیف منو برای اینکه کنسول چی بخرم روشن کرده.

جمله رو شاید بد گفتم. منظورم فقط فنهای هیلو نبود. کلا خاصیت فنها اینه که اکثرا راضی هستن. حالا اینجا ممکنه تیکه انداختن به هیلو بنظر برسه ولی منظورم کلا کسیه که فنه مثلا خودم هم که کم از سایبرپانک ایراد نگرفتم ولی بازی منتشر بشه راضی ام و با سر میرم سراغش. این خاصیت فن بودنه و منطق بردار هم نیست :D

آخه با یه چیزی داری مقایسه میکنی که هر خبری ازش اومده یه چیزیه ورای تصور از نظر ابعاد و جزئیات :D شوخی هم نمیشه کرد که بازیی به این راحتی با Cyberpunk مقایسه بشه :D
ولی از نظر استایل گرافیکی و گیم پلی دقیقا اینو میخواستن ملت. همون گیم پلی و استایل سه گانه ! نه 4 و 5 ! نه DOOM و نه حتی ریچ :D

ولی فیبل بی نهایت زیبا به نظر میرسه، اگه این ویژوال این انجین باشه رسما تحقق رویاهای منه:

View attachment 156097

UE5

خودتم میدونی که همیشه گفتیم قوی ترین انجینیه که در حال حاضر کلا وجود داره ! :D از نظر فیچر و امکانات و Quixel و .... بعید میدونم چیزی چه فرست پارتی چه ترد پارتی نزدیکش بشه کلا. یعنی تیمت بزرگ و قوی باشه در بدترین حالت چیز خوشگلی این نسل از بازیت در میاد :D
 

NaRiiMaN

Equality is a Utopian Fantasy
ناظم انجمن
Jun 5, 2010
5,780
نام
نریمان
بعد از نمایش امشب یقین پیدا کردم که 343 (در کنار کوالیشن) تو رده‌ی ضعیف ترین استودیو‌های مایکرو هست و باید یه فکر جدی برای اینا بکنه.

خیلی حرفه که ۵ سال زمان ساخت و بودجه نامحدود داشته باشی و نتیجه کار بشه نمایش امشب.

اینا یک دهه هست که دارن روی فرنچایز هیلو کار میکنن اما هنوز نتونستن برچسب خودشون رو روی سری بزنن و همچنان زیر سایه‌ی بانجی هستن.

وجود نوستالژی و فن سرویس توی بازی ها زمانی خوبه که به صورت محدود و در کنار نوآوری و چیز های جدید باشه نه اینکه از کاور بازی تا تم و همه چیز براساس نوستالژی ساخته بشه، این به نظر من دلیلش نبود یه Creative Vision برای فرنچایز هست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر