اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

mostafawarcraf

کاربر سایت
Aug 26, 2011
2,029
نام
مصطفی
تی وی من همینجوریه .... ال جی اولد سی ۸ دارم

رو قول اچ دی ۱۲۰ هرتز میده

ولی ولی ولی

نمیدونم چرا من فرق ۶۰ و ۱۲۰ رو حس نمیکنم اصلا

۳۰ و ۶۰ محسوسه ولی ۶۰ و ۱۲۰ اصلا حس نمیشه
بايد فرقش محسوس باشه مطمئني 120 داري ميگيري؟
 

SleepyTurtel

کاربر سایت
Apr 20, 2012
6,357
نام
بابک
اره ... خود دستگاه میندازه رو فول اچ دی و ۱۲۰

اوری رو گذاشتم رو ۱۲۰

تفاوت خاصی ندیدم
بخاطر اینکه روی تلویزیون دارید بازی میکنید
من روی مانیتور و تلویزیون جفت مد ۱۲۰ فریم کالاف دیوتی بازی کردم
تفاوت زمین تا آسمون هست

Sent from my moto g(9) plus using Tapatalk
 

Legioner 2

کاربر سایت
May 20, 2020
255
نام
حسام
به خاطر وضعیت قیمتی
پکیج xbox ss به اضافه گیم پس
عده زیادی به سمت xbox میرن مخصوصا تو ایران مثل نسل هفتم
بعضی از بچه ها از جمله خود من چه قد گفتیم نسل نهم به خاطر xss خیلی شبیه نسل هفتم میشه و عده قابل توجهی کنسول xbox رو تهیه میکنن خیلی ها مسخره میکردن و xss رو پاشنه اشیل مایکرو میدونسن ولی حالا کمکم داره مشخص میشه که اتفاقا یکی از نقاط قوت مایکرو سافت همین xss
خلاصه یکی از تصمیمات خوب مدیریت xbox بود این xss و هرچی زمان بگذره بیشتر مشخص میشه
 

R.I.P

Father
کاربر سایت
Jun 5, 2006
3,217
تی وی من همینجوریه .... ال جی اولد سی ۸ دارم

رو قول اچ دی ۱۲۰ هرتز میده

ولی ولی ولی

نمیدونم چرا من فرق ۶۰ و ۱۲۰ رو حس نمیکنم اصلا

۳۰ و ۶۰ محسوسه ولی ۶۰ و ۱۲۰ اصلا حس نمیشه
فرقشون با اوری فکر نمیکنم معلوم‌بشه،یه گیم سریع مثل کال او دیوتی محسوسه،گیرز هم‌مولتیش‌۱۲۰ هست.۳۰ و ۶۰ خیلی تفاوتش مشخص تره تا ۶۰ به بالاتر...مخصوصا روی کنسول.مخصوصا روی اینپوت لگ تی‌وی! مانیتور گیمینگ محسوس تره.البته تی وی شما فوق العادست.
تلویزیون هم حتما گیم مود بذار اینپوت لگت تا میشه بیاد پایین...اپشن های اضافی تی وی هم خاموش باشه.
من شخصا ۶۰ فریم با رزولوشن و کوالیتی بیشتر رو ترجیح میدم تا ۱۲۰ فریم‌با رزولوشن کم مگر در بازی انلاین! اونم روی پی سی! یه بازی مثل cs go که زیر ۲۵۰-۳۰۰ فریم(وی سینکم باید اف باشه) اینپوت لگش میره بالای ۵،۶ میلی سکند و باعث میشه تیرم‌دیر‌بخوره.
یا خود کال او،یا بازیهای سریعی مثل دوم،کویک،وارساو،انریل تورنومنت،.... اونم با ماوس و کیبورد که عکسل العمل‌فوق سریع میشه باهاش داشت.
کلا برای داشتن ۴کی و ۱۲۰ هرتز به دیسپلیی که hdmi 2.1 ساپورت باشه نیازه و کلا سخت افزار به این گردن کلفتی فقط پی سی چند هزار دلاریه:D
 

riotan1234

کاربر سایت
Sep 9, 2013
298
نام
اشکان
فرقشون با اوری فکر نمیکنم معلوم‌بشه،یه گیم سریع مثل کال او دیوتی محسوسه،گیرز هم‌مولتیش‌۱۲۰ هست.۳۰ و ۶۰ خیلی تفاوتش مشخص تره تا ۶۰ به بالاتر...مخصوصا روی کنسول.مخصوصا روی اینپوت لگ تی‌وی! مانیتور گیمینگ محسوس تره.البته تی وی شما فوق العادست.
تلویزیون هم حتما گیم مود بذار اینپوت لگت تا میشه بیاد پایین...اپشن های اضافی تی وی هم خاموش باشه.
من شخصا ۶۰ فریم با رزولوشن و کوالیتی بیشتر رو ترجیح میدم تا ۱۲۰ فریم‌با رزولوشن کم مگر در بازی انلاین! اونم روی پی سی! یه بازی مثل cs go که زیر ۲۵۰-۳۰۰ فریم(وی سینکم باید اف باشه) اینپوت لگش میره بالای ۵،۶ میلی سکند و باعث میشه تیرم‌دیر‌بخوره.
یا خود کال او،یا بازیهای سریعی مثل دوم،کویک،وارساو،انریل تورنومنت،.... اونم با ماوس و کیبورد که عکسل العمل‌فوق سریع میشه باهاش داشت.
کلا برای داشتن ۴کی و ۱۲۰ هرتز به دیسپلیی که hdmi 2.1 ساپورت باشه نیازه و کلا سخت افزار به این گردن کلفتی فقط پی سی چند هزار دلاریه:D
آفرین

نکات خوبی رو اشاره کردی

هر کی رفت به خاطر این کنسولا تی وی ۱۲۰ هرتزی خرید اشتباه کرد

این ۱۲۰ فریم یکی دو سال دیگه به زور به همون ۶۰ برسه رو کنسول
 
  • Like
Reactions: angel of grief

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,277
نام
علیرضا
Klobrille شنیده که از این به بعد هرچی بازی جدید از طرف بتسدا ساخته بشه در انحصار xbox خواهد بود و کلا هدف مایکروسافت هز خرید بتسدا همین کار بوده..(البته روpc هم میان)

پس یعنی قبلی ها که معرفی شدن برا همه میان.
 

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,575
نام
alireza
پس یعنی قبلی ها که معرفی شدن برا همه میان.
واسه منم یه مقدار گنگ بود جمله اش....باید صبر کرد و دید کدوم ها رو میگن (مثلا ایندیانا جونز رو هم معرفی کردن)...شابد ۲۳ ۲۴ فوریه تو مراسمشون اشاره کنن
 

Xboxg4m3r

کاربر سایت
Feb 4, 2021
115
پس یعنی قبلی ها که معرفی شدن برا همه میان.
این بنظر برمیگرده به همون جمله اسپنسر که گفت تصمیم در مورد بازی ها مورد به مورد هست!
بنظرم زنیمکس آنلاین پرقدرت به سبک موجانگ به روند تولید محتوای مولتی پلتفرم ادامه میده و درآمد زایی میکنه سیستم کاریش هم بسبکی نیست که سیستم سلر باش و اولویت یوزر بیشتر و درامد بیشتر هست اما در مورد بتسدا تا حدود زیادی قضیه فرق میکنه و بغیر یکی دو مورد اشتثناعا بعیده بازیه دیگه ای مولتی پلتفرم رلیز بشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر