اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

ma_fa198

کاربر سایت
Jun 18, 2010
998
نام
محمد
بنظر میاد این شایعه دوبرابر شدن فریم ریت بازیها کاملا درست باشه.
ببینید Larry Hryb چی میگه :D

View attachment 194984
این شایعه دوبرابر شدن فریم ریت بازی ها خیلی خیلی عجیبه! اگه این قابلیت واقعی باشه یعنی اینکه دستگاه بدون توجه به اینکه بازی چقدر سنگینه یا چقدر سبکه فریم ریت رو که روی 30 بوده میاره رو 60! حالا سوال اینجاست که اگه دستگاه این توانایی رو برای بازی های نسل قبل داره آیا نمی تونه همین قابلیت رو برای بازی های نسل جدید هم پیاده کنه؟؟ :D چون یه قابلیت مربوط به دستگاهه و اصلا ربطی به بازیساز هم نداره!
 

R.I.P

Father
کاربر سایت
Jun 5, 2006
3,217
این شایعه دوبرابر شدن فریم ریت بازی ها خیلی خیلی عجیبه! اگه این قابلیت واقعی باشه یعنی اینکه دستگاه بدون توجه به اینکه بازی چقدر سنگینه یا چقدر سبکه فریم ریت رو که روی 30 بوده میاره رو 60! حالا سوال اینجاست که اگه دستگاه این توانایی رو برای بازی های نسل قبل داره آیا نمی تونه همین قابلیت رو برای بازی های نسل جدید هم پیاده کنه؟؟ :D چون یه قابلیت مربوط به دستگاهه و اصلا ربطی به بازیساز هم نداره!
میتونه.قضیه ی amd fidelityfx super resolution هست و directML که از اول‌میگفتم.
 
  • Like
Reactions: Adam and ma_fa198

Rohshen

کاربر سایت
Jun 30, 2016
1,624
دوستان شایعه شده مایکروسافت میخواد techland رو بخره
بنظرتون این اتفاق میفته ؟؟
من واقعا دوست ندارم این اتفاق بیفته
چرا هر کی از بقل xbox رد میشه شایعه خریدنش میشه .خدایی دیگه اینطوریا هم نیست.بنظرم شورش دراومده این قضیه. :-??time exclusive از خیلی سال ها پیش مرسوم بوده بین بازی های مولتی.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,100
این شایعه دوبرابر شدن فریم ریت بازی ها خیلی خیلی عجیبه! اگه این قابلیت واقعی باشه یعنی اینکه دستگاه بدون توجه به اینکه بازی چقدر سنگینه یا چقدر سبکه فریم ریت رو که روی 30 بوده میاره رو 60! حالا سوال اینجاست که اگه دستگاه این توانایی رو برای بازی های نسل قبل داره آیا نمی تونه همین قابلیت رو برای بازی های نسل جدید هم پیاده کنه؟؟ :D چون یه قابلیت مربوط به دستگاهه و اصلا ربطی به بازیساز هم نداره!
نه اتفاقا خیلی منطقیه به نظرم. اگر نوع معماری رو در نظر نگیریم (که برای بازیهای بکوارد نباید هم در نظر گرفت)، گرافیک Series X دقیقا دو برابر One X قدرت خام پردازشی داره، 12 و 6 ترافلاپس. همین الان بازیهایی که فریم آنلاک داشتن، راحت 60 فریم اجرا میشن. در واقع شاهکار مهندسی اینجا اینه که به چه روشی بتونن اون cap فریم روی تمام بازیها رو بردارن که اینکار فقط از شرکتی مثل مایکروسافت برمیاد :D

البته این فقط برای بازیهای نسل قبل صدق میکنه. بازیهای نسل بعد که اصولا خودشون از تمام قدرت کنسول استفاده میکنن.
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
این شایعه دوبرابر شدن فریم ریت بازی ها خیلی خیلی عجیبه! اگه این قابلیت واقعی باشه یعنی اینکه دستگاه بدون توجه به اینکه بازی چقدر سنگینه یا چقدر سبکه فریم ریت رو که روی 30 بوده میاره رو 60! حالا سوال اینجاست که اگه دستگاه این توانایی رو برای بازی های نسل قبل داره آیا نمی تونه همین قابلیت رو برای بازی های نسل جدید هم پیاده کنه؟؟ :D چون یه قابلیت مربوط به دستگاهه و اصلا ربطی به بازیساز هم نداره!
این قابلیت برای بازیهای بک وارد هستش و همینطور عملی نمیشه اینکار. احتمالا CPU نقش خیلی اساسی داره. برای بازیهای نسل جدید قضیه فرق میکنه با DirectML رزولشن افزایش پیدا میکنه وقتی فشار کمتری به GPU میاد فریم ریت و کیفیت بازیها افزایش پیدا میکنه بعید میدونم بخوان فعلا در مورد این قضیه صحبت کنن.
 

mostafawarcraf

کاربر سایت
Aug 26, 2011
2,029
نام
مصطفی
خود کنسول tv شمارو تست میکنه و میزنه چه خروجی هایی میتونید بگیرید فقط کافیه برید داخل ستینگ

View attachment 194982
من الان کنسول ندارم از کجا میتونم ببینم تی وی رو 1080 120 فریم جواب میده یا نه؟
الان تو سایت سونی زده تی وی 60 هرتز ولی تو آخرین آپدیت زده یو اس بی 120 و 100 هرتز جواب میده.
توی بعضی سایت های خارجی و ایرانی هم 120 هرتز زدن.
 
  • Like
Reactions: reza51

R.I.P

Father
کاربر سایت
Jun 5, 2006
3,217
من الان کنسول ندارم از کجا میتونم ببینم تی وی رو 1080 120 فریم جواب میده یا نه؟
الان تو سایت سونی زده تی وی 60 هرتز ولی تو آخرین آپدیت زده یو اس بی 120 و 100 هرتز جواب میده.
توی بعضی سایت های خارجی و ایرانی هم 120 هرتز زدن.
بزن با PC تست کن.یادمه یکی یه تی وی سونی داشت روی 4 کی 60 هرتز بود ولی روی 1080 پی 120 هرتز میشد پنلش.ولی فقط روی 1080 با یه فرمت رنگ خاصی این قضیه میشد.
 
  • Like
Reactions: mostafawarcraf

R.I.P

Father
کاربر سایت
Jun 5, 2006
3,217

Attachments

  • F9E72C35-9505-422C-B3D0-795F8CF413B4.png
    F9E72C35-9505-422C-B3D0-795F8CF413B4.png
    676.8 KB · مشاهده: 7
  • 14F5F197-D3F3-4DDF-9E56-C68756084195.png
    14F5F197-D3F3-4DDF-9E56-C68756084195.png
    606.7 KB · مشاهده: 6

mostafawarcraf

کاربر سایت
Aug 26, 2011
2,029
نام
مصطفی
ببین من‌نمیدونم x9000 همون x900 جهانیه یا نه چون خیلی وقته دورم از این داستان‌ولی اگر باشه اینجوریاست.در کل با تی وی‌که داری ۱۲۰ هم نبود غمی‌نیست:D که میبینی ۱۰۸۰ پی‌هست.
Sony X900E Review (XBR49X900E, XBR55X900E, XBR65X900E, XBR75X900E)

View attachment 195022View attachment 195023
خدا پدرتو بیامرزه ظاهرا 9000 همون 900 ولی برای ریجن خاورمیانه
 
  • Like
Reactions: R.I.P

riotan1234

کاربر سایت
Sep 9, 2013
298
نام
اشکان
بزن با PC تست کن.یادمه یکی یه تی وی سونی داشت روی 4 کی 60 هرتز بود ولی روی 1080 پی 120 هرتز میشد پنلش.ولی فقط روی 1080 با یه فرمت رنگ خاصی این قضیه میشد.
تی وی من همینجوریه .... ال جی اولد سی ۸ دارم

رو قول اچ دی ۱۲۰ هرتز میده

ولی ولی ولی

نمیدونم چرا من فرق ۶۰ و ۱۲۰ رو حس نمیکنم اصلا

۳۰ و ۶۰ محسوسه ولی ۶۰ و ۱۲۰ اصلا حس نمیشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر