Xbox Series X | S

بیشتر منتظر عرضه کدام بازی XGS برای نسل جدید هستید؟

  • Fable

  • Avowed

  • Halo: Infinite

  • Everwild

  • Hellblade 2

  • Forza Motorsport

  • State of Decay 3

  • سایر بازی‌ها یا انحصاری‌های زمانی

  • The Elder Scrolls VI

  • Starfield

  • Next DOOM

  • Next Dishonored

  • Next Wolfenstein

  • Next Prey

  • Next Fallout


Results are only viewable after voting.

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
1,551
نام
مبین
164697


168818

ویدیو‌ها
تریلر رونمایی Xbox series X


تریلر رونمایی Xbox series S


ویدیویی کوتاه از قطعات داخلی Xbox series X


ویدیویی Inside Xbox series S همراه با صحبت های جیسون رونالد معمار ارشد کنسول های اکس باکس


دموی کوتاه از مقایسه زمان لودینگ بازی ها بین Xbox one X و Xbos series X



دموی کوتاه از قابلیت Quick Resume



ویدیوهای تحلیلی کامل Xbox series X از Digital Foundry


ویدیوی معرفی همکاری مایکروسافت و EA در ادغام دو سرویس gamepass و EA Play

بازی های داخلی تایید شده
-پشتیبانی day one از تمام بازی های نسل هشت، 575 بازی از نسل هفت و 41 بازی از نسل شش در کنسول نسل بعد مایکروسافت استفاده از سرویس Backward Compatibility
لینک تاپیک سرویس Backward Compatibility

-Halo infinite که در کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 معرفی شده و یکی از عناوین لانچ کنسول نسل بعد مایکروسافت خواهد بود. این عنوان علاوه بر کنسول های نسل بعد، برای Xbox one و pc نیز عرضه خواهد شد.
لینک تاپیک Halo Infinite

-Senua's saga: Hellblade 2 که توسط استودیوی Ninja theory برای کنسول های نسل بعد مایکروسافت و pc در دست توسعه می باشد.
لینک تاپیک Senua's saga: Hellblade 2

-Project: Mara که توسط نینجا تئوری در دست توسعه قرار دارد.
لینک تاپیک Project: Mara

-بازی Fable که ریبوت فرنچایز محبوب و قدیمی مایکروسافت میباشد و در سبک اپن ورد اکشن نقش افرینی توسط Playground games در دست ساخت قرار دارد.
لینک تاپیک Fable

-بازی Avowed که توسط استودیوی Obsidian در سبک اپن ورد اکشن نقش افرینی اول شخص ئ در دنیای فرنچایز Pillars of Eternity در دشت شاخت قرار دارد.
لینک تاپیک Avowed

- بازی Everwild که توسط استودیوی Rare در دست توسعه قرار دارد.
لینک تاپیک Everwild

-نسخه جدید و بدون شماره فرنچایز محبوب و قدیمی Forza Motorsport که توسط Turn10 برای نسل بعد در دست ساخت قرار دارد.
لینک تاپیک Forza Motorsport

-همچنین مایکروسافت اعلام کرد که از ابتدای نسل جدید همه کاربرای Xbox gamepass Uitimate میتوانند بدون پرداخت هزینه اضافی به سرویس EA play که شامل بیش از 70 بازی شرکت الکترونیک آرتز میباشد، دسترسی داشته باشند.

سایر بازی های تایید شده
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX و PC در دست ساخت قرار دارد.
لینک تاپیک بازی The Medium

-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX در دست توسعه قرار دارد.
لینک تاپیک Scorn

-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX در دست توسعه قرار دارد.

-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX در دست ساخت قرار دارد.
لینک تاپیک Scorn

-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX در دست ساخت قرار دارد.

-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XBPX در دست ساخت قرار دارد.


مشخصات فنی تایید شده
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود

-شتاب دهند سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.

-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود

-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.

-مشخصات کامل رسمی Xbox series x/s:
164540

-


اطلاعات کنترلر های نسل نهم اکس باکس

132210
-دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
-استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
-دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
-قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
-قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
-امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
-وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
-اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود

مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox series X


ویژگی های جدید
-قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.

-تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.

-ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.


سرویس Backward Compatibility
-مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
-تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
-بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
-تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.

لینک تاپیک event های مرتبط با اطلاعات نسل بعد کنسول های خانواده Xbox


نگاهی فنی به Xbox Series X (تاپیک ترجمه مقاله Xbox wire و digital foundry)
 

Attachments

آخرین ویرایش:

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
1,551
نام
مبین
اها در این صورت صحبت شما کاملا متین هست!
مگه سونی احمق دیگی که براش نجوشه رو قبول کنه برای کمپانی رقیب بجوشه
اگه ps وجود داره
اگه اکس باکس وجود داره
چون باعث کسب درامد و اورده اقتصادی داره برای هر دو کمپانی نه دلیلش عشق و تعهد بی پایان به یوزر بیس حتی اگر منافعی در میون نباش!
وقتی ساز و کاری در میون باش که درصدی از این سود برای سونی باش که تحت مالکیت برند psاین اپ رو نصب کرده باشن دیگه سونی چه مشکلی میخاد داشته باش؟؟!
مشکل تا زمانی هست که سونی سودی از این سرویس نبره و وقتی این اتفاق بیوفته دیگه مشکل چیه؟؟!
موضوع معامله و سود دو طرفه هست که حتما برای هر دو طرف اورده داره پس چیزی این وسط وجود نداره که باعث شکل نگرفتن این همکاری بشه
ببین
مایکرو بازی های فرست پارتیش رو که نمیده پلی استیشن.
بازی های ترد پارتی هم دارن جدا جدا فروش میکنن و پولشم تو جیب سونی میره و ناشر بازی.
با اومدن گیم پس، یه سری بازی های تردپارتی که توی گیم‌پس هستن، فروششون افت میکنه به صورت مجزا.
اینطوری درامد گیم پس بین سونی، مایکرو و ناشر باید تقسیم شه.


من حتی برا استیم هم بعید میدونم اگرم گیم‌پس عرضه شه، شامل تردپارتی ها باشه و احتمالا فقط شامل بازی های مایکروسافت بشه.
برا سونی دیگه نزدیک به محاله رخ دادن این اتفاق.
کلا والا هیچ جا هم ندیدم گمانه زنی شه راجب این بحث ریبرنیدینگ و ارتباطش با اومدن گیم‌پس به پلی استیشن.
نمیفته این اتفاق.
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,413
اسپنسر قبل خواب اینو گفته :D

Phil Spencer says Xbox has "more work to do," but Game Pass support is "really great"

و این

Craig the Brute is the "official Xbox mascot," says Phil Spencer

روی پلی استیشن سونی نمی‌ذاره
رو نینتندو سوییچ نینتندو خسیسه نمیذاره
روی PC که هیچ
روی لینوکس هم بازی براش کمه
روی اندروید معلوم نیست گوگل سنگ بندازه یا نه چون خودش سرویس گوگل پلی پس
روی iOS و macOS هم که اپل اصلا نمیذاره.
رو فقط می‌تونه اکس باکس و پی سی و اکس کلاود بده همین
اصلا نیاز به این همه پلتفروم نداره تا وقتی که tv های هوشمند و pc وجود داره!.
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,413
اتفاقا متروپلیس ها و کلا شهرهای مدرن یه بخش جدایی ناپذیری از همه بازی های نینجایی بودن و اکثرا سعی داشتن اون ذات سنتی نینجاها رو با تکنولوژی های مدرن ترکیب کنن. بهترین بازی های تاریخ این سبک رو هم نگاه کنی از دم با همین ترکیب و فرمول ساخته شدن:D حالا از خود NG های کلسیک و Shadow Dancer و Shinobi بگیر تا بازی های مدرن امروزی. برعکس کمتر بازی نینجایی خوبی بوده که ستینگش ژاپن فئودال و کلا برحه تاریخی گذشته یا یه چیز فانتزی بوده باشه. من الان تنچو فقط میاد تو ذهنم. به نظر من ذات ورود نینجا ها به این دنیای جدید جذابه و دیدن اینکه یه نفر داره با شمشیر ربات و تانک و ... تیکه پاره میکنه برای فن های نینجاها جذابه و دستکم تو دنیای تخیلی اثبات میکنه میشه با کاتانا و شوریکن و تسلیحات این مدلی جلوی هرچیزی ایستاد:D
بچه ها زیاد سخت میگیرن :D. اینکه توی هر فرهنگی میگن طرف "نینجا" هست یعنی میتونه از پس هر موقعیت و شرایطی بر بیاد.
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
447
از به این همه پلتفروم نداره تا وقتی که tv های هوشمند و pc وجود داره!.
منظور من اشاره به دوستمون مبنی بر گیم پس با بازی های همون پلتفرم که میگم نمیشه و نمی‌ذارن. در رابطه با گیم پس خود اکس باکس صحبت نمی‌کردیم وگرنه بله گیم پس خود اکس باکس می‌تونه راحت رو هر پلتفرمی بیاد حتی ماشین های تسلا چون صاحبش خود مایکروسافت.
البته سونی و نینتندو این وسط باز هم اجازه نمی‌دن چون باید از خدمات اکس باکس لایو استفاده بشه که خب اونا خودشون سرویس های مشابه رو دارن و برا همین نمی‌ذارن یه اپ بیاد.
وگرنه با xcloud راحت با یه مرورگر و دسته متصل به سخت افزارت قابل بازی میشه و من حتی فکر میکنم بیان یه اپ برا tv های سامسونگ و Apple tv بدن و اینها هم دسته رو مستقیم وصل میشه بهشون و برو که رفتیم!
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
1,496
اتفاقا یادمه سر 1 فرق هایی داشت، یک سری خوششون اومده بود یک سری نه...
سر NG2Sigma هم که واقعا نبود خشونت گند زده بود به لذت اصلی بازی، با اینکه بازم گیمپلی محشر بود.:/
کلا سیگما ها آسون تر از شماره اصلی ها بودن و همون سیگما 1 هم یه سری چیزاش ساده تر شده بود. نبود خشونت در سیگما 2 هم که رسما فحش بود:D
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
2,711
نام
محمد
کلا سیگما ها آسون تر از شماره اصلی ها بودن و همون سیگما 1 هم یه سری چیزاش ساده تر شده بود. نبود خشونت در سیگما 2 هم که رسما فحش بود:D
یک دشمن هایی داشت، پاهاشون رو قطع میکردی، خودشون رو بصورت انتحاری منفجر میکردن، خیلی خفن بودن.
توی سیگما خون اون ها شده بود نور بنفش خیلی ضدحال بود.:|

امیدوارم اگه نسخه چهارمی میسازن...هیچی از NiOh توش نیارن.
بزرگترین کابوس من اینکه برگرده ولی سولزبورن شه.:/
حالا المان های خوبی اون نی اوه داره ولی چیزی که بدرد NG بخوره من فکر نکنم داشته باشه.:D
البته حالا اگه برگرده و سرکار نباشیم:(
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,413
یک دشمن هایی داشت، پاهاشون رو قطع میکردی، خودشون رو بصورت انتحاری منفجر میکردن، خیلی خفن بودن.
شماره دو بزرگترین مشکلش و شاید تنها مشکلش "دوربین" بود. هوش مصنوعی و مبارزات سریعش توی هیچ گیمی وجود نداره. از همه باحالتر اونجا بود که دشمنهای بزرگ توی حمله های سنگین نیروهای خوردی رو هم لت و پار میکردن :D.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
کاربر فعال
Jul 10, 2013
6,461
نام
سید محمد حسین
دمت گرم خدا که مایکروسافت رو این قدر حرف گوش کن آفریدی :D

158575

کاور بازی های XBOX قراره از شر اون برچسب Optimized for Series X راحت شن
(احتمالا تو یه قالب مینیمال تر، این نشون بره پشت کاور و کنار بقیه اطلاعات تکمیلی)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 5, مهمان: 3)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟