اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
سودی که مایکروسافت از گلد میگیره رو نمیشه ازش چشم پوشید. اگر گیم پس و گلد یکی شه:
کسی که با کلاود بازی می‌کنه که بازیش از گیم پس میگیره.
کاربر پی سی بازیش از گیم پس میگیره ( البته استیم هنوز بحث داره. شاید مایکروسافت اومد مثل EA که ea access رو داد رو استیم گیم پس رو هم رو استیم بیاره. شایدم اصلا همکاری مایکروسافت و Valve بیشتر شه خبرهای عجیبی رو در آینده ببینیم. در هرحال ال استیم استثنایی بود که نوشتم)
خب الان همه گروه های بالا گیم پس دارن و آنلاین هم میزنن. اون بدبخت کنسول دار هم می‌ره گیم پس می‌خره آنلاین میزنه دیگه
الان هم اگه یه نفر یه بازی داشته باشه بخواد آنلاین بزنه مایکرو مجبورش میکنه بره پول گلد بده! :D حالا اسمش گلد باشه یا گیم پس فرقی نمی کنه در هر صورت پول زور میگیره! :D منم فکر می کنم نهایتا گیم پس و گلد یکی میشن . یعنی اشتراک گیم پس بخری به کل امکانات LIVE دسترسی داشته باشی . از آنلاین بازی کردن تا Xcloud و بازی های رایگان ماهانه و ....
اخه اینجا بنظرم از لحاظ سیاست گذاری باید مشخص بشه که مخاطب در قبال چه چیزی داره پول میپردازه. گیم پس الان یک سرویس اشتراک گیم هست که برای نه فقط xbox دیوایس های دیگه هم در دسترسه و به ازای یک مبلغ مشخص مخاطب دسترسی به بازی پیدا میکنه. ازونجایی که گیم پس و گلد دو سرویس جداست باید تکلیف رو مشخص کنن. یا بگن گلدی دیگه وجود نداره و برای انلاین مجبور بشی اشتراک گیم پس بخری که چرا یکی باید اشتراکی بخره که روی دیوایس دیگه مثلا pc هدف فعالیتش یک چیز دیگست یا گلد و گیم پس یک اشتراکه که چرا فقط برای انلاین زدن باید مجبور باشی دو اشتراک رو باهم بخری؟ درکل بنظرم هیچ کدوم از این سیاست ها وجهه ی مناسبی نداره.
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,277
نام
علیرضا
واقعا نمیدونم چرا کسی تا زمانی که دیوایس های اندرویدی هست باید بره سمت اپل؟!
بخاطر اکوسیستم اپل. اکوسیستم که اپل ساخته هر کاربری رو جذب می‌کنه تو برو کنفرانس های اپل رو ببین قابلیت های شگفت انگیز هماهنگی iOS وmacOSوtvOSوiPadOSوwatchOS رو ببین هر کاربری رو جذب می‌کنه. چیزی که تا حالا تو دنیای اندروید نبوده ولی خدا رو شکر سامسونگ و گوگل و مایکروسافت یکسال هست که دارن این اکوسیستم هماهنگ رو میسازن.
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
آخرین ویرایش:

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
اینسایدر معروف داسک گفته XSX بسیار قویتر از PS5 و ملت باید خودشونو آماده کنن. همچنین اشاره کرده که مایکروسافت احتمالا می تونه قیمت پایینتری تایین کنه واس کنسولش.

Realistically, how is Microsoft expected to compete with Sony next generation? Can they?
جلوتر هم اشاره میکنه که هزینه ساخت PS5 از XSX بیشتره و اینکه چندتا بازی ساز بهش گفتن PS5 برای رسیدن به ۶۰ فریم و ۱۰۸۰ روی بازیشون مشکل داره
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
جلوتر هم اشاره میکنه که هزینه ساخت PS5 از XSX بیشتره و اینکه چندتا بازی ساز بهش گفتن PS5 برای رسیدن به ۶۰ فریم و ۱۰۸۰ روی بازیشون مشکل داره
1080 60 فریم که مشکل داشته باش پس چطوری میخاد خروجی 4k native بده؟ :|
بنظرم زیاده روی کردن
One X با اون cpu داغون 4k 30fps اونم رد دد رو اجرا میکرد حالا بازم هرطور صلاح میدونین:D
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,277
نام
علیرضا
1080 60 فریم که مشکل داشته باش پس چطوری میخاد خروجی 4k native بده؟ :|
بنظرم زیاده روی کردن
One X با اون cpu داغون 4k 30fps اونم رد دد رو اجرا میکرد حالا بازم هرطور صلاح میدونین:D
حالا که فکر میکنم راست میگید شما.
نه دیگه این همه بازی تایید شده برا ps5 فورکی و ۶۰ فریم مثل دث لوپ.
تازه از خود فرست پارتی ها اسپایدر من رو داریم که باحالت پرفومنس ۴کی و ۶۰ فریم میده (احتمالا با حذف ری تریسینگ و کاهش سطح گرافیک به مدیوم مثلاً).
پس در نتیجه من بع غلطه.
مگه اینکه منظورش ۱۰۸۰ و ۶۰ با ری تریسینگ باشه که بازم با عقل نمیجوره.
در نهایت قدرت رو ول کنید بابا اونور دارن جی تی ای رو برا خودشون انحصاری رزرو میکنن.
 
  • Like
Reactions: Bax

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
1080 60 فریم که مشکل داشته باش پس چطوری میخاد خروجی 4k native بده؟ :|
بنظرم زیاده روی کردن
حالا که فکر میکنم راست میگید شما.
نه دیگه این همه بازی تایید شده برا ps5 فورکی و ۶۰ فریم مثل دث لوپ.
تازه از خود فرست پارتی ها اسپایدر من رو داریم که باحالت پرفومنس ۴کی و ۶۰ فریم میده (احتمالا با حذف ری تریسینگ و کاهش سطح گرافیک به مدیوم مثلاً).
پس در نتیجه من بع غلطه.
مگه اینکه منظورش ۱۰۸۰ و ۶۰ با ری تریسینگ باشه که بازم با عقل نمیجوره.
در نهایت قدرت رو ول کنید بابا اونور دارن جی تی ای رو برا خودشون انحصاری رزرو میکنن.

One X با اون cpu داغون 4k 30fps اونم رد دد رو اجرا میکرد حالا بازم هرطور صلاح میدونین:D
برای عرضه یک گرافیک نسل بعدی که چیز عجیبی نیست !
دمو UE5 که فقط نمایش Nanite و Lumen و تحول موتور تو هندل تری آنگل ها بود، با این حال Ray Tracing ای هم در کار نبود ، خروجی 1440p و 30 فریم گرفتن ، حالا چه انتظاری میره بتونن یک بازی کامل رو 4K اجرا کنه ( منظورم فقط PS5 هست :D) ...
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
برای عرضه یک گرافیک نسل بعدی که چیز عجیبی نیست !
دمو UE5 که فقط نمایش Nanite و Lumen و تحول موتور تو هندل تری آنگل ها بود، با این حال Ray Tracing ای هم در کار نبود ، خروجی 1440p و 30 فریم گرفتن ، حالا چه انتظاری میره بتونن یک بازی کامل رو 4K اجرا کنه ( منظورم فقط PS5 هست :D) ...

همین اختلاف گرافیکی که این نسل با پرو و OneX دیدیم نسل بعد هم میبینیم


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
Microsoft’s new Xbox Series S console confirmed in leaked controller packaging
گفتن تا سه هفته دیگه هم معرفی میشه کنسول جدید
اینطور که گفته میشه Gamescom چند روز دیگه هست و از 6 تا 9 برنامه های مختلفی از جمله رونمایی سری S هست 159858
باید منتظر موند و دید بالاخره ماکروسافت سری S رو معرفی و در کنارش قیمت کنسول های نسل نهمیش رو اعلام میکنه یا نه
 
آخرین ویرایش:

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
حتما متوجه شدین که مایکروسافت دیگه به صورت قبل از نام xbox 20/20 برای ایونت هاش استفاده نمیکنه و بنظر میرسه خیلی زیرپوستی این اسم رو کنار گذاشته. همینطور که میدونید مایکروسافت برنامه ریزی کرده بود تا زمان لانچ کنسول هر ماه ایونتی برای اشتراک اطلاعات و برنامه های نسل بعدش برگزار کنه که این اتفاق بعد از اولین ایونت دیگه نیفتاد و یک ماه حتی مایکروسافت هیچ نوع ایونتی برگزار نکرد. حتی ایونت جولای هم نامی از xbox 20/20 به میون نیورد. تا اینکه حالا بیانیه دادن ما این نوع برنامه که بصورت ماهانه در قالب نام xbox 20/20 بوده کنار گذاشتیم. به این خاطر که نمیخوایم خودمون رو محدود بکنیم و میخوایم با روش های مختلف با مخاطب هامون در ارتباط باشیم و در این رابطه انعطاف پذیر عمل کنیم! خب قطعا بهونه اوردن و اینکه نتونستن حتی یک برنامه ساده رو اجرا کنن کمی ناامید کنندست. با اینحال گفتن رونمایی های زیادی در اینده خواهند داشت.
Microsoft has quietly abandoned its Xbox 20/20 announcement branding
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر