اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Kirk-Hammedd

Abandon the safety of mindless following
کاربر سایت
Oct 23, 2010
2,749
نام
حامد
من فکر میکردم داستان بازی هل بلید توی آفریقای جنوبی روایت میشه.

وسط شوکیس! با افتخار باید بهتون این نوید رو بدیم که لوکیشن هل بلید 2 ایسلند هست!
:|
خود بازی رو هم بهتون نشون نمیدیم! برید حال کنید! :D
 

dark souls

کاربر سایت
May 19, 2012
1,025
نام
رضا
آدم چیزهایی تو این‌تاپیک میخونه که میخوادسرش بکوبه تو دیوار. نمایش هیلو افتضاح بود؟ گرافیک برای نسل هفت؟really?:D
در مورد halo infinite بازی به اصالت و ریشه خودش برگشته دقیقا منو برد به دوران اوج این فرنچایز در نسل هفتم یعنی halo3 و reach در مورد گیم‌پلی هم‌ با وجود نوآوری‌های های جدیدمثل همون قلاب گم‌پلی سریع و شلوغ خودش رو داشت بعد یک سری دوستان چشمشون بستن و بزرگترین مپی که تو بخش کمپین halo دیدیم رو با این همه جزئیات ومحیط سندباکس ( کلی پایگاه و enemy با ai خفن ،اکوسیستم زنده بازی که حتی حیات وحش رو هم شامل میشه با نورپردازی فوقالعاده global illumination و draw distance های چشم نواز) ندیدن و عکس از تکسچر اسلحه تو سایه میزارن:D و گیر دادن به یه سری مشکلات جزئی لودینگ که تو هر بازی بزرگی قبل از انتشار وجود داره واقعا دوستان قله های جدیدی رو فتح کردن تبریک میگم.
کسی از هیلو انتظار گرافیک realistic نداره برخلاف انتظارات‌ غیرفن ها هیلو بخاطر lore عظیم و فانتزی ،اتمسفر عرفانی و گیم‌پلی شلوغ و سندباکسش شده هیلو نه گرافیک realistic و رندر موهای ریش villain بازی.:D
نقد digital foundry در مورد گرافیک هیلو هم به زودی میاد اونموقع بیشتر در موردش تحلیل میکنیم.:D
این همه new ip تو مراسم‌معرفی شد بعد یک دهه fable معرفی شد.
بعد سالیان دراز یک‌new ip AAA action rpg یعنی avowed معرفی شد کسی از obsidian به این‌زودی انتظار معرفی این عنوان رو نداشت‌سوپرایز کننده بود.
everwild با طراحی هنری مسحور کننده خودش انتظارات رو بالاتر برد از استودیو rare.
کلی بازی‌تردپارتی launch exclusive معرفی شد.
واقعا نمیدونم چه انتظاری داشتید که انقدر شاکی هستید.ماکروسافت‌نشون داد برای نسل بعد با دست پر اومده و برنامه های بزرگی داره.
 
آخرین ویرایش:

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
این بازی های نمایش داده شده از روز اول رو گیمپس در دسترس قرار می گیرن.

  • Halo Infinite - Holiday 2020
  • State of Decay 3
  • Forza Motorsport
  • Everwild
  • Tell Me Why - 27th Aug
  • Grounded - 28th July
  • Avowed
  • As Dusk Falls
  • Hell blade 2
  • Psychonauts 2
  • Destiny 2 + Expansions
  • Stalker 2
  • Warhammer 40K Darktide - 2021
  • Tetris Effect Connected - Holiday 2020
  • The Gunk
  • The Medium
  • Fable
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
خودتم میدونی که همیشه گفتیم قوی ترین انجینیه که در حال حاضر کلا وجود داره !

والا اینو من قبول ندارم اصلا:D

UE5 انجین قدرتمندیه، هرچند من کلا یه مشکل اساسی با رندر این انجین دارم و به نظرم هر بازی که باهاش ساخته میشه نمیتونه گرافیک رئالی داشته باشه و ذاتن فانتزی طوره، اما در کل چیز خفنیه و به سادگی میشه باهاش یه چیزی ساخت که به قول خودت نسل بعدی به نظر برسه. ضمن اینکه الان آرشیو تکسچرهای فوتوگرمتری هم داره هر روز بیشتر میشه و دیگه بازی ها میتونن خیلی رئال باشن، اما بازم انجین های انحصاری عملکرد و پرفورمنس بهتری خواهند داشت.

مثلا همین UE5 با اینکه مشخصا سعی شده بر مبنا معماری PS5 طراحی بشه و تطبیق پذیری بالایی با SSD و فیچرهای سخت افزاریش داشته باشه، اما باز قطعا و بدون شک انجین های ND و SM و گوریلا مثلا، خروجی بهتری خواهند داشت و دست نیافتنی باقی میمونن.

حالا باید تا 2022 و پس از اون صبر کنیم ببینیم بازی هایی که با UE5 ساخته میشن و میان بیرون در عمل چطورین و چه کیفیتی دارن.
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,514
نام
کورش
خه با یه چیزی داری مقایسه میکنی که هر خبری ازش اومده یه چیزیه ورای تصور از نظر ابعاد و جزئیات :D شوخی هم نمیشه کرد که بازیی به این راحتی با Cyberpunk مقایسه بشه :D
ولی از نظر استایل گرافیکی و گیم پلی دقیقا اینو میخواستن ملت. همون گیم پلی و استایل سه گانه ! نه 4 و 5 ! نه DOOM و نه حتی ریچ
مقایسه که نکردم :D خودم رو مثال زدم که فن بالاخره فنه یعنی مثلا از سایبرپانک هم هرقدر ایراد بگیری من اخرش منتظر این بازیم از فلگ شیپهای سونی هم هرقدر ایراد بگیری فنهاش اونها رو بهترین بازیهای دنیا میدونن از هیلو هم هرقدر ایراد بگیری بالاخره فنشن :D کلا بحث مقایسه نیست. اتفاقا بحث تشابه فنهاست
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
منم از نمایشا خوشم نیومد، کوتاه، cg بدون گیم پلی. جالب نبودن.
ولی خود بازیا چرا. کلی بازی با تنوع ژانری مختلف ۲ ۳ سال آینده واس گیمپس عرضه می شن.

حالا در نظر بگیرین مثلا تیم فارگو بازیشونو نشون ندادن. همین یه ماه دیگه یکی از بهترین rpg های امسالو عرضه می کنه این تیم با یه بودجه محدود و قرار بزرگترین بودجه رو بین استودیو های مایکروسافت (غیر ۳۴۳) واس بازی بعدیشون بگیرن.
بهشت rpg بازهاست Xbox.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,078
جمله رو شاید بد گفتم. منظورم فقط فنهای هیلو نبود. کلا خاصیت فنها اینه که اکثرا راضی هستن. حالا اینجا ممکنه تیکه انداختن به هیلو بنظر برسه ولی منظورم کلا کسیه که فنه مثلا خودم هم که کم از سایبرپانک ایراد نگرفتم ولی بازی منتشر بشه راضی ام و با سر میرم سراغش. این خاصیت فن بودنه و منطق بردار هم نیست :D
خب معلومه که میخرن، ولی ماندگار بودن مهمه. همین فن هایی که میگی، بعد از مدت کوتاهی مولتی پلیر هیلو 4 رو رها کردن، چون 343 میخواست CoD کنه بازیو. سر داستان هیلو 5 که فکر کنم فحش های جدیدی در زبان انگلیسی وارد شد:D مثلا یکیش خودم که به خوبی از خجالتشون دراومدم تو halowaypoint:D
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
مقایسه که نکردم :D خودم رو مثال زدم که فن بالاخره فنه یعنی مثلا از سایبرپانک هم هرقدر ایراد بگیری من اخرش منتظر این بازیم از فلگ شیپهای سونی هم هرقدر ایراد بگیری فنهاش اونها رو بهترین بازیهای دنیا میدونن از هیلو هم هرقدر ایراد بگیری بالاخره فنش نه :D کلا بحث مقایسه نیست. اتفاقا بحث تشابه فنهاست

Cyberpunk really ? :D
جدی تا چند وقت پیشم فکر میکردم مثلا چون خوره rpg هستیم و مثلا ویچر ۳ خیلی خوب بود، فقط ماها اینجوری کور شدیم :D ولی الان مطمئنم فقط ما ها نیستیم :D اون جدا تشابه نیست دیگه چیزایی که توش ساختن !

خب معلومه که میخرن، ولی ماندگار بودن مهمه. همین فن هایی که میگی، بعد از مدت کوتاهی مولتی پلیر هیلو 4 رو رها کردن، چون 343 میخواست CoD کنه بازیو. سر داستان هیلو 5 که فکر کنم فحش های جدیدی در زبان انگلیسی وارد شد:D مثلا یکیش خودم که به خوبی از خجالتشون دراومدم تو halowaypoint:D

۶ ماه بعد از رفتن برایان رید داشتن هنوز اونجا فحش میدادن :D آخر یکی از ۳۴۳ گفت میشه لطفا فرموش کنین این شخص دیگه نیست و درست نیست دیگه حرف زدن. یکی زیر نوشت فراموش کنیم ؟ باید میکشتیمش :D

همچین کامیونیتی داره هیلو. حالا فقط کافی بود استایل هنریش رو عوض نکنن یا برنگردن به حالت قبل ..... تصورشم خطرناکه :D
 

Gwynbleidd

کاربر سایت
Sep 9, 2015
300
طی مراسم پایین هر عنوان زده بود XSX/PC و چیزی جزء 4K 60FPS شنیده نمیشد شما شبیه‌ساز توت فرنگی هم بگیری روی PC اجرا کنی شاید مجاب شدی یه 10 دقیقه‌ای پلی بدی:D
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
Avowed واسه Xbox One هم عرضه میشه...واسه من که قصد خرید Series X رو ندارم، خیلی خوبه ولی بین‌نسلی بودنش از یه طرف هم ناامیدکنندست چون اول فکر کردم یه RPG کاملا نسل بعدی دارن میسازن.

Obsidian Entertainment announces RPG Avowed for Xbox Series X, Xbox One, and PC - Gematsu

ملت اینو با بازی دیوید کیج اشتباه گرفته بودن؟ :D :

As Dusk Falls is first game from former Quantic Dream lead developer
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
Avowed واسه Xbox One هم عرضه میشه...واسه من که قصد خرید Series X رو ندارم، خیلی خوبه ولی بین‌نسلی بودنش از یه طرف هم ناامیدکنندست چون اول فکر کردم یه RPG کاملا نسل بعدی دارن میسازن.

Obsidian Entertainment announces RPG Avowed for Xbox Series X, Xbox One, and PC - Gematsu

ملت اینو با بازی دیوید کیج اشتباه گرفته بودن؟ :D :

As Dusk Falls is first game from former Quantic Dream lead developer

بازی واس وان معرفی نشد.

Edn9QQjXkAA5o4l.png
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر