Xbox Series X | S

بیشتر منتظر عرضه کدام بازی XGS برای نسل جدید هستید؟

  • Fable

  • Avowed

  • Halo: Infinite

  • Everwild

  • Hellblade 2

  • Forza Motorsport

  • State of Decay 3

  • سایر بازی‌ها یا انحصاری‌های زمانی

  • The Elder Scrolls VI

  • Starfield

  • Next DOOM

  • Next Dishonored

  • Next Wolfenstein

  • Next Prey

  • Next Fallout


Results are only viewable after voting.

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
1,654
نام
مبین
164697


168818

ویدیو‌ها
تریلر رونمایی Xbox series X


تریلر رونمایی Xbox series S


ویدیویی کوتاه از قطعات داخلی Xbox series X


ویدیویی Inside Xbox series S همراه با صحبت های جیسون رونالد معمار ارشد کنسول های اکس باکس


دموی کوتاه از مقایسه زمان لودینگ بازی ها بین Xbox one X و Xbos series X



دموی کوتاه از قابلیت Quick Resume



ویدیوهای تحلیلی کامل Xbox series X از Digital Foundry


ویدیوی معرفی همکاری مایکروسافت و EA در ادغام دو سرویس gamepass و EA Play

بازی های داخلی تایید شده
-پشتیبانی day one از تمام بازی های نسل هشت، 575 بازی از نسل هفت و 41 بازی از نسل شش در کنسول نسل بعد مایکروسافت استفاده از سرویس Backward Compatibility
لینک تاپیک سرویس Backward Compatibility

-Halo infinite که در کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 معرفی شده و یکی از عناوین لانچ کنسول نسل بعد مایکروسافت خواهد بود. این عنوان علاوه بر کنسول های نسل بعد، برای Xbox one و pc نیز عرضه خواهد شد.
لینک تاپیک Halo Infinite

-Senua's saga: Hellblade 2 که توسط استودیوی Ninja theory برای کنسول های نسل بعد مایکروسافت و pc در دست توسعه می باشد.
لینک تاپیک Senua's saga: Hellblade 2

-Project: Mara که توسط نینجا تئوری در دست توسعه قرار دارد.
لینک تاپیک Project: Mara

-بازی Fable که ریبوت فرنچایز محبوب و قدیمی مایکروسافت میباشد و در سبک اپن ورد اکشن نقش افرینی توسط Playground games در دست ساخت قرار دارد.
لینک تاپیک Fable

-بازی Avowed که توسط استودیوی Obsidian در سبک اپن ورد اکشن نقش افرینی اول شخص ئ در دنیای فرنچایز Pillars of Eternity در دشت شاخت قرار دارد.
لینک تاپیک Avowed

- بازی Everwild که توسط استودیوی Rare در دست توسعه قرار دارد.
لینک تاپیک Everwild

-نسخه جدید و بدون شماره فرنچایز محبوب و قدیمی Forza Motorsport که توسط Turn10 برای نسل بعد در دست ساخت قرار دارد.
لینک تاپیک Forza Motorsport

-همچنین مایکروسافت اعلام کرد که از ابتدای نسل جدید همه کاربرای Xbox gamepass Uitimate میتوانند بدون پرداخت هزینه اضافی به سرویس EA play که شامل بیش از 70 بازی شرکت الکترونیک آرتز میباشد، دسترسی داشته باشند.

سایر بازی های تایید شده
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX و PC در دست ساخت قرار دارد.
لینک تاپیک بازی The Medium

-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX در دست توسعه قرار دارد.
لینک تاپیک Scorn

-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX در دست توسعه قرار دارد.

-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX در دست ساخت قرار دارد.
لینک تاپیک Scorn

-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX در دست ساخت قرار دارد.

-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XBPX در دست ساخت قرار دارد.


مشخصات فنی تایید شده
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود

-شتاب دهند سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.

-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود

-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.

-مشخصات کامل رسمی Xbox series x/s:
164540

-


اطلاعات کنترلر های نسل نهم اکس باکس

132210
-دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
-استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
-دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
-قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
-قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
-امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
-وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
-اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود

مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox series X


ویژگی های جدید
-قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.

-تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.

-ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.


سرویس Backward Compatibility
-مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
-تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
-بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
-تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.

لینک تاپیک event های مرتبط با اطلاعات نسل بعد کنسول های خانواده Xbox


نگاهی فنی به Xbox Series X (تاپیک ترجمه مقاله Xbox wire و digital foundry)
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 10, مهمان: 3)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟