اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
اقا من بخدا فارسی دارم صحبت میکنم چرا نمیگیری مطلب رو.
چند بار بگم تمام مطالبی که گفتی رو میدونم.
بحث سر ظرفیت کلی رم کنسول هست.
7.5 گیگابایت رم برای نسل بعد در مقایسه با 13.5 سری ایکس و 16 گیگابایت پلی استیشن5 کمه.
حالا هر چقدر میخواد سازنده از کیفیت تکسچر و رزولوشن بازی بزنه،
کم بودن رم دست سازنده بازیها رو میبنده برای پیشرفت فنی بازیها.
اینم در نظر داشته باشید انحصاریهای ماکروسافت قراره رو سری اس هم اجرا بشن.
خوب نمیدونی دوست من دیگه :D چه اصراری داری که بیشتر از مهندس های مایکروسافت حالیت میشه ...
خب سیستم مموری کنسول ها متفاوت از PC هستش ....
در کنارش IO کنسول هست که به بین لاکهارت و سری اکس مشترک هستش پس یعنی تو Assets Streaming کمتر از ثانیه میشه Asset هارو لود کرد ... با سیستم SFS هم خیلی راحت میشه تکسچر هارو متناسب با فضا فراخوانی کرد که سر بار رو از CPU و کشینگ Ram کم میکنه خوشبختانه پهنای باند رم هم بقدری زیاد هستش که گلوگاه نکنه ...
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
این نسل واسه چی کنسولا رمشون فقط دو برابر افزایش پیدا کرد ؟ به خاطر SSD از طرفی بیشترین میزان مصرف رم تو بازی های چیه ؟ تکسچر ها
سال 2017 که تب کنسول های بین نسلی بالا گرفت بازی ها رو PC پک UltraHD دریافت میکردن تا توی رزولویشن 4K تکسچر ها شارپ تر به نظر برسن این بچمارک مصرف رم Shadow of War قشنگ اختلاف بین اپشن تکسچر های معمولی و تکسچر های UltraHD رو نشون میده :

index.php


index.php


همونجور که میبینم اختلافشون دو برابر شده !!
اصلا جای زیاد دوری نمیخوایم بریم Xbox one X مثال خیلی خوبی هستش برا این قضیه CPU ـش تقریبا یکسانه ولی از طرفی 4 گیگ رم اختلاف داره با S این چهار گیگ رم برا همین قضیه تکسچر و افزایش رزولویشن هستش حالا اینجا هم به همین صورت ـه فقط یـ فاکتور دیگه به قطعات ثابت اضافه شده "SSD"

توی SS به غیر اختلاف رزولویشن باید انتظار تکسچر های ضعیف تر تراکم NPC کمتر سایه و رفلکشن با رزولویشن پایین تر و .... نسبت به SX داشته باشیم
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
Ram و VRam کاملا متفاوت هستند فکر کنم این دوتا رو اشتباهی گرفتید. تکسچر توی وی رم یعنی حافظه کارت گرافیک ذخیره میشن نه Ram.
Ram یا Vram چه فرقی دارن در مورد کنسولا جفشتون حافضه رم محسوب میشن منم منظورم اینجا همون V ram ـه :D
 
  • Like
Reactions: Bax

Love Console

کاربر سایت
Nov 5, 2019
1,312
آقا یه حسی به من میگه لاکهارت کنسول دستیه،ولی مثل سوییچ قابلیت وصل شدن به تلویزیون رو هم داره
اگه واقعا همین باشه من با کله میخرمش
کنسول دستی بازی های مناسب خودش رو میخواد هر کنسول دستی نمیتونه موفق باشه نمونش PS VITA که در برابر 3DS له شد
مایکرو بازی هایی نداره که بخواد کنسول دستی ساپورت کنه
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,162
نام
سبحان
کنسول دستی بازی های مناسب خودش رو میخواد هر کنسول دستی نمیتونه موفق باشه نمونش PS VITA که در برابر 3DS له شد
مایکرو بازی هایی نداره که بخواد کنسول دستی ساپورت کنه
صرفا یه تئوری هست،به نظر من با مشخصاتی که لیک شده و قدرت ۴ ترافلاپی بیشتر به کنسول دستی میخوره تا خونگی
فکر کن تمام عناوین مایکرو و گیم پس روی این کنسول دستی در دسترس باشن و معماری کنسول هم مثل series x باشه ولی ضعیفتر،چون تهش میخواد بازیا رو فول اچ دی اجرا کنه
نیاز نیست حتما بشینن بازی مخصوص خود کنسول دستی بسازن
ویتا و 3ds شرایطشون فرق داشت البته
الان ببین چقدر موبایل گیمر زیاد شده،اگه مایکرو یه کنسول دستی بده میتونه خیلی از اینا رو جذب کنه
در کل به نظر من ایده خیلی جالبی هست
 

Love Console

کاربر سایت
Nov 5, 2019
1,312
صرفا یه تئوری هست،به نظر من با مشخصاتی که لیک شده و قدرت ۴ ترافلاپی بیشتر به کنسول دستی میخوره تا خونگی
فکر کن تمام عناوین مایکرو و گیم پس روی این کنسول دستی در دسترس باشن و معماری کنسول هم مثل series x باشه ولی ضعیفتر،چون تهش میخواد بازیا رو فول اچ دی اجرا کنه
نیاز نیست حتما بشینن بازی مخصوص خود کنسول دستی بسازن
ویتا و 3ds شرایطشون فرق داشت البته
الان ببین چقدر موبایل گیمر زیاد شده،اگه مایکرو یه کنسول دستی بده میتونه خیلی از اینا رو جذب کنه
در کل به نظر من ایده خیلی جالبی هست
اره من این ایده کنسول دستی رو بیشتر از لاکهارت میپسندم
به قول شما با گیم پس عالی میشه
فکر کن توی مترو نشستی داری سایبرپانک میزنی باهاش خیلی خوب میشه خدایی
 
  • Like
Reactions: Bax and Sobhan_23

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,162
نام
سبحان
اره من این ایده کنسول دستی رو بیشتر از لاکهارت میپسندم
به قول شما با گیم پس عالی میشه
فکر کن توی مترو نشستی داری سایبرپانک میزنی باهاش خیلی خوب میشه خدایی
فقط این نیست فکر کن مثلا تو خونه هم وصل میکنی به تلویزیون و بازی میکنی،مثل سوییچ
این خیلی جالب به نظر میرسه
من هرچی فکرش رو میکردم میگفتم چجوری میشه x1x همین الان با ۶ ترافلاپ قدرت ۳۰۰ دلار باشه بعد مایکرو براب نسل بعد یه کنسول بده ۴ ترافلاپ و همون ۳۰۰ دلار؟با عقل جور در نمیاد
ولی وقتی کنسول دستی رو در نظر بگیری منطقی به نظر میرسه
 

Love Console

کاربر سایت
Nov 5, 2019
1,312
فقط این نیست فکر کن مثلا تو خونه هم وصل میکنی به تلویزیون و بازی میکنی،مثل سوییچ
این خیلی جالب به نظر میرسه
من هرچی فکرش رو میکردم میگفتم چجوری میشه x1x همین الان با ۶ ترافلاپ قدرت ۳۰۰ دلار باشه بعد مایکرو براب نسل بعد یه کنسول بده ۴ ترافلاپ و همون ۳۰۰ دلار؟با عقل جور در نمیاد
ولی وقتی کنسول دستی رو در نظر بگیری منطقی به نظر میرسه
قشنگ یه بمب خبری میشه
بعید نیس بعد از موفقیت سوئیچ نادلا و اسپنسر به فکرش نیفتاده باشن
من خودم مشتریشم البته این خبر در کنار ساپورت سگا ازش عالی تر هم میشه
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,162
نام
سبحان
قشنگ یه بمب خبری میشه
بعید نیس بعد از موفقیت سوئیچ نادلا و اسپنسر به فکرش نیفتاده باشن
من خودم مشتریشم البته این خبر در کنار ساپورت سگا ازش عالی تر هم میشه
دقیقا بمب هست،تا الانم چیز خاصی لو نرفته و کسی انتظار کنسول دستی رو نمیکشه ولی اگه اعلام بشه رسما میترکونه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر