اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Guzu

کاربر سایت
Dec 22, 2019
569
نام
Gurzukahn
اون رَم 7.5 گیگابایتی خودش گویای فیک بودن خبره،
لاکهارت زیر 7 ترافلاپ باشه من سبیلامُ میزنم این خط این نشون
شایدم رم رو بدون اون حجمی که OS میگیره حساب کردن. تو سری اکس رم ۱۶ گیگ بود که ۲.۵ برا OS بود اینم اینطور حساب کنیم
2.5+7.5=10 GB
اینطوری شاید بشه توجیح کرد.
 

Guzu

کاربر سایت
Dec 22, 2019
569
نام
Gurzukahn
این شایعه ای که اومده میگه ۷/۵ گیگ رم در اختیار سازنده ها هست
سری ایکس هم ۱۳/۵ گیگ رم در اختیار سازنده میذاره
۲/۵ گیگ سیستم عامله
پس ۱۰ گیگ رم داره
هر چند حس میکنم همون ۱۲ گیگ شایعات قبلی باشه
پس اون حدس بالاییم درسته احتمال بالا.
 

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
شما می شه توضیح بدی 4TF چجوری قوی تر از One X می شه؟
نکنه سیستم سونی فنی اه که می گن TF اه PS5 بیشتر از TF اه XSX کارایی داره :D
داداش گلم
میزان ترافلاپس ها رو وقتی میشه باهم مقایسه کرد که معماری هر دو کنسول یکی باشن
معماری rdna2 نسل جدید ۶۷/۵ درصد قوی تر از معماری gpu نسل هشتمه!
این یعنی ۴ ترافلاپس سری اس معادل حدودا ۷ ترافلاپس نسل هشتمه!
 

satellitedvb

کاربر سایت
Apr 9, 2019
958
Microsoft has today revealed the complete list of games certified under the 'Optimized for Xbox Series X' program which is the indicator for games that take advantage of the full power of Xbox Series X. Games featured on the list could benefit reduced load times courtesy of the Xbox Velocity Architecture, include heightened visuals and DirectX raytracing, and feature higher framerates up to 120FPS.

Titles featuring the new Optimized for Xbox Series X badge can include brand new games built natively for the Xbox Series X such as Halo Infinite, or previously released games which have been enhanced to take advantage of the power and features Xbox Series X has to offer, like Gears 5. Microsoft has currently certified 22 games but plans to increase that number in the coming weeks and months leading up to Xbox Series X launch. The full list of games can be viewed below.
Optimised for Xbox Series X Games
  • Assassin's Creed Valhalla
  • Bright Memory Infinite
  • Call of the Sea
  • Chivalry 2
  • Chorus
  • Cyberpunk 2077
  • Destiny 2
  • DiRT 5
  • FIFA 21
  • Gears 5
  • Halo Infinite
  • Hitman 3
  • Madden NFL 21
  • Marvel's Avengers
  • Outriders
  • Scarlet Nexus
  • Scorn
  • Second Extinction
  • The Ascent
  • The Medium
  • Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
  • Yakuza: Like a Dragon
Microsoft Reveals List of Games Optimized For Xbox Series X
مایکروسافت امروز لیست کاملی از بازی های معتبر تحت برنامه 'Optimized for Xbox Series X' را فاش کرده است که این نشانگر بازی هایی است که از قدرت کامل Xbox Series X استفاده می کنند. معماری Xbox Velocity Architecture ، شامل تصاویری افزایش یافته و استفاده از پرتونگاری DirectX است و دارای فریم های بالاتر تا 120FPS است.

عناوین دارای نشان جدید Optimized for Xbox Series X می تواند شامل بازی های کاملاً جدیدی باشد که بطور خاص برای Xbox Series X ساخته شده است مانند Halo Infinite ، یا بازی هایی که قبلاً منتشر شده اند که با استفاده از قدرت و ویژگی های Xbox Series X ارائه شده است ، مانند Gears 5. مایکروسافت در حال حاضر به 22 بازی مجوز داده است اما تصمیم دارد این تعداد را در هفته ها و ماه های آینده و تا زمان عرضه Xbox Series X افزایش دهد. لیست کامل بازی ها را می توانید در زیر مشاهده کنید
 

Love Console

کاربر سایت
Nov 5, 2019
1,312
داداش گلم
میزان ترافلاپس ها رو وقتی میشه باهم مقایسه کرد که معماری هر دو کنسول یکی باشن
معماری rdna2 نسل جدید ۶۷/۵ درصد قوی تر از معماری gpu نسل هشتمه!
این یعنی ۴ ترافلاپس سری اس معادل حدودا ۷ ترافلاپس نسل هشتمه!
داش الان بحث GPU نیست
7.5 گیگ رم در اختیار امثال راکستار قراره بدن بعد توقع داری نسل9 چطوری پیش بره وقتی سازنده رو مجبور کنن باید برای سری اس بازی پورت کنی؟
سری اکس همین جوریش با 13.5 گیگ قطعا اواخر نسل به مشکل میخوره PS5 ضعفش رو حداقل کمی با SSD جبران میکنه ولی این لاکهارت مادر مرده میخواد چه خاکی به سرش بریزه؟
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercetty

Guzu

کاربر سایت
Dec 22, 2019
569
نام
Gurzukahn
اون رَم 7.5 گیگابایتی خودش گویای فیک بودن خبره،
لاکهارت زیر 7 ترافلاپ باشه من سبیلامُ میزنم این خط این نشون
اصلا به خاطر تو اون 7.5 مقدار رم نیست مقدار ترافلاپس خوب شد؟

@John-117
شاید هم اون ۷.۵ منظورش تکه سریعتر رمه.
آخه ما تو سری اکس هم رم داشتیم یه تکه سریع ۱۰ میگی یه تکه عادی ۶ کیکی که اون خودش میشد یه ۲.۵ گیگ OS بقیش هم ۳.۵ مال بازی.
شاید اینجا هم همینطوره. ۱۲ گیگ رم.
۷.۵ گیگ تکه سریع.
که بمونه ۴.۵ عادی که اون هم بشه ۲.۵ OS بقیش هم ۲ گیگ برا بازی.
اما ولش کن اینا مهم نیست مهم الان اون پردازنده با کلاک پایین تره مشکل همونه.
حالا شایدم فوقش 3.5 بشه 3 ولی خب بازم تاثیر داره.
 

Guzu

کاربر سایت
Dec 22, 2019
569
نام
Gurzukahn
اشاره‌ی غیرمستقیم مجدد به کنسول ایکس‌باکس سری اس/ایکس‌باکس لاک‌هارت در گزارش رسمی جدید
داداش غیر مستقیم چیه من عکسش هم قبلاً گذاشتم تو کیت توسعه بازی با GDK دقیقا این عناوین اومده بود:
AnacondaProfile
LockhartProfile
 

mehdiek

کاربر سایت
Jul 20, 2009
239
داداش گلم
میزان ترافلاپس ها رو وقتی میشه باهم مقایسه کرد که معماری هر دو کنسول یکی باشن
معماری rdna2 نسل جدید ۶۷/۵ درصد قوی تر از معماری gpu نسل هشتمه!
این یعنی ۴ ترافلاپس سری اس معادل حدودا ۷ ترافلاپس نسل هشتمه!

همچین چیزی وجود خارجی نداره.
Flops واحد محاسبه توان پردازشی هست که هیچ ربطی به معماری و ... نداره. معیاری هست برای مشخص کردن توان پردازشی.
4TF در همه حالتی معادل 4TF هست.

شما یک سر برو Top500 ببین چطوری ابر رایانه هایی با معماری های مختلف از جمله ARM, PPC, X86 به همراه کمک پردازنده های مختلف در کنار هم با Flops دارن مقایسه می شن :)
 

RAFA_1992

کاربر سایت
Jun 17, 2018
477
اصلا به خاطر تو اون 7.5 مقدار رم نیست مقدار ترافلاپس خوب شد؟

@John-117
شاید هم اون ۷.۵ منظورش تکه سریعتر رمه.
آخه ما تو سری اکس هم رم داشتیم یه تکه سریع ۱۰ میگی یه تکه عادی ۶ کیکی که اون خودش میشد یه ۲.۵ گیگ OS بقیش هم ۳.۵ مال بازی.
شاید اینجا هم همینطوره. ۱۲ گیگ رم.
۷.۵ گیگ تکه سریع.
که بمونه ۴.۵ عادی که اون هم بشه ۲.۵ OS بقیش هم ۲ گیگ برا بازی.
اما ولش کن اینا مهم نیست مهم الان اون پردازنده با کلاک پایین تره مشکل همونه.
حالا شایدم فوقش 3.5 بشه 3 ولی خب بازم تاثیر داره.
نظر شخصیم در مورد سخت افزار لاکهارت؛
Cpu دو کنسول یکیه حالا کلاک یکم کمتر
Gpu بین 7 تا 8 ترافلاپ
رم 12 گیگابایت
SSD 500 گیگابایت
کنسول فقط دیجیتالی خواهد بود،
حالا خودتون دو دوتا چهارتا کنین همین جوری لاکهارت 150 تا 200 دلار ارزون تر درمیاد،
واقعا انتظار دارید برای کنسول نسل هشتمی 12 گیگ رم بزاره برای کنسول نسل نهمی کمترش کنه،
مایکروسافت تو زمینه سخت افزار مطمئن باشید کم نمیزاره
 

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
داش الان بحث GPU نیست
7.5 گیگ رم در اختیار امثال راکستار قراره بدن بعد توقع داری نسل9 چطوری پیش بره وقتی سازنده رو مجبور کنن باید برای سری اس بازی پورت کنی؟
سری اکس همین جوریش با 13.5 گیگ قطعا اواخر نسل به مشکل میخوره PS5 ضعفش رو حداقل کمی با SSD جبران میکنه ولی این لاکهارت مادر مرده میخواد چه خاکی به سرش بریزه؟
البته بهتره بگیم ۷/۵ گیگ رم GDDR6 در اختیار امثال راک استار قرار میگیره که خیلی تفاوت داره با GDDR5 یا DDR3!?
حالا اینا که فعلا شایعس بذار معرفی شه چارتا بازی روش اجرا شه بعد ببرش پای چوبه دار
 

Guzu

کاربر سایت
Dec 22, 2019
569
نام
Gurzukahn
همچین چیزی وجود خارجی نداره.
Flop واحد محاسبه توان پردازشی هست که هیچ ربطی به معماری و ... نداره. معیاری هست برای مشخص کردن توان پردازشی.
4TF در همه حالتی معادل 4TF هست.
داداش این چه حرفیه میزنی؟!
یعنی تو حتی حرف سرنی هم قبول نداری ؟
یادت نیست اون کنفرانس
4tflops PS4 ≠ 4 tflops PS5
برا مقایسه باید معماری ها برابر باشند.

تعریف ویکی :مقدار هسته های Shader (شیدر) در سرعت کلاک ضرب می شود.

حالا یه سری محاسبه:


اکس باکس وان: 768 شیدر x 853 مگا هرتز x 2 ساختار بر کلاک = 1.310.208 مگافلاپس = 1.31 ترافلاپس
پلی استیشن 4: 1152 شیدر x 800 مگا هرتز x 2 ساختار بر کلاک = 1.843.200 مگافلاپس = 1.84 ترافلاپس
پلی استیشن 4 پرو: 2304 شیدر x 911 مگا هرتز x 2 ساختار بر کلاک = 4.197.888 مگافلاپس = 4.2 ترافلاپس



یا این مقایسات:

ترافلاپس یکی از ساده ترین معیارهای سنجش قدرت واحد محاسباتی بوده و کاملا مستثنی از سایر جنبه های طراحی پردازنده گرافیکی فعالیت می کند. به عنوان مثال معماری GCN پردازنده AMD نسبت به رقیبش یعنی Nvidia در محاسابات بسیار سنگین همواره بهتر عمل کرده است. هرچند حتی با این وجود لازم است بدانید که چنین مسئله ای اصلا ارتباطی به بازدهی یک بازی ویدیویی ندارد.

نمونه جالب این قضیه مقایسه ی پردازنده گرافیک انویدیا GTX 1080 با قدرت 9 ترافلاپس و پردازنده گرافیک رادئون R9 Fury X با 8.6 ترافلاپس قدرت است. بر اساس توان محاسباتی این دو کارت گرافیک به صورت جداگانه، انتظار می رود هر دو پردازنده دارای بهره وری تقریبا معادل با هم باشند. اما با توجه به بنچمارک 4K جدول زیر، GTX 1080 بر خلاف انتظارمان (به جز در یک بازی) سرعتی بسیار بیشتر از حد تصور ارایه می کند. حتی نسخه ضعیف تر GTX 1070 (با قدرت 6.5 ترافلاپس) به راحتی می تواند Fury X را در بسیاری از بازی ها شکست دهد. علاوه بر این، GTX 1070 که از نظر میزان ترافلاپس از Titan X انویدیا عقب تر به نظر می رسد، می تواند در موارد زیادی با آن برابری کرده یا حتی پیروز باشد.


فهمیدی؟
 

Love Console

کاربر سایت
Nov 5, 2019
1,312
همچین چیزی وجود خارجی نداره.
Flops واحد محاسبه توان پردازشی هست که هیچ ربطی به معماری و ... نداره. معیاری هست برای مشخص کردن توان پردازشی.
4TF در همه حالتی معادل 4TF هست.

شما یک سر برو Top500 ببین چطوری ابر رایانه هایی با معماری های مختلف از جمله ARM, PPC, X86 در کنار هم با Flops دارن مقایسه می شن :)
البته بهتره بگیم ۷/۵ گیگ رم GDDR6 در اختیار امثال راک استار قرار میگیره که خیلی تفاوت داره با GDDR5 یا DDR3!?
حالا اینا که فعلا شایعس بذار معرفی شه چارتا بازی روش اجرا شه بعد ببرش پای چوبه دار
نیازی نیست بخوایم بازی ای روش ببینیم داش
این اشغال با این مشخصات نسل 9 رو به گند میکشه
 
  • Smile
Reactions: g4mer

mehdiek

کاربر سایت
Jul 20, 2009
239
@Guzu
اینی که چرا یک بازی روی کارت گرافیک با توان پردازشی کمتر بهتر از کارت گرافیکی با توان پردازشی بالاتر اجرا می شه بک بحثیه که با کپی پیست کردن مطلب نمی شه ازش سر در آورد و بحث منم نیست :)

بحث من چیز دیگه ایه. 4TF در همه حال 4TF اه :)
اگرم فکر کردید RDNA 2.0 میاد با 4TF از GCN 4 اه 6TF ای بهتر عمل می کنه کاملا اشتباه کردید ;)
نسل اول RDNA که فعلا چیزی به جز مشکلات درایور نداشته.
 

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
4TF در همه حالتی معادل 4TF هست

پس با توجه به نظر شما
16G GDDR6=16G DDR3
8x cores zen2=8x cores Jaguar
ادم بعضی حرفا رو میبینه شاخ در میاره!
خو‌ اگه فرقی نداره مگه مریضن بیان هر نسل معماری جدید معرفی کنن؟:D
از لحاظ عملکرد گفته شده که gpu نسل نهم ۶۷/۵ درصد بهتر از نسل هشتمه
این اعداد زمانی مهمن که دو چیز مشابه هم باهم سنجیده شن!
یعنی سریز ایکس نسبت به وان ایکس فقط ۲ برابر قدرت گرافیکیش بیشتر شده؟!:D
“میزان ترافلاپس وقتی مهمه که معماری gpu دو کنسول یکی باشه”
بعضی هیترا یه چیزایی اومدن گفتن شما هم عین همونا رو دارید تکرار میکنید!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر