آخرین ویرایش:
اونم وقتی کارگردان ریدیک بالاسر پروژستوی این برهوت FPS فقط چندتا استودیوی انگشت شمار موندن که می تونن narrative FPS بسازن که یکی از بهترین هاشون همین ماشینگیمزه٬ بعد ناراحتید که چرا یکی از بهترین شوتر سازهای باقی مونده داره یه شوتر خلاقانه با یه ستینگ جدید می سازه به جای اینکه بره یه کلون آنچارتد برای اکسباکس بسازه؟ جدی ناراحتید؟و واقعا انتظار داشتید FPS رو ول کنن بیان یه اکشن ادونچر آبکی که از روز اول آنچارتد رو می کوبن تو سرش بسازن؟

۵ سال فقط نتیجش شده گرافیک! آدمو یاد رایز و اوردر میندازه که کل هزینه فقط صرف گرافیک شده بود.
اون حس روانشناختی هم دیگه تازگی نداره که بگیم Wow و اینا. عجیبه واقعا این همه سال با بودجه زیاد نتیجش همچین بازی که گویا کوتاه هم هست و هیچ فرقی با نسخه اولش نداره.
برعکس ایندی که قشنگ میشه کیف کرد با تریلرش و مشخصه حرف برا گفتن زیاد داره.
تنها نکته جذاب هلبلید تا الان موسیقی هاش بوده.
افسردگى گرفتم با نمايش امشب و خبرايي كه از ٥٠ دلارى و كوتاه بودن بازى اومد.
حقيقتش من ٨٠٪ دليل سرى ايكس خريدنم همين هل بليد بود![]()
از هلبلید۲ توقع متفاوت وجود داره چون مارکتینگ و تبلیغ بازی توقع متفاوت بوجود اورده .یه موردی که باید دقت کنیم اینه که هر بازی با شماره اولش تقریبا ادامه مسیر خودش رو یجورایی مشخص میکنه.
هلبلید 1 یه ساختار کلی و نوع گیم پلی و روایت رو برای خودش تعریف کرده که حالا تو شماره بعدش در تکامل همون سیستم قدم برمیداره.
به طبع اگه کسی با اون سبک و سیاق حال کرده از شماره دو هم لذت میبره و برعکسش.
اینکه از شماره دوم یه بازی توقع تغییر کلی دارید عجیبه.
نماش بازی در راستای حال و هوای کلی بازی هست و مطمئن هستم بازی تو همون راهی که میره موفق میشه.
شما بزار سه ماه دیگه بازی بیاد. یوقت دیدی مارکتینگشون صادقانه بود. قرار نیست سه سال دیگه بیادا.از هلبلید۲ توقع متفاوت وجود داره چون مارکتینگ و تبلیغ بازی توقع متفاوت بوجود اورده .
از اولش که معرفی شد تبلیغ رو این بود نینجا تيوری دیگه یه تیم ایندی نیست و بودجه بی نهایت ماکروسافت پشتشه . ماکروسافت کنسول نسل بعدی خودش رو با هلبلید ۲ معرفی کرد ۵ ساله هلبلید رو هایپ میکنن به عنوان یه بازی console seller هر دفعه سازنده یا ماکروسافت از هلبلید صحبت میکنه انگاری یه blockbuster تریپل AAA نه یه AA شیش ساعته
Senua’s Saga: Hellblade 2 Will Make Hellblade 1 “Look Like an Indie Game” – Ninja Theory
Hellblade 2 combat designer: "We're raising the bar"
Senua’s Saga: Hellblade 2 combat will be "real and brutal"
Hellblade 2 Combat Designer Says Quality is 'through the roof'
بعد این همه مارکتینگ و تبلیغات چرا نباید توقع از هلبلید ۲ از هلبلید ۱ که یه بازی ایندی تیم ۱۵ نفره بود فرق داشته باشه ؟!
دقت نکردی یا من منظورم رو نرسوندم!از هلبلید۲ توقع متفاوت وجود داره چون مارکتینگ و تبلیغ بازی توقع متفاوت بوجود اورده .
از اولش که معرفی شد تبلیغ رو این بود نینجا تيوری دیگه یه تیم ایندی نیست و بودجه بی نهایت ماکروسافت پشتشه . ماکروسافت کنسول نسل بعدی خودش رو با هلبلید ۲ معرفی کرد ۵ ساله هلبلید رو هایپ میکنن به عنوان یه بازی console seller هر دفعه سازنده یا ماکروسافت از هلبلید صحبت میکنه انگاری یه blockbuster تریپل AAA نه یه AA شیش ساعته
Senua’s Saga: Hellblade 2 Will Make Hellblade 1 “Look Like an Indie Game” – Ninja Theory
Hellblade 2 combat designer: "We're raising the bar"
Senua’s Saga: Hellblade 2 combat will be "real and brutal"
Hellblade 2 Combat Designer Says Quality is 'through the roof'
بعد این همه مارکتینگ و تبلیغات چرا نباید توقع از هلبلید ۲ از هلبلید ۱ که یه بازی ایندی تیم ۱۵ نفره بود فرق داشته باشه ؟!
دقت نکردی یا من منظورم رو نرسوندم!
بحث سر کلیت و ماهیت بازی بود.
بازی تو شماره اول گفت من چی هستم، اینکه یه عده توقع یه فرمول جدید و عجیب و غریب از "گیم پلی" بازی دارن عجیبه.
گرافیک بازی که مشخصه کاملا نسل 9 هست و جهش گرافیکی مشخصه.
میمونه بحث گیم پلی که مشخصه با چی طرفیم و تکرار همون فرمول قسمت اول هست که مشخصا یا شما خوشت اومده یا نه.
پس تا حدود زیادی مشخصه با چی طرفیم.
شما جای اینکه بخوای ملاک رو افزایش بودجه و تعداد کارمند حساب کنی بهتره بگی توقع شما چی بوده که احساس میکنی براورده نشده یا نمیشه؟!
