اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
تنها مایکروسافت نیست که محصولاتش رو تو ژاپن ری برند می کنه ... تا جایی که میدونم قبلا اپل(کنسولش) و چند وقت اخیر سامسونگ هم گوشی ها شو با ری برند تو ژاپن عرضه می کردند ... به نظرم حرکت زیرکانه ای هست مخصوصا اگه یه قرارداد Partnership قدرتمند داشته باشند که باعث بشه بعضی عناوین سگا هم انحصاری برای SX عرضه بشن ...
 

Love Console

کاربر سایت
Nov 5, 2019
1,312
ممکنه یه سری بازیای سگا رو تو ژاپن صرفا روی سریز اکس بدن. ولی تو غرب رو پلی استیشن هم رلیز شه

رو پرسونا هم حساب نکنید اولا اتلس کاملا مستقل عمل میکنه. دوما تمام نسخه هاش انحصاری بودن. (البته شماره دارها). مسلما سر این قضیه قراردادی هست اگر میشد زودتر از این حرفا رو سوئیچ داده بودنش
وقتی قراره چند میلیارد دلار هزینه خرید یه کمپانی بشه دیگه امثال اتلس و متلس غلط زیادیه بخوان پورت نکنن وقتی مشت مشت دلار بیاد توی استودیو نه تنها پورت میکنن بلکه دی وان میدن روی گیم پس
 
  • Like
Reactions: snOOpy ::.

SepehrR

کاربر سایت
May 23, 2006
1,684
نام
Sepehr
کوجیما که ارزش سرمایه گذاری نداشت الان هم سگا ارزش خرید نداره؟!
business plan شما برای سرمایه گذاری و رشد چیه اونوقت؟:D چی رو سرمایه گذاری میدونی؟!:D
اینکه بازی ها برای پلتفرم ایکس در هر صورت میان که نشد دلیل، خوب این طوری چه کاری بود مثلا سونی بره اینسومنیاک رو بخره؟ چون داشت براش انحصاری میساخت و بازی هاش روی ps که میومد! این دیدگاه به نظرم کامل نیست.
هدف جذب مخاطب و فن های یک محصول (اینجا سگا و کوجیما) به سمت یک چیز کلی تر هستش (منظور xbox). بازی های سگا و کوجیما حداقل فروش خودشون رو دارند و تو بازار ژاپن هم هردو پر طرفدارن، همین طور تو غرب. مایکروسافت هم تا اونجایی که می دونم بودجه ی تعیین نکرده یا اعلام نکرده که مثلا اگر این دوشرکت یا هر شرکت دیگه ای رو بخره دیگه توانایی جذب نیرو برای باقی استدیو هاش رو نداره. دقیقا داره برعکس جلو میره. هم میخره و هم تجهیز میکنه، خوب هم داره این کارو میکنه.
در ضمن ارزش مالی سگا برفرض اگر چیزی که میگی درست باشه یعنی باز 500م از خرید موجنگ کمتر هستش و با وجود این همه ip خوب و این همه استدیو قوی به نظرت 2b ارزش نداره خریدش؟!:D
اگر هم بحث سر برندینگ باشه و سگا قرار باشه پارتنرشیپ مایکرو باشه و xbox رو لانچ کنه که دیگه بحث متفاوته کلا.
نه، ارزش نداره.
اولا الان ipهای خفن سگا چی هستند؟
تا نهایت IP بازیهایی مثل Sonic و Vanquish و Bayonetta و Yakuza و Valkyria Chronicles بیاد دستشون؟ IPهای خوبین ولی دیگه ته ته سگا همینه. بقیه IPهاش یا سال‌هاست که خوابن یا دیگه طرفداری ندارند. حتی Sonic هم فقط اسمش مونده و الا دیگه کی برای Sonic جدید هایپ میشه؟ کلی هزینه کنی تا آخر سر یاکوزا و Valkyria Chronicles گیرت بیاد؟ بیخیال... هیچ‌کدوم Console Seller نیستن. سونی و مایکروسافت با هزینه کمتر می‌تونن IPهای جدیدتر و پرطرفدارتر از این دو تا بسازن. سگا هم که به هر حال همه بازی‌هاش رو روی هر دو تا کنسول منتشر می‌کنه. اگر قرار به سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری باشه، استودیو کوجیما و from software و genDesign و Grasshopper رو برن بخرن! خرید استودیوهای بازیسازی خیلی خیلی منطقی تره تا ناشر.

مثالت در مورد mojang... اره، مایکروسافت خریدش و همچنان ماینکرفت رو روی همه پلتفرمها منتشر میکنه. چون سودآوره. همین سودآوری و فروش روی همه پلتفرمها خریدش رو با اون قیمت توجیه میکرد. نخریدش که انحصاری xbox بشه. حالا 2 بیلیون دلار سگا رو بخره و VC و یاکوزا رو انحصاری کنه؟ یا بخره و همچنان مولتی پلتفرم عرضه کنه؟ غیر اینها که راه دیگه ای وجود نداره. کدومش ارزش 2 بیلیون سرمایه گذاری رو داره؟
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
نه، ارزش نداره.
اولا الان ipهای خفن سگا چی هستند؟
تا نهایت IP بازیهایی مثل Sonic و Vanquish و Bayonetta و Yakuza و Valkyria Chronicles بیاد دستشون؟ IPهای خوبین ولی دیگه ته ته سگا همینه. بقیه IPهاش یا سال‌هاست که خوابن یا دیگه طرفداری ندارند. حتی Sonic هم فقط اسمش مونده و الا دیگه کی برای Sonic جدید هایپ میشه؟ کلی هزینه کنی تا آخر سر یاکوزا و Valkyria Chronicles گیرت بیاد؟ بیخیال... هیچ‌کدوم Console Seller نیستن. سونی و مایکروسافت با هزینه کمتر می‌تونن IPهای جدیدتر و پرطرفدارتر از این دو تا بسازن. سگا هم که به هر حال همه بازی‌هاش رو روی هر دو تا کنسول منتشر می‌کنه. اگر قرار به سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری باشه، استودیو کوجیما و from software و genDesign و Grasshopper رو برن بخرن! خرید استودیوهای بازیسازی خیلی خیلی منطقی تره تا ناشر.

مثالت در مورد mojang... اره، مایکروسافت خریدش و همچنان ماینکرفت رو روی همه پلتفرمها منتشر میکنه. چون سودآوره. همین سودآوری و فروش روی همه پلتفرمها خریدش رو با اون قیمت توجیه میکرد. نخریدش که انحصاری xbox بشه. حالا 2 بیلیون دلار سگا رو بخره و VC و یاکوزا رو انحصاری کنه؟ یا بخره و همچنان مولتی پلتفرم عرضه کنه؟ غیر اینها که راه دیگه ای وجود نداره. کدومش ارزش 2 بیلیون سرمایه گذاری رو داره؟
تو استراتژی الان از خیلی جهات رقیب نداره سگا با وجود استودیو های خیلی بزرگی مثل Relic و Creative Assembly. یعنی بازیای غولی مثل Total War ها و Warhammer !

البته خرید ناشر کلا بعیده. فقط بحث خرید نیست. اینکه بخوای همشو جذب و کنی هزاران نفر رو یه دفعه وارد شرکت کنی زیاد جوری نیست که کسی انجام بده.
 
آخرین ویرایش:

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
این بحث همکاری با سگا و کونامی رو ملت خیلی جدی گرفتن ...
البته متال گیری که کوجیما نسازه رو جلو پاپی هم بندازه پس میزنه ...:D:D
144314

Xbox Series X Smart Delivery Could Revolutionize Buying Games
Not only can Xbox users buy a game once and play on both Xbox One and Series X, they'll be optimized for each platform with Smart Delivery.

Xbox Series X Smart Delivery Could Revolutionize Buying Games
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,355
نه، ارزش نداره.
اولا الان ipهای خفن سگا چی هستند؟
تا نهایت IP بازیهایی مثل Sonic و Vanquish و Bayonetta و Yakuza و Valkyria Chronicles بیاد دستشون؟ IPهای خوبین ولی دیگه ته ته سگا همینه. بقیه IPهاش یا سال‌هاست که خوابن یا دیگه طرفداری ندارند. حتی Sonic هم فقط اسمش مونده و الا دیگه کی برای Sonic جدید هایپ میشه؟ کلی هزینه کنی تا آخر سر یاکوزا و Valkyria Chronicles گیرت بیاد؟ بیخیال... هیچ‌کدوم Console Seller نیستن. سونی و مایکروسافت با هزینه کمتر می‌تونن IPهای جدیدتر و پرطرفدارتر از این دو تا بسازن. سگا هم که به هر حال همه بازی‌هاش رو روی هر دو تا کنسول منتشر می‌کنه. اگر قرار به سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری باشه، استودیو کوجیما و from software و genDesign و Grasshopper رو برن بخرن! خرید استودیوهای بازیسازی خیلی خیلی منطقی تره تا ناشر.

مثالت در مورد mojang... اره، مایکروسافت خریدش و همچنان ماینکرفت رو روی همه پلتفرمها منتشر میکنه. چون سودآوره. همین سودآوری و فروش روی همه پلتفرمها خریدش رو با اون قیمت توجیه میکرد. نخریدش که انحصاری xbox بشه. حالا 2 بیلیون دلار سگا رو بخره و VC و یاکوزا رو انحصاری کنه؟ یا بخره و همچنان مولتی پلتفرم عرضه کنه؟ غیر اینها که راه دیگه ای وجود نداره. کدومش ارزش 2 بیلیون سرمایه گذاری رو داره؟
2 میلیارد ؟
108 ین معادل یه دلار
1590943003206.png
سگا سالانه حدود 3 میلیارد دلار درامد داره
سونیک یکی از محبوب ترین و با ارزش ترین شخصیت های صنعت گیم
این 4 سال پیش قبل از انتشار فیلم Sonic the Hedgehog که 452 میلیون دلار فروخت
How Much is the Sonic the Hedgehog Franchise Worth?

Still, the dearth of good information about the Sonic franchise’s value does not mean that there is no good information about it whatsoever. For example, Fortune has pointed out that Sega has earned more than $5 billion on more than 70 Sonic games. As a result, it seems reasonable to conclude that the Sonic franchise would be worth considerably more than that, seeing as how that figure is not counting the future profits of a living franchise as well as the other components in the same.​
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Cj_sa and Bax

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
نمیفهمم چرا اسرار داری ریبرندینگ اکس باکس رو تو ژاپن مساوی ببینی با خوردن لوگوی SEGA رو کنسول :D
بنظرم بهتره صبر کنیم بعد از تایید شدن این قضیه ببینیم برنامه و لاین آپ محتوای و تبلیغاتشون به چه شکل میشه بعد قضاوت بکنیم
فعلا که درحد شایعه جدیه و در صورت تایید فقط منتظرم ببینم با همچین حرکتی میخان چه برنامه ای رو پیاده کنن و اگر جواب نداد اونموقع تف بندازیم تو صورت بیل گیس بدبخت با اینکه از عضو هیئت مدیره هم استفا داده اما خوب میچسبه:)):D
من بالاتر گفتم این حرکت ریبرندینگ صرفا درصورتی جواب میده که مایکروسافت سیاست های کلان خودش رو تغییر بده نسبت به بازار ژاپن و اینکه یک بودجه جداگونه ی هنگفت کنار بگذاره. :D
با ریبرندینگ این مسئله حل نمیشه باید یک بودجه ی کامل بذاره کنار و یک مدریت و سیاست گذاری جداگانه لازمه
که اونهم بنظرم فعلا میتونه در قالب همکاری مشترک باشه بدون تغییر اسم و تخصیص بودجه ی کمتر از مایکروسافت برای این موضوع مگر اینکه واقعا سگا بخواد بصورت جدی وارد بازار کنسول ها توی ژاپن بشه و مایکروسافت هم سرمایه ی زیادی روی قضیه بذاره که بعید میدونم، چون یک استراتژیه بزرگ و ریسک پذیری محسوب میشه اونهم برای مایکروسافتی که هنوز توی بازار خودش هم چندان جایگاه مناسبی نسبت به رقیب نداره و فعلا باید تمرکزش رو بذاره روی این موضوع.
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
اگه پای سود بلند مدت وسط باشه خرید یک ناشر اصلا تصمیم عجیبی نیست ... وقتی دیزنی 74 بیلیون پول بی زبون رو خرج فاکس کرد میدونست چه پولی میتونه فقط با شخصیت های X-Man و Fantastic four و آواتار و ... بدست بیاره .
در ضمن اونا ثابت کردن حاضرن واسه موجانگ 2 بیلیون دلار بدن چون میدونن جه جواهری هست پس اگه دوباره همچین جواهری تور کنن قطعا میلیاردی خرج می کنن
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
توی ردیت شایعه شده که Xbox Series X قراره توی ژاپن Rebrand بشه و با عنوان SEGA Series X عرضه بشه.

r/GamingLeaksAndRumours - Xbox Series X to be rebranded as a SEGA product (Sega Series X)

144317

مایکروسافت اگه بخواد جایی همچین کاری کنه اون چین ـه... که داره عین آدم کنسولشو (با یه مشت محدودیت دولت چین) اون جا تحت همین برند عرضه می کنه
عمرا مایکروسافت و ایکس باکس تو ژاپن این قدر ناشناخته و بدنام باشن که نیاز به Rebranding داشته باشن
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
View attachment 144317

مایکروسافت اگه بخواد جایی همچین کاری کنه اون چین ـه... که داره عین آدم کنسولشو (با یه مشت محدودیت دولت چین) اون جا تحت همین برند عرضه می کنه
عمرا مایکروسافت و ایکس باکس تو ژاپن این قدر ناشناخته و بدنام باشن که نیاز به Rebranding داشته باشن
به نظر مایکرو بیشتر واسه IP های سگا دندون تیز کرده :D
حالا این به کنار که داشتن چند تا IP پدر مادر دار ژاپنی هم چه قدر باعث بهبود وجهه شون میشه کلا بازی ژاپنی تاثیر گذاره هرچند من اصلا دوستشون ندارم:D
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
به نظر مایکرو بیشتر واسه IP های سگا دندون تیز کرده :D
حالا این به کنار که داشتن چند تا IP پدر مادر دار ژاپنی هم چه قدر باعث بهبود وجهه شون میشه کلا بازی ژاپنی تاثیر گذاره هرچند من اصلا دوستشون ندارم:D

نوپچ... این کار رو نسل هفت امتحان کرد :D و جواب خوبی نگرفت
دلیلی که ایکس باکس تو ژاپن فروش نمیره، همون دلیلیه که نینتندو تو ایران فروش نمیره
خیلی ساده، موقعی که باید بازارش می گرفت و یه نسل بهش دل می بستن، همه رو نینتندو با DS خورد... :| Wii و پلی استیشن 2 و 3 و اینا هم نه ها... فقط DS تکی! (مشابه کاری که پلی استیشن 1 موقع رشد ویدیو گیم، این جا کرد) نه که الان بازی خفن ژاپنی بدن تاثیر نداشته باشه، ولی همون بازی رو الان نینتندو بده تاثیرش چند برابر بیشتره. بازار عجیب سنتی ای داره ژاپن
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
طبق گفته مت بوتی هدف مایکروسافت اینه که هر کوارتر یه بازی AAA رو گیم پس منتشر شه. لابه‌لای اینها بازی های تو اسکیل کوچیکتر، مثل ماینکرفت دانجن یا tell me why یا بازی ایندی مثل Streets of rage.
بازی های کوچکتر رو می شه با قرارداد های second party (مثل دونتناد) تامین کرد ولی بازی های تو اسکیل AAA کار یه مقدار سخت می شه. به ۲ دلیل.
یک استودیو های مستقل بزرگ زیادی دیگه نمونده که بشه با فاندینگ روشون حساب کرد. از طرفی سراغ ناشر های بزرگ رفتن هم پول زیادی میطلبه و احتمالا صرفه نداشته باشه‌.
پس واس بازی های AAA مایکروسافت باید بیشتر رو استودیو های داخلی خودش یا قراردادی مثل شایعه سگا، حساب وا کنه.
اگه بریم استودیو های مایکروسافت رو بررسی کنیم
ببنیم چند تا تیم اصلی وجود داره:
343, inXile, mojang , ninja theory, obsidian, playground (دو تیم) ، Rare (دو تیم) ، coalition , Initiative, turn 10 و در نهایت Undead labs.
که می شه ۱۳ تا تیم.
(دابل فاین ، کامپالژن و استدیو جدید World's Edge فکر می کنم تو اسکیل کوچیکتر بازی بسازن)

اگه dev cycle رو واس تیم های مختلف اصلی بین ۳ تا ۴ سال در نظر بگیریم به نظرم این تعداد تیم یه مقدار واس هدف مایکروسافت کمه. باید ۲ یا ۳ تیم دیگه هم اضافه شه.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
تمرکز رو بازار ژاپن صرفا به این معنی نیست که چند تا بازی رو انحصاری کنه و تموم، همون نسل قبل که دوستان میگن انحصاری کردن فایده‌ای نداشت باعث شد ۱.۵ میلیون کنسول بفروشن. درسته خیلی زیاد نیست ولی اگه کنسول تو ژاپن مشتری داشته باشه، بازی ژاپنی بیشتری واسش میاد و این قضیه باعث میشه که تو یه دیدگاه کلی، بازی‌های ژاپنی بیشتری واسه Xbox عرضه بشه که تو خارج از ژاپن هم تاثیر مثبت زیادی روی آینده Xbox خواهد گذاشت.

حالا این وسط مایکروسافت دو تا کار می‌تونه انجام بده، یا اینکه تلاش کنه کنسولش تو ژاپن فروش بیشتری داشته باشه و سازنده ترغیب بشه بازی رو برای کنسول عرضه کنه یا اینکه قرارداد ببنده برای تولید محتوای بیشتر.‌ باید دید کدوم راهکار رو انتخاب می‌کنن.
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
نوپچ... این کار رو نسل هفت امتحان کرد :D و جواب خوبی نگرفت
دلیلی که ایکس باکس تو ژاپن فروش نمیره، همون دلیلیه که نینتندو تو ایران فروش نمیره
خیلی ساده، موقعی که باید بازارش می گرفت و یه نسل بهش دل می بستن، همه رو نینتندو با DS خورد... :| Wii و پلی استیشن 2 و 3 و اینا هم نه ها... فقط DS تکی! (مشابه کاری که پلی استیشن 1 موقع رشد ویدیو گیم، این جا کرد) نه که الان بازی خفن ژاپنی بدن تاثیر نداشته باشه، ولی همون بازی رو الان نینتندو بده تاثیرش چند برابر بیشتره. بازار عجیب سنتی ای داره ژاپن
Xcloud+gamepass ultimate رو ي گوشي هاي هوشمند ميتونه خيلي تاثير گذار باشه
 
  • Like
Reactions: Bax

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر