اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
آقا بنظر من تیم اکس باکس باید تو ماه جون رویداد اصلیشو برگزار کنه و فرست پارتیا و...رو روی xsx نشون بده و خوب هایپ کنه و تو جولای بره سراغ xss و قیمت گذاری دوتا کنسولش
معرفی کردن ss قبل از نشون دادن بازیا رو sx اشتباهه
حالا باید ببینیم چی تو ذهنشون میگذره
ولی به گرینبرگ که فکر میکنم چهار ستون بدنم میلرزه :D:-s
والا ارون گرینبرگ الان حق تورو خورده با اون ک..‌خل بازیاش رییس مارکتینگ اکس باکسه :D
بهترین اتفاقی که بعد ایونت سونی میتونی ماکرو بزنه و بازم برگ برنده نگه داره بنظرم دقیقا همینه
 
  • Smile
Reactions: John-117

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
این شایعه مربوط به سگا خیلی خفن و واقعا هم مشخص نیست که مربوط به سونی یا مایکروسافت!
در هر صورت بسیار هایپ انگیز:D
همونطور که قبلا اشاره نمودم ماکرو این نسل میخاد تحت هر شرایطی ناموفق نباش تو ژاپن و اگه بهترین انتخاب سگا نباش جزو بهترین برندها برای مانور سخت افزاریه
)کلی هم سابقه و شناخت داره و برند قوی هم تو ژاپن هست اما بحث اصلی مبلغ و میزان هزینه هنگفتیه که اگه قرار باش تو این زمینه با هم کار کنن اما تحت شرایط خاص ماکرو میتونه با تبصره شرایط خاص به شکلی کاملا واضح باج بده به سگا که اکس باکس با برند سگا تو ژاپن لانچ شه:D
نسل هفت یادمه اگه اشتباه نکنم star ocean و infinity on discovery رو ماکرو کاملا هزینه ساخت و مارکتینگ رو تقبل کرد و اسکور چون برند قویه تو jrpg لطف کرد و هلو برو تو گلو پابلیشر بود و حالام با سگا اگر تحت شرایط خوبی پیش بره بنظرم به جای خاصی بر نمیخوره ی بارم اینطوری پولشونو دور بریزن:D
ولی کاش بجای اینهمه هزینه برای چشم بادومی های قدر نشناس تو بازار اروپا هزینه میکرد مثل نسل هفت فروش قوی و چند برابری رو تجربه میکرد کلا رو ژاپن هزینه کردن عشق یطرفس :)):))
 
آخرین ویرایش:

SepehrR

کاربر سایت
May 23, 2006
1,684
نام
Sepehr
این شایعه مربوط به سگا خیلی خفن و واقعا هم مشخص نیست که مربوط به سونی یا مایکروسافت!
در هر صورت بسیار هایپ انگیز:D
اگر شایعه خرید منظورته که سگا خیلی گرونه و واقعا اونقدر ارزش سرمایه‌گذاری نداره.
چه سونی چه مایکروسافت باید حداقل ۲ میلیارد دلار هزینه کنند که می‌تونند جاهای بهتری خرجش کنند. بازی‌های سگا که اول آخرش رو کنسولشون میاد.
 

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
کوجیما که ارزش سرمایه گذاری نداشت الان هم سگا ارزش خرید نداره؟!
business plan شما برای سرمایه گذاری و رشد چیه اونوقت؟:D چی رو سرمایه گذاری میدونی؟!:D
اینکه بازی ها برای پلتفرم ایکس در هر صورت میان که نشد دلیل، خوب این طوری چه کاری بود مثلا سونی بره اینسومنیاک رو بخره؟ چون داشت براش انحصاری میساخت و بازی هاش روی ps که میومد! این دیدگاه به نظرم کامل نیست.
هدف جذب مخاطب و فن های یک محصول (اینجا سگا و کوجیما) به سمت یک چیز کلی تر هستش (منظور xbox). بازی های سگا و کوجیما حداقل فروش خودشون رو دارند و تو بازار ژاپن هم هردو پر طرفدارن، همین طور تو غرب. مایکروسافت هم تا اونجایی که می دونم بودجه ی تعیین نکرده یا اعلام نکرده که مثلا اگر این دوشرکت یا هر شرکت دیگه ای رو بخره دیگه توانایی جذب نیرو برای باقی استدیو هاش رو نداره. دقیقا داره برعکس جلو میره. هم میخره و هم تجهیز میکنه، خوب هم داره این کارو میکنه.
در ضمن ارزش مالی سگا برفرض اگر چیزی که میگی درست باشه یعنی باز 500م از خرید موجنگ کمتر هستش و با وجود این همه ip خوب و این همه استدیو قوی به نظرت 2b ارزش نداره خریدش؟!:D
اگر هم بحث سر برندینگ باشه و سگا قرار باشه پارتنرشیپ مایکرو باشه و xbox رو لانچ کنه که دیگه بحث متفاوته کلا.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
Dontnod یه شعبه جدید تو مونترآل کانادا تأسیس کرده و قراره یه بازی جدید معرفی کنن. به نظرم بازی‌های استودیو واقعا خوراک گیم‌پس هستن و مایکروسافت همین که بتونه عناوین اینا رو Day 1 بیاره رو گیم‌پس خودش عالیه.
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
Dontnod یه شعبه جدید تو مونترآل کانادا تأسیس کرده و قراره یه بازی جدید معرفی کنن. به نظرم بازی‌های استودیو واقعا خوراک گیم‌پس هستن و مایکروسافت همین که بتونه عناوین اینا رو Day 1 بیاره رو گیم‌پس خودش عالیه.
ففط حرف از خرید این استودیو ها نزن که میگم دوستمون بیاد سراغت.:D:D
دقیقا این بازی ها برا خودشونم فک کنم بهتره که رو یه سرویس دیگه عرضه شن چون فروش تکی زیادی ندارن قطعا.
برا گیم‌پس هم اتفاق خوبیه
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
Dontnod یه شعبه جدید تو مونترآل کانادا تأسیس کرده و قراره یه بازی جدید معرفی کنن. به نظرم بازی‌های استودیو واقعا خوراک گیم‌پس هستن و مایکروسافت همین که بتونه عناوین اینا رو Day 1 بیاره رو گیم‌پس خودش عالیه.
واقعا حیف همچین استدیویی با این استعدادها و سبک کاری زیر مجموعه xgs و بازی هاشون تو کتابخونه gamepass همیشگی نشن :x
ففط حرف از خرید این استودیو ها نزن که میگم دوستمون بیاد سراغت.:D:D
دقیقا این بازی ها برا خودشونم فک کنم بهتره که رو یه سرویس دیگه عرضه شن چون فروش تکی زیادی ندارن قطعا.
برا گیم‌پس هم اتفاق خوبیه
ی درصد فک کن قبل همچین جسارتی با با کارشناسان اهل فن هماهنگ نکنن
اون توضیحات و دلایل منطقی که اوردن رو برا مسولین اکس باکسم بیارن یا دو دل میشن میرن بیشتر فک کنن یا نظرشون کاملا برمیگرده فک کردی کم الکیه:D:))
 
  • Like
Reactions: Bax

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
کوجیما که ارزش سرمایه گذاری نداشت الان هم سگا ارزش خرید نداره؟!
کوجیما ، رمدی و کرایتک همشون فوق العاده هستن برای ماکروسافت ، با این که می گن هیچ وقت نگو هرگز ، ولی واقعا خیلی سخته هر کدوم از اینا رو آوردن توی xgs .
یکم سطح توقع رو بیارید پایین روی همون asobo - people can fly و اینا فکر کنیم شاید بهتر باشه. حالا هر کدوم از اون بالایی ها شد که ابر بمب هست. :D#:-S
اینم بگم که من خودم یک درصد هم احتمال نمی دادم نه ابسدین و نه نینجا تئوری و از همه مهم تر (برای من) نه دابل فایل بیان زیر مجموعه ماکروسافت ولی شد. =P~
البته خرید سگا رو کلا نیستم. اصلا جواب نیست برای خارج از ژاپن . در حد همون همکاری اینا باشه راضی ترم. :D:D
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
کوجیما ، رمدی و کرایتک همشون فوق العاده هستن برای ماکروسافت ، با این که می گن هیچ وقت نگو هرگز ، ولی واقعا خیلی سخته هر کدوم از اینا رو آوردن توی xgs .
یکم سطح توقع رو بیارید پایین روی همون asobo - people can fly و اینا فکر کنیم شاید بهتر باشه. حالا هر کدوم از اون بالایی ها شد که ابر بمب هست. :D#:-S
خود asobo هم شدیدا خفنه و قوی :D
اگه asobo خریداری بشه عالیه
حالا هرچیم کنارش خرید بشه که داستان ساندویچ دونون میشه:D
اخه کوجیما پروداکشن نه شرایط خرید رو برای ماکرو خیلی زمینه شو داره نه هزینه بصرفه ای
همون ی استدیو تو توکیو بزنن اعضای platinium و atlus و namco و square و capcom رو بگیرن کافیه که سالی دوتا jrpj و اکشن بدن بیرون ملت حال کنن اینام فروش کنن یه سالیم به تیم سازنده بدن نون تره بعد رلیز بازی بخورن نون و کره:))
ولی جدا با اگه بتونه مهره هایی مثل میکامی رو جذب کنه و با استدیو اختصاصی تولید محتوا کنن عالی میشه
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
میگن سونی تو رویداد هفته بعد قیمت رو نمیگه
زرنگ تر از این حرفان
مایکروسافت هم که قطعا بعد سونی قیمتو اعلام میکنه
حالا حالا ها داستان داریم سر قیمت:D
مثلا دو ماه مونده به عرضه
سونی:به زودی قیمت رو اعلام میکنیم
مایکروسافت:به زودی قیمت رو اعلام میکنیم
:D:D
پیش خرید هم مثل ایران خودرو میشه میگن علی الحساب 100 دلار بدید تا ما تصمیم بگیرم قیمت اخرش چقدر باشه :D.
 

gintoki

کاربر سایت
May 22, 2013
530
نام
سجاد
سلام.مطالب تازه خوندم شایعه خرید سگا خیلی خفنه.کلا معادلات بهم میریزه.و راستش یعضی از بازی ها که خیلی پر طرفدارن و مالتی بودن از قبل مثل pes بخواد انحصاری برا ماکرو باشه به نظرم خیلی مسخرست چون به نظرم از اون طرف سونی بیکار نمیمونه میاد یه قراردادی مثلا در حد فرض با ea میبنده و بهم میریزه همه چی..ای کاش بازی های این طوری بزارن مثل قبل بمونه وگرنه جنگ کنسولی خیلی مضخرف میشه از اون حالتی که به نفع گیمر باشه میاد بیرون...فکر کن این طوری پیش بره میبنی حتما باید هر دو کنسول خریداری کنی
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,357
نام
محمد
توی ردیت شایعه شده که Xbox Series X قراره توی ژاپن Rebrand بشه و با عنوان SEGA Series X عرضه بشه.

r/GamingLeaksAndRumours - Xbox Series X to be rebranded as a SEGA product (Sega Series X)
یعنی مایکروسافت فقط بخاطر استفاده از اسم سگا میخواد قرار داد باهاشون ببنده؟ بعد خدایی مسخره هست، اسمش هم عوض کنن خب تهش همون Xbox اهه:|
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,250
نام
امیر حسین
یعنی مایکروسافت فقط بخاطر استفاده از اسم سگا میخواد قرار داد باهاشون ببنده؟ بعد خدایی مسخره هست، اسمش هم عوض کنن خب تهش همون Xbox اهه:|
وقتی اسکوئر انیکس تو ژاپن میشه ناشر COD MW2 و شمشیر کلود رو میزاره رو کاور، یحتمل یه تاثیری داره!
ولی بازم بعید میدونم اونقدرا فرقی کنه براشون:-" همین سونی هم نسبت به نینتندو رسما هیچه فروشش! دیگه چه برسه MS یا سگا:-"
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
اگر سریز اکس رو تو ژاپن با اسم سگا منتشر کنن بنظرم حرکت جوابیه. البته قبلا هم همچین حرکتی شده. اپل هم کنسول Pippin خودش رو با اسم Bandai تو ژاپن رلیز کزد. البته کلا کنسول خیلی بدفروشی بود چه تو ژاپن چه تو غرب ولی با همین حرکت فروشش تو ژاپن خیلی بهتر از غرب بود.

حالا انتظار نداشته باشید یهو بیاد صدر اول لیگ ژاپن ولی میتونه به اکس باکس یه شانس دوباره تو بازار ژاپن بده
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر