اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
الان پلتنیوم ربطی به سونی داره یا مثالت میخواد چیزی رو ثابت کنه؟:D البته دیدیم که رابطشون چه چیز اشتباهی بود:D
نه خوب ربطش به اينه كه رابطه تجاري به دوستي و هم محلي بودن خيلي مربوط نيست
كه كوجيما بخاطر اينكه با سوني قبلا كار كرده نياد با ماكرو كار كنه
مثلا Team ninja نسل قبل نينجا گايدن رو واسه ماكرو انحصاري ميزد اين نسلNioh رو واسه سوني
و همون پلاتنيوم كه قرار بود scalebound رو انحصاري بزنه يه سالي Nier انحصاري سوني بود
بيشت بحث پوله و نوع قرار داد تا سابقه و رابطه قبلي
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,240
نه خوب ربطش به اينه كه رابطه تجاري به دوستي و هم محلي بودن خيلي مربوط نيست
كه كوجيما بخاطر اينكه با سوني قبلا كار كرده نياد با ماكرو كار كنه
مثلا Team ninja نسل قبل نينجا گايدن رو واسه ماكرو انحصاري ميزد اين نسلNioh رو واسه سوني
و همون پلاتنيوم كه قرار بود scalebound رو انحصاري بزنه يه سالي Nier انحصاري سوني بود
بيشت بحث پوله و نوع قرار داد تا سابقه و رابطه قبلي
قطعا پول که خیلی مهمه
ولی نسل پیش بیشتر فک کنم بخاطر ایتاگاکی بود که تیم نینجا برا اکس باکس نینجا گایدن میزد:D این بابا آبش با پلی استیشن تو یه جوب نمیرفت:D نینجا گایدن 1 و بلک هم انحصاری اکس باکس اورجینال زده بود فقط.
Nier هم در واقع برا اسکوئر انیکسه پلتنیوم دخلی در این قضیه نداشته.
 
آخرین ویرایش:

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
قطعا پول که خیلی مهمه
ولی نسل پیش بیشتر فک کنم بخاطر ایتاگاکی بود که تیم نینجا برا اکس باکس نینجا گایدن میزد:D این بابا آبش با پلی استیشن تو یه جوب نمیرفت:D نینجا گایدن 1 و بلک هم انحصاری اکس باکس اورجینال زده بود فقط.
Nier هم در واقع برا اسکوئر انیکسه پلتنیوم دخلی در این قضیه نداشته.
اها افرين كوجيما پروداكشن هم استوديو هست و دنباله پابليشر مي گرده ديگه حالا اسكوئر بنداي كونامي يا ماكرو :D
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
البته همین ps فن ها، سر دث استرندینگ کاملا ۲ قسمت شده بودن.
از همین فروم تا ارا، خیلی از فن های سفت و سخت پلی استیشن حسابی کوبیدن کوجیما و بازیش رو.
فروش خیلی فضایی ای هم تجربه نکرد بازی و شایعاتی هست که نتونسته رضایت سونی رو جلب کنه تو بحث فروش.
حالا بستگی داره سونی حاضر میشه چک سفید امضا بده بهش برا بازی بعدیش یا مثلا تبلیغی که با اسم کوجیما میکنه، براش صرف داره که با وجود فروش پایین دث، برا بازی بعدیشم هزینه بکنه یا نه.


اینا موارد مهم هستن نه اینکه بیس هواداریش رو چه کنسولیه. چون رو همین کنسول هم که مثلا بیس هواداریش رو تشکیل میدن، دیدیم که نه فروش خیلی خفنی تجربه کرد نه حمایت تمام قد همه فن های پلی استیشن رو شاهد بود.


من که از اولم گفتم امکانی برا حضور کوحیما تو ایونت جولای نمیبینم و کلا چیزی رو پیشبینی نمیکنم در این باره ولی خیلی هم مورد عجیبی نیست اگه این اتفاق یه روزی در اینده بیفته. سر e3 سال ۲۰۰۹ هم کسی باورش نمیشد کوجیما بیاد کنار دان متریک وایسه ولی اومد.

هرچیزی ممکنه...
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
البته همین ps فن ها، سر دث استرندینگ کاملا ۲ قسمت شده بودن.
از همین فروم تا ارا، خیلی از فن های سفت و سخت پلی استیشن حسابی کوبیدن کوجیما و بازیش رو.
فروش خیلی فضایی ای هم تجربه نکرد بازی و شایعاتی هست که نتونسته رضایت سونی رو جلب کنه تو بحث فروش.
حالا بستگی داره سونی حاضر میشه چک سفید امضا بده بهش برا بازی بعدیش یا مثلا تبلیغی که با اسم کوجیما میکنه، براش صرف داره که با وجود فروش پایین دث، برا بازی بعدیشم هزینه بکنه یا نه.


اینا موارد مهم هستن نه اینکه بیس هواداریش رو چه کنسولیه. چون رو همین کنسول هم که مثلا بیس هواداریش رو تشکیل میدن، دیدیم که نه فروش خیلی خفنی تجربه کرد نه حمایت تمام قد همه فن های پلی استیشن رو شاهد بود.


من که از اولم گفتم امکانی برا حضور کوحیما تو ایونت جولای نمیبینم و کلا چیزی رو پیشبینی نمیکنم در این باره ولی خیلی هم مورد عجیبی نیست اگه این اتفاق یه روزی در اینده بیفته. سر e3 سال ۲۰۰۹ هم کسی باورش نمیشد کوجیما بیاد کنار دان متریک وایسه ولی اومد.

هرچیزی ممکنه...
سوني فعلا چكهاي سفيدشو به جف كلي و اپيك داده :bash:
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,240
اها افرين كوجيما پروداكشن هم استوديو هست و دنباله پابليشر مي گرده ديگه حالا اسكوئر بنداي كونامي يا ماكرو :D
ببین اینا به هر حال تحلیل های منه:D ولی از نظر من قضیه چند لایه تر از این حرفاست. این نسل مثلا سونی تونست استریت فایتر رو انحصاری کنسولی کنه. قطعا سونی برای این انحصاری شدن خرج کرده ولی همینکه اصلا چنین دریچه ای رو به سونی باز بوده بر میگرده به رابطه خوبی که سونی و کپکام با هم داشتن و خلاصه راه نفوذ داشته سونی:D کلا فاز لویالیتی هم بین ژاپنی ها قوی تره معمولا:D البته یه سری هم مثل ساگاگوچی که حالش از کن کوتوراگی(پدر پلی استیشن) بهم میخورد کاملا بیخیال سونی شد و رفت یه ضرب با مایکرو کار کرد که خب نتونست اونطور که باید و شاید در بیاد....
حالا همه این موارد به کنار، یه مسئله دیگه هم هست بنظر من. مدل کار کوجیما به سیاست های مایکرو نمیخوره زیاد:D منظورم این نیست که کوجی فراتر از درک مایکروئه و مایکرو حالیش نیست و این حرفا :D کلا سیاست استودیو ها و کمپانی ها منظورمه. من بعید میدونم کوجیما میتونست چیزی مثل دث استرندینگ رو هیچ وقت زیر نظر مایکرو بسازه. الان توی همین استودیوهایی که مایکی خریده شما میتونید طرز فکرشون رو تا حدی ببینید. همشون استودیوهای بشدت غربی پسند هستن و خب مایکی هم کمپانی آمریکاییه به هر حال. اون weirdness شرقی که اتفاقا خوراک کوجیما هستش رو نمیشه در فرهنگ غربی تعریف کرد:D برا همین من فکر نمیکنم خیلی آبشون در یه جوب بره با هم. دوران 360 مایکرو حضور قوی تری در بازار ژاپن داشت و شاید این حرفها اون موقع صداق تر بود ولی الان شرایطش فرق کرده.
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
ببین اینا به هر حال تحلیل های منه:D ولی از نظر من قضیه چند لایه تر از این حرفاست. این نسل مثلا سونی تونست استریت فایتر رو انحصاری کنسولی کنه. قطعا سونی برای این انحصاری شدن خرج کرده ولی همینکه اصلا چنین دریچه ای رو به سونی باز بوده بر میگرده به رابطه خوبی که سونی و کپکام با هم داشتن و خلاصه راه نفوذ داشته سونی:D کلا فاز لویالیتی هم بین ژاپنی ها قوی تره معمولا:D البته یه سری هم مثل ساگاگوچی که حالش از کن کوتوراگی(پدر پلی استیشن) بهم میخورد کاملا بیخیال سونی شد و رفت یه ضرب با مایکرو کار کرد که خب نتونست اونطور که باید و شاید در بیاد....
حالا همه این موارد به کنار، یه مسئله دیگه هم هست بنظر من. مدل کار کوجیما به سیاست های مایکرو نمیخوره زیاد:D منظورم این نیست که کوجی فراتر از درک مایکروئه و مایکرو حالیش نیست و این حرفا :D کلا سیاست استودیو ها و کمپانی ها منظورمه. من بعید میدونم کوجیما میتونست چیزی مثل دث استرندینگ رو هیچ وقت زیر نظر مایکرو بسازه. الان توی همین استودیوهایی که مایکی خریده شما میتونید طرز فکرشون رو تا حدی ببینید. همشون استودیوهای بشدت غربی پسند هستن و خب مایکی هم کمپانی آمریکاییه به هر حال. اون weirdness شرقی که اتفاقا خوراک کوجیما هستش رو نمیشه در فرهنگ غربی تعریف کرد:D برا همین من فکر نمیکنم خیلی آبشون در یه جوب بره با هم. دوران 360 مایکرو حضور قوی تری در بازار ژاپن داشت و شاید این حرفها اون موقع صداق تر بود ولی الان شرایطش فرق کرده.
اخه مثلا كپكام همين dmc v رو پارسال اورد رو گيم پس! يا همين سگا كه تمام اي پي هاشو اورد روي اكس باكس

بيشتر منظورم اينه كه اينا (دولوپرها) بنده پول هستن تا شعارهايي مثله ازادي عمل و دخالت و فشار از بالا و اينا
 

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
آقا

خبری شد ؟ سورپرایزی هم بود یا همش سرکاری بود ...

خبر خاصی نبود . یه xsx امضا شده میدن بهشون برای خیریه .

On Talking Games With @Reggie And Harold, @Microsoft ’s Phil Spencer ( @XboxP3 ) shares how collaboration in a time of crisis keeps @xbox Series X on track for its highly anticipated launch. Plus, Phil donates a signed Series X to our future charity auction!
 

SepehrR

کاربر سایت
May 23, 2006
1,684
نام
Sepehr
نمی‌دونم چرا فن‌های Xbox اصرار دارن که کوجیما میاد سمت مایکروسافت :-D اینکه کوجیما مولتی پلتفرم بسازه یا با سونی ادامه همکاری بده بیشتره تا بیاد سمت مایکروسافت. آره، پول می‌تونه خیلی کارها کنه ولی مایکروسافت چقدر حاضره هزینه کنه؟ مایکروسافت پول زیاد داره ولی جایی خرج می‌کنه که هزینه‌اش برگشت داشته باشه. حالا میاد یه پیشنهاد مالی خفن به کوجیما بده و اسپانسر مالی بازی بعدیش بشه؟ من بعید می‌دونم.
در مورد فروش DS هم مدام میگین که شکست خورده! آمار رسمی نیست جایی از فروش بازی ولی طبق آمار پلیرهای بازی، بین ۲ تا ۲.۵ میلیون نسخه فروخته. فروشش خفن نبوده اما هزینه‌هاشو درآورده.
 

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
نمی‌دونم چرا فن‌های Xbox اصرار دارن که کوجیما میاد سمت مایکروسافت :-D اینکه کوجیما مولتی پلتفرم بسازه یا با سونی ادامه همکاری بده بیشتره تا بیاد سمت مایکروسافت. آره، پول می‌تونه خیلی کارها کنه ولی مایکروسافت چقدر حاضره هزینه کنه؟ مایکروسافت پول زیاد داره ولی جایی خرج می‌کنه که هزینه‌اش برگشت داشته باشه. حالا میاد یه پیشنهاد مالی خفن به کوجیما بده و اسپانسر مالی بازی بعدیش بشه؟ من بعید می‌دونم.
در مورد فروش DS هم مدام میگین که شکست خورده! آمار رسمی نیست جایی از فروش بازی ولی طبق آمار پلیرهای بازی، بین ۲ تا ۲.۵ میلیون نسخه فروخته. فروشش خفن نبوده اما هزینه‌هاشو درآورده.
هیچکس اصراری نداره که کوجیما میاد طرف مایکرو، ما بر اساس شایعات نظر میدیم اما دقیقا موردی که گفتی برعکسش صدق میکنه! کوجیما یک وزنست تو صنعت و اسم و کارهاش می تونه برای یک برند تبلیغ خیلی خوبی باشه. مایکرو اگر هزینه کن برای کوجیما خیلی هم توجیح پذیر هستش. هم بازی هاش تو ژاپن طرفدار داره هم غرب، فروششون هم که خوبه! حتی همین بازی که تا حدودی سلیقه ای بود خوب فروختش. جایزه بگیر هم که هست! کدوم شرکت یا نفری میتونه این همه impact داشته باشه برای مایکرو؟!
من نمی گم حتما میاد طرف مایکروسافتا، فقط میگم اگر مایکرو بره دنبالش دلایل خوبی داره برای اینکار.
 

UFOPower

کاربر سایت
Dec 23, 2008
5,516
نام
میلاد
  • Like
Reactions: Bax and VENOMEM

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
56qy_img_20200527_165235.jpg


تنها استودیویی که افتاده رو دور هایپ بازی بعدی، inXile هست :D ایشون Creative Director پروژه بعدی استودیو هست و قبلا هم کارگردان بازی Wildstar بوده.
با توجه به شایعاتی که میگه اینگزایل و برایان فارگو، از پلی گراند و ابسبدین بودجه بیشتری گرفتن، خیلی هم عجیب نیست.
به قول یکی از دوستان وقتی ویستلند۳ بیاد تازه میفهمن بقیه که دلیل این چک سفید امضا با اینا چیه...
 

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
معلومه کسی نمی‌فهمه قدرتش رو با اون نحوه بازی نمایش دادن :D
مایکروسافت هم مثل سونی باید اولین کنفرانس نمایش بازیش رو پر میکرد از بازی های واقعا نسل بعدی
منظورت کدوم کنفرانس؟!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر