World in Conflict
به نظر من سال جدید یکی از بهترین سال ها برای RTS بازها بود. یکم عقب تر اگه بریم بازی های بسیار خوب همچون Dark Crusade کار تیم Relic و بعد از اون بازی بسیار عالی CoH باز هم کار Relic و C&C3 کار EA و حالا هم بازی WiC کار Massive Ent که یکی از شاهکار های این سبک به شمار می یاد. و در حال حاضر بازی CoH:OF نسخه StandAlone بازی CoH و بازی StarCraft II هم که در آینده داریم.
تمام این بازی ها عالی و شاید بشه گفت در این چند وقت بی نظیر بوده.
حالا یکم از ابتدای این بازی براتون توضیح می دم. این تیم Massive Ent تا اونجا که من بازی هاشو کردم و میدونم دو تا بازیش به دست من رسیده Grand Control II و الان هم World In Conflict.
قسمت Tutorial بازی خیلی ساده شروع میشه و شما در یک میدان جنگ طرز کنترل یونیت ها و ... رو به شما یاد می ده.
داستان بازی خیلی سادس :
شوروی به سیاتل حمله می کنه و امریکا وارد یک جنگ میشه ( بازی با یک جمله خیلی ساده وارد میشه America Is Under Attack ) . در مرحله اول شما در واقع یک مرحله نیمه تمرینی رو می گذرونین و هر وقت نیاز باشه با استفاده از هلی کوپتر به شما کمک می کنه.
در مورد گرافیک بازی هر چی بگم کم گفتم. بازی و انفجار ها در بازی یسیار Real و عالی از کار در اومده . جدا تیم Massive Ent دراین مورد سنگ تموم گذاشته شاید به نظر من انفجار های بازی بسیار بهتر از بازی CoH در اومده و ادم رو متحیر می کنه. در خاتمه مرحله یک بازی دمویی پخش شد که به صورت نقاشی بود که روی اون دیالوگ قرار گرفته بود . ولی در ابتدای مرحله اول و دوم سینماتیک های بازی با کیفیت بسیار بالایی به نمایش در اومد. در مورد Far Distance بازی هم این رو بگم که فوق العاده هستش . تنطیمات بازی و Option های موجود در این قسمت بسیار وسیع و گسترده هستش. ولی در کل این بازی بسیار سنگین هستش و برای اجرای اون نیار به یه سیستمه تقریبا خوب دارین.
نکته دیگری که در مورد بازی باید بگم اینه که در این بازی همچون بازی قبلی این تیم دوربین بازی به صورت Free Camera هستش و شما می تونین دوربین رو به هر صورت و زاویه ای که دوست دارین بچرخونین. این مسئله در واقع کار تیم Massive Ent رو سخت کرده، به علت اینکه باید در ساخت ساختمان ها و یونیت ها و تمام ابجکت های بازی دقت بسیاری به خرج بده تا شما رو مجذوب خودش کنه ( در برخی از بازی ها دوربین از یک نما ثابته و شما فقط می تونید روی اون نما Move کنین و میشه با برخی ترفند ها نمای رو به رو رو با جزئیات بهتر نشون داد در صورتی که نمایی که شما نمی بینین رو بی خیاب شن)
نکته دیگری که درباره گیم پلی بازی باید بگم حرکت بسیار خوب و منطقی یونیت های شما هستش. اصلا کار احمقانه ای از واحد هاتون نمی بینین و میشه گفت از نظر هوش مصنوعی هر دو طرف در بهترین شرایط قرار دارن.یکی از موارد دیگری که در مورد گیم پلی بازی باید بگم اینه که هر واحد یک Special Ability داره و می تونه در جنگ های نزدیک و مشکل ساز به شما کمک کنه. قسمت Rapair بازی بسیار خوب از کار در اومده و یک واحد این کار رو برای شما انجام می ده .
یونیت های بازی کاملا مشخص و غیر قابل درک نیستن. تانک ها، وسائل نقلیه و واحد های نظامی همه در یک حالت ایده ال قرار دارن.
در کل این بازی به نظرم یکی از کاندیدهای حاضر در Best of 2007 قرار داره و شاید تنها رقیبش هم تا الان C&C3 باشه که اونم جای خودش رو داره.
اینم بگم که این بازی از GS نمره بسیار عالی 9.5 رو گرفته و این بازی DX10 ساپورت هم هست.
خداحافظ