Multi Platform Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

103999

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
ناشر:Paradox Interactive
استدیو: Hardsuit Labs
پلتفرم: PC, PS4, Xbox One
تاریخ انتشار: مارس 2020

تریلر E3 2019
نزدیک به 15 سال بعد از عرضه یکی از خلاقانه‌ترین و در عین حال پرایرادترین عناوین نقش‌آفرینی تمام دوران، بالاخره دنباله‌ای برای اون بازی معرفی شد که هر چند استودیوی سازنده‌ قسمت اولش دیگه وجود خارجی نداره اما یکی از مهمترین مهره ساخت اون بازی، در ساخت این دنباله هم یکی از نقش‌های اصلی رو ایفا می‌کنه.
شروع رسمی پروسه ساخت بازی از آگوست 2016 بوده ولی شروع ایده‌پردازی از همون اواخر سال 2015 و همزمان با خرید World of Darkness توسط Paradox Interactive شروع شده.
استودیوی سازنده بازی، Hardsuit Labs و اعضای کلیدی اون، سابقه طولانی و چندان درخشانی ندارن و در واقع VtMB2 اولین پروژه رسمی این استودیو به حساب میاد.
طراحی بخش روایی بازی برعهده Brian Mitsodaست که یکی از 3 مغز متفکر اصلی بازی اول هم بوده. در کنار میتسودا، Cara Ellison و Chris Avellone هم در این بخش همکاری می‌کنن و از مصاحبه‌هایی که در این مدت منتشر شده، به نظر میاد مثل قسمت قبلی، داستان و به خصوص شخصیت‌ها و ایجاد روابط مختلف با اونها، یکی از مهمترین بخش‌های طراحی بازی باشه. Rik Schaffer هم برای ساخت موسیقی متن بازی مثل قسمت قبلی با پروژه همکاری می‌کنه و تایید کرده که این همکاری از بیش از یک سال پیش شروع شده.
شهری که بازی در اون اتفاق میفته، شهر سیاتل آمریکاست که در World of Darkness، تحت کنترل گروه Camarilla قرار داره و صحنه اصلی تعدادی از خونبارترین نبردهای بین این گروه و Anarchها به حساب میاد. نکته‌ای که شاید ذکر اون جالب به نظر می‌رسه اینه که استودیوی Hardsuit Labs هم در شهر سیاتل واقع شده. در 1889 در این شهر آتش‌سوزی بزرگی روی داد که در پروسه بازسازی شهر، بخش‌های زیادی از آوار آتش کاملاً مدفون شدن و شهر جدید روی اون آوار بنا شد که بازی قراره از این بخش زیرزمینی و مدفون شده شهر، استفاده ویژه‌ای بکنه. تا قبل از معرفی رسمی بازی برای لو نرفتن پروژه، از اسم Project Frasier برای اشاره بهش استفاده می‌شده که احتمالاً به سریال معروف و پرطرفدار Frasier اشاره داشته.

برای ساخت بازی از UE 4 استفاده میشه و مواردی که فعلاً از گیم‌پلی بازی می‌دونیم اینا هستن:
تریلری که موقع معرفی بازی منتشر شده بود، سینماییه ولی نیم ساعت از گیم‌پلی رو نشون بعضی از رسانه ها دادن که توصیفاتش کاملاً یادآور فضای قسمت اوله. در ابتدای ماجرا نقش کسی رو داریم که بدون مجوز تبدیل به خون‌آشام شده و محاکمه‌ای در جریانه که ناگهان حمله‌ای اتفاق میفته و ... . ماموریتها هم مثل قسمت اول، در چند Hub مختلف پخش شدن.
برخلاف قسمت قبلی، خبری از تست شخصیتی که در ابتدا به ما کمک می‌کرد تا براساس روحیات خودمون Clan (که مثل کلاس‌ها در بقیه بازی‌های نقش‌آفرینی هستن) خاصی رو انتخاب کنیم وجود نداره چون در شروع بازی یک خون‌آشام Thinblood هستیم که این گروه، از نظر توانایی بسیار ضعیفتر از Clanهای قدرتمند هستند اما با پیشروی در بازی امکان عضویت در Clanهای اصلی وجود داره که هنوز تایید نشده کدومها در بازی حضور داردن ولی در زمان عرضه 5 تاشون تو بازی هستن.
در کنار سیستم clanها، امکان انتخاب پیشینه انسانی هم وجود داره و اینکه قبل از ومپایر شدن چه شغلی داشتیم امتیازهای خاص خودش رو داره که البته هنوز معلوم نیست چنتا هستن ولی پلیس، پزشک قانونی و باریستا (!) فعلاً تایید شدن. در کنار سیستم Masquerade که حکم سیستم Wanted بازی رو داره، سیستمی به اسم Resonance هم به بازی اضافه شده که افراد رو براساس احساسی که در تجربه‌ش هستن، میشه به رنگهای مختلفی دید و خوردن خون هر کسی که احساس خاصی داره با توجه به شدت اون احساس، buffهای خاصی رو برای توانایی‌های نقش اصلی به همراه میاره.
امکان پیش‌خرید بازی بر روی Steam، Epic، GoG و خود فروشگاه Paradox فراهم شده.
 
آخرین ویرایش:

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا

شب گذشته Florian Schwarzer، مدیر پروژه، در قالب برنامه‌ای در Twitch اطلاعات جدیدی از بازی ارائه کرد

علل استفاده از Thinbloodها به جای انتخاب Clan از همون اول:
  • عدم آشنایی مناسب برخی گیمرها نسبت به دنیای بازی و مواجهه با انتخاب Clan در همون ابتدا ممکنه در ادامه راه باعث پشیمونیشون از انتخاب اولیه بشه
  • نزدیکی بیشتر به نسخه قلم و کاغذی
  • باور سازنده‌ها بر اینکه چنین شروعی، تجربه بهتری خواهد بود
3 شاخه قدرت‌ Thinbloodها که قبلاً بهشون اشاره شده بود، با جزئیات بیشتری معرفی شدن:

شاخه اول: Mentalism – قدرت جا به جایی اجسام از راه دور، بیرون کشیدن سلاح‌های دشمنا از دستشون و بلند کردن و پرتاب کردن خود دشمنا
شاخه دوم: Nebulation – توانایی استفاده از مه که با ایجاد یک هاله از مه دور شخصیت، امکان از بین بردن صدای حرکت کردن و کارهای مخفیانه رو امکانپذیر می‌کنه و همینطور با کمک مه میشه بینایی دشمنا مختل کرد یا اصلاً خفه‌شون کرد
شاخه سوم: Chiropterans – توانایی ظاهر کردن دسته‌ای از خفاش‌ها برای حمله به دشمنا و امکان Glide کردن مثل بتمن

فقط یکی از این شاخه‌ها رو میشه انتخاب کرد و بعد از عضویت در یک Clan، قدرتهای شاخه انتخاب شده برای گیمر حفظ میشه.

شرایط انتخاب Clan رو فعلاً لو ندادن ولی تایید شد که در زمان عرضه 5 تا Clan در بازی وجود خواهند داشت که در 5 هفته آینده یکی یکی معرفی میشن. هر چند از بین حرفاشون Brujah و Toreador یه جورایی تایید شدن.
سازنده‌ها در ابتدای پروسه ساخت مراحلی در روشنایی روز رو تست کردن اما به دلیل سختی بیش اندازه‌ای که این مسئله با خودش به همراه داشته، بی خیال استفاده ازش شدن و در نتیجه بازی تمام مدت در شب اتفاق میفته.
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
Vampire: The Masquerade—Bloodlines 2's first full-blood clan is the Brujah
105742

کلن Brujah معرفی شد. Brujah درواقع پانک های دنیای Vampire هستن و هدفشون شکستن سیاست های معمول دنیای خون آشام ها هست.
چند ساعت دیگه در طی یک استریم جزئیات بیشتر از Brujah ارائه خواهد شد.
 

TwistedFate

کاربر سایت
Jul 31, 2013
404
نام
Alireza
قسمت اولش بدرد میخوره بازیش کنیم؟
اینم که فعلا هیچی نشون ندادن ولی انگار بازی معروفیه و ما اسمشو نشنیده بودیم :D

اگه به بازی های RPG علاقه داشته باشید قطعا بدرد میخوره. بازی در زمان عرضه مشکلات زیادی داشته ولی کامیونیتی بازی هنوزم ازش پشتیبانی میکنن و یه unofficial patch (که هنوز هم آپدیت میشه) براش زدن که هم خیلی از باگ ها و مشکلات بازی رو رفع میکنه و بخشی از گرافیک بازی رو ارتقا میده و هم اگه بخواید محتوای بیشتر به گیم پلی بازی اضافه میکنه.
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,332
اگه به بازی های RPG علاقه داشته باشید قطعا بدرد میخوره. بازی در زمان عرضه مشکلات زیادی داشته ولی کامیونیتی بازی هنوزم ازش پشتیبانی میکنن و یه unofficial patch (که هنوز هم آپدیت میشه) براش زدن که هم خیلی از باگ ها و مشکلات بازی رو رفع میکنه و بخشی از گرافیک بازی رو ارتقا میده و هم اگه بخواید محتوای بیشتر به گیم پلی بازی اضافه میکنه.
ممنون بازیو دیشب گرفتم سر فرصت نصب میکنم ببینم چطوره
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
همونطور که کاوه جان اشاره کرد، در استریم هفته گذشته اولین گروه اصلی بازی معرفی شد که Brujah بود.

در نسخه اول این گروه 3 مجموعه قدرت (Discipline) رو داشتن که در این نسخه به 2 مجموعه کاهش پیدا کرده اما هر کدوم از اونا دو زیر مجموعه دارن

مجموعه اول – Potence که تمرکزش بر قدرت فیزیکیه و زیر مجموعه‌هاش:
1- Fist of Caine : قدرت فیزیکی مطلق که باعث میشه ضربه‌های مشت شخصیت حتی دیوارها رو هم بریزه پایین یا در اثر ضربه، دست و پای دشمنا رو قطع کنه!
2- Earthshock : با استفاده از این قدرت با ضربه زدن به زمین، فضای اطراف به لرزه درمیاد و با افزایش سطح Potence، این ضربه می‌تونه زمین زیر پای دشمنا رو هم بشکافه.
مجموعه دوم – Celerity که تمرکزش بر افزایش سرعته و زیر مجموعه‌هاش:
1- Unseen Storm - امکان دویدن سریع به جهت دلخواه و جا خالی دادن به طوریکه دشمنا شخصیت رو نمی‌بینن
2- Accelerate - به حدی سرعت شخصیت زیاد میشه که انگار دنیای اطرافش از حرکت ایستاده

قدرتی که گروه بروها در قسمت قبلی داشتن و در این قسمت ندارن، Presenceه.
2 علت برای کاهش تعداد قدرت‌های هر گروه گفته شد:
اول اینکه مجوعه قدرتی که در دوره Thinblood انتخاب کردیم رو تا انتها حفظ خواهیم کرد و دوم اینکه به دلیل مشترک بودن بعضی قدرت‌ها بین گروه‌های مختلف در قسمت قبل، این بار تصمیم گرفته شده تا برای متفاوت‌تر شدن گروه‌ها از هم، هر کدوم فقط 2 قدرت ولی کاملاً مختص خودشون رو داشته باشن.

2 تا نکته دیگه هم توی استریم اشاره شد، یکی اینکه مدت زمان گیم پلی دوره Thinblood بدون حواشیش، حداقل 5 ساعت خواهد بود و مورد دیگه اینکه همه کوئستها Hand-made هستن.
همونطور که توی استریم قبلی به اسامی Brujah و Toreador اشاره شد، تو این استریم هم چندباری به Ventrue اشاره شد که می‌تونه یکی دیگه از گروه‌های قابل انتخاب بازی باشه.
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
گروه دوم از خون آشام ها معرفی شد، Tremere Clan.
Tremere جادوگران قدرتمندی هستن که خود خون رو کنترل میکنن و به قابلیت هاشون اسم Blood Magic رو دادن. برخلاف Brujah که خیلی خشن و در صدد نابودی سیستم بودن، Tremere بیشتر دنبال علم و دانش هستن و قدرت رو تو دانش میبینن.
این خون آشام ها 2 نوع جادوی خون دارن، Auspex که ویژگی های شخصی مثل قدرت درک و هوشیاری رو افزایش میده و Thaumaturgy که بخش خونبار و مرتبط به مبارزه جادو هست.
106122

لینک ویدئو معرفی:
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
تریلر Toreador خیلی خوب بود. :D
این کلن تو شماره قبلی شاید سینوسی ترین مدل ممکن رو داشت، یکی از پتانسیل دار ترین و در عین حال کم پرداخت شده ترین کلن های کل بازی بود و بازم به دلیل داشتن ستینگ خیلی خوب بازی کردن باهاشون لذت بخش میشد.
با توجه به اینکه تعداد کلن ها کمتر شده و در عوض پرداخت بهشون بیشتر هست، فکر کنم تا الان کلن مورد علاقه من همین Toreador باشه.
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
پنجمین آپدیت: معرفی گروه Ventrue


Vampire-the-masquerade-bloodlines-2-6.jpg
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,085
نام
مــاکــان
بازی خیلی امیدوارکننده به نظر میرسه.

کلا هرچی از این بازیها با اتمسفر و دنیای تیره وتاریک بسازن بازم کمه.
اما باز خیلی بهتر از سالهای قبل شده، پارسال vampyr داشتیم، الان هم ایشون، امیدوارم این راه ادامه داشته باشه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر