Unpopular Opinion Center | [قوانین پست اول مطالعه شود]

The Dragonslayer

کاربر سایت
Oct 24, 2020
50
33. ایمرسیو سیم اسم احمقانه‌ای برای بازی‌های این ژانره.
34. حقیقتا کجای بایوشاک ایمرسیو سیمه؟ بارها دیدم این بازی رو توی لیست برترین بازی‌های ایمرسیو سیم میارن، ولی بازی‌ای که ایمرسیو سیم نیست، چطور میتونه جز برترین‌های این ژانر باشه؟
35. بازی‌های نقش‌آفرینی غربی هیچ ربطی به بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی ندارن. نمیدونم در مورد اون سایت یا مجله‌ای که میاد که لیست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی فلان‌سال یا فلان‌ده‌سال و … رو میده و از هر دو گروه توش میاره، چی فکر کنم.
36. در‌حال‌حاضر توی دوران طلایی ویدیوگیمیم و بازی‌های فعلی، در اکثر زمینه‌ها، از بازی‌های قدیمی‌تر بهترن.
37. سری فارکرای توی هر نسخه به مراتب بهتر شده و هر نسخه پیشرفت‌های خیلی خوبی نسبت به نسخه قبلش داشته.
38. این طولانی‌تر کردن پلی‌تایم بازی‌ها خیلی چیز مزخرفیه. یه بازی مثل اساسینز کرید والهالا که گیم‌پلیش نهایتا 30 ساعت جذابیت داره، چرا باید حتی با نادیده گرفتن تمام محتوای جانبیش و فقط با دنبال کردن محتوای اصلی، باز هم 60 ساعت طول بکشه؟
39. بازی‌های پیرانا بایتز و به‌طور‌کلی‌تر اکثر بازی‌هایی که به یوروجانک معروفن، بازی‌های فوق‌العاده آندرریتدی هستن.
40. صداگذاری کامل (البته نه لزوما برای کارکتر اصلی) خیلی به ایمرسیو‌تر شدن بازی کمک میکنه و دیگه، حداقل الان، توی سال 2022، باید جز الزامات باشه.
 

Dark_Souls

کاربر سایت
Dec 26, 2021
22
1. سایلنت هیل > رزیدنت اویل (با اینکه هر دو رو به شدت دوست دارم)
2. بازی های مسابقه ای ، ورزشی و خلاصه هر بازی بدون داستان واقعا حیف وقت ! (البته که می دونم خود بازی صرفا تفریح هست و چیزی به نام حیف وقت نداریم اما شخصا حاضر نیستم به صورت معمول وقت برای بازی هایی بذارم که داستانی ندارند مگر موارد معدودی از این سبک ها که واقعا داستان خوبی هم دارند).
3. RPG = JRPG اصل خود بازی ای هست که منتشر میشه شرقی و غربی هم نداره !
 
آخرین ویرایش:

Amir09

کاربر سایت
Aug 10, 2008
1,049
نام
امیرحسین
نمیدونم این چقدر آپاپیولاره ولی من نظرم اینه که تو دوران طلایی گیم قرار نداریم به نظرم دوران طلایی گیم از سال 2003-2002 شروع میشه و 2011 تموم شد و از اون موقع کمتر سالی بوده که چندتا گیم با کیفیت سالهای طلایی و با استاندارد های امروز عرضه شده باشن(۲۰۱۸) .

بازیهای الان ممکنه از بازیهای قدیمی روی کاغذ بهتر باشن مثلا گیم پلی و گرافیک و داستان سینمایی و … ولی استایل بازیهای قدیمی رو ندارن. بازیهای قدیم
۱- بخاطر محدودیت سخت افزار و نرم افزار سازنده باید خلاقیت زیادی از خودش به خرج میداد تا ایده اش رو اجرا کنه و هر سازنده به شیوه خودش این کار رو میکرد و همون هر بازی رو خاص میکرد.
۲-سازنده دستش باز تر بود تو داستان سرایی چون حساسیت دنیای امروز نبود و هر چیزی به هر کسی برنمیخورد سازنده مجبور نبود Agenda گروه خاصی رو پیاده کنه.
۳-موزیک توی ۱۵-۲۰ سال قبل تو اوجش بود و اون موزیکها به بازیها راه پیدا میکردن.
۴-خیلی از اولین ها تو بازهای قدیم اومد ولی الان دیگه اونها عادی شده ( نمیدونم چطور توضیح بدم مثل اولین کراشت توی دانشگاه.
۵- بازیها روی دیسک عرضه میشدن این یعنی بازی باید روی دیسک بدون هیچ مشکل میبود و بدون نیاز به آپدیت وگرنه کار سازنده تموم بود الان دیسک رو میدن بیرون تا سال بعد دارن پچش میکنن تا قابل بازی بشه.
۶-میکروترنزکشن و DLC و مضخرفاتی که ازشون مشتق میشه نبود و سازنده با جون و دل برای ثبت اثری هنری بازی میساخت ( حداقل اونهایی که جاودان شدند).

هر چیزی دوران طلایی خودش رو داره و معمولا اون دوران طلایی چندسال قبل از رسیدن به کمال و فرمول موفقه دورانی که سازنده ها از آزمایش ایده های عجیب غریب ترسی ندارن و گیم هم مثل موزیک و فیلم اون دوران رو سپری کرده.
 
آخرین ویرایش:

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر فعال
Sep 4, 2011
13,155
نام
تونی آلمِیدا

Pyramid Head

کاربر سایت
Jun 15, 2011
2,619
نام
محمد
نمیدونم این چقدر آپاپیولاره ولی من نظرم اینه که تو دوران طلایی گیم قرار نداریم به نظرم دوران طلایی گیم از سال 2003-2002 شروع میشه و 2011 تموم شد و از اون موقع کمتر سالی بوده که چندتا گیم با کیفیت سالهای طلایی و با استاندارد های امروز عرضه شده باشن(۲۰۱۸) .

بازیهای الان ممکنه از بازیهای قدیمی روی کاغذ بهتر باشن مثلا گیم پلی و گرافیک و داستان سینمایی و … ولی استایل بازیهای قدیمی رو ندارن. بازیهای قدیم
۱- بخاطر محدودیت سخت افزار و نرم افزار سازنده باید خلاقیت زیادی از خودش به خرج میداد تا ایده اش رو اجرا کنه و هر سازنده به شیوه خودش این کار رو میکرد و همون هر بازی رو خاص میکرد.
۲-سازنده دستش باز تر بود تو داستان سرایی چون حساسیت دنیای امروز نبود و هر چیزی به هر کسی برنمیخورد سازنده مجبور نبود Agenda گروه خاصی رو پیاده کنه.
۳-موزیک توی ۱۵-۲۰ سال قبل تو اوجش بود و اون موزیکها به بازیها راه پیدا میکردن.
۴-خیلی از اولین ها تو بازهای قدیم اومد ولی الان دیگه اونها عادی شده ( نمیدونم چطور توضیح بدم مثل اولین کراشت توی دانشگاه:).
۵- بازیها روی دیسک عرضه میشدن این یعنی بازی باید روی دیسک بدون هیچ مشکل میبود و بدون نیاز به آپدیت وگرنه کار سازنده تموم بود الان دیسک رو میدن بیرون تا سال بعد دارن پچش میکنن.
۶-میکروترنزکشن و DLC و مضخرفاتی که ازشون مشتق میشه نبود و سازنده با جون و دل برای ثبت اثری هنری بازی میساخت ( حداقل اونهایی که جاودان شدند).

هر چیزی دوران طلایی خودش رو داره و معمولا اون دوران طلایی چندسال قبل از رسیدن به کمال و فرمول موفقه دورانی که سازنده ها از آزمایش ایده های عجیب غریب ترسی ندارن و گیم هم مثل موزیک و فیلم اون دوران رو سپری کرده.
این بیشتر یه فکته تا نظر خلاف جریان آب به نظر من هنر (حالا هر رشته ای که میخاد باشه ) اونجایی عصر طلایی خودش رو می گذرونه که خلاقیت در بالاترین حد ممکن باشه و بیش از زمان دیگه آثار عالی با خلاقیت زیاد ساخته بشه الان خیلی ها میگن بازی ها الان از بسیاری جهات پیشرفت داشتند مثل گرافیک و فیزیک و انیمیشن و هوش مصنوعی و حرفشون درسته ولی همه این پیشرفت ها در راستای پیشرفت تکنولوژی پدید اومده و تقریبا تمام بازی های امروزی دنباله رو همون بازی های 20 سال پیشن
به نظرم از زمانی که گیم از حالت سرگرمی ساده و حتی یه هنر به سمت صنعتی شدن رفت یعنی تکامل خودش رو انجام داده و وقتی یه هنر تبدیل به صنعت میشه (مثل سینما ) دیگه توقع خلاقیت ازش توقع زیادیه
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
2,241
نام
Mehrdad

The Dragonslayer

کاربر سایت
Oct 24, 2020
50
41. برخلاف نظر خیلی از دوستان توی اینجا، توی دهه اول قرن 21، صنعت گیم اونقدرها هم وضعیت خوبی نداشت؛ خیلی از ژانرها یا مرده بودن یا داشتن میمردن. توی این دهه به لطف استیم و کیک‌استارتر و کلا دسترس‌پذیرتر شدن بازیسازی، خیلی از ژانرهای مرده احیا شدن و حتی
بعضی بازی‌های جدیدی ساخته شدن که آدم به فکرش هم نمیرسید چنین بازی‌ای هم میتونه ساخته بشه. به همین تاپیک برترین بازی‌های سال 2021 مراجعه کنید، بیشتر از 30 عنوان میبینید که از سایت‌های مختلف برنده جایزه شدن؛ خیلی‌هاشون خلاقانه و نوآورانه‌ان، برخی‌شون تکامل و بهبود یه فرمول موفقن اما بعضی‌های دیگه‌شون به‌شدت بازی‌های بکری هستن.​
 

The Listener

Take Me Home
کاربر سایت
Feb 20, 2016
500
نام
رایان
منم در ادامه این بحث عصر طلایی ویدیو گیم بگم که فراموش نکنید که ما نسبت به ده بیست سال پیش بزرگ شدیم. جادوی ویدیو گیم رو اون موقع دیدیم، و مسلما وقتی که این همه سال مدیوم مورد علاقه‌مون رو دنبال کردیم، دیگه شگفت‌زده شدنمون روز به روز سخت‌تر میشه. حالا فرض کنید یه نفر الان با امثال RDR2 یا ویچر یا هر بازی محبوب و موفق دیگه‌ای داره بزرگ میشه. قطعا ده سال دیگه ازش بپرسی عصر طلایی ویدیو گیم مال کی بود، میگه مثلا 2015 تا 2021. :D

ویرایش: یه آنپاپیولار هم از خودم ول بدم. به نظرم راجع به این قضیه بازی‌های جهان باز و تکراری شدن بازیای یوبیسافت یه دابل استاندارد خیلی بزرگ وجود داره. هیچ وقت نتونستم درک کنم چی میشه که وقتی نوبت AC و فار کرای هست فرمولشون میشه اخ و تف و تو رو خدا متحولش کنین (بگذریم که متحول هم بشن دو روز دیگه میگن چرا از ریشه‌ات دور شدی :D)، ولی همون کار رو Halo و Horizon و سوشیما انجام بدن فرمولشون یهو طلایی میشه. (قبل اینکه جرم بدین، همه این بازی‌ها از دید من بسیار خوبن و همه‌شون رو حداقل تا حدی دوست دارم)
 
آخرین ویرایش:

Deliverer

کاربر سایت
Oct 19, 2016
416
۱. صداپیشه میمیر تو گاد ۲۰۱۸ بهترین صداپیشه کل‌ دوران هست و اصولاً میتونم بگم ۸۰ درصد لذت بازی بابت حرفهای حکیمانه و لهجه فوق العاده این شخصیت خردمند دوست داشتنی بود :D (از خود بازی راستش زیاد خوشم نیومد:D)

۲. سری آرکام بزرگترین انقلاب گیمپلی کل تاریخ بازیهای ویدئویی به حساب میاد. خدمتی که راک استدی با این سری به این صنعت و خصوصا بخش گیمپلی کرد بی رقیبه.

۳. فیلمهای ابرقهرمانی (البته نه همه شون) نه تنها با روح سینما در تضاد نیستن، بلکه کاملا آثار سینمایی کاملی بر اساس تعریف حداقل من از این هنر محسوب میشن. سینما از نظر من یعنی اغراق در شخصیتهای داستان چه شرور و چه قهرمان و همچنین اغراق در داستان پردازی و ایده های فیلم و تکنیک های فیلمبرداری. وگرنه که تئاتر و کتاب وجود داشتن از قبل و نیازی به سینما نبود اصولاً. کل معروف بودن فیلمهای کلاسیک تاریخ سینما خصوصا در دوران صامت بر اساس این مشخصه هاست.
در کل من با این نظر که فیلمهای ابرقهرمانی در حال آسیب زدن به هنر سینما هستن کاملا مخالفم، بلکه بنظرم ژانر کاملا معتبری از سینما هستن.

۴. قبلاً بقیه حرفامو اینجا زده بودم و فعلا اینا به ذهنم رسید:D
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,640
1- اکثر فیلم‌های درام اراجیف هستند و فقط برای تعریف منتقدها و جایزه ساخته میشوند

2- شهرام شب پره یه خواننده معرکه است که به بهترین شکل تونست موسیقی سنتی (دستگاهی) و غربی و ریتمی رو تلفیق کنه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر