Tim Schafer : بازی سازها باید از خود سانسوری اجتناب کنند!

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
stacked.jpg


رییس استودیوی Double Fine جناب Tim Schafer گفت:"اگر سازنده ها از خودسانسوری اجتناب کنند میتوانند بازی های بامزه تری بسازند"

در گفتگویی با Schafer , CVG گفت:"چیزی که بیشتر از همه برای من اهمیت دارد عنصر غافلگیری است.چه بازی کمدی باشد چه ترسناک و ...
برای من هر چیز سرگرم کننده ای باید این عامل را داشته باشد.مثلا در یک بازی ترسناک,شما زیر آب در حال شنا هستید و ناگهان یک سر شناور جلوی شما ظاهر شود.این احساس مثل زمانی است که از یک جُک انتظار چیزی را دارید که خلاف آن اتفاق می اُفتد."
Schafer ادامه داد:"همچین چیزی در کمدی هم وجود دارد.این ذات سرگرمی واقعی برای من است.این چیزها وارد پازل هایی که ما در بازیها طراحی میکنیم نیز میشود.مثلا بازیکنها به این فکر میکنند که اینجا قرار است چه اتفاقی بیافتد!؟یک در اینجاست و یک قفل! خُب این خیلی واضح است!چه کاره دیگری میشود انجام داد!؟

چیز مهم دیگر برای من اجتناب از خود سانسوری است.در صنعت گیم افراد شوخ طبع بسیاری هستند که افکار بامزه ای دارند و وقتی میخواهند این افکار را به اجرا در آورند میگویند:"نه,من نمیتونم این کار را بکنم,بگذار این قسمت را بردارم.ممکن است کسی ناراحت شود!"فکر میکنم اگر افراد خودشان را کمتر سانسور کنند,چیزهای بامزه ی بیشتری ساخته میشود.

آخرین عنوان Double Fine,بازی Stacking است که این هفته در PSN و XBL عرضه میشود.
 
  • Like
Reactions: Loghman and Fratos

Aurlito

کاربر سایت
Feb 16, 2008
1,749
نام
چوبک
مشکل اینه که میترسن درجه بگیرن بعد فروش بازیشون چند بسته دلار کمتر بشه :|
با فروشگاههای آنلاین درجه سنی دیگه معنی نداره. بچه ی 8 ساله میتونه بازی M بخره.
الانهم با این وضعیت بدِ صنعت خیل عظیمی دوست دارن بازی M بازی کنن چون هیچی مثل کشتن 100 تا دشمن با یک اره برقی توی 10 ثانیه بیشتر حال نمیده. :))
درضمن درجه ی M برای وایرال مارکتینگ بسیار خوب هست. مثلا فلان سازنده وقتی بیکار میشه میره توی فرومهای GB و Game FAQs برای تبلیغ بازیش، وقتی از چرت و پرت گفتن و پایین بالا کردن گذشت، میرسه به درجه سنی که هرچی بالاتر باشه تبلیغش بیشتر موثر میفته.
 
آخرین ویرایش:

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
شفر هیمن کار هارو می کنه که به عنوان یکی از بزرگان صنعت بازیسازی و نویسندگی هست.
عقاید خاص و جالبی داره که اکثرا درست هستن. مثل همین بحث خود سانسوری تو بازیها.
 

JJ-Thomson

کاربر سایت
Feb 4, 2011
99
نام
جی جی
من فکر میکنم که بازیکن ها هم باید از خود سانسوری دست بردارند و عقاید خود را بدون سانسور و با اطمینان بیان کنند . اگر احساس میکنند بازی مورد علاقشان ( یا بخشی اش ) چرت است صریح بگویند چرت است و قال قضیه را بکنند و بقیه را راحت کنند . :>
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر