رییس استودیوی Double Fine جناب Tim Schafer گفت:"اگر سازنده ها از خودسانسوری اجتناب کنند میتوانند بازی های بامزه تری بسازند"
در گفتگویی با Schafer , CVG گفت:"چیزی که بیشتر از همه برای من اهمیت دارد عنصر غافلگیری است.چه بازی کمدی باشد چه ترسناک و ...
برای من هر چیز سرگرم کننده ای باید این عامل را داشته باشد.مثلا در یک بازی ترسناک,شما زیر آب در حال شنا هستید و ناگهان یک سر شناور جلوی شما ظاهر شود.این احساس مثل زمانی است که از یک جُک انتظار چیزی را دارید که خلاف آن اتفاق می اُفتد."
Schafer ادامه داد:"همچین چیزی در کمدی هم وجود دارد.این ذات سرگرمی واقعی برای من است.این چیزها وارد پازل هایی که ما در بازیها طراحی میکنیم نیز میشود.مثلا بازیکنها به این فکر میکنند که اینجا قرار است چه اتفاقی بیافتد!؟یک در اینجاست و یک قفل! خُب این خیلی واضح است!چه کاره دیگری میشود انجام داد!؟
چیز مهم دیگر برای من اجتناب از خود سانسوری است.در صنعت گیم افراد شوخ طبع بسیاری هستند که افکار بامزه ای دارند و وقتی میخواهند این افکار را به اجرا در آورند میگویند:"نه,من نمیتونم این کار را بکنم,بگذار این قسمت را بردارم.ممکن است کسی ناراحت شود!"فکر میکنم اگر افراد خودشان را کمتر سانسور کنند,چیزهای بامزه ی بیشتری ساخته میشود.
آخرین عنوان Double Fine,بازی Stacking است که این هفته در PSN و XBL عرضه میشود.