Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

The Listener

Take Me Home
کاربر سایت
Feb 20, 2016
591
نام
رایان
مهم ترین ویژگی نسخه ریمستر واسه جماعت پی سی گیمر 64 بیت بودنشه. مشکلات مادینگ به لطف همین ویژگی بسیار کمتر میشن که همین باعث میشه که این نسخه فنداسیون به مراتب بهتری واسه مادینگ باشه. :D
الان داره دانلود میشه. دلم واسه بهترین بازی عمرم تنگ شده بود...
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
اگه تا قبل از عرضه ی ریمستر بخری اضافه میشه فکر کنم.
بعد عرضه هم بخری اضافه می‌شه.:D کلا نسخه پی‌ سی‌ رو جدا نمیفروشن. در کنار نسخه اصلی‌ اسکایریم هست که حرکت خیلی‌ خوبیه به نظرم.:D(فعلا البته، بعد یک زمان مشخصی‌ یکی‌ دو روز جدا هم فروخته می‌شه فکر کنم)
 
آخرین ویرایش:

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
من که تازه واردم توی این گیم ولی کهنه کارها میگن دوستامون تو بتزدا فقط تکنیکهای قدیمی رو با جدید جایگزین کردن رفته!. باگها و گپلیچ ها و ... همه سرجاشه :D
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
از ماد استفاده کنیم اچیومنت از کار میافته مثب کنسول؟


ee40883f0b81cd7f36c98ef7c221a581.jpg


براي من اتفاق افتاد!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
آخرین ویرایش:

The Listener

Take Me Home
کاربر سایت
Feb 20, 2016
591
نام
رایان
  • Like
Reactions: Fratos

-Poormaz-

کاربر سایت
Oct 6, 2009
4,091
نام
پوریا
واقعا توی کار این شرکت موندم؟ هنوزم یه سری باگ از نسخه ی قبلیش داره. ریمستر یعنی چی اخه؟ سیو کنید. یه مشت بزنید به فروشنده. دوباره لود کنید. میبینید که دوباره پولاش پر میشه!!!!!! هنوزم این گلیچ رو داره. عجب.
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
بله از کار می‌افته بر خلاف نسخه ی اصلی. اما یه ماد هست که این مشکلو برطرف میکنه.

Achievements Mods Enabler at Skyrim Special Edition Nexus - Mods and Community
من عاشق اين مادهام همه رقم همه مدل تغييرات إيجاد ميكنن. شگفت انگيزه.
واقعا توی کار این شرکت موندم؟ هنوزم یه سری باگ از نسخه ی قبلیش داره. ریمستر یعنی چی اخه؟ سیو کنید. یه مشت بزنید به فروشنده. دوباره لود کنید. میبینید که دوباره پولاش پر میشه!!!!!! هنوزم این گلیچ رو داره. عجب.
بتزدا باگ دوست داره!.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

The Listener

Take Me Home
کاربر سایت
Feb 20, 2016
591
نام
رایان
چند ساعتی نسخه ی ریمستر رو بازی کردم و باید بگم که نظرم تا اینجا بسیار مثبته. :D

اولا پیشرفت گرافیک با این که اصلا در حد اسکایریم تا خرخره ماد شده نیست ولی با این حال واقعا چشمگیره. به طوری که اگه کسی بگه که فرقی با نسخه ی اصلی نداره باید یه سر به چشم پزشک بزنه. :D البته اکثر این بهبود ها واسه مناظر بیرون دره. ساختمون ها و دانجن ها فرق خاصی نکردن.
ولی حالا بهبود اصلی. بازی به لطف انجین آپدیت شده و 64 بیت بودنش به مراتب، تکرار میکنم به مراتب بهینه تر از بازی اصلیه! نه تنها بازی به طور کل خیلی stable تره بلکه فریم دهی هم به طرز عجیبی بسیار بهتر شده :D برای اینکه به درستی حرفم پی ببرین این ویدیو رو تماشا کنین:


watch?v=JRzLgRvqfDs

البته جا داره اشاره کنم که یه مشکل کوچک هم داره اونم اینه که فایل های صوتی compress شدن! اگه از اسپیکر استفاده میکنین چندان فرقی احساس نمیکنین ولی کافیه که هدفون وصل کنین تا قشنگ این موضوع مشهود بشه. هرچند بتزدا گفته که به زودی حل میکنه این موضوع رو.
 
  • Like
Reactions: Destruction

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
یه چیزی که خیلی‌‌ها بهش توجه نمیکنن، این هست با 64 بیتی شدن بازی پتانسیل مادینگ خیلی‌ بالاتر رفته و محدود‌هایی‌ که تو انجین قبلی‌ بود دیگه تو این نسخه نیست. یک سری از پروژه‌های بزرگ مثل Skywind به خاطر همین موضوع از نسخه اصلی‌ به این یکی‌ کوچ کردن. حتی برا کاربر‌های ساده هم این موضوع خیلی‌ خوب هست، چون می‌شه بدون مشکل از‌ Modification های خیلی‌ بیشتر و بهتری استفاده کرد.
======
با توجه به اینکه نسخه ریمستر الان داغ هست (:D). تاپیک برا مدتی‌ مهم می‌شه.
 

Saeed-Omnia

کاربر سایت
Dec 30, 2010
73
نام
سعید
من هم امروز یه مقدار بازی کردم... گرافیک بازی خیلی بهتر شده ولی من کلا با View Distance اسکایریم از اول مشکل داشتم و امیدوار بودم توی این نسخه حل شده باشه ولی متاسفانه من با اسکایریم اصلی تفاوتی احساس نکردم...
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
سلام
من طبق گاید با نکسوس ماد منیجر، ماد ها رو انتقال میدم بدون هیچ ارور و مشکل خاصی + طبق دستور فعالش هم میکنم ولی توی بازی هیچ تغییری مشاهده نمیکنم! :D
چه خبره دقیقا؟ مشکل کجاست؟

ممنون
 
  • Like
Reactions: gintama for ever

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر