Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

Lord Zeus

کاربر سایت
Sep 15, 2009
1,234
ظاهرا Bethesda بازی رو برای تعدادی از سایت ها و مجلات منتخب نمایش داده، هفته اینده یک سری اطلاعات جدید و به احتمال زیاد یک تریلر جدید از گیم پلی منتشر میشه.
منتظریم...
 

gala

کاربر سایت
Dec 13, 2008
121
نام
Alireza
مصاحبه

گيم اسپات 2-3 روز پيش يه اينترويو کرد باتاد هاوارد کارگردان بازی اسکايريم در مورد نوآوريهاي بازي.
خلاصه اي از حرفاي جديدي که در مورد بازي زده:

نحوه جنگيدن کارکتر تا حدودي تغيير کرده. يه سري حرکات اضافي لحاظ شده تو بازي.همونطور که تو تريلر هم مشاهده شد، امکان ترکيب سلاح ، چوب دستي و جادو با همديگه هستش. اصلاً مهم نيست که شما اول بازي چه کلاسي انتخاب ميکنين. جنگنجو يا جادوگر، مي تونين سلاح هاي مختلف رو باهم ترکيب کنين. خوب طبيعتاً براي اجراي جادوهاي مختلف، مجيکا لازمه و فرق کلاس ها اينجا مشخص ميشه.

يه گزينه جديدي اوده تو بازي به اسم dragon Shadow يا سايه اژدها که ميشي درگون بورن يعني زاده اژدها. سيستم آژدها اينه که اينا زبان و قدرت و ورد هاي مخصوصي دارن که تو مي توني ياد بگيري. اينجا مصاحبه کننده از کارگردان مي پرسه آيا اين اژدها يه نوع باس فایت رندم هست که بعضي مواقع سرو کلشون پيدا ميشه ؟ مثل بيگ ددي تو بايوشاک؟ و کارگردان جواب ميده نه دقيقاً. اژدها تقريباً ترکیبِ بیگ ددی و هلی کوپتر هاف لايف 2 هست ولي خيلي ترسناک تر از بیگ ددیه چون هر لحظه هرجايي مي تونه باشه و کلاً جنگيدن باهاش و شکست دادنش به کلی منبع و قدرت نیاز داری و وقتي شکستش دادي، اگه درگون بورن هستی پس روحشو تسخير می کنی و قدرتش به تو منتقل ميشه. مزاياي اين تسخير روح رو مشخص نميکنه و ميگه الآن وقتش نيست.
مصاحبه کننده: تو اين بازي اسکیل دشمنا چه شکليه؟ يعني برحسب لول تو اينا قوي ميشن؟ مثلاً وقتي ميري يه منطقه اي ميبيني دشمنا خيلي قوين، با خودت ميگي بهتره برم لولمو بيشتر کنم بعداً بيام؟ جواب: سيستم لول دشمنا مثل فال اوت 3 هست يعني هرجايي که ميري، ممکنه سخت تر يا آسون تر از لول خودت باشه ولی بعضی مناطق رندومه و ربطي به لولت نداره.
در مورد تجربه و لولينگ آپ و اسکیلها و پرک و کلاً شخصی سازی: 18 اسکیل داریم. با افزايش اسکيل ها لول بالاتر ميره. نکته جديد اينجاست که مثل فال اوت 3 با هر لولينگ آپ يه پرک جايزه ميگيري. در واقع يه درخت پرک موجوده. سيستم پرک هم اينجوريه که مثلاً وقتي پرک اسلحه تک دست ميگيري، ميخواي در زمينه شمشير و تبر و پتک مختصص بشي. در زمينه نبرد با تبر متخصص شي، کاهش به مرور جون دشمن بعلت خونريزي، در نبرد با پتک و چماق، بي تأثير بودن زره دشمن و در نبرد با خجنر و شمشیر کریتیکال دمیج جايزه گيري
اين سيستم پرک بخاطر محبوبیتشون از فالوت 3 الگو گرفته شده و مسلماً هيجان و لذت بازي رو دوچندان ميکنه.
فرق بين کنسول و پی سی به اون صورت نيست. منو و گیم پلی عین همن. ولي پی سی بخاطر ماهيتي که داره در زمينه گرافيکي، جزئيات بيشتر و رزولوشن بالايي خواهد داشت. در واقع از تمام ظرفیت سخت افزاري پي سي استفاده خواهد شد.
يکمي هم در مورد مود سازهاModding Community توضيح ميده که کارهاي باورنکردي اي کردن تو باز هاي قبلي و ما هميشه ساپرتشون مي کنيم.
و نهايتاً بازي تاريخ 11.11.11 میاد واسه پی سی، ایکس باکس360 و پلی 3

فايل تصويري مصاحبه 93 مگابايت 7 دقيقه


فايل کم حجم (24 مگابايت)

اميدوارم مفيد بوده باشه
 

KITO

کاربر سایت
Nov 1, 2009
180
نام
KITO
انتظار خدایش سخت شده برا این شاهکار

یه سوال‌ـه که شدیدا داره مخ منو میخوره .... این ماموت‌ـها چین ؟؟؟؟ نکنه باید با اینا دعوا کنیم ؟؟؟:-/

اسکاریم تو E3 : چهارشنبه 5:00PM PSD همون 4:30 صبح به وقت ما ( ایران - تهران )
امیدوارم تریلر جدید نشون بدن یه کم حال بیایم :d
 
آخرین ویرایش:

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,944
نام
حسین
یه سوال‌ـه که شدیدا داره مخ منو میخوره .... این ماموت‌ـها چین ؟؟؟؟ نکنه باید با اینا دعوا کنیم ؟؟؟:-/

اسکاریم تو E3 : چهارشنبه 5:00PM PSD همون 4:30 به وقت ما
امیدوارم تریلر جدید نشون بدن یه کم حال بیایم :d
حالاچرا دعوا شاید سوارش شدیم:d
 

gala

کاربر سایت
Dec 13, 2008
121
نام
Alireza
شصت هزار خط دیالوگ در اسکایریم


‬‬

به تازگی اطلاعات جدیدی از بازی The Elder Scrolls V: Skyrim توسط بتسدا منتشر شده که یکی از آن‌ها خبر از وجود شصت‌هزار دیالوگ صداگزاری شده در این بازی می‌دهد.
همچنین در اسکایریم شاهد تعداد بی‌شماری اژدها خواهید بود که همانند “عصر اژدها: ریشه‌ها” در هنگام نقل مکان کردن در نقشه به صورت تصادفی با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید. اژدهای زخمی قدرت پرواز ندارند و می‌توانید به صورت زمینی با آن‌ها مبارزه کنید و کشتن آن‌ها به شما قابلیت‌های ویژه‌ای به نام “فریاد‌های اژدها” می‌دهد که شامل چندین قدرت مختلف می‌شود. به عنوان مثال یکی از این قدرت‌ها “روشن‌ کردن” نام دارد که به شما توانایی نفس آتشین را می‌دهد و با توانایی دیگری به نام “حمله‌ی صاعقه” هم می‌‌توانید زمان را کند کنید یا سریع بدوید. همچنین بتسدا اعلام کرده در این نسخه‌ اسب‌ها هم وجود‌ دارند و کنترل آن‌ها نسبت به نسخه‌ی قبل آسان‌تر شده و علاوه بر این می‌توانید از کالسکه‌های تندرو هم برای رفت و آمد استفاده کنید.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر