Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

KITO

کاربر سایت
Nov 1, 2009
180
نام
KITO
دیروز یه ویدئو یو*تیوب دیدم جالب بود ... از دست ندید ( به طرفدارای TES میگم !!! )

لینک یو*تیوب

اینم لینک هاتفایلش ( رو حالت 320 )
_________________________________

راستی یه سوال .... Skyrim Lands این همه طرفدار داره چرا تو فیس*بوک فقط 90هزار تا Like کردن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:((

پست آپدیت :
الان چک کردم شده بود 100هزار تا ..... هنوزم کمه ....... :((
هر کی فیس*بوک داره و میخواد جزو Elder Council باشه بره اینجا .
 
آخرین ویرایش:

Cont

کاربر سایت
Feb 25, 2009
242
بابا هنوز گرافیکش زیاد تغییر نکرده

ابلویون که اوومد یه تغیراتی روش اعمال شد
شد Fallout
باز شد NV

دیگه باید یه تغییر خیلی اساسی بدن

ابلویوونم واسه این خسته کننده نبود چون وحشتناک Questداشت و ایتم و مپ گنده
کلا چیزی تکراری نمیشد

زیباییشم با قدیمی بودنش و جنگهای شمشیر کشیو اینا دو چندان شد

بعد این همه سال یه تغییری به به خودت لطفا (از نظر گرافیک)

البته من با دیدن اون دمو که از پیش رندر شده بود و گیم پلی نبود و عکسها دارم میگم

هنوزم چیزی معلوم نیس
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,997
نام
آریا
طبق شمارش معکوسی که در سایت بازی قرار داده شده، فردا اولین تریلر In-Game بازی منتشر میشه.
به شدت منتظریم...
بَه بَه ! :D دیروز رفتم Oblivion رو دوباره نصب کردم که تا اومدن Skyrim باهاش سرگرم بشم ! دفعه قبلی خیلی از مآموریتهای فرعی رو نرفتم و یه 40,50 ساعتی مشغولش بودم ! :D
 

Zalamen

کاربر سایت
Mar 15, 2009
472
نام
محسن
اون عکسی که صورت های فلکی رو نشون داده و اسکیل ها رو نشون میده خیلی جالبه.احتمالا برای هر کلاس هم فرق میکنه.
 

KITO

کاربر سایت
Nov 1, 2009
180
نام
KITO
دوستان همون طور که اطلاع دارید تریلر بازی چند ساعت پیش ریلیز شد و PRGباز*ها رو دوباره شاد و مبهوت کرد ....

لینک*های مربوط به تریلر
MP4

SD HD

WMV


SD HD

دو تا نکته*ی جالب تو تریلر دیدم که خیلی برام جالب بود ...
اولیش این که همزمان میشه از شمشیر و مجیک استف ( Magic Stuff ) استفاده کرد و دیگه این که حالت Rogue خیلی روش کار شده ....
 

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,775
تریلر جالبی بود و کلا محیط In Game بود ... گرافیک پیشرفت خوبی داشت و کلا فضای بازی عوض شده بود . تنها چیزی که منو ترسوند این بود که بازی شبیه Gothic و Risen شده بود! . خدا کنه فقط مثل اونا نشه!
 

KITO

کاربر سایت
Nov 1, 2009
180
نام
KITO
درود بر همه تریلر دیدیم البته باید یادمون باشه که این تریلر 360 بود هنوز هیچ تریلری از pcبیرون نیامده

از کجای اون تریلر شما فهمیدی که نسخه*ی 360 بوده ( من تریلر رو از سایت ElderScrolls.com دانلود کردم و هیچ جا اشاره*ای به اینکه داره رو 360 اجرا میشه نشده بود ) ....

من هنوز نمیفهمم دوستان منتظر چه گرافیکی هستن ... بابا نیمی از جذابیت محیطی و گرافیکی یه بازی به قدرت عمل و تعداد کارایی که میشه انجام داد ( حرکات کامبت و ... کلا حرکات کاربر ) هست و کلا تکسچر و .. اینقدر مهم نیست که سایر المان*های مثبت بازی رو در نظر نگیری و به خاطر اون نمره بدی .... یا حتی بگی یه بازی عالیه ....
 

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,944
نام
حسین
از کجای اون تریلر شما فهمیدی که نسخه*ی 360 بوده ( من تریلر رو از سایت ElderScrolls.com دانلود کردم و هیچ جا اشاره*ای به اینکه داره رو 360 اجرا میشه نشده بود ) ....

من هنوز نمیفهمم دوستان منتظر چه گرافیکی هستن ... بابا نیمی از جذابیت محیطی و گرافیکی یه بازی به قدرت عمل و تعداد کارایی که میشه انجام داد ( حرکات کامبت و ... کلا حرکات کاربر ) هست و کلا تکسچر و .. اینقدر مهم نیست که سایر المان*های مثبت بازی رو در نظر نگیری و به خاطر اون نمره بدی .... یا حتی بگی یه بازی عالیه ....
اون تریلری که بچه ها تو اخبار بازی ها گذاشته بودن دانلود کردم و اخرش هم همین نوشت
در ضمن توی خوب بودن بازی که شکی نیست
در ضمن شاید برای شما گرافیک مهم نیست ولی برای من خیلی مهم هست دوست دارم مثل سری قبل که 5 سال پیش امد همه را هیجان زده کند
 

KITO

کاربر سایت
Nov 1, 2009
180
نام
KITO
اون تریلری که بچه ها تو اخبار بازی ها گذاشته بودن دانلود کردم و اخرش هم همین نوشت
در ضمن توی خوب بودن بازی که شکی نیست
در ضمن شاید برای شما گرافیک مهم نیست ولی برای من خیلی مهم هست دوست دارم مثل سری قبل که 5 سال پیش امد همه را هیجان زده کند

خوب منم نمیخوام که بازی Skyrim با گرافیک و تکسچر*های Morrowind بیاد ولی اگه بازی Morrowind رو Rebuild کنن با همون گرافیک ولی با صدا و ضربه*های متفاوت و جادو*های متنوع ( تو مایه*های بازی*های امروزی مثل DA ) مطمئن باش کلی طرفدار پیدا میکنه و ....
در کل منم منتظر یه بازی با قابلیت*های اکشن زیاد و همچنین جادوهای جدید و خفن با افکت*های نمایشی جذاب و همچنین مخفی*کاری زیاد و یه داستان میخ*کوب کننده با دیالوگ*های تاثیرگذار و به یاماندنی پادشاهان و .... که اگه این وسط کمی از گرافیک فدا شه هیچ مشکلی نداره ....

یه موضوع هست که داره مخ منو میخوره .... تو این بازی چه نژادهایی وجود داره و کاراکتر چجوریه ... یعنی ما مجبوریم با یه کاراکتر از گروه شکارچیان اژدها بازی رو بازی کنیم ؟؟؟ یا یه کاراکتر از هر نژادی که خواستیم میسازیم و هر کلاسی خواستیم میزاریم ( Mage و Warrior و ... ) ؟؟؟؟؟

یه سوال دیگه اگه موضوع کشتن اژدها وسط بیاد پس بازی بیشتر اکشن شمشیری میشه و کلا اسکیل*هایی مثل Marksman یا هر اسکیل مربوط به کلاس Mage دیگه شوت*اوت میشن ؟؟؟؟ و کلا انتخاب کلاس Mage بازی رو اعصاب*خوردکن میکنه ؟؟؟ یا Bethesada واسه این مسئله تدابیری اندیشیده ؟؟؟؟
 

KITO

کاربر سایت
Nov 1, 2009
180
نام
KITO
مواردی کوتاه از اسکایریم ( اینها اطلاعات جدیدی در مورد بازی نیستند ولی چون کسی چندان در موردش نگفته و تاپیک هم داره خاک میخوره ... دیگه ) :


» NPC هایی از نوع کودک وجود خواهند داشت ( در آبلیوین و موروویند این قابلیت با نصب اضافه (Mod ) به بازی اضافه میشد ولی در خود بازی این مورد وجود نداشت . این موضوع بر اساس مادهای ذکر شده وارد فالوت شد و سپس اسکایریم از آن بهره خواهد گرفت )

» قابلیت دویدن ( Sprint ) به بازی اضافه شده است که در ازای استفاده از Stamina میتوان با سرعت بیشتری حرکت کرد .

» داستان پویا ( Radiant Story ) : بسیاری از ماموریت*های بازی توسط بتثدا طراحی شده*است ، اما سیستم داستان پویا کمک میکند ماموریت*های جانبی به صورت تصادفی و وابسته به بازیکن باشد تا در نهایت امکان پویا و بر اساس واکنش*ها باشد . با وجود سیل عظیمی از ماموریت*های ساده ، ماموریت*ها بر اساس نوع کاراکتر و جایی که قرار دارد و کارهایی که در گذشته انجام داده است و آنچه که اکنون در حال انجام آن است تغییر میکنند . سیستم داستان پویا همچنین غارها و معدنهایی که شما قبلا آن را دیده*اید را ثبت میکند و بر اساس شرایط ماموریت مثلا فردی که دزدیده شده در مکانی قرار داده میشود که شما قبلا آنرا ندیده باشید و با از دشمنان جدید . اسکایریم همچنین از دوستی یا دشمنی شما استفاده میکند تا ماموریت*های جدید به وجود آورد . کار کوچکی برای مزرعه*داری انجام دهید و این ممکن است شما را به سمت ماموریت بزرگتری هدایت کند . بعضی از NPCها در مقاطعی خاص با شما همراه میشوند تا به شما کمک کنند .

» موی صورت برای بازیکن و مردم عادی . در تمام بازی*های سری Elder Scrolls تمامی اشخاص بدون موی صورت بوده*اند ( البته در قسمت ساخت قیافه بازیکن تنظیماتی برای سیاه و یا رنگی کردن قسمت صورت وجود داشت ) که در این بازی همچون فالوت بازیکن میتواند کاراکتری با ریش و سبیل داشته باشد .

» دویدن برعکس از سرعت شما کم میکند . در آبلیوین و موروویند هنگامی که با دشمنی روبرو میشدید میتنوانستید رو به سمت دشمن خود به او تیر یا ضربه بزنید و همچنین فرار کنید ! که این موضوع در اسکایریم برطرف شده است .

» 10 نژاد قابل بازی ( در حدود 20 نژاد در بازی وجود خواهد داشت )

» سیستم طراحی کاراکتر جدید باعث میشود که بتوانید برای کاراکتر خود ریش گذاشته و یا تغییراتی در فیزیک بدن او قرار دهید .

» قیافه*های دشمن*های سطح بالا ( Leveled Enemy ) به صورت تصادفی ایجاد میشود .

» سیستم Fast-Travel در این بازی هم وجود خواهد داشت ( این سیستم از آبلیوین وارد خانواده بزرگ TESها شد )

» هر نژاد یک زره مخصوص خود خواهد داشت .

» داستان اصلی بازی تقریبا 20 ساعت به طول خواهد انجامید و صدها ساعت در سرزمین سرمازده اسکایریم گشت و گذار و ماموریت*های جانبی .

» سیستم خواندن کتاب از حالت 2بعدی ثابت به حالت سه بعدی و پویا تبدیل شده*است .

» این بازی همچون سایر Elder Scroll ها حالب چند نفره نخواهد داشت .

» بعد از پایان ماموریت اصلی بازی میتوان به بازی ادامه داد .

» همچون آبلیوین شما میتوانید خانه بخرید ولی اینجا میتوانید اختیارات بیشتری در مورد خانه خود داشته همچون اینکه در آن آتش بیافروزید .

» همچون سایر نسخه*های بازی و بدلیل کاملا باز بودن بازی کسانی که مربوط به ماموریت اصلی بازی باشند هنگام آسیب دیدن با حالت عدم هشیاری میروند ( unconscious ) .

» در این بازی شما میتواند همراه برای خود داشته باشید و یا اجیر کنید تا در ازای پول برای شما کار انجام دهد ( بجنگد ) .

» High Hrothgar WILL include 7000 steps.

» فرقه ( گروه ) ها هنوز وجود دارند ... چند تایی از آبلیوین مادنه*اند و چند تایی هم اضافه شده*اند و خوشبختانه انجمن برادری تاریک ( Dark Brotherhood ) هنوز وجود دارد .

» انواع متفاوتی از اژدها وجود خواهد داشت ( همجون بازی عصر اژدها )

» در بازی شما قابلیت سوار شدن بر اژدها را نخواهید داشت . ( مادی به اسم Akatosh Mounts برای آبلیوین وجود دارد که میتوانستید سوار اژدها شوید )

» همانند آبلیوین و موروویند میتوان اسلحه*ها را سمی کرد و آسیب بیشتری به دشمن وارد کرد.

» میخانه*ها ( Tavern ) نقش مهمی در به دست آوردن اطلاعات ایفا میکنند ، شایعه*ها و حرفهای مردم شهری که بعد از کار به آنجا میروند . شما میتوانید با گوش دادن به حرفهای مردم چیزهایی در مورد شهر یا حتی اسکایریم بفهمید . طبیعی*تر از قبل .

» کسانی که ماموریت میدهند افراد خاص و یکسانی برای همه نیستند . مثلا اگر ماموریتی را از کسی باید میگرفتید که او را در جایی دیگر کشته*اید ، خواهر او آن ماموریت را به شما میدهد .

» خارج از دنیای بی*پایان ماموریتها شما میتوانید به چوب*بری ، آهنگری و معدن*کاوی بپردازید .

» نیرنروتها هنوز هم هستن و باز هم به دنبال نیرنروت دریاچه را باید گشت ... شاید در آن بالادست نیرنروتی درآمده باشد ..

» همچون قبل اسب وجود دارد .

=======================================

بعضی از اینا حدسهایی هستن .... خیلی*ها تایید شده .... و بعضی*ها هم که از قبل بودن ....

من در مورد این سیستم Radiant Story چیزی نفهمیدم ... کسی فهمیده به منم بگه ( تو همین تاپیک لطفا ) ...

این متن قسمتی ترجمه و قسمتی تالیف و بخشی هم کار خودمه ... استفاده ازش هم آزاده ( البته فکر نکنم بدرد کسی بخوره ) ....

======================================

اگه کسی Infernal City رو خونده به من اطلاع بده ( پروف یا پ.خ ) ...

======================================

Blessing of Julianus Upon ya ...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر