The Conduit

KINDMAN

کاربر سایت
Sep 16, 2007
758
نام
Autumn Man
به نام خدا

The Conduit، اسلحه پر Wii


the-conduit-20080417032645817_640w.jpg


نینتندو و کنسولش Wii در این مدت یکی دو ساله ای که از عرضه این کنسول می گذرد به موفقیت های زیادی رسیده اند که بیشتر این موفقیت را مدیون جذابیت این کنسول برای غیر بازیبازها یا به اصطلاح none gamer ها و بازیبازهای casual هستند. البته نمی توان وجود بازی های بزرگ و حرفه ای تر مثل Metroid prime 3 و Zelda و غیره را انکار کرد ولیکن درصد این بازی ها در برابر سیل بازی های ساده تری مثل نسخ مختلف بازی های ورزشی و ارکید مثل Wii Sport بسیار پائین به نظر می رسد.
از طرفی توان پردازشی کم این کنسول که باید آن را متعلق به نسل قبل دانست، به نقطه ضعفی برای این کنسول در برابر کنسولهای سونی و مایکروسافت که قدرتی به مراتب بیشتر از Wii دارند بدل شده اما قطعا برگ برنده این کنسول کنترلر آن یعنی Wiimote بوده و هست. Wiimote قابلیتهای بسیار زیادی برای بروز خلاقیت بازیسازان دارد ولیکن کمتر شرکتی تا الان ایده استفاده درست از این قابلیت را داشته و اگر بازی های زیبایی مثل Mario Galaxy و Metroid Prime 3 هم ساخته شده اند که از قابلیت های Wiimote به طرز احسن بهره می برند، این بازی ها ساخت خود نینتندو هستند.

conduit_screen007.jpg

نکته دیگه در مورد Wii کمبود بازی در سبکهای پرطرفداری مثل FPS (اول شخص شوتر) است، در حالی که خیلی ها در ابتدای معرفی Wiimote این دسته را بهترین راه حل برای کنترل ساده و روان بازی های اول شخص کنسولی عنوان کردند. تا الان Metroid Prime 3 عملا بی رقیب بوده و عناوینی مثل Red Steel ساخته Ubisoft نیز نتوانستند انتظارات را برآورده سازند. اینجاست که شرکتی به نام High Voltage Soft سعی دارد از موقعیت به دست آمده استفاده کند و با ساخت یک عنوان در سبک اول شخص و با استفاده درست از قابلیت های Wiimote به رفع این ضعف کنسول نینتندو کمک کند.

conduit_screen008.jpg

نام بازی ای که HVS در دست ساخت دارد The Conduit است و همان طور که گفتم در سبک اول شخص شوتر و با حال هوایی مدرن/تخیلی یا بهتر است بگوییم Sci-Fi First Person Shooter در دست ساخت است. اولین نکته ای که در دموهای بازی به چشم می خورد گرافیک بسیار خوب این بازی ست که بر مبنای انجین Quantum 3.0 بنا نهاده شده است. مدل سازی های بسیار خوب و انیمیشن های نرم و افکتهای جذاب همه با توجه به قدرت سخت افزاری Wii بسیار زیبا به نظر می رسند. البته نظر دادن از روی یکی دو دموی بی کیفیت (SD) کار درستی نیست ولی به شخصه منبع بهتری برای مشاهده پیدا نکردم. با این حال از همین دموها هم می شد به گرافیک خوب The Conduit در کنار سرعت فریم بسیار خوب آن پی برد. هرچند مسائلی نظیر خلوت بودن بعضی محیط ها و عدم تخریب پذیری به چشم می خورد که البته نمی توان انتظار زیادی نیز داشت.

conduit_screen014.jpg

چیزی از داستان بازی یا منتشر نشده و یا من از آن خبری ندارم! ولیکن وجود اتمسفر مدرن در کنار وجود المانهای یک بازی تخیلی کاملا مشهود است. The Conduit ترکیبی را رقم زده که با اولین نگاه یادآور عناوین بزرگ سبک اول شخص خصوصا Half Life (و حتی PREY!) است و از طرفی طراحی موجودات در بازی هم یادآور عناوین آشنای دیگر است!
در کل از نظر داستانی مثل خیلی از بازیهای دیگر سبک FPS توقع چندانی از The Conduit نباید داشت!در The Conduit سعی شده تا به یکی از مهمترین جنبه های ساخت یک عنوان اول شخص یعنی کنترل خوب توجه خاصی شود که کاملا در دموی مذکور قابل مشاهد بود. کنترل بازی به بهترین شکل با کنترلر Wii هماهنگ شده و هرچند که کماکان از استاندارد مستطیل نامرئی برای حرکت دادن دوربین به اطراف استفاده می کند و کلا نوآوری خاصی در کنترل بازی دیده نمی شود ولی راحتی استفاده از Wiimote برای این عنوان خودش نکته ایست که نمی توان به راحتی از کنارش گذشت.
این مورد یعنی کنترل نرم و روان Wii درکنار تنوع خوب اسلحه ها که بازهم بسیار شبیه HL و PREY طراحی شده اند باعث تبدیل این عنوان به عنوانی قابل توجه برای کنسول نینتندو می شود به طوری که در برخی از سایتها به این بازی لقب HALO کنسول Wii داده شده! از طرفی نمایشهای این بازی خصوصا در E3 امسال بسیار موفق بوده و از بسیاری از سایتها و مجلات نظیر IGN و Game Trailers لقب بهترین بازی Wii در E3 را در کل و از جنبه های تکنیکی و گرافیکی گرفته است.

conduit_screen018.jpg

اما آیا تنوع آشنای مبارزات و محیطهای The Conduit که بارها خودش را در بازی های دیگر این سبک نشان داده می تواند در کنار گیم پلی جذاب و خاطره انگیز قرار بگیرد و تجربه ای در سطح آن بازی ها را رقم بزند؟ این سوالی ست که بنا بر اطلاعات موجود در سه ماهه اول سال 2009 به آن پاسخ داده خواهد شد!

منبع: Bazy Rayaneh.com

البته من خودم مطلبو نوشتم ولی به غیر از یه مورد که ایراد نبود حمید رضا زحمت ادیتشو کشیده اخه تو 5 دقیقه نوشتمو end سوتی بود! پس به بزرگی خودتون ببخشید.
فقط قصدم اطلاع رسانی در مورد این بازی بود نه نوشتن preview.....
 
آخرین ویرایش:

Travis

کاربر سایت
May 20, 2008
61
نام
حمیدرضا
این درسته که quantum 3.0 که موتور پایه این بازیه گرافیک بازی رو به حد X360 و PS3 می رسونه؟ (تو کلیک خونده بودم)
 

Black Hand

کاربر سایت
Aug 19, 2007
420
نام
Kian
این درسته که quantum 3.0 که موتور پایه این بازیه گرافیک بازی رو به حد X360 و PS3 می رسونه؟
اینو سازنده ها گفتن ولی من میگم امکان نداره ( تریلر بازی هم با اینکه خوب بود ولی از دو کنسول دیگه خیلی عقب بود )
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

fgs

کاربر سایت
Jun 14, 2008
177
نام
بهزاد
اینو سازنده ها گفتن ولی من میگم امکان نداره ( تریلر بازی هم با اینکه خوب بود ولی از دو کنسول دیگه خیلی عقب بود )


من که فکر نکنم بشه عمرن به گرافیک ps3 نمیرسیم و نخواهیم رسید ولی خوا وکیلی از عکسا معلومه که گرافیک بازی بالاست ولی به ۳۶۰ و ps3 نمیرسه
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

KINDMAN

کاربر سایت
Sep 16, 2007
758
نام
Autumn Man
انجین این بازی توانایی رسیدن به سطوح بالای گرافیکی رو داره ولی طبعا روی سخت افزار مناسبش.
یعنی علیرقم اینکه انجین بازی قدرتمند هستش ولی محدودیت سختافزاری کنسول نینتندو مانع از این میشه که گرافیک رو به سطورح بالاتر ارتقا بدن و همینی هم که الان هست و داره بهبود هم پیدا میکنه با توجه به قدرت پردازش Wii واقعا عالیه.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ehsanservat

S0HEIL

کاربر سایت
Mar 16, 2008
1,547
دروغ محضه
باور نکنید
بهتر بود قبل از این چنین فن بوی بازی واقعا ابلهانه ای در بیاری حرف ایشون رو زیر سوال ببری می رفتی یه سرچ برای مشخصات فنی Wii می کردی و مشخصات پردازنده اش رو می دیدی...
بهتره بدونی که تمام کنسولهای نینتندو پردازنده های قوی ای در نسل خودشون داشته اند و به همین علت بازیهای این کنسولها (علی الخصوص نینتندو 64 که خودم تجربه اش رو داشته ام) با فریم ریت عالی اجرا می شده اند و Wii هم از این قاعده مستثنی نیست...
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر