Telltale در ساخت فصل دوم The Walking Dead از منابع مختلفی الهام می گیرد

Techman

کاربر سایت
Jan 12, 2010
448
03606879940988230633.jpg

Telltale در ساخت فصل دوم The Walking Dead از منابع مختلفی الهام می گیرد

با موفقیتی که استودیوی Telltale با عنوان The Walking Dead به دست آورد این انتظار می رفت که این بازی حتما دارای فصل دومی هم باشد.
در حالی که نتایج پایانی این پنج قسمت از بازی تنوع آنچنان زیادی ندارند ، ولی شرکت سازنده در حال بررسی راه هایی است که بتوان به وسیله آنها تصمیمات کاربر در فصل اول را به فصل های آینده بازی منتقل کرد.
Dan Connors موسس استودیوی Telltale در گفتگو با Red Bull UK گفت:
" در حال حاضر ما مشغول طراحی مفاهیم اولیه فصل دوم بازی هستیم و باید ببینیم که در آینده چه پیش می آید، ولی قطعا راهی را برای انتقال فایل های ذخیره کاربران به فصل های بعدی در نظر خواهیم گرفت. "

Connors همچنین اعلام کرد که در حال حاضر این استودیو برای فصل دوم بازی در حال الهام گرفتن از منابع مختلفی می باشد.
او ابراز داشت:
" از بازی هایی که در حال حاضر در توسعه فصل دوم بازی از آنها اقتباس می کنیم، می توان به صحنه های سینمایی Heavy Rain و Uncharted اشاره کرد، همچنین سیستم انتخاب های بازی Mass Effect از دیگر منابع الهام گیری ما می باشد. "
وی افزود :
"در رسانه های تصویری هم، از برخی منابع در حال بهره گرفتن هستیم که خب قاعدتا مهمترین آنها سریال تلویزیونی The Walking Dead می باشد اما در کنار آن سریال هایی همچون Game of Thrones و Mad Men با شخصیت های پر عمقی که دارند ، معیار های خوبی برای ساخت این عنوان خواهند بود. "


منبع
 
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
به نظرم اون بعدی که شما به بازی‌ها نگاه میکنین اشتباه هست.
اولا که هر صنعی از موسیقی گرفته تا فیلم و ... ابتدا درون مایه‌ی سرگرمی داشته. گیم چون یک صنعت کاملا نو هست، شما این رو برداشت کردید (برداشتی که معمولا پدر مادرها دارن، بازی برای بچه‌هاش و فقط قصدش سرگرم کردنه) ولی داریم میبینیم که توی این نسل و حتی نسل قبل، بازی‌ها دارن کاری فراتر از یک سرگرمی رو میکنند! همونطور که فیلم‌ها ابتدا به همین صورت در اومدند.
دوما شما باید تعریف سرگرمی رو ببینید. یکی با علم و صنعت و ریاضیات سرگرم میشه. یکی با نوازندگی، یکی با دیدن فیلم‌های پیچیده و درام، یکی با بازی‌های داستانی و این سبکی... این‌ها تنوعاتی هست که تو هر چیزی میبینیم. شخصا 1000بار بیشتر با بازی‌ای مثل TWD سرگرم شدم تا یک بازی‌ای مثل COD! دلیل نمیشه چون یک چیزی همه پسند‌تر هست، پس باید سرگرم کننده‌تر باشه.
شما تا کی میتونی با عنوانی مثل TWD سرگرم بشی؟! خواهشن رو راست جواب بدید. امکان نداره طولانی مدت بتونه آدم رو سرگرم کنه. اما عنوانی مثل CoD و یا BF یا خیلی های دیگه شمارو ساعت های متمادی و بدون تکراری بودن سرگرم میکنن. من سرگرمی رو هم بالاتر توضیح دادم دیگه برای خود من چرا توضیح میدید؟! :-/ :D سرگرمی بخش گیم یعنی گیم پلی. وقتی چیزی فاقد این موارد هست نمیشه چطور میخوای تو دسته گیم ها دسته بندیش کنم؟
 

779

کاربر سایت
Oct 27, 2009
834
نام
شایان
شما تا کی میتونی با عنوانی مثل TWD سرگرم بشی؟! خواهشن رو راست جواب بدید. امکان نداره طولانی مدت بتونه آدم رو سرگرم کنه. اما عنوانی مثل CoD و یا BF یا خیلی های دیگه شمارو ساعت های متمادی و بدون تکراری بودن سرگرم میکنن. من سرگرمی رو هم بالاتر توضیح دادم دیگه برای خود من چرا توضیح میدید؟! :-/ :D سرگرمی بخش گیم یعنی گیم پلی. وقتی چیزی فاقد این موارد هست نمیشه چطور میخوای تو دسته گیم ها دسته بندیش کنم؟

همونطور که گفتم این تنوع توی هرجایی هست. گفتم که شما شاید با این چیزا سرگرم نشید، مسلما وقتی بازی‌هایی نظیر Baldurs Gate و CRPGهای دیگه هست، حرف شما معنی نمیده. چون اون بازی‌ها خیلی کسل کننده‌تر و پردیالوگ تر از بازی‌هایی چون TWD هستند. اما طرفدارانی دارن که براش میمیرن. راستشو بگم، اینقدر بازی‌هایی نظیر COD و BF و Halo و ... بازی کردم که، بعده یکی 2 ساعت به شدت خسته میشم.( همین Halo 4 رو من 2 هفته آنلاین زدم، خسته شدم) اگر شما جذابیت رو توی تیراندازی به دشمن میبینید، من جذابیت رو تو تعامل بین شخصیت‌ها و داستان میبینم. (به نظرم داستان مهم‌ترین رکن یک بازی هست، برا من)
گفتم که شما اون بعدی که نگاه میکنید اشتباه هست، اون بعدی که به گیم پلی نگاه میکنید. تصمیمات شما، نوعی که شما با کاراکترها ارتباط برقرار میکنید، روندی که شما کمی توی اون دخالت میکنید، این‌ها همه جزو گیم‌پلی هست. لزوم نداره یک بازی با این سبک خاص بیاد یک گیم پلی معمولی بازی‌های دیگه رو بیرون بده (100٪ به ابعاد استودیو هم ربط داره این مورد) توانایی بازی روی روابط هست، و روابط اشخاص در این بازی گیم پلی اون رو شرح میده. متاسفانه یک سری چیزا رو خیلی‌ها نمیبینند، نکات نهفته رو نمیبینند. مثلا بحث بازی‌های RPG میشه همه به سرعت TES رو میبرن زیر سوال. ولی هیچ موقع عمق کار رو نمیبینند. من هیچوقت حرف شما رو قبول نمیکنم که بازی خسته کننده هست، حداقل برای بنده نبوده. برای من بازی‌هایی مثل COD و ... خسته کننده‌تر هستند تا این بازی‌ها. تعامل ایجاد شده بین شما و دنیای بازی، تا آخر بازی شما رو به خودش جذب میکنه...
 

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
والا ما که غرق نشندیم. :D دوما بهنام دقت کن به اون جمله ای که گفتی. اگر قراره همون کار ساده هم که انجام میدیم نتیجه نداشته باشه، پس چرا اصلا داریم وقتمون رو تلف میکنیم؟ میرم میشینم سریال و کامیکش رو میخونم و خیلی هم بیشتر از این حال میده بهم. مجبور نیستم وقتمو پای یه چیزی که اسمش رو گذاشته گیم اما بویی از گیم پلی نبرده تلف کنم. حال اینکه میخواد به شعور بنده هم توهین کنه.
خب با جلیقه ی نجات نباید بازی میکردی :D (شوخی :D)
خب تو پست قبلیم نه، قبلیش گفتم دیگه :D:
TWD بیشتر از اینکه بخواد نتیجه ی انتخاب ها رو به فرد نشون بده سعیش این بوده که گیمر خودش رو تو اون موقعیت احساس کنه و تصمیمش رو بگیره. همونطور که شایان گفت هم بیشتر تمرکزش نشون دادن روابط بین انسان ها در شرایط مختلف بوده و اکثر تصمیم گیری ها هم روی همین مورد تاثیر میذارن. مثلا عوض شدن لحن طرف مقابل یا عوض شدن چند تا دیالوگ.
====
نظر شخصی
Walking Dead یه بازی خوب و از نظر داستان و شخصیت پردازی و فضا سازی فوق العاده بود، خودم هم به شدت با بازی حال کردم. ولی اگه قرار باشه کم کم بقیه بازی ها هم به این سمت برن (از نظر گیم پلی) و بازی سال هم بشن، کم کم باید فاتحه این صنعت رو خوند.
همچین اتفاقی هیچ وقت نمیفته. چون یه چیز خاص به این دلیل خاصه که نمونه ی مشابه نداره یا خیلی کم داره. اگه قرار باشه سالی 10 تا بازی اینجوری بیاد دیگه خاص نیستن و به سرنوشت بازی های دیگه که از چشم منتقد ها افتادن دچار میشن.
این بازی برای امسال خاص بود. اگه قرار باشه سال دیگه هم همین روند برای انتخاب بهترین بازی سال انتخاب بشه به یه چیز خاص تر و متفاوت تر نیاز هست.
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
همونطور که گفتم این تنوع توی هرجایی هست. گفتم که شما شاید با این چیزا سرگرم نشید، مسلما وقتی بازی‌هایی نظیر Baldurs Gate و CRPGهای دیگه هست، حرف شما معنی نمیده. چون اون بازی‌ها خیلی کسل کننده‌تر و پردیالوگ تر از بازی‌هایی چون TWD هستند. اما طرفدارانی دارن که براش میمیرن. راستشو بگم، اینقدر بازی‌هایی نظیر COD و BF و Halo و ... بازی کردم که، بعده یکی 2 ساعت به شدت خسته میشم.( همین Halo 4 رو من 2 هفته آنلاین زدم، خسته شدم) اگر شما جذابیت رو توی تیراندازی به دشمن میبینید، من جذابیت رو تو تعامل بین شخصیت‌ها و داستان میبینم. (به نظرم داستان مهم‌ترین رکن یک بازی هست، برا من)
گفتم که شما اون بعدی که نگاه میکنید اشتباه هست، اون بعدی که به گیم پلی نگاه میکنید. تصمیمات شما، نوعی که شما با کاراکترها ارتباط برقرار میکنید، روندی که شما کمی توی اون دخالت میکنید، این‌ها همه جزو گیم‌پلی هست. لزوم نداره یک بازی با این سبک خاص بیاد یک گیم پلی معمولی بازی‌های دیگه رو بیرون بده (100٪ به ابعاد استودیو هم ربط داره این مورد) توانایی بازی روی روابط هست، و روابط اشخاص در این بازی گیم پلی اون رو شرح میده. متاسفانه یک سری چیزا رو خیلی‌ها نمیبینند، نکات نهفته رو نمیبینند. مثلا بحث بازی‌های RPG میشه همه به سرعت TES رو میبرن زیر سوال. ولی هیچ موقع عمق کار رو نمیبینند. من هیچوقت حرف شما رو قبول نمیکنم که بازی خسته کننده هست، حداقل برای بنده نبوده. برای من بازی‌هایی مثل COD و ... خسته کننده‌تر هستند تا این بازی‌ها. تعامل ایجاد شده بین شما و دنیای بازی، تا آخر بازی شما رو به خودش جذب میکنه...
شما اصلا چطوری داری با این جدیت به من میگی دید من اشتباه هست و نمیبینیم؟! از کجا معلوم دید شما اشتباه هست؟ جوری صحبت میکنید که انگار هرچی خودتون فکر میکنید که براتون جذاب هست همون فکت مطلق و درستی هست! منم میگم دید شما نسبت به گیمینگ اشتباه هست. حالا بیاد ثابت کن اینو. در ضمن الکی بحث رو به سمتی نبر که مایل نیستم بره و سعی کن از بحث خارج نشی. یعنی چی شما همه چی رو توی تیر اندزای میبین؟ من یه مثال ساده زدم منتهی شما میخوای مثال من رو به حقیقت تفکر من ربط بدی که متاسفانه اجازه نمیدم چنین کاری انجام بشه. شما بعد از 2 ساعت بازی کردن خسته میشی اما میلیون ها نفر خسته نمیشن. این وسط الان کی در اشتباهه؟
به علاوه هر چی که شما گفتی به نوعی نظر شخصی هست و نمیشه به عنوان فکت قبولشون کرد. شما با TWD حال کردی دلیل نمیشه که این بازی ازنظر گیم پلی و فنی مشکل نداشته باشه. اینکه شما داستان و تعامل رو توی یه "گیم" بالاتر از گی پلی میبینی یه نظر شخصی هست و شما شخصا دوست داری اینطوری با "گیم" حال کنی اما دلیل نمیشه که ریشه های "گیم" تغییر کنه.
 

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,251
شما اصلا چطوری داری با این جدیت به من میگی دید من اشتباه هست و نمیبینیم؟! از کجا معلوم دید شما اشتباه هست؟ جوری صحبت میکنید که انگار هرچی خودتون فکر میکنید که براتون جذاب هست همون فکت مطلق و درستی هست! منم میگم دید شما نسبت به گیمینگ اشتباه هست. حالا بیاد ثابت کن اینو. در ضمن الکی بحث رو به سمتی نبر که مایل نیستم بره و سعی کن از بحث خارج نشی. یعنی چی شما همه چی رو توی تیر اندزای میبین؟ من یه مثال ساده زدم منتهی شما میخوای مثال من رو به حقیقت تفکر من ربط بدی که متاسفانه اجازه نمیدم چنین کاری انجام بشه. شما بعد از 2 ساعت بازی کردن خسته میشی اما میلیون ها نفر خسته نمیشن. این وسط الان کی در اشتباهه؟
به علاوه هر چی که شما گفتی به نوعی نظر شخصی هست و نمیشه به عنوان فکت قبولشون کرد. شما با TWD حال کردی دلیل نمیشه که این بازی ازنظر گیم پلی و فنی مشکل نداشته باشه. اینکه شما داستان و تعامل رو توی یه "گیم" بالاتر از گی پلی میبینی یه نظر شخصی هست و شما شخصا دوست داری اینطوری با "گیم" حال کنی اما دلیل نمیشه که ریشه های "گیم" تغییر کنه.

یعنی الان چیزایی که شما گفتین فکت حساب میشه ؟ برادر من این بازی درسته که از مشکلات فنی زیادی رنج میبرد و گیم پلی غنی نداشت ولی واقعا داستان و شخصیت پردازی درگیر کننده ای داشت که من تا حالا تو هیچ بازی ندیدم . خداییش دیگه ترول در چه حد .
بازی به مزاج شما خوش نیومده میای میگی دید شما نسبت به گیم اشتباهه؟ یعنی چی اخه ؟ :d . انقدر این بازی واسه شخص من درگیر کننده بود که روزی یه اپیزود رو تمام میکردم. اصلان هم احساس خستگی یا تکراری بودن بهم دست نمیداد واسه خودم تنها چیزی که تو یه
باز مهمه اول داستان و داستان و داستان و بعد گیم پلی . اصلا هم نمیخوام پست های شما رو نقل قول کنم چون نه حوصله دارم نه شما منطقی هستی .

حرف آخرم

whatever the fu..k it is . i love it
 

779

کاربر سایت
Oct 27, 2009
834
نام
شایان
شما اصلا چطوری داری با این جدیت به من میگی دید من اشتباه هست و نمیبینیم؟! از کجا معلوم دید شما اشتباه هست؟ جوری صحبت میکنید که انگار هرچی خودتون فکر میکنید که براتون جذاب هست همون فکت مطلق و درستی هست! منم میگم دید شما نسبت به گیمینگ اشتباه هست. حالا بیاد ثابت کن اینو. در ضمن الکی بحث رو به سمتی نبر که مایل نیستم بره و سعی کن از بحث خارج نشی. یعنی چی شما همه چی رو توی تیر اندزای میبین؟ من یه مثال ساده زدم منتهی شما میخوای مثال من رو به حقیقت تفکر من ربط بدی که متاسفانه اجازه نمیدم چنین کاری انجام بشه. شما بعد از 2 ساعت بازی کردن خسته میشی اما میلیون ها نفر خسته نمیشن. این وسط الان کی در اشتباهه؟
به علاوه هر چی که شما گفتی به نوعی نظر شخصی هست و نمیشه به عنوان فکت قبولشون کرد. شما با TWD حال کردی دلیل نمیشه که این بازی ازنظر گیم پلی و فنی مشکل نداشته باشه. اینکه شما داستان و تعامل رو توی یه "گیم" بالاتر از گی پلی میبینی یه نظر شخصی هست و شما شخصا دوست داری اینطوری با "گیم" حال کنی اما دلیل نمیشه که ریشه های "گیم" تغییر کنه.

دوست عزیز من که به شما حمله نکردم. همه‌ی اینا نظر شخصی بوده که Fact و... ش معلوم نیست. از نظر بنده دیدگاه شما اشتباه هست. من تو جملاتم زیاد " به نظرم " به کار میبرم. حالا شما شاید بد برداشت کرده باشید.اینم اولین جمله‌ی من، فکر نکنم یک جمله رو باید در هر متن تکرار کنم :
به نظرم اون بعدی که شما به بازی‌ها نگاه میکنین اشتباه هست.
خوب مثال شما وقتی COD و BF باشه من طرز تفکرم به کجا میره؟ به تیراندازی و شوتر و ... دیگه! من از کجا طرز تفکر شما رو پس تخمین بزنم؟ شما وقتی خودتون دارین میگین این سبک منو بیشتر سرگرم میکنه، خوب منم ناخداگاه به این فکر میکنم که جذابیت رو توی اینا میبینین! هیچ بیراهه هم نرفتم همونطور که شما مثال زدید، بنده هم مثال زدم.
مسلما بازی از لحاظ گیم پلی و حتی سبک مشکلات زیادی داره. ولی هیچوقت دلیل بر اینکه این بازی "بازی" نیست نمیشه. فروش بازی هم هیچ وقت دلیل بر این نمیشه. مثل اینکه بگیم توی سینما فروش Avengers اینقدر بوده، پس سینما یعنی این سبک فیلم‌ها. اما در عوض یک سری فیلم‌های درام به 10 میلیون هم نمیرسن، پس اونا رو نباید فیلم حساب کرد.
من هیچ وقت نظرمو تحمیل نمیکنم و مسلما Forum هم مکانی برای تبادل نظر هست. این جمله‌ی خود شما بود :
بازی یعنی گیم پلی.
و منم اینو قبول ندارم و از همونجایی که خود شما گفتید که طوری حرف میزنین که فکر میکنم نظرتون فکت هست، منم در اینجا همچین حسی کردم.
شاید در 10 یا 15 سال گذشته بازی رو میشد تعریف کرد. وسیله‌ای برای سرگرمی و یا هرچیز دیگه‌ای، ولی توی این دوره زمونه بازی‌ها اون حد رو رد کردن و دارن به حدی میرسن که از هر نظر توشون تنوع ایجاد شده. مثال بارزشم صنعت فیلم هست که تعریفی نمیتونیم ازش داشته باشیم آیا سرگرمی هست و یا آموزنده و ... . پس در اینجا "بازی یعنی گیم‌پلی" رد میشه. یک بازی میتونه HR باشه یا TWD . یا هم میتونه گیم‌پلی فوق‌العاده‌ای داشته باشه مثل GTA . هیچ کس کسی رو مجبور نکرده و مسلما هیچ قانونی هم بر این مبنا نیست که اگر بازی گیم‌پلی‌اش ضعیف بود پس بازی نیست. در هر المان اگه یک بازی به قدری موفق باشه که پای خودشو فراتر از اون چیزی که قبلا بوده بزاره، اون بازی مستحق تشویق هست.
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
کی گفته که گیم حتما باید گیم پلی داشته باشه؟کاری به خوبی و بدی TWD ندارم ولی یک بازی نیاز نیست حتما گیم پلی داشته باشه تا گیم به حساب بیاد همون طور که حتما لازم نیست که گرافیک فنی بالا یا داستان داشته باشه.اصلا چرا گیم باید فقط برای سرگرمی باشه؟میتونه اصلا سرگرم کننده نباشه ولی خیلی چیزهای دیگه باشه.درسته که هر چیزی از جمله گیم و فیلم و کتاب یک تعریفی برای خودشون دارن ولی لازم نیست حتما اون قوانین رو رعایت بشن یک مثال خوبش هم فیلم memento هست که اصلا از قوانین یک فیلم عادی پیروی نمیکنه.عناوین خلاقانه همشون با شکستن قوانین تعریف شده به وجود میان،البته TWD یا HR هیچکدوم خلاقانه نبودن ولی در کل می گم
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
یعنی الان چیزایی که شما گفتین فکت حساب میشه ؟ برادر من این بازی درسته که از مشکلات فنی زیادی رنج میبرد و گیم پلی غنی نداشت ولی واقعا داستان و شخصیت پردازی درگیر کننده ای داشت که من تا حالا تو هیچ بازی ندیدم . خداییش دیگه ترول در چه حد .
باز مهمه اول داستان و داستان و داستان و بعد گیم پلی . اصلا هم نمیخوام پست های شما رو نقل قول کنم چون نه حوصله دارم نه شما منطقی هستی .
من نگفتم حرف های من فکته. من واقعایت به وجود آمدن گیم رو توضیح دادم. کسی هم منکر شخصیت پردازی و داستان این عنوان نشده!!!
منم خوشحال میشم نقل قول نکنید. اولین کسی هم بودید که شنیدم گفتید من منطقی نیستم. اوکی منطق شما اگه برای خودتون کافیه من یا کس دیگه ای چیکارست این وسط؟ همین بهتر که هر کسی با منطق خودش بره جلو.

779@
RED DEAD@
واقعا من نمیدونم جواب شما رو چی بدم. کل صنعت و وجود گیمینگ رو با این حرفاتون زیر سوال میبرید. فردا پس فردا اگه راه به راه شاهد بازی های فیلم سینمایی با چندتا دکمه زنی خالی بودیم نباید تعجب کنیم چون تفکراتی اینچنینی در پشت این بازی ها هستن. فقط یه تیکه رو نقل قول کنم.
یک بازی نیاز نیست حتما گیم پلی داشته باشه تا گیم به حساب بیاد همون طور که حتما لازم نیست که گرافیک فنی بالا یا داستان داشته باشه.
گیم باید گیم پلی داشته باشه. این باید فکت هست. اما لازم نیست داستان و گرافیک و ... داشته باشه. گیم پلی ریشه و اصالت یک گیم هست. کسی نمیتونه منکر این بشه. اینو من نمیگم، فلسفه گیمینگ میگه و اتفاقا فکت هم هست.
 

Nomad

کاربر سایت
Oct 3, 2008
457
من فکر می‌کنم سینما جایگاه و مامن مناسب‌تری برای برخی باشه. فلسفه گیم رو توی این بحث برای اینکه ثابت کنید TWD داستان خوبی داره (که شکی درش نیست) زیر سوال بردید.
 

Molana

کاربر سایت
Nov 21, 2009
1,975
نام
آکام سیستم ویانا
نظر شخصی
Walking Dead یه بازی خوب و از نظر داستان و شخصیت پردازی و فضا سازی فوق العاده بود، خودم هم به شدت با بازی حال کردم. ولی اگه قرار باشه کم کم بقیه بازی ها هم به این سمت برن (از نظر گیم پلی) و بازی سال هم بشن، کم کم باید فاتحه این صنعت رو خوند.


به نظرت سازنده ها دنبال این عناوین آخر سال مثل تعداد GOTY و ... هستند یا پول !؟ مطمئن باش بازیها به سمت TWD نخواهند رفت چون ترجیه می دن یه شوتر بی سر و ته تحویل ملت بدن و پول در بیارن تا اینکه یه شاهکاری مثل TWD بسازن !
اصلاً چیزی که TWD را با بازیهای دیگه متمایز می کنه خلاقیت و نوآوریشه حالا این نوآوری چه در زمینه داستان چه در ایجاد اتمسفر و یا هر المان دیگه ای که باشه در گذشته نمونه نداشته و علت اینکه از دید اکثریت منتقدا بهترین بازی سال شناخته شده مطمئناً این ایده ی ناب هست وگرنه فکر می کنم سازنده های بازی به این بلوغ رسیدن که عقلشون برسه با تقلید از TWD دیگه نمی تونن به این موفقیت برسن چون بازی اونها دیگه ایده و خلاقیت اولیه نیست !! همون طور که می بینیم بازی های که دارن از COD تقلید می کنند به هیچ وجه به موفقیت مشابه COD نمیرسن !
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
این چند صفحه رو که خوندم، احساس کردم خیلی ها اصلا تعریف مشخصی از گیم پلی ندارن و نمیدونن چیه!
یک "اثر" به واسطه وجود گیم پلی هست که تبدیل به "Game" میشه. اگه بخواد گیم پلی نداشته باشه که میشه یه سری تصویر متحرک! اینکه بعضی ها داستان رو به گیم پلی ترجیح میدن، کاملا یه نظر شخصیه وگرنه چیزی که ارزش یه بازی رو مشخص میکنه، گیم پلی اون هست. TWD هم مسلما "بدون گیم پلی" نیست وگرنه تبدیل میشد به انیمیشن، نه بازی. موضوع اینه این گیم پلی تا چه حد درگیر کننده و چالش برانگیز هست که چون بنده هنوز موفق به بازی کردنش نشدم، نظری نمیدم. ولی صحبت های این چند صفحه اخیر، کلا فلسفه Game رو زیر سوال برد!
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
چقدر بحث طول کشید . بابا الان سه دسته هستن :

1 : کسایی که میگن توی گیم هم مثل بقیه سرگرمیهای تلویزیونی داستان از همه چیز مهمتره حتی تو گیم . و سند هم دارن :D (تحویل گرفته شدن در حد درو کردن گوتی ها بازیایی که داستانش قویه و تو بعضی مواقع اصلا گیمپلی ندارن )

2: کسایی که میگن گیم ینی گیمپلی و از نظر ایشون بازیای FPS بهترین بازی ها هستن چون میتونی ساعتها پای آنلاینش بشینی بدون تکرار و سند هم ندارن واسه فکت بودن نظرشون :D

3. یه عده هم هستن که با بازیای مثل TWD مشکلی ندارن ولی فقط دوست ندارن به خاطر موفقیت TWD بقیه بازیسازا هم بیان اینجوری بازی بسازن که گیمپلی غنی نداشته باشه , من به این عده کاملا حق میدم و خودمم موافقم اینجور بازیا در حد یکی دو عنوان و یونیک بمونن بهتره .

الان هر سه تای این گروه نظرشون محترمه و دلیلی نداره یکی به زور نظر دیگری رو قبول کنه .

موضوع اینه این گیم پلی تا چه حد درگیر کننده و چالش برانگیز هست که چون بنده هنوز موفق به بازی کردنش نشدم، نظری نمیدم. ولی صحبت های این چند صفحه اخیر، کلا فلسفه Game رو زیر سوال برد!

آره دیگه مشکل اینجاست که ما وقتی تو یه بازی 500 تا دکمه رو فشار ندیم هی دکمه مربع واسه تیر اندازی و یا ضربدر واسه پرش رو بار ها بارها فشار ندیم یا کلیک ماوس رو هزاران بار واسه حل معماها نزنیم فکر میکنیم که اون گیم گیم نیست :D
 
آخرین ویرایش:

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,711
نام
مراد حلیمی
از اسم game ميشه فهميد كه "بازي" توش نياز داره و حتما هم بايد باشه اگر بازي كردن و تعامل و به چالش افتادن نباشه دوستان برن يه فيلمو ببينن وسطش هم چند تا انتخاب كنن...از صد تاي واكينگ دد هم بهتر داستان و شخصيت پردازي داره
مثه اينه كه بگيم كي گفته نقاشي حتما به نقاشي كردن و رنگ آميزي و طراحي نياز داره؟؟؟:dفرم و هستي و ذات همه چيز رو كه نميشه به خاطر تنوع خواهي خودمون بهم بزنيم.......

+

در مورد آينده هم بگم اتفاقا با موفقيتهايي كه بازيهاي اينچنيني بدست ميارن در آينده بيشتر شاهد همچين بازيهايي خواهيم بود
و بدتر از عرضه اين چنين بازيها نگرش سازنده ها هست كه عوض خواهد شد......بازيها اكثرشون گيم پليشون رفته رفته ساده تر خواهند شد و گيمر با ديدن نيم ساعت فيلم و چند دكمه زني ساده مراحل و روايت داستاني رو پيش خواهد برد و ديگه سازنده ها به خودشون اين زحمتو نخواهند داد كه با ايجاد يه گيم پلي منسجم و پخته گيمر رو درگير داستان كنن....بلكه گهگاهي چند تا دكمه و چند ديالوگ كافيه
.
 
آخرین ویرایش:

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
آره دیگه مشکل اینجاست که ما وقتی تو یه بازی 500 تا دکمه رو فشار ندیم هی دکمه مربع واسه تیر اندازی و یا ضربدر واسه پرش رو بار ها بارها فشار ندیم یا کلیک ماوس رو هزاران بار واسه حل معماها نزنیم فکر میکنیم که اون گیم گیم نیست :D
الان شما از کجای پست من برداشت کردی که گفتم TWD، گیم نیست!؟
خیر، گیم هست؛ شما حتی یه دکمه رو هم برای تعامل با یک "اثر" فشار بدی، اون اثر میتونه "Game" باشه. موضوع اینه یه عده برای اینکه حرف خودشون رو بزنن و از TWD دفاع کنن، میان جملات عجیبی مثل "گیم حتما نیاز نیست گیم پلی داشته باشه" رو میزنن!! خُب این نشون میده طرف اصلا نمیدونه Video Game و Gameplay چی هست! منم کامنتم در مورد این افراد بود.
 

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,550
به لحظه فکر کنید ببینید چرا هر Episode تموم میشد فقط منتظر این بودید Episode بعدی منتشر بشه؟
Episode رو تا تموم نمیکردید از پا دستگاه پا نمیشدید؟
چون میخواستد داستان بازی رو جلو ببرید و ببینید که چه اتفاقی قرار بیفته
هیچکدوم منتظر این نبودید تا گیم پلی بازی شما رو به چالش بکشه
همه داشتیم سریال نگاه میکردیم نه بازی
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر