Telltale در ساخت فصل دوم The Walking Dead از منابع مختلفی الهام می گیرد

Techman

کاربر سایت
Jan 12, 2010
448
03606879940988230633.jpg

Telltale در ساخت فصل دوم The Walking Dead از منابع مختلفی الهام می گیرد

با موفقیتی که استودیوی Telltale با عنوان The Walking Dead به دست آورد این انتظار می رفت که این بازی حتما دارای فصل دومی هم باشد.
در حالی که نتایج پایانی این پنج قسمت از بازی تنوع آنچنان زیادی ندارند ، ولی شرکت سازنده در حال بررسی راه هایی است که بتوان به وسیله آنها تصمیمات کاربر در فصل اول را به فصل های آینده بازی منتقل کرد.
Dan Connors موسس استودیوی Telltale در گفتگو با Red Bull UK گفت:
" در حال حاضر ما مشغول طراحی مفاهیم اولیه فصل دوم بازی هستیم و باید ببینیم که در آینده چه پیش می آید، ولی قطعا راهی را برای انتقال فایل های ذخیره کاربران به فصل های بعدی در نظر خواهیم گرفت. "

Connors همچنین اعلام کرد که در حال حاضر این استودیو برای فصل دوم بازی در حال الهام گرفتن از منابع مختلفی می باشد.
او ابراز داشت:
" از بازی هایی که در حال حاضر در توسعه فصل دوم بازی از آنها اقتباس می کنیم، می توان به صحنه های سینمایی Heavy Rain و Uncharted اشاره کرد، همچنین سیستم انتخاب های بازی Mass Effect از دیگر منابع الهام گیری ما می باشد. "
وی افزود :
"در رسانه های تصویری هم، از برخی منابع در حال بهره گرفتن هستیم که خب قاعدتا مهمترین آنها سریال تلویزیونی The Walking Dead می باشد اما در کنار آن سریال هایی همچون Game of Thrones و Mad Men با شخصیت های پر عمقی که دارند ، معیار های خوبی برای ساخت این عنوان خواهند بود. "


منبع
 
آخرین ویرایش:

779

کاربر سایت
Oct 27, 2009
834
نام
شایان
فکر کنم دوستان کلا این بازی رو اشتباه درک کردند! این بازی نه Advanture خالص هست و نه اشاره و کلیک و نه ...
هیچ وقتم نخواسته توی این سبک باشه!
این بازی تمام تمرکزش هم حتی بر روی واکرها نیست، همه‌ی این‌ها یک بهونه هست که روابط بین انسان‌ها رو به شما نشون بده. اینکه هرکی تو چه شرایطی قرار میگیره، چه کارهایی انجام میده، چه ضعف‌هایی از خود نشون میده و اونجا شما خودتون هم شخصیت خودتون رو وارد این مبحث میکنید. کسی از این بازی Grim Fandango نخواسته! یا کسی معماهای عجیب غریب نخواسته.
اینم پیشنهاد میدم بخونید‌:
Why The Walking Dead Should Be Game Of The Year
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,742
نام
مراد حلیمی
منظورتون از این اشاره و کلیک چی هست دقیقا؟استراتژیک؟ گیم پلی اش همون گیم پلی هوی رین هست کمی هم پیشرفت کرده قبول دارم خیلی گیم پلی فوق العاده ای نداره ولی مهم اینه که بخش های دیگه بازی مثله داستان و شخصیت پردازی و... رو اینقد خوب دراوردن که بعنوان یک بازی شاهکار شده
منظور از اشاره و كليك بازيهايي مثه myst يا sam and max يا syberia و broken sword و جمعي از بازيهاي لوكاست ارتس در اين سبك(بازيهاي كيج هم كه شما اشاره كردين تقريبا همون point and click هست و ايشون اومده سينمايي و تعاملي تر كرده اين سبكو)

بعد از معرفي اشاره و كليك در مورد خود واكينگ دد بگم كه : بله داستان و شخصيت پردازي خيلي خوبي داشت ولي مشكلات عميق و ريشه اي تو بخش تكنيكي بازي(رو تمام پلتفرما از pc گرفته تا ios )داره و گيم پلي بازي هم اصلا در حد بزرگان سبك خودش نيست
انتخابارم كه فردين گفت منم تا حد زيادي موافقم تاثير عمده نداره رو پيشبرد بازي....بيشتر تاثيراي حاشيه اي هستن

من قبلا هم گفتم و اين بارم ميگم ....به نظر من چيزي كه باعث موفقيت بزرگ بازي شد اركيدي بودن و ماهانه عرضه شدنش بود


.
 
آخرین ویرایش:

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
از هیچ جاش. به غیر از داستان احساسی و شخصیت پردازی عملا هیچی نداشت که بخوایم اسمش رو بذارم گیم.

دقیقا این دو مورد که گفتی مهمترین فاکتورهای یه سرگرمی هستن و اگه در حد اعلا باشن بقیه موارد خود به خود کم اهمیت میشن به نظرم .

الان این مواردی که halflife g گفت تو بازی وجود دارن و همه هم میبینن . آیا یه نفر یه منتقد یا ... گیر دادن به این موضوع ؟؟ ببین TWD در کنار بعضی مشکلاتش امسال چیکار کرد با وجود بقیه بازیا ؟

به نظر من اگه اركيدي بودن و سريالي و ماهانه عرضه شدن بازي نبود بازي اصلا تا اين حد مورد توجه قرار نمي گرفت

این یه دلیل مهم هست , ولی به نظرم تنها دلیل نمیتونه باشه . TWD انصافا رو احساسات آدم رژه میرفت :D همین کافیه به نظرم .
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
اگه اینجوری باشه journy هم بازی مزخرفی بود چون داستانی نداشت،super meat boy هم مزخرف بود چون گرافیک یا داستانی نداشت ولی باید بدونید که در بعضی بازی گاهی اینقدر یک عنصر قوی هست(مثلا تو super meat boy گیم پلی و یا توی walking dead داستان)که به طور کامل ضعف بخش های دیگه رو پوشش می ده.ولی خودم هم قبول دارم که در walking dead معما ها میتونست بهتر باشه یا انتخاب ها تاثیرگذارتر باشه
 

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
TWD بیشتر از اینکه بخواد نتیجه ی انتخاب ها رو به فرد نشون بده سعیش این بوده که گیمر خودش رو تو اون موقعیت احساس کنه و تصمیمش رو بگیره. همونطور که شایان گفت هم بیشتر تمرکزش نشون دادن روابط بین انسان ها در شرایط مختلف بوده و اکثر تصمیم گیری ها هم روی همین مورد تاثیر میذارن. مثلا عوض شدن لحن طرف مقابل یا عوض شدن چند تا دیالوگ.
ولی خودم هم قبول دارم که در walking dead معما ها میتونست بهتر باشه یا انتخاب ها تاثیرگذارتر باشه
خب آخه مسئله اینجاست که این بازی نه به معمای مغز آب کن احتیاج داشت و نه تاثیر انتخاب ها میتونست بیشتر باشه.
دلیلش هم اینه که اگه قرار باشه هر انتخاب تاثیری بذاره روی روند بازی، بازی به قدری گسترده میشه که از توان یه استدیوی کوچیک مثل TellTale خارجه. وقت و هزینه ی بسیار زیادی میبره. هوی رین که یه استدیوی گردن کلفت و هم یک ناشر گردن کلفت با امکانات عالی پشتش بود هم نتونست کاری کنه که تمام انتخاب ها تاثیر عمیقی رو روند بازی بذاره. هرچند که از TWD خیلی جلوتر بود از این نظر.
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
quote_icon.png
نوشته شده توسط SMM9
منظورتون از این اشاره و کلیک چی هست دقیقا؟استراتژیک؟ گیم پلی اش همون گیم پلی هوی رین هست کمی هم پیشرفت کرده قبول دارم خیلی گیم پلی فوق العاده ای نداره ولی مهم اینه که بخش های دیگه بازی مثله داستان و شخصیت پردازی و... رو اینقد خوب دراوردن که بعنوان یک بازی شاهکار شده
ین بازی تمام تمرکزش هم حتی بر روی واکرها نیست، همه‌ی این‌ها یک بهونه هست که روابط بین انسان‌ها رو به شما نشون بده. اینکه هرکی تو چه شرایطی قرار میگیره، چه کارهایی انجام میده، چه ضعف‌هایی از خود نشون میده و اونجا شما خودتون هم شخصیت خودتون رو وارد این مبحث میکنید. کسی از این بازی Grim Fandango نخواسته! یا کسی معماهای عجیب غریب نخواسته.
TWD بیشتر از اینکه بخواد نتیجه ی انتخاب ها رو به فرد نشون بده سعیش این بوده که گیمر خودش رو تو اون موقعیت احساس کنه و تصمیمش رو بگیره. همونطور که شایان گفت هم بیشتر تمرکزش نشون دادن روابط بین انسان ها در شرایط مختلف بوده و اکثر تصمیم گیری ها هم روی همین مورد تاثیر میذارن. مثلا عوض شدن لحن طرف مقابل یا عوض شدن چند تا دیالوگ.
به معمای مغز آب کن احتیاج داشت و نه تاثیر انتخاب ها میتونست بیشتر باشه.
دلیلش هم اینه که اگه قرار باشه هر انتخاب تاثیری بذاره روی روند بازی، بازی به قدری گسترده میشه که از توان یه استدیوی کوچیک مثل TellTale خارجه. وقت و هزینه ی بسیار زیادی میبره. هوی رین که یه استدیوی گردن کلفت و هم یک ناشر گردن کلفت با امکانات عالی پشتش بود هم نتونست کاری کنه که تمام انتخاب ها تاثیر عمیقی رو روند بازی بذاره. هرچند که از TWD خیلی جلوتر بود از این نظر.
جواب همه این پست ها رو یه جا بدم :D خوب دقیقا مشکلی که من خودم با بازی دارم همینه. بازی یعنی گیم پلی. چیزی که ما داریم باهاش مشغول میشیم و روش وقت میذاریم با چیزی به نام گیم پلی به این مرحله رسیده و این صنعت رو داره جلو میبره. شاید نظر دیگرن متفاوت باشه اما من شخصا دوست ندارم وقتی به عنوان گیم میخوام از یه عنوان لذت ببرم بشینم به جاش فیلم سینمایی ببینم. خیلی فیلم های بزرگی هستن که همین داستان و رابطه رو به بهترین نحو به اجرا در آورده. لازم نیست حتما وقتم رو پای عناوینی مثل TWD تلف کنم. وقتی یه چیزی رو اسمش رو میذاریم "گیم" به شخصه انتظار دارم ازش گیم پلی مفید ببینم. بله داستان هم در کنار این ها باید باشه اما نباید فراموش کرد که اولین المان توی یه گیم، گیم پلی هست بعدش باقی مسائل. به جرئت میتونم بگم عناوین دیوید کیج خیلی خیلی خیلی بهتر از این TWD هست. حداقل دیوید کیج اگه یه گیم پلی خیلی خفن هم ارائه نده، چیزی برای نمایش داره که دلمون رو بهش خوش کنیم و بگیم داریم بازی میکنیم. از نظر داستانی و شخصیت پردازی هم فکر نکنم چیزی از همین واکینگ دد کم داشته باشه.
دقیقا این دو مورد که گفتی مهمترین فاکتورهای یه سرگرمی هستن و اگه در حد اعلا باشن بقیه موارد خود به خود کم اهمیت میشن به نظرم .
این نظر شخصی شماست و به نظرم اشتباهه. سرگرمی داریم تا سرگرمی. الان مثلا شهر بازی هم سرگرمی هست اما مگر شهر بازی داستان و شخصیت پردازی داره؟! الان مثلا CoD هایی که سالانه عرضه میشن داستانی در حد TWD داره؟ اما ببین چطوری داره میفروشه! هیچ کس نمیتونه به گردش هم برسه. این یعنی گیم پلی. یعنی چیزی که سرگرمی ای به نام "گیم" رو، رو به جلو هدایت میکنه.
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
این نظر شخصی شماست و به نظرم اشتباهه. سرگرمی داریم تا سرگرمی. الان مثلا شهر بازی هم سرگرمی هست اما مگر شهر بازی داستان و شخصیت پردازی داره؟! الان مثلا CoD هایی که سالانه عرضه میشن داستانی در حد TWD داره؟ اما ببین چطوری داره میفروشه! هیچ کس نمیتونه به گردش هم برسه. این یعنی گیم پلی. یعنی چیزی که سرگرمی ای به نام "گیم" رو، رو به جلو هدایت میکنه.

نه من منظورم سرگرمی دیجیتال بود :D

COD هم دقیقا مساله ای هست که همیشه روش بحث میشه که بازیی که زیاد میفروشه و هیچکس به گرد پاش نمیرسه دلیل نیست که بازیه خوبیه . همین جوایز امسال مثال بارزی هست به نظرم و هر ساله بازیایی که فقط گیمپلی فوق العاده ای دارن در نهایت بهترینه سبک خودشون میشن . ولی باز اگه موفقیت ها و جوایزی که آخر سال نصیب بازیایی مثل TWD میشه اونم با تمام مشکلاتی که داشت میشه تقریبا گفت که اون دو المانی که گفتی یخورده سنگین تر از بقیه المانها هست after all :D ولی نظرم میتونه اشتباه هم باشه نمیدونم :D

در کل نظر من اینه : گیمپلی خیلی مهمه , ولی داستان مهم تره :D
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,469
نام
محمد
نظر شخصی
Walking Dead یه بازی خوب و از نظر داستان و شخصیت پردازی و فضا سازی فوق العاده بود، خودم هم به شدت با بازی حال کردم. ولی اگه قرار باشه کم کم بقیه بازی ها هم به این سمت برن (از نظر گیم پلی) و بازی سال هم بشن، کم کم باید فاتحه این صنعت رو خوند.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,742
نام
مراد حلیمی
TWD انصافا رو احساسات آدم رژه میرفت همین کافیه به نظرم .

+

الان این مواردی که halflife g گفت تو بازی وجود دارن و همه هم میبینن . آیا یه نفر یه منتقد یا ... گیر دادن به این موضوع ؟؟ ببین TWD در کنار بعضی مشکلاتش امسال چیکار کرد با وجود بقیه بازیا ؟
براي برانگيختن احساسات لازم نيس گيم پلي رو ضعيف و كمرنگ كني....همين بازيهاي عالي سالهاي قبل از بايوشاك گرفته تا دارك سولز و هاف لايف و مكس پين و سايبريا و ......هم رو احساسات آدم رژه ميرن ولي گيم پلي غني هم در كنارش هست
شما حتي ميتوني با ماجراهاي مكس پين يا سايبريا و هزاران بازي ديگه با گيم پلي غني گريه كني و سرتو بكوبي به ديوار....رژه رفتن پيشكش:d

+

درباره منتقدا هم به قول دوستمون مجيد اگه قرار اينجور بازيها بهتر انتخاب شن بهتر فاتحه اين صنعتو بخوونيم

.
 
آخرین ویرایش:

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
نظر شخصی
Walking Dead یه بازی خوب و از نظر داستان و شخصیت پردازی و فضا سازی فوق العاده بود، خودم هم به شدت با بازی حال کردم. ولی اگه قرار باشه کم کم بقیه بازی ها هم به این سمت برن (از نظر گیم پلی) و بازی سال هم بشن، کم کم باید فاتحه این صنعت رو خوند.

خوب از یه دیدگاه دیگه میشه گفت فاتحه این صنعت با گسترده‌تر شدن بازی‌های کلیشه‌ای مثل شوتر‌های نظامی بی محتوا خیلی وقته خونده شده و چه چیزی بدتر از این که سبک‌هایی مثل سبک Survival Horror زیر سایه این بازی‌های بی محتوا رفتند و اصالت خودشون رو از دست دادند و یا اینکه دیگه بازی‌های سبک Adventure طرفداران چندانی نداره؟ به نظر شما عرضه شدن سالیانه عناوینی که هیچ چیز جدیدی برای ارائه کردن ندارند و فقط نامشون تغییر میکنه کمر این صنعت رو نشکونده؟

همین بازی‌های ساده‌ مثل journey و TWD هستند که بعضی وقت‌ها باعث تحول صنعت گیم میشن، اصلاً حرف من هیچ به نظر شما چرا یک بازی ساده و پر اشکال مثل TWD این همه مورد توجه منتقدین قرار گرفته؟ چرا این همه محبوبیت بدست آورده؟ ما نباید بازی‌ها رو محدود به یک گیم پلی پر زد و خورد و هیجانی بدونیم، این بازی‌ها جزوی از صنعت گیم هستند ولی مطمئناً تو این صنعت عناوینی مثل TWD هم برای خودشون جایگاهی دارند. درسته TWD گیم پلی ساده و شاید پر ایرادی داره ولی به واسطه داستان و شخصیت پردازی و روایت خوبش می‌تونه تأثیر زیادی بر صنعت گیم بگذاره.

قبلاً هم تو نظرات گفتم هدف TWD ارائه یک گیم پلی چالش برانگیز نبوده و البته که نباید از یک بازی ماجرایی اشاره و کلیک همچین توقعی داشت! هدف سازنده‌ها تعریف داستانشون بوده که البته ایده تأثیر انتخاب مخاطب خیلی به این موضوع کمک کرد و باعث موفقیتشون شد.
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,469
نام
محمد
خوب از یه دیدگاه دیگه میشه گفت فاتحه این صنعت با گسترده‌تر شدن بازی‌های کلیشه‌ای مثل شوتر‌های نظامی بی محتوا خیلی وقته خونده شده و چه چیزی بدتر از این که سبک‌هایی مثل سبک Survival Horror زیر سایه این بازی‌های بی محتوا رفتند و اصالت خودشون رو از دست دادند و یا اینکه دیگه بازی‌های سبک Adventure طرفداران چندانی نداره؟ به نظر شما عرضه شدن سالیانه عناوینی که هیچ چیز جدیدی برای ارائه کردن ندارند و فقط نامشون تغییر میکنه کمر این صنعت رو نشکونده؟

همین بازی‌های ساده‌ مثل journey و TWD هستند که بعضی وقت‌ها باعث تحول صنعت گیم میشن، اصلاً حرف من هیچ به نظر شما چرا یک بازی ساده و پر اشکال مثل TWD این همه مورد توجه منتقدین قرار گرفته؟ چرا این همه محبوبیت بدست آورده؟ ما نباید بازی‌ها رو محدود به یک گیم پلی پر زد و خورد و هیجانی بدونیم، این بازی‌ها جزوی از صنعت گیم هستند ولی مطمئناً تو این صنعت عناوینی مثل TWD هم برای خودشون جایگاهی دارند. درسته TWD گیم پلی ساده و شاید پر ایرادی داره ولی به واسطه داستان و شخصیت پردازی و روایت خوبش می‌تونه تأثیر زیادی بر صنعت گیم بگذاره.

قبلاً هم تو نظرات گفتم هدف TWD ارائه یک گیم پلی چالش برانگیز نبوده و البته که نباید از یک بازی ماجرایی اشاره و کلیک همچین توقعی داشت! هدف سازنده‌ها تعریف داستانشون بوده که البته ایده تأثیر انتخاب مخاطب خیلی به این موضوع کمک کرد و باعث موفقیتشون شد.
اون شوترهای نظامی رو دیگه کسی آنچنان تحویل نمی گیره و اونا هم کم کم باید به فکر تغییرات باشن (کاری به بحث فروش ندارم، از نظر منتقدین دارم میگم). داستان و شخصیت پردازی و سایر المان های TWD اصلا منحصر به فرد یا متحول کننده به حساب نمیاد، درسته که در سطح بالایی قرار دارن ولی همچین چیزهایی تو خیلی بازی های دیگه هم وجود دارن. دلیل اینکه چرا یه بازی مثل TWD میاد بهترین بازی سال میشه رو هم من هنوز متوجه نمیشم :D یعنی هر چیزی که متفاوت باشه باید بهترین بازی سال بشه، اونم با در نظر گرفتن این قضیه که بازی از نظر گیم پلی (مهم ترین رکن یه بازی) چیز خیلی جالب و چالش برانگیزی نیست؟ من بازم میگم مشکلی که وجود داره اینه که اگه بخواد بهترین بازی های سال های بعد هم همون گیم پلی در سطح TWD داشته باشن دیگه کم کم بازی ها تبدیل میشن به یه فیلم سینمایی که وسطش باید چند تا دکمه رو واسه خالی نبودن عریضه فشار بدیم :D راجع به سبک اشاره و کلیک و گیم پلی این دسته بازی ها نمیخواد راه دوری بریم، بازی قبلی همین سازنده یعنی Sam & Max خودش نشون میده یه بازی اشاره و کلیک چی باید داشته باشه.

پ.ن: این نظرات در مورد بهترین بازی سال هست، یعنی من از این دید در مورد بازی دارم نظر میدم :D
 
آخرین ویرایش:

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
@ FaRd!N
ببین عمده فرقی که بین یه عنوان مثل TWD یا بازی های دیوید کیج با فیلم سینمایی یا کتاب هست و باعث میشه حسی رو القا کنن که یه فیلم سینمایی یا کتاب هیچوقت نمیتونه القا کنه این هست که با داستان، اتفاقات و همه چیز تعامل داری. هر چند که خیلی ساده باشه. تو پست قبلیم اشاره کردم؛ TWD میخواد با همین گیم پلی ساده ای که داره گیمر رو تو خودش غرق کنه. از طریق همین تصمیم گیری هایی که شاید نتیجه ی خاصی نداشته باشن. وقتی من به جای کاراکتر بازی تصمیم میگیرم و انتخاب میکنم خیلی راحت تر میتونم خودم رو توی داستان و دنیای اون اثر احساس کنم تا یه فیلم سینمایی که من هیچ نقشی توش ندارم و فقط باید نگاه کنم. گیم پلیش اینه. حالا شما میگی ساده و پیش پا افتادست؟ حرفت درسته ولی این که میگی فرقی با فیلم نداره درست نیست.
حتی تیم سازنده برا اینکه همین گیم پلی ساده زیاد به چشم نیاد و تکراری نشه هم ایده داشته. ایده ـشون هم عرضه ی اپیزودیک و ماهانه بوده. دیگه ساده ترین و خسته کننده ترین گیم پلی رو هم میشه در ماه برای دو ساعت تحمل کرد و خسته نشد.

بعد از همه ی اینها مهم تر تلاششون هست که باید بهش بها داده بشه که بها داده شد. اینکه تلاش کردن با یه تیم کوچیک و حداقل امکانات تجربه ی خاصی خلق کنن که جدای از اون چیزی باشه که هر روز داریم تو عناوین رنگ و وارنگ دیگه میبینیم.
همه ی اینهایی که گفتم (تعامل گیمر با دنیای بازی، عرضه ی اپیزودیک، استدیوی کوچیک و امکانات کم، داستان و شخصیت پردازی و از همه مهم تر پایان بندی فوق العاده) دست به دست هم دادن تا این بازی بشه اینی که الان داریم میبینیم و انقدر توسط گیمر ها و منتقدین تحویل گرفته بشه و به این موفقیت برسه. شاید اگه هر کدوم از اون فاکتور ها نبود نتیجه فرق میکرد.
خود من هم TWD رو به عنوان یه بازی Perfect و بی نقص قبول ندارم ولی به عنوان یه تجربه ی خاص و عالی در غالب یه بازی احترام زیادی براش قائلم.
 

Whitebeard

کاربر سایت
Aug 10, 2010
1,382
نام
علی
بنظرم TWD بازی نبود.بیشتر شبیه به یک کامیک تعاملی بود.کات سین میدیدی،با چند نفر حرف میزدی،یه انتخاب نه چندان مهم انجام میدادی؛دوباره کات سین میدیدی.بازی اصلا در حد و اندازه های عنوان سال نبود.اینکه بیایم صرفا یه بازی رو فقط بخاطر تاثیرگذار بودنش شاهکار بدونیم باید فاتحه این صنعت رو بخونیم.من احساس میکنم انتخابش به عنوان بهترین بازی سال توسط VGA باعث شده یه عده از حقایق چشم پوشی کنن.زمان بازی شاید کمتر از ده بار از دکمه های کنترلر استفاده میکردم،چون فقط داشتم کات سین میدیدم!این یه مقدار غیرعادی صد البته خطرناکه برای صنعت گیم.چون با ادامه این روند و بها دادن بیش از اندازه به این دست عناوین،باید منتظر تغییر ماهیت گیم که سرگرمی هستش هم باشیم.
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
ببین عمده فرقی که بین یه عنوان مثل TWD یا بازی های دیوید کیج با فیلم سینمایی یا کتاب هست و باعث میشه حسی رو القا کنن که یه فیلم سینمایی یا کتاب هیچوقت نمیتونه القا کنه این هست که با داستان، اتفاقات و همه چیز تعامل داری. هر چند که خیلی ساده باشه. تو پست قبلیم اشاره کردم؛ TWD میخواد با همین گیم پلی ساده ای که داره گیمر رو تو خودش غرق کنه. از طریق همین تصمیم گیری هایی که شاید نتیجه ی خاصی نداشته باشن. وقتی من به جای کاراکتر بازی تصمیم میگیرم و انتخاب میکنم خیلی راحت تر میتونم خودم رو توی داستان و دنیای اون اثر احساس کنم تا یه فیلم سینمایی که من هیچ نقشی توش ندارم و فقط باید نگاه کنم. گیم پلیش اینه. حالا شما میگی ساده و پیش پا افتادست؟ حرفت درسته ولی این که میگی فرقی با فیلم نداره درست نیست.
حتی تیم سازنده برا اینکه همین گیم پلی ساده زیاد به چشم نیاد و تکراری نشه هم ایده داشته. ایده ـشون هم عرضه ی اپیزودیک و ماهانه بوده. دیگه ساده ترین و خسته کننده ترین گیم پلی رو هم میشه در ماه برای دو ساعت تحمل کرد و خسته نشد.
والا ما که غرق نشندیم. :D دوما بهنام دقت کن به اون جمله ای که گفتی. اگر قراره همون کار ساده هم که انجام میدیم نتیجه نداشته باشه، پس چرا اصلا داریم وقتمون رو تلف میکنیم؟ میرم میشینم سریال و کامیکش رو میخونم و خیلی هم بیشتر از این حال میده بهم. مجبور نیستم وقتمو پای یه چیزی که اسمش رو گذاشته گیم اما بویی از گیم پلی نبرده تلف کنم. حال اینکه میخواد به شعور بنده هم توهین کنه.
 

779

کاربر سایت
Oct 27, 2009
834
نام
شایان
جواب همه این پست ها رو یه جا بدم :D خوب دقیقا مشکلی که من خودم با بازی دارم همینه. بازی یعنی گیم پلی. چیزی که ما داریم باهاش مشغول میشیم و روش وقت میذاریم با چیزی به نام گیم پلی به این مرحله رسیده و این صنعت رو داره جلو میبره. شاید نظر دیگرن متفاوت باشه اما من شخصا دوست ندارم وقتی به عنوان گیم میخوام از یه عنوان لذت ببرم بشینم به جاش فیلم سینمایی ببینم. خیلی فیلم های بزرگی هستن که همین داستان و رابطه رو به بهترین نحو به اجرا در آورده. لازم نیست حتما وقتم رو پای عناوینی مثل TWD تلف کنم. وقتی یه چیزی رو اسمش رو میذاریم "گیم" به شخصه انتظار دارم ازش گیم پلی مفید ببینم. بله داستان هم در کنار این ها باید باشه اما نباید فراموش کرد که اولین المان توی یه گیم، گیم پلی هست بعدش باقی مسائل. به جرئت میتونم بگم عناوین دیوید کیج خیلی خیلی خیلی بهتر از این TWD هست. حداقل دیوید کیج اگه یه گیم پلی خیلی خفن هم ارائه نده، چیزی برای نمایش داره که دلمون رو بهش خوش کنیم و بگیم داریم بازی میکنیم. از نظر داستانی و شخصیت پردازی هم فکر نکنم چیزی از همین واکینگ دد کم داشته باشه.

این نظر شخصی شماست و به نظرم اشتباهه. سرگرمی داریم تا سرگرمی. الان مثلا شهر بازی هم سرگرمی هست اما مگر شهر بازی داستان و شخصیت پردازی داره؟! الان مثلا CoD هایی که سالانه عرضه میشن داستانی در حد TWD داره؟ اما ببین چطوری داره میفروشه! هیچ کس نمیتونه به گردش هم برسه. این یعنی گیم پلی. یعنی چیزی که سرگرمی ای به نام "گیم" رو، رو به جلو هدایت میکنه.

به نظرم اون بعدی که شما به بازی‌ها نگاه میکنین اشتباه هست.
اولا که هر صنعی از موسیقی گرفته تا فیلم و ... ابتدا درون مایه‌ی سرگرمی داشته. گیم چون یک صنعت کاملا نو هست، شما این رو برداشت کردید (برداشتی که معمولا پدر مادرها دارن، بازی برای بچه‌هاش و فقط قصدش سرگرم کردنه) ولی داریم میبینیم که توی این نسل و حتی نسل قبل، بازی‌ها دارن کاری فراتر از یک سرگرمی رو میکنند! همونطور که فیلم‌ها ابتدا به همین صورت در اومدند.
دوما شما باید تعریف سرگرمی رو ببینید. یکی با علم و صنعت و ریاضیات سرگرم میشه. یکی با نوازندگی، یکی با دیدن فیلم‌های پیچیده و درام، یکی با بازی‌های داستانی و این سبکی... این‌ها تنوعاتی هست که تو هر چیزی میبینیم. شخصا 1000بار بیشتر با بازی‌ای مثل TWD سرگرم شدم تا یک بازی‌ای مثل COD! دلیل نمیشه چون یک چیزی همه پسند‌تر هست، پس باید سرگرم کننده‌تر باشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر