PlayStation *SPOILER ALERT* گفتگو در مورد داستان The Last of Us Part II (پست اول با دقت خوانده شود)

اگر کسی نمیخواد داستان بازی براش اسپویل بشه به هیچ وجه این تاپیک رو دنبال نکنه .
 

only sony

プレイステーション
کاربر فعال
Apr 9, 2011
7,375
نام
رامین
حمله کردن به اون بنده خدایی که ابی رو با اسکین کریتوس کشیده ، تهدید به مرگش میکنن ،، اینها همش به خاطر داستان بده...
واقعا؟ :| خدایی چه مرگشونه ؟ امکان نداره تمام اینا فقط به خاطر داستان بازی بشه، محاله . داستان چیز دیگه ای هست.
 

mikammi

کاربر سایت
Feb 9, 2014
455
نام
shahab
دخترِ NPCه دیگه! وقتی دخترِ NPC نبود که ما از شماره اول یه پیش زمینه‌ای داشتیم که این بابا تنها دکتریه که می‌تونه واکسن درست کنه و یه دختر آرنولدِ کینه‌ای داره. وقتی تو شماره اول به هیچکدوم اینا اشاره‌ای نکردی(خودتم نمیدونستی چون) و ناگهان از شماره دوم می‌خوای اینارو الصاق کنی به داستان دقیقا می‌شه دخترِ NPC. می‌شه از ناکجاآباد سر در آوردن. می‌شه چسبوندنی.
اینکه این شخصیت‌‌ها و اتفاقات ناگهان تو Part II نمایان شده و بدون پیش زمینه بوده رسما فکته دیگه بحثی وجود داره در موردش؟
یا باید از یک جایی خارج از داستان اینو وارد می‌کردی یا باید پیش زمینه قبلی می‌دادی. دقیقا ربطش بدی به نقطه اوج داستان Part I بدون اینکه هیچ مدرکی ازشون از قبل نشون داده باشی این می‌شه که چسبوندنی به نظر میاد. تشخیصش سخته ولی شاید دلیل اینکه یک سری ارتباط کافی با شخصیت نگرفتن خیلی ربط داشته باشه به همین لوث بودن توجیه حضور اولیه‌ش تا شخصیت پردازی و ماجراهایی که در ادامه براش اتفاق می‌افته.
 

mehrdad122

کاربر سایت
Sep 8, 2012
194
سلام
من تازه بازی رو تموم کردم گفتم نظرم راجب کلیت بازی بگم و دو تا نکته ای که به نظرم جالب بودن رو مطرح کنم
کلیت بازی به نظرم شاهکاره از همه لحاظ به خصوص داستان و شیوه روایت و واقعا ادم رو درگیر میکنه به نظرم ریشه یک سری از انتقادات به بازی به خاطر شیوه روایتش هست که به نظرم بسیار نوآورانه و جالبه احتمالا در جمیع جهات منجر به ارتقای سایر گیم ها شه
اما ۲ نکته ای که به نظرم خیلی جالب بودن
۱- بازی تاکید خیلی زیادی رو پیامد انتخاب ها داره ممکنه شما بدون لحظه ای درنگ گلوله رو تو سر یکی خالی کنی ولی در یک جایی و یک صورتی این کار تو زندگیت تاثیر میذاره منظورم کیفر یا این چیز ها نیست به طور خلاصه میشه در مورد این نکته گفت که:
از مکافات عمل غافل مشو. گندم از گندم بروید جو ز جو
۲-بازی سعی در جاهای مختلف القا کنه که همین ادم های ساده ای که شما برای رسیدن به فلان ساختمون می کشین هم ادمن و جنبه ی انسانیشون رو‌ نشون بده که نکته رو برای ان پی سی ها با اسم گذاشتم روشون و گفته شدن اسمشون بعد از مرگ توسط یاراشون و صحبت هایی که قبل از شروع جنگ با هم میکنن نشون داده شده
حالا این رویکرد در مورد ابی شدیدا تشدید میشه خیلی از دوستان میگن دختر npc هست و پیش زمینه ای از نسخه قبل نداشته ولی اتفاقا به نظر من این بخشی از پیامی هست که بازی میخواد مطرح کنه ما شاید بدون ذره ای درنگ تو اون لحظه اتاق عمل بابای ابی رو کشتیم ولی به هر حال اونم ادم بوده و جنبه های مختلفی از زندگیش مطرح بوده.
ممکنه کار ما حق نبوده ولی سوال اصلی اینه که اصلا تو اون شرایط دنیا حق و باطلی مطرحه یا صرفا غرایز و تلاش برای بقا؟
این دو تا نکته به خصوص نکته ی دوم کمک بسیاری به خلق یک جهان واقع بینانه میکنه
به نظرم الی جول و ابی میشه گفت همشون بسیار خودخواه بودن و هر بلایی سر بقیه اوردن صرفا به خاطر خودشون و یا عزیزانشون بوده ولی این در راستای باورپذیری بیشتر داستان و جهان بازیه و حداقل برای من این ترجیح منافع احساسات و غرایز خودشون به جون سایر آدم ها تاثیر در علاقه با کاراکتر ها به خصوص جول و الی ایجاد نکرد. و این شرایط این کاراکتر ها هم به خاطر اوضاع و احوال دنیا و تلاش برای بقای خودشون و عزیزانشون هست.
 

shayan7

کاربر سایت
Aug 14, 2010
1,023
تازه بازی رو تموم کردم
از لحظه مرگ جوئل به بعد خیلی با استراتژی و داستان سرایی ناتی داگ حال کردم و عاشق اتمسفر دارک و بی رحم بازی شدم و این اطمینان در من حاصل شده بود که قرار نیست با کلیشه هپی اندینگ مواجه بشم؛ بلکه قراره یه داستان خشن و بی رحم رو به سرانجام برسونم. و خوشبختانه تا لحظه های آخر بازی همینطور بود که حدس زدم
اما الان که بازی رو تموم کردم واقعا نا امید شدم
من اصلا با پایان بازی حال نکردم و انگار یه سطل آب یخ ریختن رو تنم وقتی Ellie بیخیال کشتن Abby شد. یا باید Ellie می‌مُرد یا Abby. یکی از این دوتا باید وسط اون دعوا کلکشون کنده میشد

اصلا انگار یه ساندویچ رو بخوری اما قبل از گاز زدن لقمه آخر یکی با لگد بزنه زیر دستت و ساندویچ کوفتت بشه

هرچقدر هم تصمیم سازندگان منطقی بنظر بیاد برای پایان بندی، باز من از این پایان بندی متنفرم
منم نظرم همینه ولی تصمیم داستان سرای بازی دقیقاً همین بوده که آخر بازی گیمر مثل الی که لب ساحل خیره شده بود به دریا احساس پوچی کنه و همینجور خیره شه به تلویزیون.....
یکی از نکات جالب پارت 2 هم این بود که من حداقل تو هیچ گیم دیگه ای انقدر درک نمی کردم و همزاد پنداری نمی کردم با نقش اول بازی; الی انتقام میخواست منم می خواستم، الی عصبانی یا آروم بود منم همینطور، الی ناراحت یا خوشحال بود من هم، الی درمونده و نا امید بود منم بودم و....

به نظرم الی جول و ابی میشه گفت همشون بسیار خودخواه بودن و هر بلایی سر بقیه اوردن صرفا به خاطر خودشون و یا عزیزانشون بوده ولی این در راستای باورپذیری بیشتر داستان و جهان بازیه و حداقل برای من این ترجیح منافع احساسات و غرایز خودشون به جون سایر آدم ها تاثیر در علاقه با کاراکتر ها به خصوص جول و الی ایجاد نکرد. و این شرایط این کاراکتر ها هم به خاطر اوضاع و احوال دنیا و تلاش برای بقای خودشون و عزیزانشون هست.
من مخالفم :D اگر ما داستان این 3 نفر نمی دونستیم راحت می تونستیم بگیم خودخواهن ولی وقتی می دونیم خیلی بی انصافی بگیم خودخواهی بوده کارشون! خیلی احتمالش کمه آدم دیگه ای حتی من و شما جای این شخصیت ها تو اون شرایط قرار می گرفتیم متفاوت عمل می کردیم. حرفم اینه که بازی به بحث قضاوت یکطرفه آدم ها و سرزنش کردن همدیگه هم اشاره داشت یعنی شما خودت بذاری جای جول میگی کاری که تو بیمارستان کردی برای الی منم می کردم، میگی الی کارهایی که تو کردی برای انتقام جول منم می کردم، میگی ابی انتقام خون بابات گرفتی منم بودم می گرفتم اما اگر از زاویه هرکدومشون اون 2 نفر دیگه رو ببینی بدون اینکه درکی ازشون داشته باشی به راحت Blame اشون می کنی
 

mehrdad122

کاربر سایت
Sep 8, 2012
194
من مخالفم :D اگر ما داستان این 3 نفر نمی دونستیم راحت می تونستیم بگیم خودخواهن ولی وقتی می دونیم خیلی بی انصافی بگیم خودخواهی بوده کارشون! خیلی احتمالش کمه آدم دیگه ای حتی من و شما جای این شخصیت ها تو اون شرایط قرار می گرفتیم متفاوت عمل می کردیم. حرفم اینه که بازی به بحث قضاوت یکطرفه آدم ها و سرزنش کردن همدیگه هم اشاره داشت یعنی شما خودت بذاری جای جول میگی کاری که تو بیمارستان کردی برای الی منم می کردم، میگی الی کارهایی که تو کردی برای انتقام جول منم می کردم، میگی ابی انتقام خون بابات گرفتی منم بودم می گرفتم اما اگر از زاویه هرکدومشون اون 2 نفر دیگه رو ببینی بدون اینکه درکی ازشون داشته باشی به راحت Blame اشون می کنی
شاید منظورمو درست مطرح نکردم منم موافقم که اگه ما تو همین شرایط قرار می گرفتیم همینطور رفتار میکردیم ولی به نظرم هر اقدامی که کردن من جمله تلاش برای انتقام و گذشتن از جون هم چه ابی و چه الی باز هم به نظرم حداقل به خاطر خودشون یا احساساتشون بوده.البته این خودخواهی رو به چشم یک ویژگی منفی تو شخصیت ها نمی بینم بیشتر نشون دهنده ی دنیاشون هست و هم اینکه انقدر واقع بینانه هست که همزاد پنداری ادم رو با شخصیت ها بر می انگیزه‌.
کلا بازی به نظرم در ترسیم یک دنیای پسا اخر الزمانی و شرایط انسان ها در اون واقعا بی نظیر کار کرده
 
  • Like
Reactions: brain and shayan7

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
یه نکته ای دیدم که بعضی از دوستان راجع بهش اشاره می کنن اونم اینه که ابی دختر یه npc یه . اصلا این بازی مخصوصا تو شماره دوم با طراحی اون هوش مصنوعی بی نظیر و اضافه کردن جزئیات به npc ها یه هدفی داره . اونم اینه که اینایی که می کشی آدمن . مثل خودت . اونام دوست و رفیقایی دارن که براشون عزیزن . موقع مردن ضجه می زنن و درد می کشن . وقتی یکی ازشون میمیره از دیالوگها و ری اکشنهاشون غم و عذابشونو می فهمیم . خلاصه اینکه اینا صرفا حضور ندارن که به جای سیبل تیر اندازی ازشون استفاده کنید . اینام آدمن درست مثل شما .
یه جورایی تعریف کلیشه ای npc رو تغییر می ده بازی . شما تو هیچ بازی با کشتن npc ها عذاب وجدان نمی گیرید . اینجا من یه جاهایی ازین همه کشت و کشتار حالم بد میشد واقعا . کلا زندگی و مرگ ، کشتن آدمها و نکشتنشون و در نهایت ارزش جون حتی یک آدم چیزیه که توی این بازی اهمیت زیادی پیدا می کنه . خلاصه اینکه آره ابی بچه یه npc بود . ولی توی این بازی هر npc واسه خودش یکیه مثل شما .
 

Peyman_sata

کاربر سایت
Mar 7, 2020
25
دراکمن یجور بازی با اسم و نمادگرایی‌های جالب رو تو داستان قرار داده که ندیدم کسی زیاد بهش اشاره کنه. مثلا اگه اشتباه نکنم اسم اون بخشی از جزیره اسکارز که داشت می‌سوخت، Heaven بود و از دور، یک نمای شبیه جهنم داشت که دقیقا با اسمش تضاد داره. حالا نمیخوام وارد بحث پروانه و مفهوم دگردیسی و اینا بشم که حتی اون گیتار هم به نوعی استعاره از جول و خاطراتش بود که تهش الی رو بدرقه می‌کرد از پشت پنجره.
ابی از وقتی پدرش فوت میکنه بدن تنومندش نماد نفرت ابی از جوئلِ و در اخر بازی وقتی الی از اون چوب که اویزونه نجاتش میده میبینیم که بدنش برگشته به حالت قبل و دیگه تنفر و کینه ای نداره و فقط میخواد لیو رو نجات بده
این بازی بازم با روایت و نمادگرایی های زیباش صنعت گیم رو لرزوند و بهتون قول میدم تا روزها طول بکشه که ذره ذره در موردش بشنوین و مغزتون سوت بکشه
میتونم صدها نمادگرایی دیگه از بازی رو بگم بهتون از منوی استارت تا منوی پایان تا لودینگ که یه چیز خیلی کم اهمیته ولی توش نماد نهفتست
دقت کردین هر روز که میگذره داره به تعداد عاشقان بازی اضافه میشه؟چندین دوستم که ناراصی بودن هرچی بیشتر از بازی میخونن بیشتر عاشقش میشن
منم تازه چند روزه تمام کردم و میخوام نقدمو خدمتتون با تمام جزیات بازی قرار بدم به زودی
 

Peyman_sata

کاربر سایت
Mar 7, 2020
25
اقا آریا این دید شما نسبت به شخصیت ابی هست.....بحث من به لحاظ انسانی هست...شما هزاریم از یکی کینه داشته باشی اونم در حد کشته شدن پدر وقتی جونت رو همونی که کینه داری ازش نجات داده و می دونی اگر نجات نمی داد در ظرف 1 دقیقه چیزی از استخون ازت باقی نمی موند نباید هنگامی که میخوای بکشیش ذره ای فقط فکر کنی به اون صحنه ؟؟...حالا اون شخص به دام افتاده..من باید چیکار کنم ؟ من باید به طرز فجیعی زجر کشش بکنم بعد بکشمش؟ یا نکشمش به خاطر این که جونم رو نجات داد ! یا سریع بکشمش که زجر نکشه ! شما خودت باشی به لحاظ انسانی کدوم رو انتخاب می کنی؟

ناتی داگ امد با یک تیر دو نشون بزنه ! تو اون صحنه امد با نجات دادن ابی و بعد کشته شده فجیع جول نفرت زیادی تو کاربر ایجاد بکنه و اخر بازی هم با توجه به داستان ابی که زندگیش رو نمایش داد ما اون رو درکش کنیم ! دیگه وقتی تو همون سکانس اول به لحاظ انسانی این شخصیت مردود شده من نمی تونم با این شخصیت تا اخر بازی همراه شم و درکش کنم..امیدوارم منظورمو رسونده باشم بهتون.
داداش قرار نبود کسی عاشق ابی بشه
اگ بازی میخواست تو باهاش موافق باشی نمیومد اول بازی کنترلشو بده دستت تا یهویی خودتو تو نقش قاتل یکی از بهترین شخصیتای ویدئو گیم ببینی و از خودت و ابی متنفر تر شی
هیچوقت نمیومد وقتی الی بهش میگه نکشش حاملس(دینا) یهو ابی برگرده بگه عه چه خوب!!!
بازی خواست بگه هر عملی عواقبی داره و اینکه تو اینهمه قهرمان پروری دوس داری ببین قهرمانت چیکار کرده
پ.ن: ابی بخاطر گیر انداختن جوئل تو اون مخمصه افتاد و اینهمه راهو اومد تا بتونه به دام بندازتش..حالا اینکه جوئل اونو ازین دامی که بخاطرش توش افتاده نجاتش داده دلیل نمیشه پلات تویست ببینیم و وسط انتقام عاشق هم بشن
 
  • Like
Reactions: Dinosaur and vaan 2

Peyman_sata

کاربر سایت
Mar 7, 2020
25
8->

اینجوری که شماها اولا دوما سوما راه میندازید اینگار دارید راجع به جدول مندلیف صحبت میکنید و حتما همینی که شما میگید درسته :D تنها کسی که من دیدم بیاد قبول کنه ممکنه خیلی ها به صورت کاملا منطقی نتونن با یه سری از بعد های داستان ، پلات ها و شخصیت abby ارتباط برقرار کنن و ضعیف بدوننش همین اریا و یه عده معدود دیگه ای مثل احسان و ... بودن . نمیدونم شما هم تو این دسته هستی یا نه البته و صحبتم کلی هست . واقعا شاید این حرفایی که میزنید برای خیلی ها توجیه پذیر نباشه و نتونن بپذیرن . مثل پلات تیر خوردن تو کله تامی که ممکنه شما یا هر کسی دوست داشته باشه قبول کنید تیر کمونه کرد و واسه این نمرد و کور شد :| یا پلات تراول کردن از عالم غیب دختر خانمی که باعث نجات جون abby موقع مبارزه با تامی شد . هیچ‌اثری بی نقص نبوده و نخواهد بود ! یه ذره راجع به ضعف های هر اثری صحبت بشه هم بد نیست قطعا ! عدم نگاه صفر و صدی !
داداش زیاد سخت نگیر
عزیزی تو همین تاپیک گفت وقتی تو نسخه اول سارا بغل جوئلِ و سرباز به تیر میبنده چرا باید فقط تیر بخوره تو پهلوی سارا و...
یا چرا والتر وایت که معروفه به باهوشی یهویی اخر سریال خنگ میشه و یکی از مهمترین مدارک جرمشو تو دستشویی جا میذاره که هنک اونو پیدا کنه؟؟یعنی نویسنده میخواسته یه لحظه والتر احمق بشه؟
زیاد واستون سخت نگیرید که لذت بردن رو از خودتون محروم میکنید...از هر فیلم و سریال و داستانی میشه بی منطقی تو داستان کشید بیرون مخصوصا گیم که مدیومش واقعا به لحاظ گیم پلی دستو پا گیره واسه نویسنده ولی بازم میبینیم اینقد خوب در اوردن
این بازی باز نه با داستان کلیشه ای(انتقام)مث شماره یکش
بلکه بخاطر روایت بدون نقصش دوباره حماسه افرید
هرکیم بگه نه رو چش ما جا داره بهرحال سلیقشه ولی اگ ایراد فنی هم دیده بگه تا با صحبت به نتیجه ای برسیم
من خودم سر چندین سکانس قانع نشدم تا با دوستان صحبت کردم و فهمیدم دلیل چی بوده
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
من دو تا نکته رو بگم:
گر چه خیلی در مورش صحبت شده اما اول اینکه داستان بازی کاملا چند لایه است.نویسنده شما رو از ابتدا با زاویه های سیاه شخصیت ابی آشنا می کنه بدون اینکه باهاش آشنائی داشته باشیم ابتدا کنترلش رو می ده دست بازیباز و بعد جونش توسط جوئل نجات داده می شه و در نهایت هم جوئل رو می کشه.همه اینا کاملا دلیل موجهی هست تا با الی لحظه شماری کنیم برای انتقام.یعنی تمام انگیزه های نفرت ورزی از شخصیت ابی رو برامون ایجاد می کنه تا نیمه دوم بازی که مجددا کنترل ابی رو می ده دست بازیباز و کمی که می گذره تازه می فهمیم نه بابا ، ابی هم آدمه و از اینجا به بعد زوایای سفید شخصیت ابی و مصائبی که کشیده رو تجربه می کنیم.بر خلاف خیلی از دوستانی که با داستان مشکل دارن به نظرم با داستان جذاب و کاملا متفاوتی روبرو هستیم که نویسنده کاملا هوشمندانه شما رو سمت نفرت ورزی و انتقام گیری هولناک ،هول می ده ولی آخرش به ما یه درس بزرگ می ده.انتقام همه چیز نیست و قرار نیست همیشه با انتقام گرفتن به آرامش برسیم شاید بعضی مواقع با بخشیدن به آرامش برسیم مصداق همون جمله معروف خودمون که در بخشیدن لذتی است که در انتقام نیست.من حال دوستانی که با داستان مشکل دارن رو درک می کنم چون از بیس بازی های کامپیوتری تا بوده صرفا انتقام بوده و انتقام.فیلمهای زیادی هم بوده که پایان عجیب و غریبی داشتن و اتفاقا بعضی از مردم هم دوستش نداشتن چرا که پایانش مورد انتظار و علاقشون نبوده.به هرحال خوب یا بد باید بپذریم نحوه پایان بندی داستان پارت 2 می تونه نوید دهنده اتفاقات بزرگتری در نسخه های بعدی باشه.
مورد دوم اینکه ندیدم کسی اشاره کنه هیکل ورزیده ابی در پایان بازی چقدر آب رفته بود و چهرش هم به خاطر زجرهای اسارت چقدر تغییر کرده بود که باز هم نشون دهنده توجه ناتی داگ به جزئیات هست.
 

Black Roz

کاربر سایت
Oct 14, 2007
2,793
داداش قرار نبود کسی عاشق ابی بشه
اگ بازی میخواست تو باهاش موافق باشی نمیومد اول بازی کنترلشو بده دستت تا یهویی خودتو تو نقش قاتل یکی از بهترین شخصیتای ویدئو گیم ببینی و از خودت و ابی متنفر تر شی
هیچوقت نمیومد وقتی الی بهش میگه نکشش حاملس(دینا) یهو ابی برگرده بگه عه چه خوب!!!
بازی خواست بگه هر عملی عواقبی داره و اینکه تو اینهمه قهرمان پروری دوس داری ببین قهرمانت چیکار کرده
پ.ن: ابی بخاطر گیر انداختن جوئل تو اون مخمصه افتاد و اینهمه راهو اومد تا بتونه به دام بندازتش..حالا اینکه جوئل اونو ازین دامی که بخاطرش توش افتاده نجاتش داده دلیل نمیشه پلات تویست ببینیم و وسط انتقام عاشق هم بشن

پستی که از من نقل قول کردین من نوشتم عاشق ابی بشیم؟ معنی درک کردن با عاشق شدن خیلی فرق داره...من نوشتم درکش کنیم.
من دو تا نکته رو بگم:
گر چه خیلی در مورش صحبت شده اما اول اینکه داستان بازی کاملا چند لایه است.نویسنده شما رو از ابتدا با زاویه های سیاه شخصیت ابی آشنا می کنه بدون اینکه باهاش آشنائی داشته باشیم ابتدا کنترلش رو می ده دست بازیباز و بعد جونش توسط جوئل نجات داده می شه و در نهایت هم جوئل رو می کشه.همه اینا کاملا دلیل موجهی هست تا با الی لحظه شماری کنیم برای انتقام.یعنی تمام انگیزه های نفرت ورزی از شخصیت ابی رو برامون ایجاد می کنه تا نیمه دوم بازی که مجددا کنترل ابی رو می ده دست بازیباز و کمی که می گذره تازه می فهمیم نه بابا ، ابی هم آدمه و از اینجا به بعد زوایای سفید شخصیت ابی و مصائبی که کشیده رو تجربه می کنیم.بر خلاف خیلی از دوستانی که با داستان مشکل دارن به نظرم با داستان جذاب و کاملا متفاوتی روبرو هستیم که نویسنده کاملا هوشمندانه شما رو سمت نفرت ورزی و انتقام گیری هولناک ،هول می ده ولی آخرش به ما یه درس بزرگ می ده.انتقام همه چیز نیست و قرار نیست همیشه با انتقام گرفتن به آرامش برسیم شاید بعضی مواقع با بخشیدن به آرامش برسیم مصداق همون جمله معروف خودمون که در بخشیدن لذتی است که در انتقام نیست.من حال دوستانی که با داستان مشکل دارن رو درک می کنم چون از بیس بازی های کامپیوتری تا بوده صرفا انتقام بوده و انتقام.فیلمهای زیادی هم بوده که پایان عجیب و غریبی داشتن و اتفاقا بعضی از مردم هم دوستش نداشتن چرا که پایانش مورد انتظار و علاقشون نبوده.به هرحال خوب یا بد باید بپذریم نحوه پایان بندی داستان پارت 2 می تونه نوید دهنده اتفاقات بزرگتری در نسخه های بعدی باشه.
مورد دوم اینکه ندیدم کسی اشاره کنه هیکل ورزیده ابی در پایان بازی چقدر آب رفته بود و چهرش هم به خاطر زجرهای اسارت چقدر تغییر کرده بود که باز هم نشون دهنده توجه ناتی داگ به جزئیات هست.
خوب این درس رو شما از این داستان گرفتی با توجه به تفسیرهایی که از بازی داری خیلی هام مثل من نگرفتن و دلیل های موجهی هم دارن..هرکسی برای خودش تفسیری داره از بازی...من با توجه به داستان شماره 1 و 2 نسخه 2 رو به لحاظ داستانی ضعیف تر از نسحه 1 میبینم...من 7 سال صبر نکردم که بازی بخواد اخرش با توجه به توجیحات خودش به من درس زندگی بده ..اونم درسی که پر از ابهام و ایراد هست توش.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر