Splinter Cell : Conviction Impression

Bone Crusher

کاربر سایت
Dec 27, 2008
3,872
نام
امیرحسین
سلام

اگر مشکلی هم هست به بزرگی خودتون ببخشید .


به نظر می رسد سم فیشر بودن چندان آسان نخواهد بود . فرار از دست دولتمردانی که زمانی ماموریت های غیر ممکنی را برایشان انجام می داد و زیر نظر آنها تعلیم داده شده است و همچنین از طرفی دیگر به سختی دنبال گرفتن انتقام خون دخترش از مسبب آن است . این شرایط قهرمان ماست . همه اینها , نشان از وضعیت بحرانی دارند . خوشبختانه , در نمایشگاه X10 امسال با در دست گرفتن کنترل سم فیشر و بازی کردن با او متوجه شدیم به اندازه ای هم که تصورش را می کردیم کنترل او دشوار نخواهد بود . 20 دقیقه ابتدایی بازی نتها حالت toturial دارد و یکسری از قابلیت های سم را معرفی می کند بلکه , این فرص را به شما می دهد تا از آن عضله های نیرومند استفاده های مرگباری نیز کنید . حرکاتی مانند : استفاده از دشمنان به عنوان سپرانسانی , گمراه کردن دشمنان با حرکاتی هوشمندانه و همچنین سیستم اعتراف گیری خشن که تقریبا روزمرگی های سم را تشکیل می دهند . در طول این ملاقات به ما نشان داده شد که این قابلیت ها در Conviction به چه آسانی آنها طراحی شده اند و انجامشان برای گیمران بسی لذت بخش خواهد بود .

Splinter Cell : Conviction با یک CutScene دراماتیک شروع می شود . زنی مو قرمز با گذاشتن اسلحه ای بر روی سر سم مشغول گرفتن اعتراف است . آنها در ساختمانی حفاظت شده و با سیستم های امنیتی پیشرفته قرار دارند . سپس تصویر روح مانند دختر سم پدیدار می شود و صداهای بلند ناهنجاری که مربوط به صحنه تصادف است , فضا اتاق را پر می کند و برای چند لحظه قادر نخواهید بود دیالوگی را بشنوید . بعد از گذشت مدتی , کنترل سم را بدستمان سپردند و به سرعت متوجه شدیم سم کنار رستورانی ایستاده است . رستوران بسیار شلوغ به نظر می رسید . پویایی و سرزنده بودن محیط بسیار جالب بود و کاملا در نقطه مقابل نسخه های قبلی قرار داشت . این خصوصیت می تواند احساس متفاوتی نسبت به نسخه های قبلی القا کند و دیگر هیولای همیشگی سایه ها نخواهید بود . هنگامی که صر و صداهای بلند باعث میشد افراد داخل رستوران با وحشت محل را ترک کنند , تقلای آنها برای خروج و همچنین سکوتی که بعد از ترک محیط به جای گذاشتند به مانند ماده پاک کننده پالت رنگ بود . چنین صحنه هایی باعث می شود که دیگر آن محیط های تاریک و پر استرس نسخه های قبلی را بدست فراموشی بسپارید .


splintercell.jpg


هر چه بیشتر از گشت و گذارمان در محیط می گذشت , جلوه های بصری نیز بیشتر نمایان می شدند . بعد از گذشت مدتی به دکه های میوه فروشی رسیدیم . خیلی زود مشخص شد که اینجا اولین مرحله از بخش یادگیری بازی خواهد بود . بعد از عمل کردن به راهنمایی هایی که روی تصویر ظاهر می شدند , به خوبی توانستیم کنترل سم را در دست بگیریم . اگر شما trigger سمت چپ را بزنید به حالت کاور خواهید رفت ( که شباهت زیادی به Gears of War داشت ) . اگر در گوشه پناهگاه ها قرار بگیرید راهنمایی سفید رنگی ظاهر می شود که با زدن دکمه A , سم در سریعترین حالت ممکن به نزدیک ترین پناهگاه نقل مکان می کند . این مکانیزم ساده کاملا با حالت بازی تطابق داشت . اگر تا به الان تریلرهای بازی را نگاه کرده باشید , حتما متن ماموریت هایی را که بر روی کف زمین , دیوارها و سطوح مختلف دیگر محیط قرار دارند را مشاهده کرده اید . اعلام نشان دهنده کاور ها هم به همان اندازه واضح و مشخص هستند ولی نگران نباشید آنقدر هم بزرگ نخواهند بود که باعث بروز مشکل شوند .

این کار از سوی سازندگان باعث می شود گیمران بیشتر به محیط توجه کنند . همچنین تیزبینی شما را تقویت می کند تا سریعتر و بهتر آن چیزی را که به دنبالش هستید پیدا کنید و از طرفی باعث می شود بعد از گذشت زمانی اندک بدون نگاه کردن به علائم از پناهگاهی به پناهگاه دیگر به راحتی جا به جا شوید . این خصوصیت حتی در مورد نحوه بازگویی داستان و همچنین طراحی کاراکتران نیز به کار گرفته شده است . زمانی که سم مشغول اعتراف گیری از شخصیست یا خاطراتی مربوط به این جریانات را به خاطر می آورد یکسری تصویر و فیلم سیاه و سفید روی سطحی که سام به آن نگاه می کند نقش می بندد . این فیلم هایی که مقابل چشمان سم نقش می بندند , به شما اجازه می دهد تا نگاهی اجمالی به حوادث و اتفاقات داشته باشید بدون اینکه باعث ایجاد وقفه در اکشن بازی شود . تمام این ویژگی هایی که ذکر کردیم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا بازی از لحظه شروعش محیطی جذاب به همراه جلوه های بصری فوق العاده را ارائه دهد .


sam_3.jpg


درحالی که ما با دقت حرکات سم و عکس العمل هایش را تحت نظر داشتیم , ناگهان فلش بکی ظاهر شد که ما را برد به لحظه ای که سم کنار تخت خواب دخترش قرار گرفته بود . سارا کوچولو ( که اینجا تقریبا پنج ساله بود ) از تاریکی می ترسید و سم هم کنار او نشسته بود و بهش توضیح می داد که چیزی در تاریکی وجود ندارد که او را اذیت کند . به خاطر ازدیام جمعیت در نمایشگاه , درست نتوانستیم دیالوگ های رد و بدل شده بین آنها را بشنویم . این صحنه واقعا حس علاقه بی حد و حصر پدرانه را القا می کرد . ف . ی . ل . ت . ر های تصویری مشخص می کنند که وضعیت مخفی بودن سم چگونه است . اگر محیط پیرامونتان به رنگ سیاه و سفید باشد , به این مفهوم خواهد بود که سم از دید دشمنان به دور است ولی اگر توسط دشمنان شناسایی شود محیط بازی مجددا رنگ و لعاب پر زرق و برق به خود می گیرد . بعد از پایان یافتن فلش بک سپس بازی مجددا به بازار بازگشت ولی این بار شاهد اکشن در اینجا بودیم . بعد از سپری شدن چند دقیقه , مجددا به اتاق خواب بازگشتیم . در حالی که سر و صدای دشمنان هنگام ورود به خانه هر لحظه بیشتر میشد , اینبار گویا واقعا غروب آفتاب خانه را تبدیل به مکانی ناامن کرده بود . سم اتاق را ترک کرد و به سبک کلاسیک خود به مهمانان مسلحش خوش آمد گویی کرد . اولین دشمن را از طریق " نابودی سریع " ( با استفاده از دکمه بی می توانید آن را انجام دهید که ابتدا دشمن را خلع سلاح می کنید و سپس کارش را می سازید ) از بین بردیم و دو نفر دیگر را با استفاده از سیستم " نشانه گذاری و از بین بردن " نابود ساختیم . هر موقع که سم دشمنی را از طریق جنگ تن به تن از بین می برد , مقداری امتیاز بدست می آورید که با رساندن امتیازات به حد معینی قادر خواهید بود تا با استفاده از سیستم ذکر شده , دشمنان در تیرس را نشانه گذاری و بعد از تمام شدن مدت زمانی خاص , آنها را از پای در آورید ( برای اجرای آن باید دکمه Y را بزنید ) .

این یک قابلیت قدرتمند تلقی می شود و از طرفی کاملا برای زنده ماندن سم ضروری به نظر می رسد . تعداد دشمنانی که هر بار می توانید از طریق این قابلیت نابود سازید بستگی به اسلحه ها و مقدار آپگرید کردنشان دارد . Splinter Cell : Conviction از سیستم PEC , شبیه به سیستمی که در سری Rainbow Six مشاهده کرده ایم بهره خواهد برد . این سیستم به شما اجازه می دهد تا اسلحه هایتان را در بخش Co-op همچون قسمت تکنفره بازی تقویت کنید. لوازم فیشر در قسمت تکنفره بازی با توجه به پیشروی او در بازی پیشرفته تر خواهند شد ولی مطمئن باشید که مکانی در بازی وجود خواهد داشت تا در آن , قدرت اسلحه هایتان را افزایش دهید , فضای کوله پشتیتان را بیشتر کنید و همچنین به تعدادی هدف تمرینی شلیک کنید .


sam_2.jpg


امتیازاتی که برای آپگرید کردن تجهیزاتتان در سیستم PEC احتیاج دارید از طریق کامل کردن یکسری Challenge ها در طول بازی بدست می آیند . برخی از این Challenge ها در قسمت تکنفره و تعدادی نیز در قسمت مولتی پلیر قرار دارند ولی مسئله اینجاست که در هر یک از شرایط ذکر شده در صورت با موفقیت به پایان رساندن Challenge , امتیازاتی را دریافت خواهید کرد . بسیاری از حرکاتی که به عنوان جایزه بازی در اختیار شما قرار می دهد در واقع همان حرکات عادی در طول بازی هستند مانند : کشتن بی سر و صدا یا نشانه گذاری دشمنان و شلیک بهشان . با همه این وجود مهارت های متنوع و مختلف دیگری هم در کار است که گیمران را تحریک می کند تا آنها را بدست آورند و از حداکثر قابلیت های سم استفاده کنند . در طول ملاقاتی که از بازی داشتیم توانستیم امتیازاتی را نیز بدست آوریم . ما توانستیم با گرفتن دشمنی و استفاده از او به عنوان سپر انسانی و همچنین کوبیدن سرش به دری , امتیازی را کسب کنیم . از طریق آینه ای که می توانستیم با استفاده از آن از زیر در شاهد محیط باشیم و بعد از شناسایی دشمنان در را بشکنیم و دشمنان شناسلیی شده را نابود سازیم , نیز توانستیم امتیاز دیگری را کسب کنیم . در ملاقات ما امتیاز سومی هم وجود داشت که برای بدست آوردن آن ابتدا از کاور درآمدیم که این کار باعث شد توجه نگهبان را به خود جلب کنیم در حالی که او برای چک کردن محیط نزدیک تر می آمد , به سرعت تغییر مکان دادیم . شکل آخرین جایی که دشمن شما را در آنجا دیده به رنگ سفید در خواهد آمد که در واقع آخرین وضعیت شما هنگام شناسایی شدن توسط نگهبانان می باشد . بعد از کشتن نگهبان که لحظاتی را به کمینش نشسته بودیم امتیاز " Cat and Mouse " را بدست آوردیم . همچنین با شلیک به بست لوسترها و انداختن آنها به سر دشمنان امتیازات دیگری نیز بدست آوردیم . کلا در این قسمت خیلی بهمان خوش گذشت .


sam_4.jpg


Splinter Cell : Conviction قصد دارد گیمران کنترل سم دوست داشتنی و خطرناکی را که همه ما به خوبی می شناسیمش , به آسانی هرچه تمام تر در دست بگیرند . رابط گرافیکی ساده بازی که لحظه به لحظه شما را در محیط راهنمایی می کند باعث شده بازی هر چه زنده و طبیعی تر جلوه کند . وجود منوها , ویدیوها و تجهیزات مختلف دیگر که به سرعت روی تصویر نقش می بندند باعث شده سم تبدیل به قاتلی ترسناک شود که به هر یک از تجهیزاتش در کمتر از ثانیه ای دست پیدا خواهد کرد و همچنین وجود سیستم امتیاز دهی شما را تشویق می کند تا از حداکثر قابلیت های سم استفاده کنید . برای مثال ما انتظار داریم تا امتیاز بی نهایتی به ما اهدا شود زمانی که سم گلوی قاتل دخترش را سخت فشار می دهد و سپس با قدرت هر چه تمام تر سرش را بر روی پیانویی با ارزش می کوبد . البته چیزهایی که ذکر شد تنها مربوط به 20 دقیقه اول بازی بود و بسیاری از قابلیت های دیگر فیشر یا اینکه ماجراجویش به کجاها او را خواهد کشاند برای ما به صورت یه معما ماند . Splinter Cell : Conviction در تاریخ April 13 برای Xbox 360 و PC عرضه خواهد شد .


پایان

 
آخرین ویرایش:

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
خیلی عالی بود ممنون:love:

-پ.ن:اگه فونت معمولی رو میزاشتی بهتر بود!اینطوری ادم خطا رو جابجا میکنه(ولی خوبه بد نیست همین!)
ممنون بازهم
 

GOOD DEMON

کاربر سایت
Mar 2, 2008
233
نام
مهدی
خیلی عالی بود دستت درد نکنه واقعا انتظار برای این بازی قابل تحمل نیست
مگه واسه pc هم میاد؟؟؟؟؟؟؟
بله دوست عزیز می یاد و اگر اشتباه نکنم همزمان با نسخه 360
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر