Spencer: فرانچایز Halo با مدیریت درست تا 20 سال دوام می‌آورد

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
halo_5_master_chief-600x279.jpg




مایکروسافت معتقد است که هیلو دلیلی است که Xbox وجود دارد و در عین حال یک فرانچایز بزرگ و انحصاری است، به همین خاطر تصمیم دارد که مدیریت درستی را در قبال آن اتخاذ کند تا از آن بیش از حد استفاده نشود.


مدیر Xbox، اسپنسر در گفتگوی اخیر خود با Gamespot به این نکته اشاره کرده است که او نه می‌خواد بازی را با عرضه‌ی زود هنگام و هر سال خراب کند و نه می‌خواهد وقفه‌های طولانی بیاندازد، بلکه با مدیریت درست آن را تا 20 سال ادامه دهد:
"ما سعی کردیم هیلو را با عرضه سالانه عناوینی چون Halo: Spartan Assault ،Halo: Spartan Strike و ریمستر و بازسازی‌هایی مثل Masterchief Collection تازه نگه داریم اما هیلو اصلی چیزی خاص‌تر برای ماست. من انتظار دارم که معرفی عنوانی جدید هایپی را به راه بیاندازد و بعد به ثمر بنشیند، نه با استفاده بیش از حد و یا استراحت طولانی از این عنوان، این سری توانایی تحمل عرضه گیم برای دو دهه آینده را دارد، اگر درست مدیریت شود. به عنوان مدیر Xbox باید مطمئن باشم که هیلو در جهتی درست رشد خواهد کرد."
او معتقد است که هر بازی باید مشتری را به خود جذب کند و افراد جدیدی را به این جامعه ملحق کند، هر چند که نامش شناخته شده باشد، چرا که اگر این حس تازگی از بین برود طرفداران شروع به کنار گذاشتن آن می‌کنند و می‌گویند به اندازه‌ی کافی دیده و شنیده‌اند.
یکی از اهداف Halo 5 برای القای حس تازگی، تمرکز بیشتر بر روی مولتی‌پلیر است. اسپنسر اعتراف می‌کند که مایکروسافت نسبت به بازخورد Halo 4 و همچنین میزان رضایت طرفداران، راضی نبوده و مطمئن است که تیم سازنده این عنوان درس گرفته تا بازیی را خلق کند که مرزهای تعیین شده را درنوردد و چیزی خاص باشد.
اسپنسر زمینه‌هایی مثل Arena و Warzone را باعث بازگشت طرفداران حتی پس از پایان داستان اصلی Halo 5، می‌داند.


Halo 5 در تاریخ 5 آبان برای کنسول Xbox One عرضه خواهد شد.



منبع
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
خوب خیالمون حداقل از خز نشدن عرضه بازی راحت شد...
:)))

- - -ویرایش - - -

راستی واسه ترجمه هم ممنون هستم...
 

g4m3r

کاربر سایت
Oct 7, 2013
777
نام
saeid
انقدر داستان و دنیای HALO بزرگ و با شکوه هست که راحت برای ی قرن میشه با اتمسفر و جو خاص و گیمپلی فوق العادش ازش لذت برد:x
 

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
اصلاً این حرفا نیست که الان حرف 20 سال بعد زده میشه قرار این فراچایز از بین بره و از الان فاتحه اش خنده شده، مدیریت درست یعنی روی هر نسخه 3 یا 4 سال وقت گذاشته بشه ( در کل این 20 سال نهایت 5 نسخه بیرون داده میشه ) و یه بازی تمام عیار باشه و مدیریتی که باعث از بین رفتنش میشه اینه که هر سال یه بازی رو همین طوری بدن بیرون فقط واسه پول جارو کردن. که فکر می کنم منظور از مدیریت درست این بوده.
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
والا سیاستسون در قبال Forza که خوب نبوده و این وقفه کوتاه لطمه میزنه
در حقیقت درسته پیشرفت های فراوون و پیست و ماشین نسبت یه نسخه 5 داشته ولی به قول گفتنی در حقیقت Forza 6 همون چیزی باید همون Forza 5 میبود بهتره یکسری دیگه کنار Forza و Horizionدرست شه تا اینجوریForza لطمه نخوره از نظر فروشم افت داشته
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
والا سیاستسون در قبال Forza که خوب نبوده و این وقفه کوتاه لطمه میزنه
در حقیقت درسته پیشرفت های فراوون و پیست و ماشین نسبت یه نسخه 5 داشته ولی به قول گفتنی در حقیقت Forza 6 همون چیزی باید همون Forza 5 میبود بهتره یکسری دیگه کنار Forza و Horizionدرست شه تا اینجوریForza لطمه نخوره از نظر فروشم افت داشته

از کجا به این نتیجه رسیدید که به Forza لطمه خورده؟ اتفاقاً Forza هنوز هم بهترین سری ریسینگ هست (چه FH و چه FM) و با اومدن Project Cars هم احتمالش هست که خیلی زود برخی از نکات مثبت اون بازی رو هم توی Forza بکار بگیرن و بازی رو از اینی هم که هست بهتر کنن. چون T10 به رقبا و کارهاشون نگاه میکنه و نکات مثبتشون رو بکار میگیره و امیدوارم این بار هم این کار رو بکنه. اضافه شدن سری سوم هم (که خودشون قبلاً در موردش صحبت کردن) چیز بدی نیست و اجازه میده سطح کیفی بازی رو از اینی هم که هست بالاتر ببرن و من هم با این موضوع موافقم.

اما در هر حال در هیچ کجای تاریخ این سری اتفاقی مثل Forza 5 نیافتاده بود. درسته که Forza 2 بازی نزدیک به لانچ بود (حدود یک سال و نیم بعد از اومدن 360) و در عین حال محتوای بیشتری از Forza 1 داشت اما واقعیت اینه که خود Forza 1 اولین تجربه T10 بوده و تیمشون اون موقع محدودیتهای خیلی بیشتری نسبت به زمان ساخته شدن Forza 2 داشته (چه از نظر فنی و چه از نظر تعداد کارکنان و ...) و در نتیجه Forza 1 عنوان جم و جورتری نسبت به Forza 2 بوده (با اینکه سال 2005 و در اواخر عمر Xbox Original عرضه شده)، اما Forza 4 اوج کار T10 بوده که توسط یک تیم پخته و 200 الی 300 نفری و اون هم با داشتن خیلی از منابع و resourceها از Forza 3 و ... ساخته شده.

Forza 5 به جای خودش (شروع نسل جدید، روی کنسول جدید و در حالی که هنوز خود کنسول و سیستم عامل و ... در حال کامل شدن بودن) عنوان خیلی خوب و مناسبی بوده از نظر محتوا و خیلی از عناصر اصلی سری برای نسل فعلی رو در همین شماره پایه گذاری کردن. تصمیم T10 برای بروز کردن محتویات سری برای نسل جدید همون چیزیه که باعث شد بتونن امروز یک عنوان با 450 تا ماشین، 26 پیست، صداگذاری پیشرفته، انجین PBR، رانندگی در شب و باران و ... رو در 1080p@60fps ثابت تحویل بدن (Forza 6 رو باید با Forza 2 مقایسه کنید). ضمن اینکه یسری از اشتباهات شماره 5ام از جمله Microtransaction و ... رو هم با شماره 6ام تکرار نکردن.
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
با اومدن Project Cars هم احتمالش هست که خیلی زود برخی از نکات مثبت اون بازی رو هم توی Forza بکار بگیرن و بازی رو از اینی هم که هست بهتر کنن. چون T10 به رقبا و کارهاشون نگاه میکنه و نکات مثبتشون رو بکار میگیره
میخواید تعریف کنید حداقل بهتر تعریف کنید. فورتزا همیشه پیشرو در هر چیزی بوده نه که از اینو اون نکات مثبت بگیره.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
میخواید تعریف کنید حداقل بهتر تعریف کنید. فورتزا همیشه پیشرو در هر چیزی بوده نه که از اینو اون نکات مثبت بگیره.

نون که قرض نمیدم، واقعیات رو میگم. یسری چیزها هست که T10 تعمداً یا سهواً در سری Forza نادیده گرفته اما PC بهشون پرداخته و مورد استقبال هم قرار گرفته. دنبال کردن سایر بازیهای ریسینگو گرفتن نکات مثبتشون هم چیزی هست که خود T10 بهش اذعان داره و افتخار هم میکنه، پس دلیلی نداره که من از گفتن این حرف خجالت بکشم یا شرمنده باشم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر