بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

انتخاب شما برای شخصیت محوری داستان برای قسمت بعد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831

d.png

خلاصه‌ی داستان سری بازیهای سایلنت هیل
مقدمه:

«Silent Hill» نامی برای یک بازی رایانه‌ای است که در سال 1999 و توسط شرکت Konami برای کنسول PS1 عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که این نام، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرانچایز بزرگ را دارد. داستانی فوق‌العاده غنی، مبهم و عمیق در ژانری به نسبت نوپا. همین غنی و مبهم بودن داستان، Konami را وادار ساخت تا در کتاب راهنمای قسمت سوم بازی (Silent Hill 3 Official Complete Guide) بخشی را با نام Lost Memories قرار بدهد. اما همین عنصر داستان،‌تبدیل به تیغی دو دم شد؛ از یک سو یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌ی دیوانه‌وار طرفدارانش و از سوی دیگر، پاشنه آشیل عنوان در جذب مخاطبان جدید. شماره‌ی 2 بازی در سال 2001، شماره 3 در سال 2003 ، شماره‌ی 4 در سال 2004 ، Silent Hill: Homecoming در سال 2008 عرضه شدند. اما از لحاظ خط داستانی، شماره‌های 2 و 4 و Homecoming (به نوعی) مجزا بودند و فقط شماره 3 در ادامه‌ی شماره اول عرضه شد. در متن حاضر سعی شده است خلاصه‌ای کوتاه از شماره‌های منتشر شده ارائه شود تا عزیزانی که تازه به جمع ساکنان سایلنت هیل می‌پیوندند، بتوانند راحت‌تر با این عنوان رابطه بر قرار کنند. لازم به یادآوری است که این متن به معنی واقعی کلمه، اسپویلر است.

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
every.png
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط امیر حسین فرحزادی ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط محمد مهدی حاجی اسمعیلی ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,572
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 117
آخرین ویرایش:

FARAVARTISH

کاربر سایت
Feb 25, 2009
150
نام
از همین اسما
News

سلام ممنون از توضیح اما کشتن والتر قبل از مردن آیلین خیلی سخته بابا. من بدون مکس و با سرعت برق همه ی نیزه ها رو جمع می کنم بعد پشت سر هم می زنم به غوله اما بازم وقت کم میاد. خیلی مسخرست. من که هر کاری می کنم نمی شه. حالا یک خبر که شاید شنیده باشین ولی گفتنش ضرر نداره. سازنده های انگلیسی سایلنت هیل: ریشه ها یعنی Climax (اسمش همین بود دیگه نه؟!) دارن دو تا سایلنت هیل جدید می سازن! اولی بازسازی سایلنت هیل 1 هست که قراره برای کنسول های پی اس پی و Wii عرضه بشه. البته گفته شده که شاید بازی برای سایر کنسول ها هم عرضه بشه. تا جایی که من فهمیدم هنوز معلوم نیست که این بازی یک بازسازی اساسی هست و یا پرتی خیلی ساده از پلی استیشن1. دوم این که همین سازنده های انگلیسی سایلنت هیلی برای ایکس باکس360 و پلی استیشن 3 در دست ساخت دارن. نظر من اینه که Climax می تونه یک سایلنت هیل خوب از نظر گیم پلی بسازه. سایلنت هیل: ریشه ها با این که از نظر داستان چندان پیچیده نبود و در اصل یک نسخه ی جمع و جور برای پی اس پی بود، روند مشابه و البته بسیار خوبی مانند سایلنت هیل 1 و 2 داشت. این هم باید اضافه کرد که سایلنت هیل: ریشه ها همان داستان ساده اش هم به وقایع مهم سایلنت هیل می پرداخت که نشون می ده کلایمکس جسارت پرداختن به یک داستان بسیار بهتر از "بازگشت به خانه" رو داره. فقط ای کاش در ساخت سایلنت هیل جدید به غیر از آکیرا یامائوکا از چند تا از اعضای اصلی تیم سایلنت کمک بگیرن تا حداقل با یک درک درست از ترس ژاپنی و البته داستان اصلی سایلنت هیل بازی رو تهیه کنن. با این همه من که چشم آب نمی خوره اینا عرضه داشته باشن سایلنت هیل رو از فنا نجات بدن. فقط باید منتظر ماند... راستی یک سوال دیگه. کسی می دونه سر جمع نسخه های مختلف سایلنت هیل: بازگشت به خانه چه قدر فروش کرد؟ ممنون راستی منبع: http://www.gamespot.com/news/6205826.html?tag=result;title;0
 
آخرین ویرایش:

S0HEIL

کاربر سایت
Mar 16, 2008
1,547
خب دوستان من پس از یه تبعید نسبتا طولانی به میهن عزیز برگشتم:biggrin1:
قبل از هر چیز باید بگم که از بازگشتن gray-wolf عزیز که زحمت زیادی برای این تاپیک کشیده اند خوشحالم و امیدوارم مثل گذشته به فعالیتشون ادامه بدن:love:
همین طور خوشحالم که تاپیک دیگه مثل گذشته خاک نمی خوره و داره هر روز توش پست زده می شه...
تو این مدت دوستان نظراتی داده اند که بعضی از این نظرات یکم اشتباهه یا با نظرات من جور در نمیاد و به همین خاطر من لازم می دونم نظرات خودم رو بگم:

بابا بیخیال تازه پنجش اومده!!!حداقل تا2سال دیگه از نسخه ی بعدی خبری نمیشه

دوست من Silent Hill Homecoming شماره پنجم سری سایلنت هیل نبود و یک spin-off (نسخه فرعی) بود و جزو شماره های اصلی سری سایلنت هیل محسوب نمی شه...
(Silent Hill5 ساخته نشده!)

سلام دوستان می بینم که نسخه ی جدید اومد و هیچکس درست و حسابی نگاش هم نمی کنه. درسته که نسخه های قبلی خیلی عالی بودن وداستانشونم آدم رو می ترسوند اما واقعا این آخری مزخرف بود. باز صد رحمت به اون سایلنت هیل ریشه ها که یک چیزی از سایلنت هیل تعریف کرد. این بازگشت به خانه که همش از روی فیلم اسکی رفته بود. واقعا خاک تو ننگ! سازنده های جدید. تازه داستان سوتی هم داشت یک جورایی. خود آکیرا یامائوکا گفته بازی 5 خیلی موفق نبوده به خاطر این که ژاپنی ها نساختنش. تازه گفته در آینده باز هم سازنده های غیر ژاپنی سایلنت هیل خواهند ساخت. (اما گفته روزی می رسه که باز هم سایلنت هیل پیش ژاپنی ها بر می گرده) به نظر من دیگه سایلنت هیل فنا شد. دیگه باید بی خیال داستان خفن و این چیزا بشیم. نمی دونم چی بگم. وضعیت مثل اینه که متال گیر 5 رو بدن سازنده ها اسپلینتر سل بسازن. این تاپیک هم داره خاک می خوره چون دو نسخه ی آخر سایلنت هیل هیچ حرفی برای گفتن نداشتن و چهار شماره ی اول نیز مال بیش از چهار سال پیشن. واقعا برای سایلنت هیل و کونامی متاسفم. (البته سازنده های رزیدنت هم دست کمی از سایلنت هیلی ها ندارن. این رزیدنت 5 که داره میاد یک اکشن آشغال به تمام معناست) راستی یک چیز دیگه. من آی دی قبلیم پسوردش رو عوض کردم و دیگه نمی شه ازش استفاده کرد! (نمی دونم چرا) وگر نه من از اون قدیمی ها هستم ها (تاریخ عضویتم مال 2006 بود)
1-دوست عزیز توصیه می کنم یکبار دیگه این بازی رو با خواندن تمام داکیومنتها،نوشته های روی دیوار و توجه دقیق به دیالوگها از اول انجام بدید و همین طور یک سر هم به قسمت Shh فوروم Silent Hill Heaven بزنید تا هم در مورد داستان بازی اطلاعات بیشتری کسب کنید و هم تعداد طرفداران این شماره رو مشاهده کنید;)
2-داستان Shh هیچ اشکالی نداشت(اگه سایتی رو پیدا کردید که به داستانش اشکال گرفته باشه به ما هم اطلاع بدید)
3-سری سایلنت هیل انقدر comic و کتاب و تاریخچه و... داره که تا 10 سال دیگه هم بخواهیم تو این تاپیک بهش بپردازیم نمی تونیم بررسیمون رو تموم کنیم...
4-آمریکایی بودن سازنده ها هم دلیلی بر بد بودن بازی نیست!تو دنیای بازیسازی امروز پول حرف اول رو می زنه که خوشبختانه سازنده های آمریکایی این بازی (شرکت double helix) از این لحاظ کم نگذاشتند...
5-خوب می تونستید ایمیلی که باهاش ثبت نام کردید رو به مدیرا بدید تا پسورد جدید بهتون بدن!:biggrin1:

شخصیت اصلی نسبت به شماره ی دو بیشتر شبیه یک مترسک بی احساس بود.
این ایده ی سازندها بود که شخصیت اصلی هنری تانزند رو در سایلنت هیل4 بر ملا نکنند...اگه توجه کرده باشید همه ی پرتاگوریستهای سری سایلنت هیل به نحوی گناهکار بودند،هنری هم بدون شک گناهی انجام داده که جزو قربانیان والتر شده و حتما ریگی به کفشش هست...
و بدون شک یک روز در یکی از سایلنت هیل هایی که در آینده میان شخصیت هنری رو بطور کامل خواهیم شناخت...
از طرفی من عاشق این بودم که برم تو شهر سرگردون باشم اما هماطور که گفتین در شماره ی چهار یک سری تغییرات شهر ها را از بین برد، کنترل شخصیت اصلی را بد کرد (انگار داره تو هوا را می ره) دشمن ها نامیر و بی نهایت شدن که بیشتر بازی را مسخره می کرد تا ترسناک، از رادیو و این چیزام خبری نبود.
کنترل شخصیت اصلی رو که قبول دارم بد بود ولی کشتن بعضی از دشمنان قلق داشت و قلقش این بود که بعد کشتنشون کنار جسدشون Holly Candle بذارید تا دوباره بلند نشن...
و هیچ ایرادی به این بخش وارد نیست...
تو این شماره بجای رادیو ؛ وقتی که دشمن بهتون نزدیک می شد ازش سر و صدا می شنیدید (دقیقا همون یه کاری که رادیو انجام می داد) و کمبود این وسیله هیچ مشکلی در بازی ایجاد نکرد!

سلام ممنون از توضیح اما کشتن والتر قبل از مردن آیلین خیلی سخته بابا. من بدون مکس و با سرعت برق همه ی نیزه ها رو جمع می کنم بعد پشت سر هم می زنم به غوله اما بازم وقت کم میاد. خیلی مسخرست. من که هر کاری می کنم نمی شه.
اگر استراتژی این قسمت را بلد باشید نه سخت هستش و نه مسخره.
در این نبرد که باس فایتینگ نهایی بازی هست شما بایستی در اول مبارزه والتر رو نادیده بگیرید و ابتدا سریع نیزه ها رو جمع کنید و وقتی همه را جمع کردید بزنیدشون تو شکم غول و بعد هم کار والتر را تمام کنید فقط باید قبل از اینکه ایلین بره تو خونها اینکارها رو انجام بدید و بعد از اینکه با موفقیت قبل از رفتن ایلین به درون خونها تونستید مبارزه رو تموم کنید در صورتیکه عروسک را در آپارتمان آلترنیت به والتر داده باشید و در طول بازی از ایلین محافظت کرده باشید پایان mother را خواهید دید که در این پایان بعد از اینکه والتر کودک می فهمه که اتاق 304 نمی تونه مادر اون باشه و بهش محبت کنه می میره...(خودم بعد دیدن این پایان گریه کردم،واقعا ناراحت کننده اس)
و اگه عروسک را به والتر نداده باشید و از ایلین هم محافظت نکرده باشید پایان escape را می بینید.
در صورتیکه والتر را بعد از رفتن ایلین به داخل خونها بکشید اندینگ 21 scarments را می بینید که نشون می ده ایلین و هنری مرده اند (از صدای رادیو می فهمیم) و همچنین تمام ساکنین جنوب اشفیلد دچار سینه درد شده اند...بعد هم والتر کودک رو می بینیم که تونسته وارد اتاق 304 شه و به مادر فرضیش برسه...

حالا یک خبر که شاید شنیده باشین ولی گفتنش ضرر نداره. سازنده های انگلیسی سایلنت هیل: ریشه ها یعنی Climax (اسمش همین بود دیگه نه؟!) دارن دو تا سایلنت هیل جدید می سازن! اولی بازسازی سایلنت هیل 1 هست که قراره برای کنسول های پی اس پی و Wii عرضه بشه. البته گفته شده که شاید بازی برای سایر کنسول ها هم عرضه بشه.تا جایی که من فهمیدم هنوز معلوم نیست که این بازی یک بازسازی اساسی هست و یا پرتی خیلی ساده از پلی استیشن1.

نسخه ای که برای Wii در دست ساخته بازسازی سایلنت هیل 1 از زوایای جدید خواهد بود(چیزی شبیه به Resident Evil:The Umbrella Chronicles) که بطور انحصاری برای Wii ساخته خواهد شد و برای هیچ کنسول دیگری هم عرضه نخواهد شد.

نسخه ای که برای psp در حال ساخته هم هنوز داستانش مشخص نیست و چیزی که مسلمه اینه که این بازی یک پورت ساده نیست و یک باز جدیده و فقط برای psp عرضه می شه...

دوم این که همین سازنده های انگلیسی سایلنت هیلی برای ایکس باکس360 و پلی استیشن 3 در دست ساخت دارن.
سایلنت هیل بعدی که برای PS3 و 360 و پی سی در حال ساخته Silent Hill Homecoming 2 هستش که سازنده اش Climax نیست بلکه double Helix ـه...

نظر من اینه که Climax می تونه یک سایلنت هیل خوب از نظر گیم پلی بسازه. سایلنت هیل: ریشه ها با این که از نظر داستان چندان پیچیده نبود و در اصل یک نسخه ی جمع و جور برای پی اس پی بود، روند مشابه و البته بسیار خوبی مانند سایلنت هیل 1 و 2 داشت.
یه سر به فوروم Silent Hill Heaven بزنید تا بفهمید آشغالترین شماره سری همین سایلنت هیل اورجینز بوده...گرافیک افتضاح-داستان ضعیف-گیم پلی مسخره و...

این هم باید اضافه کرد که سایلنت هیل: ریشه ها همان داستان ساده اش هم به وقایع مهم سایلنت هیل می پرداخت که نشون می ده کلایمکس جسارت پرداختن به یک داستان بسیار بهتر از "بازگشت به خانه" رو داره. فقط ای کاش در ساخت سایلنت هیل جدید به غیر از آکیرا یامائوکا از چند تا از اعضای اصلی تیم سایلنت کمک بگیرن تا حداقل با یک درک درست از ترس ژاپنی و البته داستان اصلی سایلنت هیل بازی رو تهیه کنن. با این همه من که چشم آب نمی خوره اینا عرضه داشته باشن سایلنت هیل رو از فنا نجات بدن. فقط باید منتظر ماند... راستی یک سوال دیگه. کسی می دونه سر جمع نسخه های مختلف سایلنت هیل: بازگشت به خانه چه قدر فروش کرد؟ ممنون راستی منبع: http://www.gamespot.com/news/6205826.html?tag=result;title;0

Silent Hill Homecoming از نظر من و اکثر فنهای سری بعد شماره2 بهترین سایلنت هیل بود...(منبع:هر سایت و فورومی که مربوط به سایلنت هیله(البته خارجی!:biggrin1:))
پس اینکه شما از این بازی خوشتون نیومده و دوست دارید بیش از حد بکوبیدش دلیل نمی شه که بازی ضعیفی باشه!
به شخصه تمام چیزهایی که دوست داشتم تو سایلنت هیل نکست جن ببینم تو این بازی دیدم:استفاده از موتور قدرتمند Havok که در صحنه های آلترنیت شدن محیط به بهترین نحو قدرت نمایی کرده بود،گرافیک و نورپردازی عالی،گیم پلی واقعا نفس گیر،و از همه مهمتر صداگذاری و موزیک عالی.
داستان shh هم عالی بود و من منظورتون از اینکه روند درستی نداره رو نفهمیدم!از چه لحاظ روند درستی نداره؟نکنه آخر بازی رو اوردن اول بازی؟:smile:
من که بشخصه از داستان راضی بودم و اکثریت افرادی که این بازی رو انجام دادن هم با من هم عقیده اند...
و شخصیت آلکس شپرد هم به هیچ وجه کپی شده از روی شخصیت جیمز ساندرلند نبود،جیمز کسی بود که زنش رو خودش کشته بود ولی الکس جاشوا رو هنگام دعوا تصادفی کشته بود،جیمز رو هیچ کس تحقیر نمی کرد ولی الکس رو پدرش و اکثر مردم شهر تحقیر می کردند و به همین دلیله که تو بازی الکس فکر می کنه یک سرباز هستش...(چون با رفتن به جنگ و سرباز شدن در عالم خیال می خواسته خودش رو پدرش و دیگران ثابت کنه)
جیمز یک متجاوز جنسی هیستریک بود در صورتیکه الکس سابقه جنسی نداشت...(با توجه به اینکه کله هرمی تو هتل بهش توجه نکرد)
و...(اصلا اگه بحث،بحث کپی برداری باشه می شه اینجور استدلال (به شکل غلط) کرد که کاراکتر لورا رو یه جورایی از روی آلیسا کپی کرده اند،هنری تانزند رو از روی هری میسون و...)
نصف مدت بازی هم در شهر سایلنت هیل می گذره،در صورتیکه از این موضوع اطلاع نداشتید بهتر بود تو پست صفحه قبلتون نمی گفتید که به شهر سایلنت هیل تو بازی اشاره نشده و با این کار اطلاعات غلط به دیگران بدید...
اگه تو بازی به سایلنت هیل اشاره نشده پس بیمارستان آلترنیت alchemilla،زندان تولکا،هتل،خیابانهای سایلنت هیل و...که در بازی هستند جزو محدوده شهرداری اردبیل هستند؟:confused:
معماهای بازی هم در درجه ی نرمال راحت بود ولی روی هارد سخت بود و با توجه به بازیهای این نسل (ادونچر و ترسناک) که همه شون تو طراحی معماها ضعف دارند،کاستی خاصی نداشت...
منظورتون از اینکه غول آخر بازی خوب بود رو هم اصلا درک نکردم!
نمی دونم شاید به ایشون علاقمند شدید:biggrin1:(شوخی:smile:)
تمام باس فایتهای بازی جذاب و نفس گیر بودند،نه فقط مبارزه آخر...

در کل shh یک اسپین اف خوب بود که با توجه به موفقیت تجاریش،نسخه ی دومش هم در راهه که مطمئنا نسخه ی بعدیش بازی بهتریه...(نسخه ی بعدیش shh2 خواهد بود که مثل شماره 1 اسپین آف هستش)

اضافه می کنم که تو این نسل نباید منتظر Silent Hill5 باشیم...

Goodluck & Goodbye:biggrin1:...
 

FARAVARTISH

کاربر سایت
Feb 25, 2009
150
نام
از همین اسما
!

سلام. من میل به مدیر زدم اما جواب ندادن هیچ وقت! من بلدم چی کار کنم غول آخرو. باید اون عکسه رو بدی به غول بزرگه(حالت شیطانی والتر هست فکر کنم) بعد نیزه ها رو در بیاری بزنی بهش. تا این کارا رو انجام بدم ایلین شصتاد بار می میره. نمی دونم چرا نمی شه کاریش کرد. به هر حال... دوست عزیز. شما مثل این که خبر ندارین تو همین سایت های خارجی دارن صبح تا شب کامنت می زارن و فحش می دن به سازنده های جدید. همه ی ریویوها هم دارن داد می زنن که ترس ژاپنی بازی کلی کم شده. حتی تو همون سایتHeaven. تازه منم اگر سایلنت هیل رو بدن دست سازنده های پویا و خپل، شاید به خاطر همایت از ایران بگم "سایلنت هیل: بازگشت خپل به روستا" بازی خیلی خوبی هست!!! از این گذشته خود آکیرا یامائوکا گفته بازی خیلی موفق نبوده چون از سازندها و فرهنگ ژاپنی جدا شده. در مورد شخصیت ها هم من نظرم رو گفتم. به نظر من الکس بسیار کلیشه ای بود. شما خودتون می گین وقتی یکی از آخرای سایلنت هیل 4 رو دیدین گریتون گرفته (من آخر 21 قربانی رو که دیدم داشت گریم می گرفت) اما وجدانا آخرهای بی احساس بازگشت به خانه هم احساس بر انگیز بود. بهترین آخرش همون یوفو بود که یه کم به لب آدم تبسم می نشوند. این خودش نشون می ده که شخصیت پردازی ضعیفه. من سایلنت هیل بازگشت به خانه را روی هارد تموم کردم. اصلا هم ربطی نداره که در بازی های نسل جدید معما کمه. سازنده ها خیلی بی استعداد بودن. فکر کردن مخاطبشون تا حالا سایلنت هیل بازی نکرده. معما های همون ریشه ها خیلی بهتر بود. راستی سایلنت هیل ریشه ها گرافیک نداشت؟!!! شما حالتون خوبه. تا حالا یک پی اس پی رو از نزدیک دیدین؟ (من یک بار دیدم شما چی؟!!!) سایلنت هیل برای پی اس پی با دو سوم قدرت سی پی یو ساخته شده بود و کلی گرافیکش خفن بود و یک هوا نور پردازی داشت. احتمالا شما رفتین نسخه ی پلی استیشن 2 بازی رو بازی کردین. چون یک پرت مزخرف بود. داستان ریشه ها به وقایع گذشته ی سایلنت هیل می پرداخت. شخصیت اصلی هم گذشته ای کم تر از والتر سالیوان نداشت. همون صحنه ی آخر بازی که می فهمه باباش به خاطر دوری زنش خودکشی کرده و باباش بهش می گه تو بهشت می بینمت کلی گریه زا بود. اصلا شما ریشه ها رو بازی کردین؟ اصلا سایلنت هیل بازگشت به خانه عالی، چرا ریشه ها رو الکی می کوبین. راستی در مورد صدا گذاری سایلنت هیل جدیده هم یک چیزی بگم. تو بازگشت به خانه موسیقی هایی که در قسمت تیتراژ پخش می شدن اکو داشتن و با کیفیت پخش نمی شدن که این خیلی ضایع بود (شاید به خاطر کپی رایت و اینا بوده) همین قدر بسه. تا بعد پ.ن: راستی تو خود سایت کلایمکس زدن ساخت یک بازی پلی استیشن3 و ایکس باکس360 برای کونامی. فکر کنم منظور همون سایلنت هیل باشه. اگر اینطور باشه عجب شیر تو شیریه. سه تا با کلایمکس و یکی دابل هلیکس. فکر کنم تو E3 امسال خبر ها داغ باشن.
 

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,251
Silent Hill Homecoming از نظر من و اکثر فنهای سری بعد شماره2 بهترین سایلنت هیل بود...(منبع:هر سایت و فورومی که مربوط به سایلنت هیله(البته خارجی!:biggrin1:))

شما هم تا وقت گير اوردي ميگي shh بهترين سايلت هيل بود ولي همين sh origins خيلي

از اين سر تر بود كرافيكش در حد بازي psp خيلي هم عالي بود نسخه ps2 اين بازي هم

گرافيك قابل قبولي داشت اين بازي حداقل اصالت sh رو با خودش داشت نا مثل shh كه اكشن

يه چيزي تو مايه هاي re 4 شده بود برا konami متاسفم كه يكي از بهترين بازي هاشو به گند كشيد

در كل من كه اصلا اين بازي رو (shh) اصلا سايلت هيل نميدونم و اصلا هم بازيش نكردم و

هيچ وقت نخواهم كرد
 

FARAVARTISH

کاربر سایت
Feb 25, 2009
150
نام
از همین اسما
سلام
منم دقیقا همینو می گم. اوریجین اصالت سایلنت هیل رو حفض کرده بود. البته مشکل هایی هم داشت ها. مثلا مبارزه ها اگر مثل سایلنت هیل 4 طراحی می شدن خیلی خوب بود. اما در کل سایلنت هیل بازگشت به خانه خیلی مزخرف تر از اینی هست که اصلا در موردش بحث کنیم.
از همه مهم تر این که اوریجین هر چی که بود یک کپی کاری خراب از فیلم سایلنت هیل نبود. تو بازگشت به خانه که نیمی از بازی کپی برداری بود.
و از همه مهم تر این که سال نو مبارک! بیاین یک قراری بزاریم 13 به در بریم سایلنت هیل:laughing:
 

horror_08

کاربر سایت
Aug 22, 2007
2,414
نام
Ashkan
من بدون مکس و با سرعت برق همه ی نیزه ها رو جمع می کنم بعد پشت سر هم می زنم به غوله اما بازم وقت کم میاد. خیلی مسخرست. من که هر کاری می کنم نمی شه.
ببین ، من کاری رو که خودم کردم برات توضیح میدم اول باید حداقل 4 جای خالی توی وسایلت داشته باشی بعد
باید اون عکسه رو بدی به غول بزرگه(حالت شیطانی والتر هست فکر کنم)
درسته ولی اون که عکس نیست برادر ! اون در حقیقت بند ناف والتر سالیوان هست که فرانک ساندرلند اون رو پیش خودش نگه داشته بود ( حالا اینکه چرا فرانک همچین کاری رو کرده بود رو من آخر نفهمیدم.) و گاها هم از اینکه بوی بدی از این بند ناف بلند میشد شاکی بود. آره بعد از دادن این بند ناف ، باید اول بری یک طرف و تمام نیزه ها رو جمع کنی و پشت سر هم روی این موجود استفاده کنی و یک بار هم در طرف دیگه همین کار رو تکرار کنی . بعد از اون باید به هر ترفندی که شده والتر رو یک گوشه گیر بندازی ، این کار باعث میشه ناپدید شدنهاش کمتر بشه و مبارزه باهاش راحتتر باشه بعدش شروع کنی به زدنش که من برای اینکار همیشه از تبر استفاده کردم. یه چیز دیگه ای هم که اینجا میتونه به کمکت بیاد سیلور بلت هایی هست که در نوبت دومی که بازی رو انجام میدی میتونی اونها رو در بازی پیدا کنی این تیرها تاثیر زیادی رو دارند روی قدرت والتر ( ولی بدون اونها هم میشه مهمترین نکته همون گیر انداختن والتر هستش.)
دوست من Silent Hill Homecoming شماره پنجم سری سایلنت هیل نبود و یک spin-off (نسخه فرعی) بود و جزو شماره های اصلی سری سایلنت هیل محسوب نمی شه...
(Silent Hill5 ساخته نشده!)
؟؟؟ این رو از کجا میگی ؟ درسته که همه چیز این شماره به یه spin off شبیه بود ولی هیچ جا چیزی در این باره گفته نشده یا حداقل من ندیدم . اگر منبعی داری بذاری ممنون میشیم.
-آمریکایی بودن سازنده ها هم دلیلی بر بد بودن بازی نیست!تو دنیای بازیسازی امروز پول حرف اول رو می زنه که خوشبختانه سازنده های آمریکایی این بازی (شرکت double helix) از این لحاظ کم نگذاشتند...
منظورت اینه که زیاد خرج کردند یا اینکه فروشش خیلی خوب بود ؟ اگر اولی منظورته که خرج زیاد وقتی بازی حتی بین طرفدارای بازی هم مورد سرزنش قرار بگیره پول دور ریختن بوده . ولی اگر به فروشش توجه کردی این به خاطر محبوبیت قبلی سری بوده ، این بازی قبل از این شماره اونقدر طرفدار پیدا کرده بود که بدون کوچکترین تلاشی هم بتونه فروش قابل اعتنایی پیدا کنه .
ولی کشتن بعضی از دشمنان قلق داشت و قلقش این بود که بعد کشتنشون کنار جسدشون Holly Candle بذارید تا دوباره بلند نشن...
فکر کنم 99 درصد از بچه ها روی این موضوع دیگه اتفاق نظر داشته باشند که مزخرف ترین نکته ی شماره ی 4 همین ارواح سرگردان بازی بودند که بدجور به گیم پلی بازی گند زده بود. این کار که به نظر من از روی بازیهای دیگه برای ایجاد دلهره (نه ترس ) روی این شماره کپی شده بود هیچ جذابیت و نوآوری نداشت. فقط میشه از روی روند داستان این موجودات رو توجیه کرد که به علت پردازش ضعیف اصلا مورد قبول واقع نشد.
تو این شماره بجای رادیو ؛ وقتی که دشمن بهتون نزدیک می شد ازش سر و صدا می شنیدید (دقیقا همون یه کاری که رادیو انجام می داد) و کمبود این وسیله هیچ مشکلی در بازی ایجاد نکرد!
بحث ما ایجاد مشکل نیست ، رادیو یکی از اصلیترین عوامل ایجاد ترس توی سری بود که واقعا تاثیر گذار بود. حذف این المنت روی ترس بازی تاثیر داشت ، چیزی که گیمر رو ناراحت میکرد همین بود.
اینکه والتر کودک می فهمه که اتاق 304 نمی تونه
302 بود ها!
در صورتیکه عروسک را در آپارتمان آلترنیت به والتر داده باشید و در طول بازی از ایلین محافظت کرده باشید پایان mother را خواهید دید که در این پایان بعد از اینکه والتر کودک می فهمه که اتاق 304 نمی تونه مادر اون باشه و بهش محبت کنه می میره...(خودم بعد دیدن این پایان گریه کردم،واقعا ناراحت کننده اس)
و اگه عروسک را به والتر نداده باشید و از ایلین هم محافظت نکرده باشید پایان escape را می بینید.
در صورتیکه والتر را بعد از رفتن ایلین به داخل خونها بکشید اندینگ 21 scarments را می بینید که نشون می ده ایلین و هنری مرده اند (از صدای رادیو می فهمیم) و همچنین تمام ساکنین جنوب اشفیلد دچار سینه درد شده اند...بعد هم والتر کودک رو می بینیم که تونسته وارد اتاق 304 شه و به مادر فرضیش برسه...
این بحث عروسک رو من هیچ وقت نفهیدم ! من همیشه این عروسک رو از والتر میگرفتم (دلم میسوخت براش) و میذاشتم توی صندوقچه ! و هیچ وقت هم برام مشکلی پیش نمیومد و میتونستم تموم پایان ها رو بگیرم. ولی همه میگن نباید بگیری ازش !:confused:
یه سر به فوروم Silent Hill Heaven بزنید تا بفهمید آشغالترین شماره سری همین سایلنت هیل اورجینز بوده...گرافیک افتضاح-داستان ضعیف-گیم پلی مسخره و...
بازی نمره ی نسبتا خوبی گرفته بود و اکثر فن های بازی هم از بازی راضی بودند. خب طبیعی که بازی برای psp نمیتونه داستان کت و کلفت و گرافیک فوق العاده ای داشته باشه ! توی فرم های خارجی هم من ندیدم خیلی به این بازی حمله بشه ( به نسبت homecoming ).
از نظر من و اکثر فنهای سری بعد شماره2 بهترین سایلنت هیل بود...(منبع:هر سایت و فورومی که مربوط به سایلنت هیله(البته خارجی!:biggrin1:))
پس اینکه شما از این بازی خوشتون نیومده و دوست دارید بیش از حد بکوبیدش دلیل نمی شه که بازی ضعیفی باشه!
به شخصه تمام چیزهایی که دوست داشتم تو سایلنت هیل نکست جن ببینم تو این بازی دیدم:استفاده از موتور قدرتمند Havok که در صحنه های آلترنیت شدن محیط به بهترین نحو قدرت نمایی کرده بود،گرافیک و نورپردازی عالی،گیم پلی واقعا نفس گیر،و از همه مهمتر صداگذاری و موزیک عالی.
داستان shh هم عالی بود و من منظورتون از اینکه روند درستی نداره رو نفهمیدم!از چه لحاظ روند درستی نداره؟نکنه آخر بازی رو اوردن اول بازی؟:smile:
من که بشخصه از داستان راضی بودم و اکثریت افرادی که این بازی رو انجام دادن هم با من هم عقیده اند...
و شخصیت آلکس شپرد هم به هیچ وجه کپی شده از روی شخصیت جیمز ساندرلند نبود،جیمز کسی بود که زنش رو خودش کشته بود ولی الکس جاشوا رو هنگام دعوا تصادفی کشته بود،جیمز رو هیچ کس تحقیر نمی کرد ولی الکس رو پدرش و اکثر مردم شهر تحقیر می کردند و به همین دلیله که تو بازی الکس فکر می کنه یک سرباز هستش...(چون با رفتن به جنگ و سرباز شدن در عالم خیال می خواسته خودش رو پدرش و دیگران ثابت کنه)
جیمز یک متجاوز جنسی هیستریک بود در صورتیکه الکس سابقه جنسی نداشت...(با توجه به اینکه کله هرمی تو هتل بهش توجه نکرد)
و...(اصلا اگه بحث،بحث کپی برداری باشه می شه اینجور استدلال (به شکل غلط) کرد که کاراکتر لورا رو یه جورایی از روی آلیسا کپی کرده اند،هنری تانزند رو از روی هری میسون و...)
نصف مدت بازی هم در شهر سایلنت هیل می گذره،در صورتیکه از این موضوع اطلاع نداشتید بهتر بود تو پست صفحه قبلتون نمی گفتید که به شهر سایلنت هیل تو بازی اشاره نشده و با این کار اطلاعات غلط به دیگران بدید...
اگه تو بازی به سایلنت هیل اشاره نشده پس بیمارستان آلترنیت alchemilla،زندان تولکا،هتل،خیابانهای سایلنت هیل و...که در بازی هستند جزو محدوده شهرداری اردبیل هستند؟
درسته که گروه جدید ساخت توی مواردی دچار اشتباهات بزرگی در ساخت بازی شده بودند ولی من هم کاملا موافقم که کلا نسبت به این شماره بیمهری زیادی شد ( خصوصا توی فرم خودمون ). دلیلش هم اینکه اولا گروه سر و صدای زیادی برای این بازی راه انداخت و توقعات رو بالا برد دوما انتظار 4 ساله ی فن های بازی عطش زیادی رو ایجاد کرده بود که با بازی معمولی مثل shh فروکش نمیکرد.
در كل من كه اصلا اين بازي رو (shh) اصلا سايلت هيل نميدونم و اصلا هم بازيش نكردم و

هيچ وقت نخواهم كرد
خب دوست عزیز شما که بازی نکردی چه جوری این بازی رو در حد سری نمیدونی ، اکثر کسایی که حتی از این شماره انتقاد کردند هم این بازی رو برای یک بار بازی کردن بازی خوبی دونستند بگذریم که با شماره های قوی بازی ( مثل 1و2 ) فاصله زیادی داشته.
............
دوستان التماسا وقتی در مورد داستان بازی صحبت میکنید از spoil استفاده کنید. گناه منی که بازی رو نکردم چیه ؟
............
با رفع مشکلات بوجود اومده بزودی تحلیل بروز خواهدشد.

خب این هم آخرین پست ما توی این تاپیک در سال 87 . با تبریک سال نو ، آرزوی سال خوبی برای این تاپیک و کلا sh جماعت دارم.

پاینده باشید.
 

FARAVARTISH

کاربر سایت
Feb 25, 2009
150
نام
از همین اسما
سلام
بابا من دیگه دارم قاطی می کنم. شما سایلنت هیل4 رو با چی بازی کردین؟ من دارم با پلی استیشن2 بازی می کنم.
بند ناف رو که می دی من اصلا هر هشت تا نیزه رو سریع جمع می کنم بعد پشت سر هم می زنم به غوله. اما تا 4 تاش رو بزنم آیلین پر! اصلا یک همچین چیزی امکان نداره. عمرا کسی بتونه اینو بکشه. چه برسه به این که بعد خود والتر رو هم بکشه.
1 سوال دارم.
بازگشت به خانه چه مقدار فروش رفت که می گین خوب فروش رفته؟
راستی من بعد از مدت ها کشف کردم چرا بند ناف والتر رو نگاه داشتن. معلومه دیگه برای این که بدن سلول های بنیادیش رو بردارن:biggrin1:
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
من با PC بازي مي كنم
بازي رو دوباره نصب و رو حالت Hard امتحان كردم. مشكلي براي نجات آيلين پيش نيومد.
شرمنده ولي به نظرم يا يه جورايي خيلي شل ;)كار مي كني كه آيلين پر؟! ميشه يا باهاش مشكل شخصي داري و نمي خواي كه زنده بمونه:cheesygri.
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
اين عكس ها رو روز اول عيد از ايستگاه هفت تير گرفتم
جايي شبيه به ...
 

Attachments

  • DSC01435.rar
    360.7 KB · مشاهده: 6
  • DSC01434.rar
    397.1 KB · مشاهده: 11

test84

کاربر سایت
Aug 22, 2006
4,743
سلام
اين عكس ها رو روز اول عيد از ايستگاه هفت تير گرفتم
جايي شبيه به ...
اه, واسه دیدن عکسا باید کاربر پرمیوم باشی.
حالا چرا وقتی عکس آپلود میکنه اینه بهت نمیگه, دیگه از سیاست سایته, عکسی که الان خودت آپلود کردی رو خودت نمیتونی ببینی چون پرمیوم نیستی! لول.

من خیلی مشتاقم عکسا رو ببینم, لطف کن یه جا دیگه آپلود کن!
 

horror_08

کاربر سایت
Aug 22, 2007
2,414
نام
Ashkan
اصلا یک همچین چیزی امکان نداره. عمرا کسی بتونه اینو بکشه. چه برسه به این که بعد خود والتر رو هم بکشه.
عجب ! بفرما این ملتی که اومدن برای شما توضیح دادن همه خالی بستند تا شما رو سر کار بذارن دیگه ؟؟؟؟!!!
اين عكس ها رو روز اول عيد از ايستگاه هفت تير گرفتم
ممنون ! جالب بود !
من خیلی مشتاقم عکسا رو ببینم, لطف کن یه جا دیگه آپلود کن!
خدمت شما :
sh simulate 1

sh simulate 2
 

zangoulak

کاربر سایت
Jun 20, 2006
406
نام
بهزاد
عجب ! بفرما این ملتی که اومدن برای شما توضیح دادن همه خالی بستند تا شما رو سر کار بذارن دیگه ؟؟؟؟!!!

ممنون ! جالب بود !

خدمت شما :
sh simulate 1

sh simulate 2
اگه توی سایت بازی سنتر بزاری بخاطر سیاست های سایت باید پرمیوم باشی تا ببینیشون!اگه توی tinypic بزاری بخاطر سیاست های وزارت فناوری و اطلاعات بخاطر ف.ی.ل.ت.ر بودن سایت نمیشه اونارو ببینی!;) میشه توی یه سایت دیگه اپلود کنی؟!
 

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
A's for Q's !

سلام به همگی و یه خسته نباشید به این SH دوستان خستگی ناپذیر !

سلام ممنون از توضیح اما کشتن والتر قبل از مردن آیلین خیلی سخته بابا. من بدون مکس و با سرعت برق همه ی نیزه ها رو جمع می کنم بعد پشت سر هم می زنم به غوله اما بازم وقت کم میاد

مشکل شما در تیز بودنتون نیست...هر چقدر که آیلین در طول همراهی با شما بیشتر ضربه و صدمه خورده باشه (با توجه به بدنش میتونین متوجه میزان خسارت وارده بشین ! بخصوص صورتش) در مرحله ی نهایی بازی و در هنگام مبارزه سریعتر به سمت دریاچه ی کوچولو میره !

مشکل شما اینجاست که گذاشتین اینقده له و لورده شده که تا بخواین نیزه ها رو بزنین، اون داخل دریاچه شده !

من یکبار که با حالت Hard خواستم بازی رو تموم کنم این مشکل برام پیش اومد و باعث شد که نتونم مرحله ی آخر رو به پایان برسونم !

یک راه برای سالم کردن آیلین وجود داره که نوعی باگ در بازی هستش و همیشه جواب نمیده...قبل از وارد شدن به اتاق فرانک و در داخل هال اصلی ساختمون یه شمع روشن کنین و سعی کنین که آیلین رو به طرف شمعه هول بدین...در طول زمان میبینین که زخمهاش شروع به خوب شدن میکنه...قبل از اینکه شمع خاموش بشه باید بدوین و به سمت در خونه ی فرانک برین تا سریع CutScene شروع بشه وگرنه روز از نو روزی از نو !

فقط بهتره اینو بدونین که اینکار همیشه جواب نمیده...با آرزوی موفقیت برای چپ و راست کردن والتر !

شخصیت اصلی نسبت به شماره ی دو بیشتر شبیه یک مترسک بی احساس بود.

علت این مترسک بودن در LM به زیبایی هر چه تمامتر توضیح داده شده...باید قسمت شخصیت هنری رو بخونین تا کاملا متوجهش بشین و اگه خوندن متن انگلیسی بهتون حال نمیده، باید صبر کنین تا ترجمه ی متن به اتمام برسه...

این بحث عروسک رو من هیچ وقت نفهیدم ! من همیشه این عروسک رو از والتر میگرفتم (دلم میسوخت براش) و میذاشتم توی صندوقچه ! و هیچ وقت هم برام مشکلی پیش نمیومد و میتونستم تموم پایان ها رو بگیرم. ولی همه میگن نباید بگیری ازش !

نباید میگرفتی ازش ! گذاشتن عروسک توی صندوقچه باعث میشه که در مراحل نهایی بازی یک سری ارواح جدید به داخل اتاق راه پیدا کنن ! یه عالمه از شمعهات رو به هدر میدن !
 

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
Lost Memories

خب ! میرسیم به مقوله ی Lost Memories...

بیشتر از دو سال میشه که پروژه ایی با نام ترجمه ی LM توی این سایت کلید خورده...با موافقت و همراهی یکی از مدیران سایت جون گرفت و با همدلی بروبچ خودمون تا به اینجا رسیده...من شخصا به خاطر این همه زحمت و تلاش از تمامی شما دوستان متشکرم...

از دلگرمی ها و از با ما بودنهاتون...از نظرات و پیشنهادهاتون...و از علاقه ایی که به این موضوع نشون دادین : اینکه یک بازی و درکش میتونه فراتر از چیزی باشه که در گذشته ها تصور میشد و میتونه دنیایی جدید رو خلق کنه...

شما دوستان رو نمیدونم...ولی این ترجمه برای من چیزی بسیار فراتر از برگردوندن جمله های انگلیسی به فارسی و قرار دادنشون کنار هم بود...نظریه هایی که در این روند یاد گرفتم و تخیلاتی که با این ترجمه باهاشون آشنا شدم گوشه ایی از کوچکترین چیزهایی بود که از این ترجمه به ارمغان آوردم...

و حالا این ترجمه بدون دخالت هیچکس داره روندش رو به لطف دوستان طی میکنه...به خاطر شما...

ولی فکر کنم زمانش رسیده باشه که برای روند اون تصمیمی گرفته بشه...ترجمه کردن روان کاری بس سخت هستش و میتونه آدم رو از خورد و خوراک بندازه و من نمیخوام سختیهایی که برای من به وجود اومد برای دوستانی که در امر ترجمه در حال حاضر میکوشن به وجود بیاد و به همین خاطر تصمیم گرفتم که امشب این پست رو در اینجا قرار بدم.

ما به کاندیداهایی برای ادامه ی این ترجمه و رسیدن به بهترین و زیباترین قسمتش نیاز داریم : قسمت معرفی شخصیتها...

و این یک حقیقت هستش : اینکار بصورت تکی قابل انجام هست ولی به مراتب با کیفیتی پایینتر از یک کار گروهی...

دارم از یک کار گروهی و تیمی صحبت میکنم...میشه این کار رو حتی یک پروژه ی Open Source هم دونست...منبع که دست همه هستش و آزاد هستند (تحت قوانین GPL !) که اونرو تغییر بدن و یا به زبانی دیگر برش گردونن !

ما میتونیم با یک کار گروهی و با دست به دست هم دادن این ترجمه رو به پایان برسونیم و اونرو به عنوان اولین و کاملترین مرجع فارسی برای درک یک بازی (Silent Hill Series) به تمام ایرانیها هدیه بدیم...

این هدیه ی ما به کسانی خواهد بود که در این زمان که صنعت بازیهای کامپیوتری و داستانها در حال اوج گرفتن هستند، خواهان و نیازمند دانستن و یک انرژی اولیه هستند...

کاری که در این سایت آغاز شده روزی به اتمام میرسه و چه قدر خوب هستش که در اون روز نه یک نفر و یا چند نفر بلکه یک گروه از اتمام اون افتخار کنند و در کنار هم آماده ی انجام کارهای بزرگتر بشن...

خب ! من از بالای منبر بیام پایین ! یه کمی جو زده شدم ! شرمنده ی همگی !

ما منتظر جواب تک تک شما دوستان و اعلام آمادگی کسانی که میخوان در این راه سهیم باشند هستیم...

به امید موفقیت همگی

موفق باشید
 

gray-wolf

کاربر سایت
Oct 11, 2007
116
نام
احمد
سلام به همراه پوزش!

سلام به همه سایلنت هیلر ها!
شرمنده موبایلم خراب شد و نتونستم بازی رو برم و راهنما رو بنویسم!تو شبیه ساز هم نمیشد بازی کرد بعد از جایی که باید دنیا هارو عوض کنید بازی قفل میکنه!!!
این چند وقتم نمیشد بیام!همون موقع خواستم اطلاع بدم ولی ویندوز عوض شد و یوزر پسوردم رو یادم رفته بود!gray_wolf رو اینجوری یوزر میزدم و پس رو قبول نمیکرد!:biggrin1:
---------------
دوست عزیزی که تو سایلنت هیل 4 واسه گرفتن پایان مادر گیر مونده!!!
واست چند تا ترینر و سیو گیم میزارم شاید بوسیله اون بتونی یه کارایی بکنی!البته اینا به من مربوط نمیشن:-"
http://graywolf.persiangig.com/other/MoFunZone.com--silent_hill_4_the_room_4_trainer.zip

http://graywolf.persiangig.com/othe..._4_the_room_eileen_nurse_costume_unlocker.zip

http://graywolf.persiangig.com/other/sh4save.zip

http://graywolf.persiangig.com/other/rvl-sh4c.zip

http://graywolf.persiangig.com/other/silenthill4theroomsavegame.zip
---------------
از دیدن نمسیس هم خرسند شدیم!!!:love:
دوست داشتم تو تیم ترجمه کمک کنم!اما حیف :(
من که انگلیسیم ضعیفه!:((
اما خب مثل تماشاچی ها تشویق که بلدیم!!!:biggrin1:
اگر تو قسمت عکس و اینا کمک خواستین من میتونم عکسهای LM رو براتون گیر بیارم و بزارم!عکسهای غیر اون رو هم شاید بتونم!

اصلا بیایم یه سایت سایلنت هیل بزنیم(جوگیری هم حدی داره)
============
اوووووووووووووووووو
واقعا نمیدونم چی بگم!
ایول آقا شهام گل کاشتی خیلی ممنون
واقعا از این همه تلاش وپشتکار لذت میبرم!
ایکاش میشد تلاش دوستان رو جبران کرد!
واقعا عشق به سایلنت هیل عجب چیزیه!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر