بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

انتخاب شما برای شخصیت محوری داستان برای قسمت بعد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831

d.png

خلاصه‌ی داستان سری بازیهای سایلنت هیل
مقدمه:

«Silent Hill» نامی برای یک بازی رایانه‌ای است که در سال 1999 و توسط شرکت Konami برای کنسول PS1 عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که این نام، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرانچایز بزرگ را دارد. داستانی فوق‌العاده غنی، مبهم و عمیق در ژانری به نسبت نوپا. همین غنی و مبهم بودن داستان، Konami را وادار ساخت تا در کتاب راهنمای قسمت سوم بازی (Silent Hill 3 Official Complete Guide) بخشی را با نام Lost Memories قرار بدهد. اما همین عنصر داستان،‌تبدیل به تیغی دو دم شد؛ از یک سو یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌ی دیوانه‌وار طرفدارانش و از سوی دیگر، پاشنه آشیل عنوان در جذب مخاطبان جدید. شماره‌ی 2 بازی در سال 2001، شماره 3 در سال 2003 ، شماره‌ی 4 در سال 2004 ، Silent Hill: Homecoming در سال 2008 عرضه شدند. اما از لحاظ خط داستانی، شماره‌های 2 و 4 و Homecoming (به نوعی) مجزا بودند و فقط شماره 3 در ادامه‌ی شماره اول عرضه شد. در متن حاضر سعی شده است خلاصه‌ای کوتاه از شماره‌های منتشر شده ارائه شود تا عزیزانی که تازه به جمع ساکنان سایلنت هیل می‌پیوندند، بتوانند راحت‌تر با این عنوان رابطه بر قرار کنند. لازم به یادآوری است که این متن به معنی واقعی کلمه، اسپویلر است.

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
every.png
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط امیر حسین فرحزادی ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط محمد مهدی حاجی اسمعیلی ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,572
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 117
آخرین ویرایش:

residen

کاربر سایت
Apr 28, 2014
467
SilenT HilL3

بارها و بارها گوش کن تا ندای خوشبختی قطره های باران وقتی دوباره به زمین برمیگردند را بشنوی

ما برای خوشبختی به زمین آمده ایم ما برای خوشبختی آفریده شده ایم

پس نا امید نباش چون آینده خواهد رسید

بازی سایلنت هیل در قسمت سوم پر از زیبایی ها و پیام های خوب و جالبه

همچنین یک بازی ترسناک به معنای واقعی کلمه اس

موسیقی این بازی با دستان آکیرا یامائوکا و همراهی صدای مری الیزابت مک گلین دیوانه کننده اس

داگلاس ، هدر و من در اتومبیل به سمت سایلنت هیل در حرکت هستیم

بعد از مرگ بی رحمانه هری بر روی دل هر سه ما مخصوصا هدر غم خیلی سنگینی نشسته

سکوت میشکنه و گفتوگو شروع میشه

باران به شیشه میزنه

هدر با قلبی شکسته به باران نگاه میکنه

بغض منم میشکنه

و

این آهنگ شروع میشه

::::::::::.......... LeTTer From The LosT DaYs ..........::::::::::

Akira Yamaoka.jpg S H 3.jpg MarY ElizabeTh McGlYnn.jpg

دریافت موسیقی با کلام همراه با متن LeTTer From The LosT DaYs
لینک

A letter to my future self,
Am I still happy, I began,
Have I grown up pretty,
Is Daddy still a good man,
Am I still friends with Coleen,
I'm sure that I'm still laughing,
aren't I, aren't I,

Hey there to my future self,
If you forget how to smile,
I have this to tell you,
Remember it once in awhile,
Ten years ago your past self,
Prayed for your happiness,
Please don't, lose hope,

Oh, oh what a pair me and you,
Put here to feel joy, not be blue,
Sad times and bad times, see them through,
Soon we will know, if it's for real what we both feel,

Though I can't know for sure how things worked out for us,
No matter how hard it gets, you have to realize:
We weren't put on this earth to suffer and cry,
We were made for being happy—
So...be happy...for me. For you... Please.

Oh, oh what a pair me and you,
Put here to feel joy, not be blue,
Sadder times, and bad times, see them through,
Soon we will know, if it's for real what we both feel,

We were put here on this earth, put here to feel joy. (repeat)
دریافت ویدیوی Car Scene
منبع اصلی اطلاعات
 

residen

کاربر سایت
Apr 28, 2014
467
SilenT HiLL 0 : OriGins

تنها من اینجام یا اینجا من تنهام

این خیابون ها این کوچه ها این شهر لعنتی کجای نقشه دنیاست یا نقش من توش چیه

آهسته میرانی و متوقف میشوی

میدوی تا به صدای ناله های آتش میرسی که میگه نجاتش بده

آتش برای گرم کردن تن خونه اس برای گرم کردن تن یه بچه اس نه برای سوزندن تن یه بچه نه برای سوزندن تن خونه

نجاتش میدی

نجات دادنش وظیفه هر انسانی بود ولی چرا توی این دنیا نجات دادن میشه شروع اسارت خودت

خسته میشی از سوالات بی پاسخ

آهسته به خواب میروی و در خواب بیدار میشوی

شایدم در بیداری خواب میبینی

آهای خود من که من از وجودت بی خبرم بیا پیشم بهم بگو من کی هستم

بهم بگو اینجا کجاست یا اصلا این دنیا چی ازم میخواد

من حقیقت تو هستم در درونت و تو واقعیت من هستی در بیرونم

من تو هستم ولی تو من نیستی

!

سایلنت هیل صفر یا ریشه ها روایتی پیش از وقایع شماره اول و یک بازی به شدت زیبا و سرگرم کننده هست

درسته که این بازی را مانند قسمت چهارم سازندگان اصلی مجموعه نساختن اما در حد یک سایلنت هیل واقعی هست

یک بازی ترسناک همراه با حسی از تنهایی و البته مکاشفه

مکاشفه برای رسیدن به حقیقت

در موسیقی این قسمت هم مثل تمام قسمت های مجموعه شاهد هنرنمایی دو اسطوره در موسیقی بازیها هستیم

نوازش تار بیرونی با دستان آقای یامائوکا و نوازش تار درونی با صدای خانم مک گلین

و

رقص کلماتی از جنس حقیقت

::::::::::.......... .O.R.T ..........::::::::::

Akira Yamaoka.jpg S H O.jpg MarY ElizabeTh McGlYnn.jpg

درباره او آر تی
Oral Rehydration Therapy

مخفف یک نوع درمان خوراکی برای کم آبی بدن است

درمانی برای مقابله با بیماری هایی که به دلیل کم آبی بدن استفاده می شود

گاهی حتی ممکن است برای کسانی که سوختگی شدید دارند هم تجویز شود

این احتمال وجود دارد که آلسا پس از سوختن بدنش تحت این درمان قرار گرفته باشد

در بازی آهنگ او آر تی درست قبل از پیدا کردن خانه در حال سوختن به پایان می رسد پس شاید اشاره به درمان کسی که در حال سوخته شدن هست یعنی آلسا باشد
دریافت موسیقی با کلام همراه با متن .O.R.T
لینک

Is it lonely where you are in there, Dad?
Does the darkness know your name?
Does Mom?
What's it like?

Can you feel?
She said her blood turns to ash
Laughing
Dad, do you know what you've done this time to me?

Oh
Burning eyes can't forgive you
Lonely moon drives on
And deep in me
Your illusion
What you see in me is

Did you have that dream again?
Release
Breathe
You're receiving what you said
Said she
Never mind
Emptiness, dead eyes and lost what you found

Maybe there on the edge is your hope
But you don't look down
Why?

Burning eyes can't forgive you
Lonely moon drives on
And deep in me
Your illusion
What you see in me
Why?
دریافت ویدیوی .O.R.T
منبع اصلی اطلاعات
 

residen

کاربر سایت
Apr 28, 2014
467
SilenT HilL

.
.
.

زمان رسیدن به حقایق فرا رسیده

نه نگران باش نه خوشحال چون حقیقت گاهی شیرین و گاهی تلخه

نه شیرینی نه تلخی حقیقت ماندگار نیست پس نه خوشحال باش نه نگران

با صدای سازم نه گریه کن نه بخند فقط سکوت کن

گاهی باید فقط ساکت شد تا حقیقت مشخص شود

در شهری که شهرتش شرمساری میهمانانه تو فقط بیننــده ای

در صدای سازی که ساده حقیقت را فریاد میزند تو شنونده ای

دیدن و شنیدن بهانه بود

هدف تویی

.
.
.

SilenT HilL

S H.jpg

دریافت موسیقی SilenT HilL


Akira Yamaoka.jpg

SilenT HilL OriGins

.
.
.

وقتی یک موسیقی ترس از حقیقت را نه به صدا به تصویر میکشانـد

در هر تپش این قطعه پیامی نهفته هست

با رازی شروع با آرامشی ادامه در ترسی قدم نگاهی به آرامش گذشته

پایانی قاطع

.
.
.

DonT Abuse Me

S H O.jpg

دریافت موسیقی DonT Abuse Me

 

residen

کاربر سایت
Apr 28, 2014
467
SilenT HilL : HomecominG

من

حاصل

خاطره ها

بدی ها و خوبی ها

امید ها و حسرت ها

پیروزی ها و شکست ها

گریه ها و خنده ها

و

فاصله ها

هستم

دنیایی رویایی میخواستم ولی رویاهایم دنیایی شدند

سخت نمیگیرم ولی سخت میگریم

زمانی که از دست رفت و من دیر به خانه برگشتم

بازی سایلنت هیل هوم کامینگ برام از اون بازیهایی بود که ازش هم لذت بردم هم حسرت خوردم

لذتش در زاویه جدیدی بود که از ترس داشت و البته عمق داستان

اما حسرتش در از بین رفتن قابلیت های برجسته این قسمت بود

یکی از جذابیت های این قسمت موسیقی بازی بود

وقتی آقای یامائوکا و خانم مک گلین دوباره سعی کردند مرز بین حقیقت و واقعیت را مه آلود کنند

و

نتیجه کارشون شد این قطعه

::::::::::.......... Elle Theme ..........::::::::::

Akira Yamaoka.jpg S H H C.jpg MarY ElizabeTh McGlYnn.jpg

دریافت موسیقی با کلام همراه با متن Elle Theme
لینک

Where have you been?
You are a different man
You disappeared
And just like that, you're here

So did your time away from here
Renew your soul to make you strong?
For your return, I thought you knew
It feels good just holding you

She's gone I fear
I think there's something wrong
Have you seen her?
She's been away too long

So look around this dismal place
Some things have changed
Or can't you tell?

I'm glad you're here
I see you're well
And welcome home
Embrace your hell

In a town hungry for the lonely
Lost, innocent child
Forbidden life taken in a moment
Life too late for saving
Or just in time

In my mind, faces keep returning
I still see her smile
And in the dark fear that I am fearing
Dies once in a while

And as the moon leads me through the madness
There, standing alone
I feel her breath coming from the shadows
Streets, almost alive

I heard a sound (I heard a sound)
Familiar voice (Familiar voice)
The lake is wide
Making a choice that is never allowed
(Why do you have no choice?)
I need to know, I need to know
(You'll never know, no)
But all the roads lead me back to my home

Is she gone? Are you real? Are you here?
Can I trust who you say that you are?
And who I am now? (And who am I now?)
Too late for me knowing
Or just in time
منبع اصلی اطلاعات
 

Frozen Flame

کاربر سایت
Dec 26, 2014
795
نام
دانیال
یعنی ممکنه؟
توئیت رسمی Konami نیست ولی از Merch Shopـه Konamiـه. یعنی یه Silent Hill دیگه در راهه آیا؟ =P~ ^:)^

و اینکه:
The Medium

همون موقع که لیست شد بین انحصاری هایِ Xbox حسرت خوردیم ولی الان قراره برای PS5 بیاد. اوووووففففف اصلا ?
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش

genesis007

کاربر سایت
May 16, 2010
1,294
نام
shahab
گویا خبر هایی شده که انگار کونامی با بلوبر تیم (سازنده بازی the medium) قرارداد امضا کردن.
به گزارش VGC مثل اینکه یکی از بازی ها که قرار بسازند sillent hill.
همچنین مثل اینکه یک silent hill توسط استودیو ژاپنی در حال ساخت هست
====================
یه نگاه کلی بکنم بازی the medium از نظر بهینه سازی فاجعه بود ولی سعی و تلاشش برای ساختن بازی شبیه به ترس سایلنت هیل قابل قبول بود هر چند تو اینکار متوسط ظاهر شد ولی حداقل جو خوبی تو بازی ایجاد کرده بود.نکته مثبت بازیش هم آهنگ ها فوقالعاده استاد یامائوکا بود که من می برد به دنیا قدیم سایلنت هیل.
ولی استایل کار های بلوبر به استایل سایلنت هیل نمی خوره و درکل تیم قوی نیستن. شاید یه بازی سایلنت هیل به صورت قسمت قسمت کوتاه بدن.در کل امکان اینکه بازی خوبی بسازند هست ولی ازشون اصلا انتظار کار خوب ندارم.
=================
در مورد شایعه ساخته شدن سایلنت هیل توسط ژاپنی ها خودش کلی امیدوار کنندست،همچنین شایعه هست که کوجیما داره می سازدش که خب بخوام از روی pt نظر بدم،اون دمو خیلی خوب بود ولی واقعا اثری از سایلنت هیل داخلش دیده نمی شد.یعنی اگه آهنگ سایلنت هیل ۱ آخر پخش نمی شد من متوجه نمی شدم که این بازی سایلنت هیل هست که خب البته از روی اون دمو کوتاه نمی شه خیلی نظر داد.
 

Pouryar21

کاربر سایت
Jan 31, 2021
286
دیروز Silent Hill 2 رو تموم کردم که تا حالا حتی یه نسخش رو هم بازی نکرده بودم و به لطف تعریف بقیه با این شاهکار آشنا شدم
در حدود 7 ساعت طول کشید تا بخش اصلی و Born From A Wish رو تموم کنم و از تک تک لحظه های بازی لذت بردم
خلاصه ای از نظر خودمو تو این زیر مینویسم
شروع بازی با James محبوب دلها

James.jpg
آشنایی با Angela

Silent Hill 2 (6).jpg
و در ادامه بازی
Silent Hill 2 (7).png
Silent Hill 2 (3).jpg
Silent Hill 2 (4).jpg
AngelaTouchesJames.png
و آخر بازی
Silent Hill 2 (5).jpg
پ.ن: برخی از این عکس ها رو از گوگل برداشتم چون تو برخی صحنه ها سعی میکردم اسکرین بگیرم بازی کرش میکرد
واقعا که از لحاظ داستانی محشره از شروع بازی تا تک تک دیالوگ ها و شخصیت پردازی و ذات بیمار شخصیت ها و چندتا پیچش داستانی که میخکوبم کرد ،عاشق تک تک شخصیت های بازی شدم به طور ویژه آنجلا و ماریا
اتمسفر تاریک بازی و شهر محشر هست الحق Sillent Hill یکی از بهترین شهرهایی هست که درون یه بازی دیدم
البته باید این رو بگم که بعد از 20 سال از انتشار بازی نمیشه انتظار داشت که گیم پلی بازی با معیار های امروزی عالی محسوب بشه ولی حتی گیم پلی بازی هم یه حس ناب داشت دوربین بازی اگه برای عنوان دیگه ای بود بازی رو ول میکردم ولی حتی با این دوربین هم اوکی بودم و اذیت نمیکرد
پازل های بازی خوب بود مبارزه با Pyramid Head و باس ها و انمی های بازی خوب بودن و چه دیزاین بیمار گونه ای دارن
و باید اشاره کنم که الحق که ژاپنی ها موجودات عجیب غریبی هستن چون تو بخشی از بازی با این صحنه پشمام ریخت
Light Bulb.jpg آخه چراغ تو کنسرو؟؟؟:)):))
بازی رو روی PC انجام دادم و باید بگم که از لحاظ فنی فاجعه ترین بازی ای هست که تا به الان انجام دادم به طوری که اگه بازی دیگه ای نصف مشکلات این مشکل داشت رو حذف میکردم ، رزولوشن رو بیشتر میکنی کات سین های بازی گیر میکنه ، صدا های بازی بی دلیل گیر میکرد ، تو برخی جاها فریم به 20 و پایینتر هم میرسید ، کرش میکرد ولی کاملا ارزشش رو داشت
امتیاز من 10/10 بازی ای که تو این ژانر جزو سه تا از بهترین هایی هست که انجام دادم و هیچکس نباید برای انجام این بازی یه لحظه هم درنگ کنه
باید بگم که خاک بر سر کونامی که ارزش این آی پی رو نمیدونه بیا بده اینو واست ریمیک کنن هم تو پول به جیب بزنی هم ما بازی کنیم بیا بده کوجیما نسخه جدید رو بسازه
از اونطرف کونامی میره سایلنت هیل رو به بلوبر میده واقعا که خجالت آور هست. میشه این سوال های من رو جواب بدین
چه سایلنت هیل هایی رو پیشنهاد میکنین بعد از این بازی کنم؟
داستان های سری به هم ربط دارن و ترتیب داستانیشون چطور هست؟
و اینکه میخواستم بپرسم که نمادهایی که بازی وجود داشت چه مفهومی داشتن؟
 
آخرین ویرایش:

Pyramid Head

کاربر سایت
Jun 15, 2011
2,763
نام
محمد
دیروز Silent Hill 2 رو تموم کردم که تا حالا حتی یه نسخش رو هم بازی نکرده بودم و به لطف تعریف بقیه با این شاهکار آشنا شدم
در حدود 7 ساعت طول کشید تا بخش اصلی و Born From A Wish رو تموم کنم و از تک تک لحظه های بازی لذت بردم
خلاصه ای از نظر خودمو تو این زیر مینویسم
شروع بازی با James محبوب دلها

View attachment 214917
آشنایی با Angela

View attachment 214918
و در ادامه بازی
View attachment 214921
View attachment 214919
View attachment 214920
View attachment 214924
و آخر بازی
View attachment 214922
پ.ن: برخی از این عکس ها رو از گوگل برداشتم چون تو برخی صحنه ها سعی میکردم اسکرین بگیرم بازی کرش میکرد
واقعا که از لحاظ داستانی محشره از شروع بازی تا تک تک دیالوگ ها و شخصیت پردازی و ذات بیمار شخصیت ها و چندتا پیچش داستانی که میخکوبم کرد ،عاشق تک تک شخصیت های بازی شدم به طور ویژه آنجلا و ماریا
اتمسفر تاریک بازی و شهر محشر هست الحق Sillent Hill یکی از بهترین شهرهایی هست که درون یه بازی دیدم
البته باید این رو بگم که بعد از 20 سال از انتشار بازی نمیشه انتظار داشت که گیم پلی بازی با معیار های امروزی عالی محسوب بشه ولی حتی گیم پلی بازی هم یه حس ناب داشت دوربین بازی اگه برای عنوان دیگه ای بود بازی رو ول میکردم ولی حتی با این دوربین هم اوکی بودم و اذیت نمیکرد
پازل های بازی خوب بود مبارزه با Pyramid Head و باس ها و انمی های بازی خوب بودن و چه دیزاین بیمار گونه ای دارن
و باید اشاره کنم که الحق که ژاپنی ها موجودات عجیب قریبی هستن چون تو بخشی از بازی با این صحنه پشمام ریخت
View attachment 214929 آخه چراغ تو کنسرو؟؟؟:)):))
بازی رو روی PC انجام دادم و باید بگم که از لحاظ فنی فاجعه ترین بازی ای هست که تا به الان انجام دادم به طوری که اگه بازی دیگه ای نصف مشکلات این مشکل داشت رو حذف میکردم ، رزولوشن رو بیشتر میکنی کات سین های بازی گیر میکنه ، صدا های بازی بی دلیل گیر میکرد ، تو برخی جاها فریم به 20 و پایینتر هم میرسید ، کرش میکرد ولی کاملا ارزشش رو داشت
امتیاز من 10/10 بازی ای که تو این ژانر جزو سه تا از بهترین هایی هست که انجام دادم و هیچکس نباید برای انجام این بازی یه لحظه هم درنگ بکنه
باید بگم که خاک بر سر کونامی که ارزش این آی پی رو نمیدونه بیا بده اینو واست ریمیک کنن هم تو پول به جیب بزنی هم ما بازی کنیم بیا بده کوجیما نسخه جدید رو بسازه
از اونطرف کونامی میره سایلنت هیل رو به بلوبر میده واقعا که خجالت آور هست و میشه این سوال های من رو جواب بدین
چه سایلنت هیل هایی رو پیشنهاد میکنین بعد از این بازی کنم؟
داستان های سری به هم ربط دارن و ترتیب داستانیشون چطور هست؟
و اینکه میخواستم بپرسم که نمادهایی که بازی وجود داشت چه مفهومی داشتن؟
سایلنت هیل 2 رو فقط یه بار بازی می کنی ? این بازی رو حداقل باید 6 بار تموم کرد و تمام پایان هاش رو دید شک ندارم که پایان leave رو فقط دیدی
یه سوال می تونی گرافیک بازی های پلی 1 رو تحمل کنی ؟ اگه برات مشکلی نیست که بی چون و چرا سایلنت هیل 1 رو بازی کن کلا نظر منو میخای سایلنت هیل 1 تا 4 رو که خود تیم اصلی ساختن رو باید بازی کنی و بقیه سایلنت هیل ها رو (به خصوص هوم کامینگ:D ) بندازی در زباله دان تاریخ :D
 

Pouryar21

کاربر سایت
Jan 31, 2021
286
سایلنت هیل 2 رو فقط یه بار بازی می کنی ? این بازی رو حداقل باید 6 بار تموم کرد و تمام پایان هاش رو دید شک ندارم که پایان leave رو فقط دیدی
یه سوال می تونی گرافیک بازی های پلی 1 رو تحمل کنی ؟ اگه برات مشکلی نیست که بی چون و چرا سایلنت هیل 1 رو بازی کن کلا نظر منو میخای سایلنت هیل 1 تا 4 رو که خود تیم اصلی ساختن رو باید بازی کنی و بقیه سایلنت هیل ها رو (به خصوص هوم کامینگ:D ) بندازی در زباله دان تاریخ :D
فعلا یه بار رو تموم کردم از این شاهکار نمیشه سیر شد در آینده هم انشالله دوباره بازی میکنم و پایان های دیگشم تموم میکنم
یه سوال هم اینکه برای دیدن پایان های دیگش باید بازی رو چندین بار برم یا نه باید مثلا یه آیتم رو بردارم یا چی؟؟
آره امیدوارم دیگه نسخه 1 در این حد از لحاظ فنی فاجعه نباشه برم نسخه 1 رو هم تموم کنم
گرافیک کیلویی چنده بازی حال بده گرافیکو بنداز دور الان Silent Hill 2 اون حس و حال رو با گرافیک نسل ششمی داره که بازی های نسل جدید اون حس و حال رو ندارن
باز هم از پاسخت مرسی
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,613
چه دیزاین بیمار گونه ای دارن
شما نسخه ی سوم رو بازی کنی چی میگی پس :D
و باید اشاره کنم که الحق که ژاپنی ها موجودات عجیب قریبی هستن چون تو بخشی از بازی با این صحنه پشمام ریخت
پس سعی کن تمام پایان های بازی رو ببینی ( ۵ - ۶ تاست ) یکیشون شدید عجیب غرییه:D
بازی رو روی PC انجام دادم و باید بگم که از لحاظ فنی فاجعه ترین بازی ای هست که تا به الان انجام دادم به طوری که اگه بازی دیگه ای نصف مشکلات این مشکل داشت رو حذف میکردم ، رزولوشن رو بیشتر میکنی کات سین های بازی گیر میکنه ، صدا های بازی بی دلیل گیر میکرد ، تو برخی جاها فریم به 20 و پایینتر هم میرسید ، کرش میکرد ولی کاملا ارزشش رو داشت
ببین منم با pc رفتم اتفاقا خیلی عالی بود ( یا حداقل یادم نمیاد مشکلی داشت ) حتی چندتا ماد نصب کرده بودم رزولوشن اینها رو بالابرده بود و حتی خیلی کیفیت تکسچرها رو با ماد hd فکر کنم بهبود پیدا کرده بود. نسخه ی director's cut رو بازی کردی؟
در ادامه بگم که میخوای سری های بعدش رو بازی کنی حالا نسخه ی یک به کنار نسخه ی سوم و چهارم حتما از ماد و این فایل هایی که نصب میکنی و کیفیت بازی رو بهبود میده استفاده کن ( یه سایت مخصوصی هم بود که کل این ماد ها رو جمع کرده بود که یادم نمیاد ) هرچند یکم سرش باید وقت بذاری ولی نتیجه ارزشش رو داره.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر