بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

انتخاب شما برای شخصیت محوری داستان برای قسمت بعد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831

d.png

خلاصه‌ی داستان سری بازیهای سایلنت هیل
مقدمه:

«Silent Hill» نامی برای یک بازی رایانه‌ای است که در سال 1999 و توسط شرکت Konami برای کنسول PS1 عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که این نام، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرانچایز بزرگ را دارد. داستانی فوق‌العاده غنی، مبهم و عمیق در ژانری به نسبت نوپا. همین غنی و مبهم بودن داستان، Konami را وادار ساخت تا در کتاب راهنمای قسمت سوم بازی (Silent Hill 3 Official Complete Guide) بخشی را با نام Lost Memories قرار بدهد. اما همین عنصر داستان،‌تبدیل به تیغی دو دم شد؛ از یک سو یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌ی دیوانه‌وار طرفدارانش و از سوی دیگر، پاشنه آشیل عنوان در جذب مخاطبان جدید. شماره‌ی 2 بازی در سال 2001، شماره 3 در سال 2003 ، شماره‌ی 4 در سال 2004 ، Silent Hill: Homecoming در سال 2008 عرضه شدند. اما از لحاظ خط داستانی، شماره‌های 2 و 4 و Homecoming (به نوعی) مجزا بودند و فقط شماره 3 در ادامه‌ی شماره اول عرضه شد. در متن حاضر سعی شده است خلاصه‌ای کوتاه از شماره‌های منتشر شده ارائه شود تا عزیزانی که تازه به جمع ساکنان سایلنت هیل می‌پیوندند، بتوانند راحت‌تر با این عنوان رابطه بر قرار کنند. لازم به یادآوری است که این متن به معنی واقعی کلمه، اسپویلر است.

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
every.png
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط امیر حسین فرحزادی ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط محمد مهدی حاجی اسمعیلی ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,572
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 117
آخرین ویرایش:

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
به نظر میرسه جناب بروسلی در شهر سایلنت هیل هم طرفدار داشتند.:d توی سایلنت هیل 1, اسم یکی از مغازه ها Li Jun Fan هست, نام کوچک کانتونی بروس لی، جان فان (Jun Fan) بود. احتمالاََ یکی از اعضای تیم سایلنت علاقه خاصی به بروسلی داشته!
راستی یه چیزه جالبی که توی سایلنت هیل 2 بود و من تا حالا بهش توجه نکرده بودم, قسمت مرحله زندان بود!
گویا در اوایل سال 1900 زندان بسته میشه و بر روی محل سابق زندان, انجمن تاریخی شهر ساخته میشه. پس در حقیقت در دنیای واقعی دیگه زندانی وجود نداره, و یا حداقل راه دسترسی بهش وجود نداره!
ولی در OW سایلنت هیل 2, جیمز میتونه به این مکان دسترسی پیدا کنه!
 
آخرین ویرایش:

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,512
سلام
فرق نسخه Greatest Hits با نسخه اصلی SH 2 چیه؟:|:D(متعاقب جریان پیدا کردن اره برقی در مورد ورژن بازیم به شک افتادم:D)
پ.ن:میگن یه صدایی توی Blue Creek Apartments اتاق 204 هست که به صورت رندم شنیده میشه،کسی میدونه چی هست و چی میگه؟:-/
 
آخرین ویرایش:

TOP Game

کاربر سایت
Feb 4, 2008
2,332
نام
Mohamad®eza
خوب بچه ها من امروز یکی از بازی های کالکشن رو تموم کردم. نسخه دوم بازی رو رفتم. البته هنوز سناریو فرعی رو نرفتم. به جرات میتونم بگم داستان قوی و غم انگیزی داشت! فضای بازی بسیار تیره و تاریک و بسیار سرد بود. گیم پلی روونی داشت. البته با تنظیم دوربین بازی رو حالت 2D . گرچه بعضی وقت ها رو اعصاب هم میرفت ولی کلا حال و هوای بازی های نسل قبل رو برام زنده کرد. نمیدونم چرا جذابیتی که تو بازی های نسل قبل بود تو بازی های این نسل وجود نداره ( اگر هم باشه به ندرت) ...

بگذریم در مورد بازی داشتم میگفتم, در با توجه به فضای تیره و تاریک و موسیقی های خاص خودش باعث شد تا ایم تبدیل به یکی از بازی های Horror نسل قبل تبدیل بشه. مطمئنا اگر من این بازی رو نسل قبل و همون زمان عرضه تجربه میکردم قطعا طعم ترس رو میچشیدم. چرا که گرافیک برای نسل پیش بود و هر کی اون زمان Pyramid Head رو میدید حداقل بخاطر گرافیک بالای زمان خودش ترس رو تو خودش احساس می کرد. از طرفی الان سن ها رفته بالا, طرز تفکر و فکر نسبت به گذشته و زمان بچگی عوض شده و تخیالتی که اون زمان که تو ذهن خودمون مجسم میکردیم باعث میشد بیشتر از این عنوان بترسیم ...

اما با این وجود همین بازی رو من به خیلی از بازی های این نسل ترجیح میدم و امیدوارم این فرانچایز به دوران اوج خودش برگرده گرچه بعید میدونم همچین اتفاقی بیوفته ... چرا که تیم سایلنت به کل نابود شده و دیگه خبری از سازنده های قبلی نیست ...

مگر اینکه طبق خبری که کوجیما چند وقت پیش اعلام کرده بود خودش یه نسخه از این سری رو بیرون بده که اونم دقیقا نمیشه گفت توی این سری Horror هم میتونه موفق باشه یا نه... شاید با جمع کردن اعضای قبلی تیم سایلنت خصوصا تیم سازنده نسخه اول و دوم بتونه این عنوان رو به دوران اوج خودش برسونه ...
 
آخرین ویرایش:

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
سلام
فرق نسخه Greatest Hits با نسخه اصلی SH 2 چیه؟:|:D(متعاقب جریان پیدا کردن اره برقی در مورد ورژن بازیم به شک افتادم:D)
پ.ن:میگن یه صدایی توی Blue Creek Apartments اتاق 204 هست که به صورت رندم شنیده میشه،کسی میدونه چی هست و چی میگه؟:-/
تا اونجایی که اطلاع دارم, زمانی که سایلنت هیل 2 برای Xbox پورت شد یه سری چیزهایی جدیدی هم به بازی اضافه شد(ستاریو ماریا....), مدتی بعد همین نسخه برای PC و PS2 با
برچسپ Greatest Hits منتشر شد!
پ.ن: توی Blue Creek Apartments اصلاََ اتاق 204 باز نمیشه!:|:D فقط میدونم توی اتاق 209 یه صدایی شنیده میشه که به نظر میاد میگه: "See my dead wife, come home to do some laundry..."
سلام به همه
نه سایت نمسیس پیدا شد و نه devil-girl جواب مارو داد.
yahoo_22.gif

حالا بی خیال
میگم این بازی چندپست بالاتر برای پی سی هم اومده؟؟؟
نه این بازی فقط برای PS3 و 360 منتشر شده.
قراره حدود چند ماه دیگه نسخه Director's cut این بازی برای PS3 منتشر بشه که نسبت به نسخه اصلی بازی تغییراتی کرده, علی قلب شکسته خبرش رو زده بود:
http://forum.bazicenter.com/thread69580/
 
آخرین ویرایش:

TOP Game

کاربر سایت
Feb 4, 2008
2,332
نام
Mohamad®eza
من دقیقا از بهمن 1386 عضو این فروم هستم. یعنی دقیقا 5سال پیش ... به جرات میتونم بگم ایشون یکی از با تجربه های فروم هستند که جدا نمیدونم برای چی از سایت رفتند... چرا که خیلی فعال بودند و یک دفعه ای این اتفاق افتاد و رفتند...! حالا یا مشکلات شخصی بود یا چیز دیگه ...

به هر حال خوشحال شدم که مجددا به این فروم برگشتند امیدوارم اینطوری که توی پستشون ذکر کردند نباشه و توی فروم بمونند و این آخرین پستشون نباشه ...


سلامی دوباره به همه ی دوستانی که اینجا گرد هم آمده اند...


فکر کنم آخرین باری که مطلبی در اینجا گذاشتم، تقریبا 4 سال پیش (سال 2009) بودش !


از اونموقع تا حالا فرصت نکرده بودم دنبال کاری رو بگیرم که آغاز کرده بودیم و راستشو بخواین کم کم داشت یادم رفته بود که بازی سنتری هست، Silent Hill Game Community یی هست، و بروبکسی هستن که توش مطلب میگذارن ! حالا میشه بهش گفت مشغله زیاد (بهانه همیشگی من !) یا نامردی !


ولی حقیقت اینه که هیچوقت نمیتونم از یاد ببرم جامعه ای رو که تاپیکش در فروم جزو کم بازدید ترینها قرار داشت و اکثر افراد حوصله ای برای دیدنش خرج نمیکردن... حالا که نگاه بهش میندازی، میبینی که جزو فعالترین Community های سایت شده و مطالب و محتواش قابل اتکا و اعتماد هستند... همه ی اینها رو مدیون زحمات کسانی هستیم که تا اینجاش موندن...
خداحافظ همگیتون...


P.S : ما رفتیم 4 سال دیگه برگردیم !
 

silent hill72

کاربر سایت
Jan 8, 2012
539
نام
henry
مسعود جان نظرت قابل احترام هست ولي آيا واترا گيمز با آبرويه سايلنت هيل بازي كرد؟يا نهايت سعيشو كرد كه از ريشه ها واصالت بازي دور نشه؟
من خيلي خوشحالم كه تونستم اين نسخه از سايلنت هيل رو تجربه كنم چون دانپور تا حدي حس سايلنت هيل هاي قبلي رو در وجودم تداعي ميكرد.
به نظر من و خيلي از دوستان از جمله علي جان heart broken سايلنت هيل دانپور بهترين سايلنت هيل اين نسل هست و خيلي سعي كرده بود كه به اصالت بازي پايبند باشه حتي اميرجان silent dream هم كه اوايل از اين بازي ناراضي بود با بازي كردن كامل اين بازي نظرش عوض شد و از يه سري قسمت هاش تعريف كرد.:d
خود من هم بارها اين نسخه رو تموم كردم بالايه 3 بار و ميتونم با جرات بگم اين بازي يك سايلنت هيل بود.
واينكه بخواييم داستان اين بازيرو با 3 نسخه اول سايلنت هيل و آهنگاشو با آهنگايه استاد يامائوكا مقايسه كنيم كار درستي نيست.
چون اين بازي خارج از خونه خودش ساخته شده ولي باز با اين حال سازنده ها به شعورمخاطب احترام گذاشتن و اصالت بازيرو با بدعت هايه من در آوردي و خيلي چيزهايه ديگه زيرپا نزاشتن ودر خيلي از زمينه ها سعي كردن اصالت بازيرو حفظ كنن و مانند نسخه هام كامينگ از يه سري المان ها موجود در سايلنت هيل استفاده غير منطقي و نابه جا نكردن.
مثال ميزنم در نسخه هام كامينگ استفاده از كله هرمي و پرستارهايه معروف كاملا اشتباه و احمقانه بود.داستان بازي هم كه سر و ته نداشت بخوام مشكلات هام كامينگ رو بگم خيلي زياده واز اين بحث خارج.
درخيلي از زمينه ها هم down pour بسيار قويتر از origins عمل كرد مخصوصا در زمينه روايت داستان و شخصيت پردازي.
من به جرات ميتون بگم وجب به وجب بازي alan wake كه عاشقش هستم رو گشتم و آچيومنتم از اين بازي 1000 هست همچنين وجب به وجب دانپور هم گشتم وآچيومنتم از اين بازي هم 1000 هست ولي هيچگونه شباهتي بين اين دو بازي نديدم نميدونم چطور اين دوبازي بهم شباهت دارن كه بعضي از دوستان ميگن اين بازي از آلن ويك تقليد كرده شايد يه سري شباهت هاي ظاهري كوچيك ديده بشه ولي از اساس و بن اين دوبازي 180 درجه با هم فرق دارن و شباهتي بهم ندارن.

رضا جان مورد اول اینکه حتی خود سازنده های dp قبل از انتشار بازی گفته بودن این بود که میگفتن که میخوان این شماره رو از وقایع sh و داستان اصلی sh فاصله بدن وحتی راجه به ph و مه درون بازی سوال برسیده کرده بودن گفته بودن که المان های اصیل بازی رو هم خواهند برداشت و چیزهای دیگری رو در بازی خواهند گذاشت که همینطور هم شد و ما با یه sh تقریبا سطحی که اکثر المان های داخل بازی سطحی و بی ریشه بودن...مثلا دشمنان بازی که از هیچ چیزی منشا نمیگرفتن و این بدترین چیزه...این بازی فقط اسم sh رو حمل میکرد...اگه کسی رو میاوردین و بهش میگفتین که این بازی رو بازی کن و اسمشو نمیگفتن نمیدونست که sh هست...سازنده های بازی خودشون خواستن sh خودشونو بسازن و به ریشه های sh توجه نکردن...از طرفی موسیقی sh که از مهم ترین ویزگی های sh هست در این بازی وجود نداره...فقط ما intro و تیتراز بایان رو میشنویم و دیگه هیچی و این یعنی راه رفتن رو اعصاب فن های sh! برای من و اکثر طرفدارای sh اصیل بودن و ویزگی های همیشگی sh و موسیقی مسخ کننده مهمه نه هر چیزی که دلشون خواست توی بازی بذارن...مثلا ph رو نیاوردن و بجاش یه موجود من دراوردی از خودشون به اسم boogeyman ساختن...فقط چند جای بازی خوب از اب درامده بود که نمونش اهنگای رادیو و اتاق هنری و چند جای دیگه بود...origins واقعا انگار توسط تیم سایلنت ساخته شده بود و ایرادی به اون صورت نداشت و تم اصلی رو رعایت کرده بود...hc هم درسته که ایراداتی داشت ولی بازی تم اصلی و جو رو داشت و اگه ایرادی داشت اهنگسازی استاد جبرانش میکرد...بحث مفصله الانم حضور ذهن ندارم
 

BehzaDG

کاربر سایت
Nov 28, 2006
1,820
سلام بچه ها.. راستی کسی اینجا deadly premonition رو بازی کرده؟ یه بازی فوق العاده(البته برای ذهن ما sh دوست ها) و شاهکار هست که 99/5 المان های داخلش رو از سایلنت هیل الگو برداری کرده..درسته از لحاظ گیم بلی و مسائل فنی انچنان حرفی برای گفتن نداره ولی داستان و المان های توش عالی ان...یه بازی ایه مریض تر از sh...همه چی توش...واقعا که منو مجذوب کرد...ولی حیف که هنوز درست حسابی وقت نکردم کاملش کنم...این یه بازی کامل ناشناخته هست که خیلی افراد کمی این بازی رو میشناسن...


راستی راجع به مخوف ترین مکان های سایلنت هیل هم بگم تمام لوکیشن های sh4 برای من مثل رویا میمونن...اگه بمیرم هم فراموششون نمیکنم...
این بازی رو من پارسال تمومش کردم ، داستان بازی واقعا فوقالعاده بود (البته نه به اندازه ی SH ) ولی گرافیکش برای یک بازی این نسل پایین بود ، بعضی وقتها فکر میکردم دارم PS2 بازی میکنم ، ولی در کل از بازیش واقعا لذت بردم و داستانش حداقل برای من انقدر جالب بود که بعضی وقتها با اینکه سر بعضی از BOSS ها ( به دلیل تو مخی بودن بیش از حد) واقعا اعصابم خورد میشد و میگفتم دیگه بازی نمیکنم ولی باعث شد تا تمومش نکنم ولش نکنم...
پ.ن:در ضمن انحصاری 360 بود که ظاهرا جدیدا برای PS3 هم میخواد منتشر شه....
پ.ن 2:در کل این بازی زیبا رو به تمام دوستانی که داستان از گرافیک براشون مهم تره پیشنهاد میکنم.
موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

silent hill72

کاربر سایت
Jan 8, 2012
539
نام
henry
این بازی رو من پارسال تمومش کردم ، داستان بازی واقعا فوقالعاده بود (البته نه به اندازه ی SH ) ولی گرافیکش برای یک بازی این نسل پایین بود ، بعضی وقتها فکر میکردم دارم PS2 بازی میکنم ، ولی در کل از بازیش واقعا لذت بردم و داستانش حداقل برای من انقدر جالب بود که بعضی وقتها با اینکه سر بعضی از BOSS ها ( به دلیل تو مخی بودن بیش از حد) واقعا اعصابم خورد میشد و میگفتم دیگه بازی نمیکنم ولی باعث شد تا تمومش نکنم ولش نکنم...
پ.ن:در ضمن انحصاری 360 بود که ظاهرا جدیدا برای PS3 هم میخواد منتشر شه....
پ.ن 2:در کل این بازی زیبا رو به تمام دوستانی که داستان از گرافیک براشون مهم تره پیشنهاد میکنم.
موفق باشید

منم اول فکر کردم انحصاری ایکس باکسه حتی روی جلد هم نوشته ولی مثلا اینکه نسخه ps3 همون اول اومده..توی ویکی هو نوشته! حیف که وقت نکردم هنوز تمومش کنم

راستی بچه ها کاش میشد دسته جمعی fan film سایلنت هیل رو میساختیم میذاشتیم تو یوتیوب! خیلی ساختن
 

GPSY

کاربر سایت
Dec 30, 2010
2,009
نام
اسماعیل
اگه توجه كنيد من هزار بار يه سوال رو پرسيدم كه تا حالا كسي بهش حتي تو پيام خصوصي هم بهم جواب ندادن نميدونم چرا!!!ولي اين سوال مثل خوره افتاده به جونم تا پيداش نكنم ول كنش نيستم:dچرا تيم سايلنت نابود شد؟! اگه اينجا نميتونيد بگيد تو P.M بهم بگيد تا منم بدونم.يه حسي بم ميگه به خاطر جريانات مذهبي.چون تيم به اين بزرگي چرا بايد نيست و نابود بشه!!!منتظر جواب ميمونم.
 

dark souls

کاربر سایت
May 19, 2012
1,025
نام
رضا
رضا جان مورد اول اینکه حتی خود سازنده های dp قبل از انتشار بازی گفته بودن این بود که میگفتن که میخوان این شماره رو از وقایع sh و داستان اصلی sh فاصله بدن وحتی راجه به ph و مه درون بازی سوال برسیده کرده بودن گفته بودن که المان های اصیل بازی رو هم خواهند برداشت و چیزهای دیگری رو در بازی خواهند گذاشت که همینطور هم شد و ما با یه sh تقریبا سطحی که اکثر المان های داخل بازی سطحی و بی ریشه بودن...مثلا دشمنان بازی که از هیچ چیزی منشا نمیگرفتن و این بدترین چیزه...این بازی فقط اسم sh رو حمل میکرد...اگه کسی رو میاوردین و بهش میگفتین که این بازی رو بازی کن و اسمشو نمیگفتن نمیدونست که sh هست...سازنده های بازی خودشون خواستن sh خودشونو بسازن و به ریشه های sh توجه نکردن...از طرفی موسیقی sh که از مهم ترین ویزگی های sh هست در این بازی وجود نداره...فقط ما intro و تیتراز بایان رو میشنویم و دیگه هیچی و این یعنی راه رفتن رو اعصاب فن های sh! برای من و اکثر طرفدارای sh اصیل بودن و ویزگی های همیشگی sh و موسیقی مسخ کننده مهمه نه هر چیزی که دلشون خواست توی بازی بذارن...مثلا ph رو نیاوردن و بجاش یه موجود من دراوردی از خودشون به اسم boogeyman ساختن...فقط چند جای بازی خوب از اب درامده بود که نمونش اهنگای رادیو و اتاق هنری و چند جای دیگه بود...origins واقعا انگار توسط تیم سایلنت ساخته شده بود و ایرادی به اون صورت نداشت و تم اصلی رو رعایت کرده بود...hc هم درسته که ایراداتی داشت ولی بازی تم اصلی و جو رو داشت و اگه ایرادی داشت اهنگسازی استاد جبرانش میکرد...بحث مفصله الانم حضور ذهن ندارم
مسعودجان نبود كله هرمي در سايلنت هيل ميشه دور شدن از اصالت بازي؟وبرداشتن ريشه ها؟استدلالت درست نيست خوب اينجوري چرا تو سايلنت هيل 3 و the room ما كله هرمي رو نميبينيم؟
بعدش سازنده ها كي گفتن ما ميخواهيم بازيرو از اصالتش دوركنيم اين حرف رو من يادم نمياد هيچوقت زده باشن چون معقولانه نيست سازنده يه بازي همچين حرفي بزنه بگه ما ميخواهيم بازي رو از ريشه هاش دوركنيم.:d و تا جايي كه يادمه هميشه تهيه كننده دانپور يعني دوين شاتسكي بر اين نكته تاكيد ميكرد كه ما به اصالت بازي پايبند خواهيم بود و هميشه از نسخه دوم بازي به عنوان محبوبترين نسخه در بين طرفدارن ياد ميكرد كه حتي خودشم ميگفت ما تا حدي مورفي رو شبيه جيمز درآورديم از ظاهر مورفي گرفته تا شخصيتش و رفتارش كه به جيمز شباهت داشت لباس سبز مورفي هم به خاطر همين الهام گرفتن از ظاهر و شخصيت جيمز ساندرلند در بازي هست.
قضيه كله هرمي كه يه مبحث جداهست چون كله هرمي بيشتر ساخته و پرداخته ذهن خود جيمز بود چون اگه يادت باشه وقتي جيمز در آپارتمان از ادي ميپرسه كه آيا تو هم كله هرمي قرمز رو ديدي با نه؟ ادي ميگه من اصلا همچين چيزي نديدم! چون كله هرمي ساخته ذهن جيمز بود و چون گناهكار بود براي تنبيه شدن گناهانش در دنياي ذهنيش همچين موجودي تجسم پيدا كرده بود كه خود جيمز در زمان مبارزه با دو كله هرمي به اين نكته اشاره كرد كه من نياز داشتم به كسي كه منو بخاطر گناهانم تنبيه كنه.
درعوض تيم واترا به جاي اينكه بياد مثل تيم دوبل هلكس سازنده هام كامينگ تقليد كوركورانه از اين قضيه بكنه موجودي به نام باگي من رو براي تنبيه گناهان مورفي قرار داد كه اين موجود هم باز ساخته و پرداخته ذهن مورفي بود و در دنياي مورفي معنا پيدا ميكرد و وجود خارجي داشت پس استفاده از كله هرمي مختص شماره 2 و جيمز بود و استفاده مكرر از اين موجود بي منطقي واحمقانه بود كه متاسفانه در سايلنت هيل هام كامينگ از اين گزينه ها استفاده شد.
بعدش پرستارهايه 3 نسخه اول بر سر اتفاقاتي درنسخه اول بازي پديدار شدن و مختص بيمارستان هايهalchemila ,brookhaven سايلنت هيل بودن كه استفاده از اين پرستارها در نسخه هام كامينگ بي منطقانه و اشتباه بود نه موجوداتي كه در دانپور وجود داشتن.
بعدش دشمناي كه در دانپور بودن با منطق بازي جور بودن چون اين موجودات از دنياي مورفي سرچشمه ميگرفتن و با دنياي دروني مورفي در ارتباط بودن مثلا همون دشمناني كه چاقو تو دستشون بودحاصل گناهان خود مورفي و قتلي بود كه در گذشته انجام داده بود حالا زياد وارد بحث نميشم تا اسپويلر نشه ولي موجودات دانپور حتي نوع other word در دانپور همه وهمه با دنياي مورفي در ارتباط بودن و بدعت جديد و بي منطق نبودن.
يه مثال ميزنم مانكن هايه نسخه دوم از غريزه جنسي جيمز سرچشمه ميگرفتن و عروسك مانكني كه در دانپور بود حاصل گناهان مورفي در رابطه با همسرش بود و همچنين كوتاهي هايي كه مورفي در قبال زنش انجام داده بود.
در بازي هم از افكت مه استفاده شده بود دقيقا شبيه مهي كه در سايلنت هيل 1 بود ولي مه ساكن بود كه اينم بيشتر به خاطر گرافيك تكنيكي ضعيف بود كه از افكت هاي مه متحرك استفاده نكرده بود ولي در كنارش از بازش بارون استفاده كرده بودن.
بعد رفتن يامائوكا از كونامي تقصير اين تيم نيست وقتي يامائوكا خودش كونامي رو ترك كرد نميشه به اين تيم ايراد گرفت گفتم مقايسه آهنگ هاي بازي با آهنگ هايه يامائوكا درست نيست چون سبك آهنگساز جديد با يامائوكا فرق ميكنه ولي باز با اين حال كارش قابل قبول بود.
تيم واترا ميخواست يه داستان جدا و شخصيتي جديد از افرادي كه با شهر سايلنت هيل روبه رو ميشن رو روايت كنه مانند نسخه دوم كه خط روايي مختص به خودش رو داشت يا نسخه چهارمم كه خط روايي خاص خودش رو داشت.
اينجورحساب كنيم پس نسخه دوم و چهارمم با اين حساب از خط اصلي سايلنت هيل خارج شده بود چون سازنده ها خواسته بودن سايلنت هيل خودشونو بسازن جوري كه تو نسخه 4 چراغ قوه وراديو هم نبود.اينگونه برداشت صحيح نيست چون سايلنت هيل هميشه داستان شخصيت هايي رو روايت ميكنه كه به شهر دعوت ميشن و هر شخص هم خط روايي وداستاني منحصر به فرد خودش رو داره.
سازندگان دانپور در مسير درستي قدم برداشتن ولي كمبود امكانات و نبود هزينه كافي كه از خود كونامي سرچشمه ميگيره باعث شد كه اين بازي به دليل مشكلات تكنيكي در گرافيك به اندازه كافي به چشم نياد.
 

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
درود

بحث ترسناک‌ترین لوکیشن‌ها شد، خوب من هم نظر بدم تا از قافله عقب نمونم :d

به نظر من ترسناک‌ترین لوکیشن‌ها رو می‌تونیم تو نسخه اول ببینیم. از همون شروع بازی (Silent Hill Arrival) اتمسفر سرد و وحشتناکٍ بازی مخاطب رو تحت تأثیر قرار میده، رد شدن از اون کوچه تنگ و تاریک واقعاً کابوس وحشتناکی بود، تصویر اون ویلچر هیچ وقت از یادم نمیره! لوکیشن‌هایی مثل مدرسه (مخصوصاً در حالت OW)، بیمارستان آلکمیلا، فاضلاب جهنمی (که هر چی ازش بگم کم گفتم!) و ... . هیچ کدوم از شماره‌ها نتونست به اندازه نسخه اول تو من رعب و وحشت ایجاد کنه و این اتمسفر منحصر به فرد شماره اول هنر استاد Toyama بود.

راستی یه چیزه جالبی که توی سایلنت هیل 2 بود و من تا حالا بهش توجه نکرده بودم, قسمت مرحله زندان بود!
گویا در اوایل سال 1900 زندان بسته میشه و بر روی محل سابق زندان, انجمن تاریخی شهر ساخته میشه. پس در حقیقت در دنیای واقعی دیگه زندانی وجود نداره, و یا حداقل راه دسترسی بهش وجود نداره!
ولی در OW سایلنت هیل 2, جیمز میتونه به این مکان دسترسی پیدا کنه!

و همین طور ادی! در واقع ادی هم به دنبال تنبیه خودش بوده که سر از Silent Hill Historical Society درآورد! نه جیمز و نه ادی خبر نداشتند که در این مکان زندانی وجود داشته و چیز دیگه‌ای اونا رو به این مکان فراخوانی کرده!

رضا جان مورد اول اینکه حتی خود سازنده های dp قبل از انتشار بازی گفته بودن این بود که میگفتن که میخوان این شماره رو از وقایع sh و داستان اصلی sh فاصله بدن وحتی راجه به ph و مه درون بازی سوال برسیده کرده بودن گفته بودن که المان های اصیل بازی رو هم خواهند برداشت و چیزهای دیگری رو در بازی خواهند گذاشت که همینطور هم شد و ما با یه sh تقریبا سطحی که اکثر المان های داخل بازی سطحی و بی ریشه بودن...مثلا دشمنان بازی که از هیچ چیزی منشا نمیگرفتن و این بدترین چیزه...این بازی فقط اسم sh رو حمل میکرد...اگه کسی رو میاوردین و بهش میگفتین که این بازی رو بازی کن و اسمشو نمیگفتن نمیدونست که sh هست...سازنده های بازی خودشون خواستن sh خودشونو بسازن و به ریشه های sh توجه نکردن...از طرفی موسیقی sh که از مهم ترین ویزگی های sh هست در این بازی وجود نداره...فقط ما intro و تیتراز بایان رو میشنویم و دیگه هیچی و این یعنی راه رفتن رو اعصاب فن های sh! برای من و اکثر طرفدارای sh اصیل بودن و ویزگی های همیشگی sh و موسیقی مسخ کننده مهمه نه هر چیزی که دلشون خواست توی بازی بذارن...مثلا ph رو نیاوردن و بجاش یه موجود من دراوردی از خودشون به اسم boogeyman ساختن...فقط چند جای بازی خوب از اب درامده بود که نمونش اهنگای رادیو و اتاق هنری و چند جای دیگه بود...origins واقعا انگار توسط تیم سایلنت ساخته شده بود و ایرادی به اون صورت نداشت و تم اصلی رو رعایت کرده بود...hc هم درسته که ایراداتی داشت ولی بازی تم اصلی و جو رو داشت و اگه ایرادی داشت اهنگسازی استاد جبرانش میکرد...بحث مفصله الانم حضور ذهن ندارم

مسعود جان دلایلت حداقل برای من یکی قانع کننده نیست! تو بحث فلسفه وجودی دشمنان خود HC روسیاه‌تره! حداقل تو DP شاهد کپی برداری بی معنا از نسخه‌های موفق قبلی نبودیم! مثلاً دشمنانی مثل Siam و Schism تو HC واقعاً طراحی احمقانه‌ و بی منطقی دارند. Smog یک کپی برابر اصل احمقانه از Lying Figure نسخه دومه و وجود پرستار! اون هم در هتل! چرا باید PH تو این نسخه حضور داشته باشه؟ دلیل قانع کننده‌ای داری؟ وجود PH تو HC هم بی منطق بود، دشمنی که به داستان نسخه دوم مربوطه و فلسفه وجودی خاصی داره باید تو همه شماره‌ها هم باشه؟ و اما در مورد Bogeyman تو DP:

Bogeyman در واقع معادل PH و Butcher هست ولی بر خلاف اون‌ها در مقام قضاوت نیست. به نظرم Bogeyman صورت واقعیه انتقامه. دقت کرده باشی می‌بینی که وقتی ماسک از رو صورت این هیولا برداشته میشه هم چهره Murphy دیده میشه و هم چهره Napier و این دقیقاً فلسفه وجودی این هیولا رو نشون میده. از دید Murphy این هیولا همون Napier هست و Ann هم Murphy رو به این شکل می‌بینه. این هیولاه به Murphy و Ann نشون میده که صورت واقعی انتقام چیه! بحث راجع به این قضیه مفصله که بعداً حتماً بیشتر بازش می‌کنیم.


در مورد موسیقی هم یک حقیقتی رو باید قبول کنی، شما نباید از فردی مثل Daniel Licht توقع داشته باشی که مثل Yamaoka آهنگسازی کنه! در ضمن موسیقی‌های DP همخونیه بسیاری با اتمسفر بازی داشتند و تقریباً من نقدی رو از بازی ندیدم که قسمت موسیقی بازی رو نقطه ضعف بازی به حساب آورده باشه!

اگه توجه كنيد من هزار بار يه سوال رو پرسيدم كه تا حالا كسي بهش حتي تو پيام خصوصي هم بهم جواب ندادن نميدونم چرا!!!ولي اين سوال مثل خوره افتاده به جونم تا پيداش نكنم ول كنش نيستم:dچرا تيم سايلنت نابود شد؟! اگه اينجا نميتونيد بگيد تو P.M بهم بگيد تا منم بدونم.يه حسي بم ميگه به خاطر جريانات مذهبي.چون تيم به اين بزرگي چرا بايد نيست و نابود بشه!!!منتظر جواب ميمونم.

آقا اسماعیل این سؤال جواب قطعی نداره، بالاخره این اتفاق با نظر کونامی انجام گرفته و حتماً اون‌ها دلایلی براش دارن، مثلاً سیاست‌های مالی! به هر حال no one knows!
 

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
خودم به شخصه DP رو برتر از HC میدونم. HC واقعاََ سایلنت هیل خوبی نبود. نه داستان و شخصیت پردازی درست حسابی داشت, نه معمای جالبی, کپی برداری های بی معنا و احمقانه از قسمت های قبلی هم که بیداد میکرد توی بازی...
حتی چهره کله هرمی و پرستارها هم از روی فیلم سایلنت هیل کپی شده بود! گیم پلی بازی هم که چیزی نگم بهتره....جناب الکس کله ملق میزنه و بر روی بعضی از هیولاها Finsher اجرا میکنه!!!
DP هم یه سری مشکلاتی داشت که از ارزش بازی کم میکرد, ولی با این حال خیلی بهتر از HC بود!
پ.ن: Deadly Premonition انحصاری 360 نبوده, نسخه PS3 این بازی هم منتشر شده, البته فقط در ژاپن و با اسم Red Seeds Profile!
 

boxgamer

کاربر سایت
Apr 19, 2010
150
نام
امیر
خودم به شخصه DP رو برتر از HC میدونم. HC واقعاََ سایلنت هیل خوبی نبود. نه داستان و شخصیت پردازی درست حسابی داشت, نه معمای جالبی, کپی برداری های بی معنا و احمقانه از قسمت های قبلی هم که بیداد میکرد توی بازی...
حتی چهره کله هرمی و پرستارها هم از روی فیلم سایلنت هیل کپی شده بود! گیم پلی بازی هم که چیزی نگم بهتره....جناب الکس کله ملق میزنه و بر روی بعضی از هیولاها Finsher اجرا میکنه!!!
DP هم یه سری مشکلاتی داشت که از ارزش بازی کم میکرد, ولی با این حال خیلی بهتر از HC بود!
پ.ن: Deadly Premonition انحصاری 360 نبوده, نسخه PS3 این بازی هم منتشر شده, البته فقط در ژاپن و با اسم Red Seeds Profile!

سلام
حرفهای امیر تایید میشه.
راستش من هنوز دانپور بازی نکردم ولی hc اصلا برام جالب نبود .
فقط یک نکته خوب داشت اونم این بود:
تراویس تو اول بازی دیده شد
 

horror_08

کاربر سایت
Aug 22, 2007
2,414
نام
Ashkan
نه معمای جالبی
این یه مورد رو قبلو ندارم ، اگر چه به پای سه نسخه ی اول نمیرسید معماهای hc ولی به نظرم از 4 بهتر بود ، چهار یکی از ضعیف ترین شماره ها از نظر معمائی هست از دید من ! البته dp رو خب نمیتونم نظر بدم ولی توی دید کلی hc خیلی ضعیف نبود از لحاظ معما !
=======
به نقل از shm و به گفته ی rely on horror ، تام هالت که از زمان جدائی تیم سایلنت یعنی به مدت 6 سال توی سمت Associate Producer و توی bom در سمت Producer قرار داشت از کونامی جدا شد ، این بابا که به نوعی سیبل انتقادات فن های سری بود اونطور که مشخصه به خواست خودش از کونامی جدا شده ، اوج فشاری که روی تام هالت بوده توی همین یک سال اخیر بوده که میشه از دلایلش به bom که به جای یه survival horror یه rpg متوسط از کار دراومد و HD collection که با نهایت بی سلیقگی و عجله منتشر شد یا باگ های موجود در داخل دانپور نام برد ، اما سوال اینجاست که با رفتن این فرد چیزی تغییر خواهد کرد یا خیر ، که اگر از من بپرسید میگم نه ، این سیاست کومپانی هست که داره سری رو نابود میکنه انتشار بازیهای ناقص ، کاری که جدیدا کونامی بهش عادت کرده با رفتن یه تهیه کننده درست نخواهد شد .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر