Multi Platform Sekiro: Shadows Die Twice

194972

Developer: From Software
Publisher: Activision
Genre: Action-Adventure
Platforms: PS4 / XB1 / PC
Release Date: March 22nd, 2019

Kill Ingeniously

با بسته شدن پرونده ی Dark Souls به نظر میرسد که استدیوی From Software قصد دارد به سمت جدیدی حرکت کند. چراکه Sekiro متفاوت ترین پروژه ی این استدیو از سال 2009 و عرضه ی Demon's Souls می باشد. بعد از سال ها از عرضه ی آخرین نسخه از سری Tenchu، شاهد بازگشت دوباره ی FS به دوران فئودال ژاپن هستیم. از ابتدا قرار بود نسخه ی جدید از Tenchu ساخته شود اما در نهایت تصمیم گرفته شد که بازی، یک IP جدید باشد و از Tenchu به عنوان منبع الهام استفاده شود. همانند گذشته هیدتاکا میازاکی کارگردان این عنوان می باشد.

هر آنچه از بازی میدانیم:


Story
  • Sekiro به معنای "گرگ تک دست" می باشد که اشاره به قهرمان اصلی داستان دارد.
  • بازی رویکرد متفاوتی در داستان سرایی نسبت به سری سولز دارد و از سبک مینیمال این سری پیروی نمی کند. اینبار شاهد داستان خطی تر و سر راست تری هستیم.
  • داستان بازی در اواخر قرن شانزدهم و درمورد یک شینوبی سرافکنده می باشد که در محافظت از ارباب جوان خود و افتادن او به دست کلن Ashina شکست خورده و قصد انتقام و نجات ارباب خود را دارد.
  • دست قهرمان بازی توسط فرمانده ی Ashina قطع شده.
  • فردی که شینوبی را نجات داده به نام Busshi of the Desolate Temple شناخته میشود.
Gameplay
  • سکیرو سخت ترین بازی FS تا به امروز می باشد.
  • بازی دارای Stat های RPG نیست.
  • بازی فاقد سیستم کلاس بندی می باشد.
  • مخفی کاری نقش برجسته ای در بازی دارد.
  • بازی تمرکز کمتری در گرفتن سلاح های متفاوت دارد.
  • همانند سری سولز مردن در بازی بودن مجازات نخواهد بود. بعد از مرگ بازیکنان با مصرف آیتمی قادر خواهند بود سریعا احیا شده و با وارد کردن دمیج کافی دوباره این ایتم را بدست اورند. در صورت مرگ بدون این ایتم، بازیکنان به آخرین Scluptor's Idol (که حکم چک پوینت بازی را دارد.) برمیگردند.
  • مهم ترین المان بازی، بازوی مکانیکی و ابزار های مختلفی است که هر کدام کاربرد های متفاوت دارند.
  • 3 بازوی معرفی شده تاکنون Flame Cannon، Shuriken Arm و Hand Axe نام دارند.
  • مهم ترین مکانیک مبارزه ی بازی Posture نام داره که در واقع ترکیبی از Stamina و Poise تو عناوین قبلی این استدیو هست; ضربه خوردن و بلاک کردن Posture شما و ضربه وارد کردن و پری های دقیق Posture دشمنان رو کاهش میده. اگه Posture کاملا خالی بشه پلیر در برابر ضربات سنگین اسیب پذیر میشه. این حرکت برای برای پلیر زمانی که Posture دشمن رو خالی کنه Shinobi Deathblow نامیده میشه.
  • بازی بسیار سریع بود و تمرکز ویژه ای روی پری و ضد حمله دارد.
  • استفاده از بازوی مکانیکی نیازمند آیتمی به نام White Spirit Emblem می باشد که از کشتن دشمنان بدست می آید.
اطلاعات بیشتر بزودی...
 

J. Constantine

کاربر سایت
May 19, 2012
2,431
نام
علی
من کلا از این سبک بازی سخت خوشم نمیاد اما با تریلر tgsعاشق این بازی شدم لذت کشتن باس بعد چند بار مردن رابرت کانکی تهیه کننده بازی اما خودش مرد:D
البته یکم اشتباه محاسباتی داری داداش!:D چندبار نه چند صدبار!:D
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,989
نام
احمد
h9q8_p1i4_fb8b14bd-cc80-470e-83af-f8f9707c835f.jpg


ناشر: Activision
سازنده : From Software
پلتفرم : PS4 / XB1 / PC
تاریخ انتشار : March 22nd, 2019

میازاکی، چهره خوش نام بازی سازی ژاپن و جهان بعد از موفقیت های پی در پی در سری بازی های دارک سولز ، و شاهکار تمام عیارش بلادبورن به دنبال وسعت دادن به سبک مورد نظرش، سعی بر ساخت اتمسفری جدید و سخت تر نسبت به قبل دارد؛ به گفته میازاکی عنوان جدید Sekiro: Shadows Die Twice نقطه عطفی در سری سولز بورن است تا انجا که مکانیک های جدیدی برای سختی بازی در نظر گرفته شده است که نسبت به قبل چالشی تر و سهمگین تر است، با وجود تفاوت عمیق در گیم پلی و اتمسفر این بازی نسبت به سری دارک سولز ولی همچنان روحی اشکارا از مکانیک های دارک سولز در بازی دمیده شده است تا انچنان که خود میازاکی گفته است بازی در مقابل سری سولز قرار نگیرد.


cfal_sekiro-shadows-die-twice_08-768x432.jpg


بازی دارای حالت مخفی کاری برای از بین بردن دشمنان و پیش برد مراحل داستانی است، در غیر این صورت هم میتوان بازی را بصورت وحشیانه ای و تار و مار کردن دشمنان پیش برد. البته استفاده از روش های درست و استراتژی های گوناگون برای از بین بردن دشمنان نیاز است در غیر این صورت این بازی باز است که بصورت وحشیانه ای تار و مار می شود، چرا که برای هر حمله و دفاع یک استراتژی متفاوت با حرکات ترکیبی و مرگ بار در نظر گرفته شده است وحتی دشمنان معمولی بشدت سخت و چالشی هستن. شخصیت اصلی بازی بر خلاف قبل از پیش طراحی شده است و همچنان ما شاهد داستان پردازی همچون گذشته هستیم، یعنی داستان و جهان بازی رو باید از جهان و شخصیت ها و ایتم ها تحلیل کرد.

lekh_3427889-gameplay_sekrio_20180822_site.jpg

در Sekiro: Shadows Die Twice ما شاهد داستانی فانتزی در دروره از تاریخ ژاپن خواهیم بود، داستانی افسانه ای که بدرور از جهانی واقعی و تاریخی باشد، در تریلر های بازی مشاهده کردیم که این بازی همچون بلادبورن دشمنانی کریه تر و وحشیانه تر و ترسناک تر رو به رو هستیم که همواره بخشی از فاکتور های میازاکی هست.
با وجود ان که المان های نقش افرینی در بازی کم رنگ شده اند، و بازی نسبت به سری دارک سولز شامل تعداد بسیار زیادی ایتم و سلاح و زره نمیشود ، سیستم رستاخیز در بازی بشدت حس ترس و هیجانی یک مبارزه را بصورت واقعی و مرگباری به وجود می اورد، با این حال جدا از نبود المان های نقش افرینی، ایتم های زیاد و... می توان برای ان دلیل داستانی، شخصیت نینجا، و اتمسفر متفاوت اورد.
 
آخرین ویرایش:

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
  • همونطور که قبلا گفته بودن، بازی آنلاین نداره و به همین دلیل، دکمه Pause برای بازی گذاشته شده. دلیل نداشتن آنلاین هم این بوده که گیم پلی و محیط های بازی جوری طراحی شدن که امکان آنلاین بازی کردن رو غیر ممکن میکنه.
  • Kitao میگه که با اینکه خیلی دوست دارن آنلاین و شخصی سازی رو اضافه کنن، اما Sekiro یه بازی کاملا متفاوت از عناوین قبلی FS هست و شاید بعدا به اون موارد برگردن.
  • با کشتن دشمنان، Experience میگیرید. پول هم توی بازی وجود داره و با هر بار مردن، مثل روح های دارک سولز، همونجا نمیوفتن.
  • میازاکی یه بار دیگه تاکید میکنه که نگران از بین رفتن اون حس تنش و اضطراب به خاطر زنده شدن بعد از هر دفعه مردن، نباشید. یه پنالتی براش وجود داره که هنوز در موردش صحبت نکردن/:)
  • XP هایی که از کشتن دشمنان به دست میارید، یه Bar رو پر میکنن و در نهایت پلیر یه Skill Point کسب میکنه که میتونه توی Skill Tree مصرف کنه.
  • مورد بالا به همین سادگی ها هم نیست. اول باید با گشت و گذار در محیط و پیدا کردن آیتم های مورد نیاز، اون شاخه ها و اسکیل ها رو باز کنید تا بتونید با Skill Point، چیزی ارتقا بدید.
  • مشابه سری دارک سولز، Skill Tree توی Sculptor’s Idols هست (بونفایرهای Sekiro) و از اونجا باید پوینت ها رو استفاده کنید.
  • چندتا شاخه مهارت به اعضای گیم اینفورمر نشون دادن. شاخه ای بر اساس Shinobi Arts، شاخه ای بر اساس Samurai Arts و شاخه ای هم برای Prosthetic Arm. اینکه فقط همین 3 شاخه وجود داره یا بیشتر، هنوز معلوم نیست.
  • علاوه بر ارتقاها و قدرتمند تر شدن حرکات خود کرکتر، یه سری Special Move هم تحت عنوان Combat Arts هم وجود دارن.
  • هر شاخه یه Playstyle متفاوت به وجود میاره. به عنوان مثال، شاخه Samurai Arts، بیشتر برای مبارزات هجومی روی زمین طراحی شده و شاخه Shinobi Arts برای کنترل کردن مبارزات دسته جمعی طراحی شده که Skill های مثل حرکات چرخی و دفع ضربات دشمنان نیزه دار با گذاشتن پا روی نیزه هاشون رو داره. شاخه Prosthetic Arm هم برای حمله در موقعیت های مختلف تدارک دیده شده که آپگریدهایی مثل پرتاب چندین شوریکن یا پرتاب یک شوریکن و دنبال کردنش با یه حرکت برای از بین بردن فاصله بین خودتون و حریف داره.
  • Skill Tree هنوز نسخه پایانی نبوده و چندین و چند شاخه وجود داشته. آخرین دسته مهارت ها حدود 4تا پونیت برای اکتیو شدن نیاز داشتن.
  • همونطور که قبلا گفته شد، یه سری چیزهای مخفی توی محیط ها وجود دارن که با پیدا کردنشون، خط سلامتی یا خط Posture، ارتقا داده میشن.
  • یک سری ابزارها هم هستن که قابلیت های دست مصنوعی رو ارتقا میدن.
  • هدف از تمامی این موارد این بوده که بازیکنان در انتخاب شیوه بازی خودشون کاملا آزاد باشن و دشمنان و باس ها هم بر همین اساس طراحی شدن. شاید کلاس ها حذف شده باشن، اما مکانیزم جدیدی که FS پیاده کرده، قرار به همون شکل اما به شیوه خودش عمل کنه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر