Multi Platform Saints Row 2

logo.jpg


شركت سازنده : Volition
شركت پخش كننده : THQ
ژانر : Action
تاريخ عرضه : October 14, 2008
ESRB : Mature


Saints Row یکی از عناوین انحصاری موفق کنسول Xbox 360 در سال 2006 میلادی به حساب می آمد که با فروشی نزدیک به 2 میلیون نسحه نیز روبرو شد. این بازی که توسط استودیوی Volition (سازنده ی The Punisher، سری بازی های Red Faction و ...) ساخته شده بود با تقلید آشکارا از سری بازی های GTA خصوصآ نسخه ی SanAndreas توانست در بین هواداران بازی های Sandbox خود را مطرح سازد و به نزدیک ترین بازی به سری GTA تبدیل شود. اکنون Volition با استفاده از موفقیت نسبی Saints Row و کسب تجربه در ساخت اینگونه بازی ها، در حال ساخت نسخه ی دوم این عنوان برای سه پلتفورم X360، PS3 و PC می باشد و امیدوار است با اهداف بزرگی که برای Saints Row 2 در سر دارد به بزرگترین موفقیت دوران بازی سازی خود دست یابد.
در انتهای نسخه ی اول بازی به نظر می رسید که شخصیت اصلی توسط انفجاری که بر روی قایق انجام گرفت از بین رفته است اما در نسخه ی دوم شاهد خواهیم بود که او زنده مانده ولی در وضعیت کما قرار گرفته است. داستان SR2 پنج سال بعد از وقایع پیش آمده در نسخه ی اول آغاز می شود. زمانی که شخصیت اصلی بازی که در بیمارستان زندان بستری است، پس از مدت ها از وضعیت کما خارج می شود و بلافاصله به یاری فرد جوانی به نام Carlos نقشه ی فرار از زندان را می کشد. این زندان همانند زندان آلکاتراز در میان دریا قرار دارد و اولین مرحله ی بازی نیز مرحله ی فرار از این زندان است. در این 5 سال شهر Stilwater تغییرات بزرگی کرده است و گروه 3rd Street Saints نیز پس از وقایع نسخه ی اول دیگر منحل شده است. اما اکنون شخصیت اصلی بازی پس از چندین سال دوری از شهر، بازگشته است تا به کمک دوستان قدیمی و جدیدش مجددآ گروه 3rd Street Saints را تشکیل دهد تا دشمنانش را غافلگیر کند و بخاطر اتفاقات گذشته نیز از آن ها انتفام بگیرد و بار دیگر به قدرت برسد.


url



در این 5 سال شهر Stilwater تغییرات بسیار زیادی کرده است و بسیار گسترش یافته است. به گفته ی سازندگان بازی این شهر (که الهام گرفته از شهر شیکاگوی آمریکاست) نسبت به Stilwater نسخه ی قبل به اندازه ی 150% بزرگتر شده است و همچنین بسیاری از خرابه ها، ساختمان ها، پارک ها و اماکن دیگر موجود در نسخه ی قبلی اکنون به برج ها و آسمان خراش هایی بلند تبدیل شده اند. طبق داستان بازی، تمام این تغییرات بخاطر سرمایه گذاری یک شرکت تجارتی به نامUltor در این شهر بوده است. شرکت Ultor به طور کامل قدرت را در Stilwater به دست گرفته است و تمام سازمان های نظامی (از جمله ادارات پلیس) و غیر نظامی شهر نیز زیر نظر این شرکت فعالیت می کنند.
در Stilwater به غیر از گروه 3rd Street Saints که مجددآ احیا شده، سه گروه گانگستری دیگر به نام های Brotherhood، Sons of Samedi و Ronin نیز وجود دارد. Brotherhood که اعضای آن با لباس های قرمز رنگ در سطح شهر مشخصند یک گروه بسیار خشن و اهل جدال و درگیری هستند که گفته می شود با گروه جنایتکاران کلمبیایی به نام Carnales نیز در ارتباطند. اعضای گروه Son of Samedi نیز در سطح شهر با لباس های سیاه و سبز دیده می شوند. بیشتر اعضای این گروه جاماییکایی هستند. این گروه یک آزمایشگاه مخفی برای تولید مواد مخدر دارد و کار اصلیش هم توزیع و پخش این مواد است. و در آخر گروه Ronin با لباس های زرد رنگ که یک گروه ژاپنی می باشد و دارای کازینوهای متعددی در سطح شهر Stilwater نیز هست.
قابلیت Customization در نسخه ی دوم به اوج خود رسیده است. شما در SR2 می توانید علاوه بر شخصیت مرد شخصیت زن را نیز طراحی کنید. همچنین می توانید با استفاده از امکانات فوق العاده متعدد و پیشرفته ی موجود در بازی چهره ی کارکتر اصلی را کاملآ آنطور که می خواهید طراحی کنید و توانایی این را نیز خواهید داشت که سن، قد، وزن و حتی استیل مبارزه، شخصیت و طرز حرف زدن او را هم به شکل دلخواه دربیاورید. در SR2 شش نوع صدا برای انتخاب وجود خواهد داشت، 3تا برای مرد و 3تا برای زن.
بعد از طراحی چهره و حالات فیزیکی کارکتر اصلی بازی نوبت به انتخاب نوع لباس او می رسد. در SR2 انواع اقسام لباس هایی که شاید حتی تصورشان را هم نکنید به همراه انواع گوناگونی از ماسک ها برای انتخاب وجود خواهند داشت. همچنین می توان نقاط مختلف بدن کارکتر اصلی را با اشکال گوناگونی خالکوبی کرد.

در Saints Row 2 شما توانایی customize کردن گروه و خانه ی محل سکونت خود را نیز خواهید داشت. شما می توانید برای اعضای گروه خود لباس های خاص و مورد نظر خود را تعیین کنید و پوشش آن ها را به شکل دلخواه خود در بیاورید علاوه بر این شما این توانایی را نیز خواهید داشت که ماشین مورد استفاده ی اعضای گروه خود را نیز انتخاب کنید و برای گروه خود آرم و نشان مخصوصی نیز معین کنید. شما در این بازی خانه یا اصطلاحآ Crib نیز خواهید داشت که قادر خواهید بود ظاهر و دکراسیون آن را با سلیقه ی خود تزیین کنید. شما ابتدا باید ظاهر اولیه ی خانه ی خود را که به سه مدل Cheap (به هم ریخته و کمی هم مخروبه)، Classy (تمیز و مرتب و با ظاهری معمولی) و Ultra Modern (شیک و مدرن) تقسیم می شوند را انتخاب کنید. بعد از این انتخاب می توانید اسباب و اثاثیه ی دلخواه خود را در نقاط مختلف خانه ی خود قرار دهید. این اسباب و اثاثیه می توانند شامل مبل، میز بیلیارد، پیانو، تلوزیون و ده ها چیز دیگر باشند. cribها سهم نسبتآ مهمی در بازی دارند زیرا جایی برای save کردن بازی، عوض کردن لباس شخصیت اصلی بازی، دسترسی به انبار اسلحه و customize کردن گروهتان به حساب می آید. شما حداکثر در بازی می توانید 9 crib داشته باشید و این cribها در طول بازی در مواقع معین برایتان unlock خواهند شد.
تعداد سلاح ها در این نسخه بسیار افزایش یافته است و اسلحه های گرم و سرد جدید و جالبی مثل Sledgehammer (یک نوع چکش بزرگ)، Flamethrower (سلاح پخش کننده ی آتش)، Katana (شمشیر مخصوص نینجاها و سامورایی ها(، Stun Gun (یک نوع اسلحه ی الکتریکی)، Shock Pads (دستگاه شک) و ... در بازی قابل استفاده خواهند بود. علاوه بر اینها شما در SR2 می توانید از آبجکت های موجود در محیط بازی مثل تلوزیون، بطری، چوب بیلیارد و موارد متعدد دیگر نیز برای نابودی دشمنان استفاده کنید.
Saints Row 2 دارای انواع مختلفی از وسایل نقلیه می باشد. این وسایل نقلیه شامل ماشین، موتور سیکلت، قایق، هلیکوپتر، هواپیما و موارد دیگر از این قبیل می شوند ضمن اینکه هواپیماها و هلیکوپترها به چترنژاد مجهز هستند. علاوه بر این شما قادر خواهید بود به هنگام رانندگی از درون ماشین و یا موتورسیکلت و قایق خود به سمت بیرون تیراندازی کنید. قابلیت customize و tune کردن خودروها نیز از دیگر امکانات موجود در Saints Row 2 است.


saints-row-2-20080425012820671_640w.jpg



احترام (Respect) نیز در بازی نقش مهمی دارد. بالا رفتن respect می تواند باعث بالا رفتن قدرت رهبری و بهتر کار کردن اعضای گروه شما و باز شدن ماموریت های جدید شوند. شما می توانید با انجام ماموریت های فرعی بازی یا همان Activities که شامل شرکت در مسابقات رانندگی، درگیری تن به تن در باشگاه های مبارزه، انجام ماموریت های افراد دیگر و کارهای متعدد دیگر موجود در Stilwater می شوند. همچنین شما می توانید در طول بازی با انجام کارهای خاص و کوچکی که به Diversions معروفند مثل پریدن با ماشین یا موتور از سکوهای پرش موجود در سطح شهر و یا headshot کردن دشمنان و یا سقوط آزاد و ده ها کار جالب دیگر، احترام خود را بالا ببرید. ضمن اینکه پوشیدن لباس های مختلف در طول بازی هم می توانند باعث بالا رفتن میزان احترام شما شوند.
به هنگامی که شما در بازی مرتکب جرمی شوید پلیس وارد عمل خواهد شد. در SR2 پنج ستاره برای نشان دادن میزان پیگردی پلیس وجود دارد. در حالت یک ستاره معمولآ پلیس ها بدون استفاده از سلاح گرم و با بکار بردن از سلاح های سردی مثل باتوم وارد درگیری با شما می شوند. در حالت دو ستاره نیز پلیس ها فعال تر می شوند و بهتر به تعقیب شما می آیند و اگر شما سعی کنید که با اسلحه با آن ها مقابل کنید آن ها نیز از سلاح گرم خود استفاده می کنند. ضمن اینکه اگر تعقیب و گریز در آب باشد آن ها با قایق پلیس و اگر در آسمان باشد آن ها با هلیکوپتر پلیس به دنبال شما می آیند. در حالت 3 ستاره پلیس ها به همراه گروه SWAT به مقابله با شما خواهند پرداخت و بستن راه ها نیز انجام می گیرد. در حالت چهار ستاره نیز علاوه بر SWAT و پلیس ها، هلیکوپتر جنگنده ی Tornado هم برای نابودی شما اعظام می شود و در وضعیت 5 ستاره گروه FBI وارد عمل خواهد شد.
این بازی در نسخه ی جدید خود بهبودهای ریز و درشت زیادی نسبت به عنوان قبلی داشته است که به تعدادی از آن ها اشاره کردیم اما یکی دیگر از این بهبودها وجود checkpointهایی در میانه ی مراحل بازیست تا شما مجبور نباشید بعد از نابودی در هر مرحله آن را کاملآ از نو آغاز کنید. هوش مصنوعی دشمنان شما و همچنین مردم ساکن Stilwater بسیار پویاتر و طبیعی تر از گذشته شده است در خیابان ها و پیاده روهای شهر تردد می کنند و کار روزمره ی خود را انجام می دهند.
در نسخه ی اول Saints Row ما شاهد گرافیک چندان جالبی در حد یک بازی نسل بعد نبودیم. سازندگان بازی نیز با درک این مشکل، در نسخه ی دوم گرافیک بازی را کاملآ از نو طراحی کرده اند و به هیچ وجه از عناصر و طرح های گرافیکی نسخه ی قبی استفاده ای نکردند. اما تا به اینجای کار با توجه به تصاویر و تریلرهای موجود، باز هم گرافیک بازی در حد رضایت بخشی نیست و هنوز جای کار دارد که امید می رود تا زمان عرضه ی بازی به حد مطلوب برسد. فیزیک بازی نیز از هر نظر نسبت به گذشته بهتر تر شده است و ما شاهد حرکات طبیعی تری از کارکترها و تاثیر پذیری بیشتری از محیط بازی هستیم ضمن اینکه تخریب پذیری خودروها نیز بهبودهای نسبتآ خوبی داشته است.
بازی دارای بخش Multiplayer نیز می باشد و قابلیت انجام تمامی مراحل بازی در حالت co-op به صورت online و system link هم در آن وجود خواهد داشت. همچنین سازندگان تعداد ماموریت های اصلی بازی را در حال حاضر 40 عدد اعلام کرده اند. به هر حال Saints Row 2 عنوانیست که نوآوری زیادی از خودش ندارد و استودیوی Volition نیز تنها سعی دارد با استفاده ی مناسب از ویژگی ها و نوآوری های خوب و موفقیت آمیز بازی های دیگر، بازی خود را به یک بازی کامل و سرگرم کننده تبدیل کند. به هر حال SR2 قابلیت این را دارد که بار دیگر به موفقیت نسبتآ خوبی دست یابد و با سرگرمی های متعددی که در خود جای داده است شما را برای مدتی درگیر خود سازد اما به هیچ وجه انتظار این را نداشته باشید که بتواند در حد و اندازه های GTA IV ظاهر شود. این بازی در 14 اکتبر 2008 برای X360 ،PC و PS3 روانه ی بازار خواهد شد.


موفق باشيد:love:...
منبع
 

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,251
خوبه که واسه pc میزنه اما بیشتر بازی هایی که خواستن از GTA تقلید کنند خوب از اب در نیومدند حالا

این یکی شاید خوب بشه از عکس ها معلومه گرافیک ضعیفی داره شاید تا موقع انتشار بهتر هم بشه

منظرش هستم
 

AliyerEdon

کاربر سایت
Sep 7, 2008
75
نام
علی زنجیران
آقا ما منتظر نسخه ی PC هستیم اگه خبری شد حتما اطلاع بدید. من نمی دونم چرا توی هیچ فرومی در باره ی این بازی بحث نمی شه؟ یعنی کسی دوستش نداره؟ حتی اندازه ی Mercenaries 2: World in Flames هم ارزش نداره؟:confused:
 

AliyerEdon

کاربر سایت
Sep 7, 2008
75
نام
علی زنجیران
بازی برای PC
10 NOV در آمریکای شمالی و 7 NOV در اروپا release میشه ;)

لعنت به همشون. تا اون موقع که 10 روز بیشتر صبر می کنیم GTA IV می گیریم. لعنت به ریخت همشون با اون بازیه مسخره!
من بازیو می خواستم که باهاش مشغول شم تا GTA IV بیاد اگه قراره اون موقع بیاد پس بهتره یه سال دیگه بیاد تا GTA IV از چشمون بیفته.
 
آخرین ویرایش:

lt@!R@

کاربر سایت
Dec 26, 2008
24
نام
Nima
ین عکسها از گیم پلی بازی هست؟
اگه اینطور باشه که گرافیکش خوبه سایه هاش هم عالیه

این عکسهارو برای اینکه تاپیک بیاد بالا گذاشتم ولی فک نکنم گیم پلی اینطوری باشه عکس ها از گیم اسپات و IGN گذاشته شده ولی اگر گیم پلی هم همینطوری باشه واقعا عالی میشه ;)
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
این عکسها از گیم پلی بازی هست؟
فکر کنم آره چون یکش تقریبا اینطوری بود دیگه قسمت نشد نسخه 2 اون روی کنسول بازی کنیم:(
از مدیر محترم خواستارم که تایپیک رو مهم کنه :D
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
بازی رو صبح نصب کردم
عجب تعقیب وگریزی داشت (اول بازی) همون اول بهت فاز میده:love:
عجب چیزهایی بهش اضافه کردن! به خصوص در قسمت ساختن کارکتر
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر