PC rFactor 2

سازنده
Studio 397
تاریخ انتشار
March 2013
ناشر
Studio 397
پلتفرم‌ها
  1. PC
rf2_rfactor2_theopenracingsimulation.png

grab017qt.jpg


Official_Logo.png

خب قبل اینکه بخوایم در مورد Rfactor 2 توضیحی داشته باشیم بد نیست کمی به عقب تر بریم و در مورد استودیوی اصلیِ
سازنده بازی (Image Space Incorporated یا به اختصار ISI) و تاریخچه اون کمی اطلاعات کسب کنیم .

استودیو ISI تو دهه نود تاسیس شد و تخصص اصلی استودیو در توسعه نرم افزارهای شبیه سازی گرافیکی بود.
اواخر دهه 90 استودیو طبق قراردادی که با EA امضا کرد، شروع به ساخت بازی برای اونها کرد .

موتور بازیسازی (Game Engine) که برای ساخت این بازیها مورد نیاز بود رو خودشون توسعه دادن و اسمش رو گذاشتن ISI Motor 1.0 .
طی قراردادی که با EA منعقد کردن در مدت 4 سال ، 7 عدد بازی ریسینگ برای EA ساختن که سبک اون بازیها بیشتر در مورد مسابقات فرمول 1 و ناسکار بود، در این بین 2 عدد از این بازیها مورد توجه عموم و منتقد ها قرار گرفتن.اون 2 بازی ریسینگ
F1 2002 F1 ، Challenge '99-'02 بودن.
ISImotor_Games_Low.jpg

بعد از این 2بازی بود که اونها شروع به ساخت ورژن دوم از انجین معروف خودشون کردن به اسم ISIMotor 2.
با خلق این موتور بازیسازی بود که عملا فصل جدیدی از ظهور بازیهای شبیه ساز رانندگی شروع شد.
حین توسعه ورژن دوم موتور ISI ، استودیوی ISI لایسنس استفاده از انجین قبلی خودشون (ISImotor 1) دراختیار استودیوی SimBin (که در حال حاظر در پی ورشکستگی و احیای دوباره با نام Sector 3 شناحته میشه)میزاره که در سال 2004 منجر میشه به ساخت بازی FIA GT Racing Game: GTR .
در ادامه با موفقیت GTR ، استودیوی ISI با مشاهده اینکه که پلیرها به چه شکل با این عنوان ارتباط برقرار کردن و برای اون افزونه و مد تولید میکنن، زیربنای عنوان بعدی خودش رو بر این پایه برنامه ریزی کرد که عنوانی کاملا باز و در دسترس برای جامعه مد سازها بسازه.
این دیدگاه منجر شد به ساخت Rfactor 1 که اولین بازی استودیو با انجین ISIMotor 2.0 بود که در سال 2005 ریلیز شد.

Rfactor 1 Low.png ویژگیهای منحصر به فردی که در ساخت این عنوان دیده شده بود که در ساخته SimBin موجود نبود، منجر به این شد که Rfactor برای سالها (بیش از 10 سال) اصلی ترین عنوانی باشه که جامعه SimRacing رو بخودش جذب میکرد.
بعد از ریلیز Rfactor استودیو شروع به فروش لایسنس ISIMotor 2.0 در وسعت بیشتری کرد:
تمام ساخته های بعدی استودیوی Simbin (GTR 2 , GT Legends ,Race 07 و...)
Slighty Mad Studios
سازنده PCars و NFS Shift ها
و...
ISImotor_2_Games.jpg

معماری باز این موتور و قدرت اون در شبیه سازی تخصصی ریسینگ منجر شد به ساخت Rfactor Pro که در طی این سالها این عنوان مورد استفاده اکثر تیم های شرکت کننده در رقابت های فرمول 1 و همیطور ناسکار قرار گرفته که از اون در شبیه سازهای خودشون برای تمرین راننده ها ، تست ستاپ ، تست پیست و... مورد استفاده قرار میگیره.
(Rfactor Pro فقط برای تیم های ریسینگ در دسترس هست و برای فروش به عموم هیچوقت ارائه نشده.)

بعد سالها تجربیاتی که استودیو از ساخته های قبلی خودش و همکاری با تیم های اتوموبیل رانی بزرگ با RFactor Pro بدست میاره، ISI انجین خودشون رو بار دیگه آپدیت میکنن و اسم این نسخه رو میزارن ISImotor 2.5 .

Rfactor_2_Tire_Deformation.gif

نتیجه این اقدام منجر میشه به ساخت RFactor 2 که تحول تازه ای در شبیه سازی پیست، تایر ها،AI پیشرفته،تغییرات آب و هوا،چرخه شب و روز، فیزیک و همینطور گرافیک بمراتب بهتر بوجود آورد.

متاسفانه با تمام پیشرفتهای فوق العاده ای که این عنوان داشت اینبار مسائل اونطور که باید پیش نرفت.
چرا که جامعه SimRacing با Rfactor 1 کاملا راضی بودن، نزدیکه به 1000 عدد ماشین مدل شده،تمام پیستهای رسمی و غیر رسمی، سبکهای مختلف اتوموبیل رانی از Cart گرفته تا فرمول 1، ناسکار، حتی سوپر تراک، هرچیزی که فکرش رو میکنید این پلتفرم باز در اختیار گیمرها گذاشته بود.
اینجا سازنده های مد هم رغبت نمیکردن که بخوان دوباره ماشینها و پیستهای ساخته شده خودشون رو برای RF2 بهینه کنن، چرا که بخوبی داشتن روی RF1 کار میکردن.
این نکات به علاوه اینکه ISI در سال 2013 عنوانی ریلیز کرد که بر پایه دایرکت ایکس 9 ساخته شده بود، در حالی که از چند سال قبل اکثر استودیوها به DX10 و حتی 11 کوچ کرده بودن.
بهمین دلیل نیاز به سخت افزار قویتر برای اجرای محتوائی بود که به خوبی داشت روی RF1 کار میکرد واین مدسازها رو ترقیب نمیکرد.
قیمت بالای RF2 هم دلیل دیگه ای بود که کمتر مورد توجه علاقه مندان شبیه سازی قرار گرفت،شما علاوه براینکه بازی اصلی میخریدید (حدود 35 دلار)، باید برای بخش آنلاین جداگانه پول پرداخت میکردید، تقریبا سالیانه حدود 12 دلار!
اگر هم میخواستید بصورت مادام العمر (سینگل پلیر و مولتی پلیر) بازی رو خریداری کنید بایستی مبلغ 85 دلار پرداخت میکردید!
با این شرایط مطمئنا درصد زیادی از گیمرها موفق نشدن که این عنوان رو تجربه کنن.
همه اینها یعنی کمبود محتوای ارجینال (که خود استودیو تولید کنه ونه مدسازها)، بهینه سازی نه چندان خوب،قیمت بالا،منجر به این شد که RF2 با تمام امکانات و پیشرفتهای فوق العادش رفته رفته نادیده گرفته بشه تا جائی که ISI تقریبا محتوای جدیدی برای اون ریلیر نمی کرد.
RF2_ghost_town_Low.jpg
از این فرصت بدست اومده بهترین استفاده رو بازیهای Assetto Corsa و project Cars بردن،چرا که تقریبا اکثر گیمرهائی که خواهان تجربه ای جدید و جذابتر بودن (به نسبت RF1) مجذوب این 2 عنوان شدن.

در اون زمان (اواخر 2015 و اوایل 2016) اکثرا به چیزی جز مرگ زودهنگام این پلتفرم فکر نمیکردن.از طرف دیگه ISI هم افکار دیگری در سر داشت و میخواست روی عنوانی جدید کار کنه ولی قصد نداشت عنوانی که براش سالها زحمت کشیده بود رو به حال خودش رها کنه.
29637199581_e2eb20f428_o.jpg
این بود که اواسط 2016 در خبری خوشحال کننده اعلام شد که ISI با شرکت Luminis به توافق رسیدن که مسئولیت توسعه RF2 رو به عهده بگیرن. Luminis شرکتی بود که با استودیوی کوچک Reiza همکاری کرد تا اونها بتونن عنوان ریسینگ Automobilista رو توسعه بدن.
در متن خبر اومده بود : Studio-397 که زیرشاخه "لومینیس" محسوب میشه مسئولیت کامل توسعه رو به عهده میگیره و ISI روی عنوانی جدید کار خواهد کرد(در مورد عنوان جدید ISI فقط این نکته مشخصا اعلام شده که قطعا Rfactor 3 نخواهد بود!).

DX11.jpg
خیلی سریع استودیوی جدید اولین اولویتهای خودش برای توسعه RF2 رو اعلام کرد که مهمترین اونها آپدیت انجین بازی به DX11 و همینطور ساپورت هدستهای VR بود (که امروزه امری جدا نشدنی از بازیهای ریسینگ هست).

فکر میکنم تا همینجا به عنوان مقدمه کافیه، در ادامه به ویژگیهای Rfactor 2 و استودیوی توسعه دهنده فعلی یعنی Studio 397 میپردازیم.

Studio_397.jpg
خب همونطور که قبلا گفتیم مسئولیت توسعه RFactor 2 در اختیار این استودیو قرار گرفته، استودیو 397 بعد از توافق ISI و لومینیس، فقط و فقط برای کار روی RF2 ایجاد شده و کاملا جدید التاسیس هست(2016 تاسیس شد).
استودیو در هلند واقع شده، ریس استودیو هم Marcel Offermans هست.

Tire Model​

به علت مهم بودن ساختار تایرها برای تیمهای اتوموبیل رانی و همکاری که با استودیو ISI در توسعه شبیه سازهای تیم ها صورت گرفت، RF2 اولین عنوانی بود که تونست از تکنولوژی های مدرنی در شبیه سازی لاستیکهای ماشینها به نسبت اونچه در واقعیت اتفاق میوفته استفاده کنه.
خورده شدن لاستیک ها، داغ شدن اونها، انتقال دما، تغییر فیزیکی وظاهری لاستیک، FlatSpot شدن (صاف شدن بخشی از لاستیک ) لاستکیها در اثر قفل شدن لاستیکها حین ترمز گیری و... از ویژگیهائی هست که فقط در بخش تایر مدل این عنوان استفاده شده که بعد 4 سال هنوز رقیبی در این بخش به خودش نمیبینه.



بمرور درحال آپدیت شدن...


با تشکر از @raya2 عزیز، استارتر اصلی تاپیک​
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,078
نام
مــاکــان
GT3 Challengers Pack در یک نگاه

خب DLC که همین شنبه ریلیز شد، شامل 5 عدد ماشین کلاس GT3 هست:
Mclaren F1 720s GT3
Porsche 911 GT3R
BMW M6 GT3
Audi R8 LMS GT3
Aston Martin Vantage 2019 GT3

---------------
با این توضیح که هنوز نمایشی از استون مارتین بیرون نیومده، چون هنوز کمپانی استون مارتین اجازه انتشار این ماشین رو به استودیو نداده.
کریسمس هست و کارکنانشون رفتن تعطیلات، کسی نیست مجوز نهائی لایسنس این ماشین تایید کنه:D
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,078
نام
مــاکــان
خب بالاخره بعد 2 هفته کارکنان استون مارتین برگشتن از تعطیلات و نهایتا آخرین ماشین از این پک تایید رسمی شد و مجوز انتشار گرفت:


Aston Martin Vantage 2019 GT3

2.JPG
احتمالا امشب یا فردا ریلیز میشه.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,078
نام
مــاکــان

105039

خودروی Formula E نسل دوم برای بازی منتشر شد.
تفاوت این ماشین با نسل اول خودش قدرت بیشتر همینطور ظرفیت باتری بیشتر (2 برابر) هست که رانندگان میتونن کل مسابقه بدون این که خودرو تعویض کنن به اتمام برسونن.
همینطور خودروها سریعتر، قابل اعتماد تر در پیچ ها هستن، در نتیجه تفاوت چند ثانیه ای در هر دور با خودروی نسل قبلی دارن.

 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Eazy-E

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,078
نام
مــاکــان
106332
پیست موناکو ورژن مسابقات فرمول E برای rFacotr 2 همزمان با شروع مسابقه واقعی در موناکو منتشر شد.این پیست در واقع مسیر کوتاهی از پیست کامل موناکو هست که در مسابقات GP (فرمول 1 و...) مورد استفاده قرار میگیره.


سوال اصلی اینه که آیا پیست کامل موناکو در آینده برای بازی منتشر میشه یا نه؟

 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,078
نام
مــاکــان
یک چند هفته ای میشد که استودیو 397 چپ و راست ترک افسانه ای لِمان (Circuit de la Sarthe) هینت میکرد.
همین الان با تموم شدن مسابقه واقعی 24 ساعته لمان 2019 ، این ترک کلاسیک و خاطره ساز منتشر شد.

109462


جالبه بدونید اسم استودیو (397) از رکوردی که سال 2010 توسط تیم آئودی تو این مسابقه زده شد گرفته شده، تو اون مسابقه این تیم تونست با طی کردن 397 دور، بیشترین مسافتی که در تاریخ این مسابقات در پیست لمان طی شده به اسم خودشون ثبت کنن.

این پیست تحت لایسنس کمپانی Automobile Club de l’Ouest به اختصار ACO هست، 13.6 کیلومتر مسافت داره و دارای پیچ های سرعتی منحصر به فردی هست که منتهی میشه به مسیرهای کفی طولانی.
همه اینها به اضافه اینکه میزبان مهمترین مسابقات سالانه 24 ساعته سری WEC هست ،این مسابقات که در روشنائی روز شروع،در طی شب ادامه پیدا میکنه و دوباره در روشنائی روز خاتمه، همیشه دست خوش اتفاقات خاطره انگیزی هست.

خوشبختانه با توجه به اینکه اکثر ماشین های کلاس LMP2,LMP3,GTE در rF2 قابل دسترس هستن، همینطور وجود چرخه شب و روز و تغییرات آب و هوا ، این بازی ریسینگ به بهترین عنوان برای شبیه سازی این سری مسابقات تبدیل شده.

تصاویر زیبا از این ترک (کیفیت پائین آوردم که زیاد سنگین نشه. برای دیدن با کیفیت بالا روی اونها کلیک کنین)


 
آخرین ویرایش:

alone ahmad

کاربر سایت
Feb 26, 2015
379
سلام
بهترین فرمان برای بازی های شبیه ساز مثل پروجکت کارز و فرزا 7 و حتی سری FH3 چیه؟!
چه فرقی بین جی 920 و جی 29 لاجیتک هست؟ چرا این دو مدل فرمان اینقدر گرون هستن؟!! نمیشه با پول کمتری فرمان های دیگه ای رو خرید که کیفیت قابل قبولی داشته باشه؟
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,078
نام
مــاکــان
سلام
بهترین فرمان برای بازی های شبیه ساز مثل پروجکت کارز و فرزا 7 و حتی سری FH3 چیه؟!
چه فرقی بین جی 920 و جی 29 لاجیتک هست؟ چرا این دو مدل فرمان اینقدر گرون هستن؟!! نمیشه با پول کمتری فرمان های دیگه ای رو خرید که کیفیت قابل قبولی داشته باشه؟
اگه فقط رو PC بازی میکنی فرقی نمیکنه که G29 بگیری یا G920.
اما اگه کنسول داری PS4 = G29 و X1 = G920 باید به اینها توجه کنی.
تو این پست 936 کامل توضیح دادم، دوباره اینجا میزارم :


==============
150.JPG

اولین فرمانی که میتونی بخری که FFB هم داشته باشه، T150 Thrustmaster هست، اگه بتونی پیدا کنی، باید حول وحوش 900 تومن باشه.
فرمان خوبی هست،دنده H Shifter نداره فقط ، الیته اینها همش قابل حل هست،پدال شیفتر پشت فرمان داره اما بعدا میتونی دنده رو جدا بخری و اضافه کنی، دنده ای که میتونی بهش اضافه کنی TH8A هست که پائینتر معرفی میکنم.
===============
G 29.JPG

فرمان بعدی که اینجا هم به راحتی پیدا میشه، همین Logitech G29 هست که در 2 مدل ریلیز شده.G29 برای PC-PS4 و مدل G920 برای PC-X1.
بین G29 ,G920 هیچ تفاوتی نیست، فقط برای این 2 کنسول Re Brand شدن که تفاوت داشته باشن، جفتشون رو PC ساپورت میشن و هیچ تفاوت سخت افزاری و نرم افزاری ندارن. فقط ظاهرشون فرق میکنه.
آپگرید شده نسل قبلی خودش G27 هست + ساپورت PS4 و PC.
اینو هم میتونی نزدیک به 1.200 پیدا کنی،این مدل هم پدال تعویض دنده پشت فرمان داره ولی دنده H شکل هم اگه بخوای میتونی جدا بخری که 150 قیمتشه.
فکر کنم تو ایران همه همین لاجیتک رو داشته باشن. چون باقی فرمانها وارد نمیشه اصولا.

===============

t 500.JPG

فرمان T300RS از تراسمستر که از لحاظ احساس، زیبائی، کارائی وقدرت ، کیفیت وشدت FFB ،فوق العاده بهتر از فرمانهای لاجیتک هست. اگه بتونی پیداش کنی حدود 1 میلیون بیشتر باید هزینه کنی.
لازم یادآوری کنم که این فرمانها، چه لاجیتک و چه تراستمستر پشت خودشون پدال شیفتر (تعویض دنده) دارن، ولی اگه بخوای دنده H شکل بگیری، همونطور که گفتی برای G29 حدود 150 تومن هزینه کنی ولی برای تراسمستر دنده Th8A Pro هست که حدود 750 تومن میشه.بک مزیت دیگه این دنده داره اینه که هم میتونی بصورت H شکل معمول ازش استفاده کنی و هم بصورت Sequential همون تیپ ترونیک 206 مثلا . و هم اگه با همون پدالهای پشت فرمان کار میکنی میتونی ازش به عنوان ترمز دستی استفاده کنی. نسبت به دنده پلاستیکی و اسباب بازی مانند لاجیتک هم کاملا برتری داره و خیلی اجساس واقعی داره.

Th8a.JPG
باز هم اگه بخوای بهتر هزینه کنی، پدالهای گاز و ترمز و کلاچی که همرا T300 هست اونقدر حرفه ای نیست، برای این منظور هم میتونی اون را با یک ست پدال T3PA-Pro تعویض کنی.
همنطو که گفتم این محصول از تراسمستر گزینه های زیادی برای انتخاب داره، یکی دیگه از اونها تعویض فرمان با فرمان مسابقات فرمول هست.
خیلی کمک به فضاسازی هرچه بهتر تو بازیها میکنه.
فرمانهای تراسمستر یک قابلیت دارن که میتونی اونها رو در عرض چند ثانیه تعویض کنی. یعنی چی؟

ferrari.JPG
این Addon فرمان فرمول 1 تراسمستر هست که میتونی بخری و مواقعی که میخوای F1 بازی کنی اون رو با فرمانی که روی خود T300 هست تعویض کنی. تعویض هم خیلی سریع انجام میشه.
==============​
یک گرینه دیگه هم میتونی انتخاب کنی، باز هم اگه بتونی انتخاب کنی، T500 RS از تراسمستر، که یک ست کامل هست با دنده+پدال های خیلی با کیفیت فکر کنم حول و حوش 2.500 باید قیمتش باشه.روی PS4 هم ساپورت میشه حتی PS3.
فقط چون قبل از ریلیز PS4 اومده، تو منوهای PS4 نمیتونی Navigate کنی که فکر نمیکنم مورد خاصی باشه.
در کل اگه بخوای میتونم محصولات بالاتر از این هم معرفی کنم (محصولات Fanatec) اما دیگه از لحاظ هزینه واقغا خیلی گرون میشه و اصلا اینجا پیدا نمیشه.
میره بالای 1000 دلار و خیلی بالاتر.

البته همونطور که میبینی قیمت ها قدیمی هست ، خوب این پست برا 3-2 سال پیش میشه.
الان چاره ای جز لاجیتک نیست که اتفاقا فرمون خوبیه، اگه میخوای باهاش Pcars,Forza بازی کنی خوبه ولی برای سری FH از همون گیم پد استفاده کن، بازی سوپر آرکید که کاملا با گیم پد بهینه شده با فرمون بازی نکن.
مثل اینکه فرمون بخری بخوای باهاش NFS بازی کنی، اصلا نمیشه اون لذتی که با گیم پد میبری بتونی با فرمون تو این نوع بازیها تجربه کنی.
 

alone ahmad

کاربر سایت
Feb 26, 2015
379
اگه فقط رو PC بازی میکنی فرقی نمیکنه که G29 بگیری یا G920.
اما اگه کنسول داری PS4 = G29 و X1 = G920 باید به اینها توجه کنی.
تو این پست 936 کامل توضیح دادم، دوباره اینجا میزارم :


==============
View attachment 109742

اولین فرمانی که میتونی بخری که FFB هم داشته باشه، T150 Thrustmaster هست، اگه بتونی پیدا کنی، باید حول وحوش 900 تومن باشه.
فرمان خوبی هست،دنده H Shifter نداره فقط ، الیته اینها همش قابل حل هست،پدال شیفتر پشت فرمان داره اما بعدا میتونی دنده رو جدا بخری و اضافه کنی، دنده ای که میتونی بهش اضافه کنی TH8A هست که پائینتر معرفی میکنم.
===============
View attachment 109743

فرمان بعدی که اینجا هم به راحتی پیدا میشه، همین Logitech G29 هست که در 2 مدل ریلیز شده.G29 برای PC-PS4 و مدل G920 برای PC-X1.
بین G29 ,G920 هیچ تفاوتی نیست، فقط برای این 2 کنسول Re Brand شدن که تفاوت داشته باشن، جفتشون رو PC ساپورت میشن و هیچ تفاوت سخت افزاری و نرم افزاری ندارن. فقط ظاهرشون فرق میکنه.
آپگرید شده نسل قبلی خودش G27 هست + ساپورت PS4 و PC.
اینو هم میتونی نزدیک به 1.200 پیدا کنی،این مدل هم پدال تعویض دنده پشت فرمان داره ولی دنده H شکل هم اگه بخوای میتونی جدا بخری که 150 قیمتشه.
فکر کنم تو ایران همه همین لاجیتک رو داشته باشن. چون باقی فرمانها وارد نمیشه اصولا.

===============

View attachment 109744

فرمان T300RS از تراسمستر که از لحاظ احساس، زیبائی، کارائی وقدرت ، کیفیت وشدت FFB ،فوق العاده بهتر از فرمانهای لاجیتک هست. اگه بتونی پیداش کنی حدود 1 میلیون بیشتر باید هزینه کنی.
لازم یادآوری کنم که این فرمانها، چه لاجیتک و چه تراستمستر پشت خودشون پدال شیفتر (تعویض دنده) دارن، ولی اگه بخوای دنده H شکل بگیری، همونطور که گفتی برای G29 حدود 150 تومن هزینه کنی ولی برای تراسمستر دنده Th8A Pro هست که حدود 750 تومن میشه.بک مزیت دیگه این دنده داره اینه که هم میتونی بصورت H شکل معمول ازش استفاده کنی و هم بصورت Sequential همون تیپ ترونیک 206 مثلا . و هم اگه با همون پدالهای پشت فرمان کار میکنی میتونی ازش به عنوان ترمز دستی استفاده کنی. نسبت به دنده پلاستیکی و اسباب بازی مانند لاجیتک هم کاملا برتری داره و خیلی اجساس واقعی داره.
باز هم اگه بخوای بهتر هزینه کنی، پدالهای گاز و ترمز و کلاچی که همرا T300 هست اونقدر حرفه ای نیست، برای این منظور هم میتونی اون را با یک ست پدال T3PA-Pro تعویض کنی.
همنطو که گفتم این محصول از تراسمستر گزینه های زیادی برای انتخاب داره، یکی دیگه از اونها تعویض فرمان با فرمان مسابقات فرمول هست.
خیلی کمک به فضاسازی هرچه بهتر تو بازیها میکنه.
فرمانهای تراسمستر یک قابلیت دارن که میتونی اونها رو در عرض چند ثانیه تعویض کنی. یعنی چی؟
این Addon فرمان فرمول 1 تراسمستر هست که میتونی بخری و مواقعی که میخوای F1 بازی کنی اون رو با فرمانی که روی خود T300 هست تعویض کنی. تعویض هم خیلی سریع انجام میشه.
==============​
یک گرینه دیگه هم میتونی انتخاب کنی، باز هم اگه بتونی انتخاب کنی، T500 RS از تراسمستر، که یک ست کامل هست با دنده+پدال های خیلی با کیفیت فکر کنم حول و حوش 2.500 باید قیمتش باشه.روی PS4 هم ساپورت میشه حتی PS3.
فقط چون قبل از ریلیز PS4 اومده، تو منوهای PS4 نمیتونی Navigate کنی که فکر نمیکنم مورد خاصی باشه.
در کل اگه بخوای میتونم محصولات بالاتر از این هم معرفی کنم (محصولات Fanatec) اما دیگه از لحاظ هزینه واقغا خیلی گرون میشه و اصلا اینجا پیدا نمیشه.
میره بالای 1000 دلار و خیلی بالاتر.

البته همونطور که میبینی قیمت ها قدیمی هست ، خوب این پست برا 3-2 سال پیش میشه.
الان چاره ای جز لاجیتک نیست که اتفاقا فرمون خوبیه، اگه میخوای باهاش Pcars,Forza بازی کنی خوبه ولی برای سری FH از همون گیم پد استفاده کن، بازی سوپر آرکید که کاملا با گیم پد بهینه شده با فرمون بازی نکن.
مثل اینکه فرمون بخری بخوای باهاش NFS بازی کنی، اصلا نمیشه اون لذتی که با گیم پد میبری بتونی با فرمون تو این نوع بازیها تجربه کنی.
واقعا ممنونم بابت پستت.
ببین من اصلا بازی های هم سبک NFS/The CREW و غیره رو بازی نمیکنم فقط و فقط تو این سبک FH اونم بخاطر این که جزئیات پشت فرمون رو دارن ماشین ها حالا از اینا بگزردیم من بیشترین ساعت گیمم رو با بازی های ریسینگ میگزرونم اونم بطور جدی! طوری که همین دیروز بازی Assetto Corsa Competizione رو از استیم خریدم!
پلتفرمم هم اصلی PC برای بازی های سری DiRT Rally و سری F1 و Assetto Corsa و PC 2 و FMS7 هست!
و اینم بگم بصورت جدی تری هم رو ps4 درایو کلاب و GT بازی میکنم و میخوام یک چیزی بخرم که این دو رو چه حال چه اینده پشتیبانی کنه!
الان که قیمت 3 تومن هست و با توجه به این لیستی که دادی جی 29 برای من مناسبه ولی ایا واقعا دیگه قدیمی نشدن این سری اخه بیش از 3 سال از جی 29 گذشته و این که قیمت 3 تومن براش بدیم بعد این که نتونه تو اینده که کنسول نسل بعدی سونی رو هم میخرم و بازی های جدید تر رو ساپورت نکنه چی؟!
الان هم خدایی خیلی ناراحتم اون وقت هم صد در صد پولش رو داشتم هم بشدت علاقه ولی نمیدونم چرا جی 29 رو نخریدم:| الان با قیمت 4 برابری ادم هرت اتک میشه:| بنظرت نسل بعدی هم ممکنه لاجیتک فرمون بده بیرون؟
چرا تو ایران فقط فرمان خوب همین دو تا لاجیتک هست با وجود این که هزاران فرمون مختلف و با کیفیت های مختلف تو امازون هست؟
 
  • Like
Reactions: Eazy-E

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,078
نام
مــاکــان
الان که قیمت 3 تومن هست و با توجه به این لیستی که دادی جی 29 برای من مناسبه ولی ایا واقعا دیگه قدیمی نشدن این سری اخه بیش از 3 سال از جی 29 گذشته و این که قیمت 3 تومن براش بدیم بعد این که نتونه تو اینده که کنسول نسل بعدی سونی رو هم میخرم و بازی های جدید تر رو سپاورت نکنه چی؟!
الان هم خدایی خیلی ناراحتم اون وقت هم صد در صد پولش رو داشتم هم بشدت علاقه ولی نمیدونم چرا جی 29 رو نخریدم:| الان با قیمت 4 برابری ادم هرت اتک میشه:| بنظرت نسل بعدی هم ممکنه لاجیتک فرمون بده بیرون؟
چرا تو ایران فقط فرمان خوب همین دو تا لاجیتک هست با وجود این که هزاران فرمون مختلف و با کیفیت های مختلف تو امازون هست؟
فکر نمیکنم بخوان کاری کنن که ساپورت نکنه، بخاطر معماری نزدیک به PC، نسل بعد قرار هست خیلی راحت بازیهای همین نسل پشتیبانی کنه، فکر نمیکنم لاجیتک و سونی/مایکرو بخوان ساپورت این 2 فرمون قطع کنن.
اتفاقا یکی دیگه از بچه ها تو این یکی 2ماهی G29 خرید اون مثل تو PS4 داره، همین سوال پرسید.
@Eazy-E میتونی ازش نظر بپرسی.

آره واقعا گرون شده، یکی 2 سال اوایل نسل قیمت G29 اومده بود رو 900 و خورده ای...
فکر نکنم لاجیتک بخواد فرمون دیگه ای بده، اگر هم بده احتمالا بخواد چیزی حرفه ای تر از G29 بده که حد فاصل این فرمون و حرفه ای ترها پر کنه.
اما از لاجیتک بعید هست، G29 درواقع همون G27 هست که اونم آپگرید شده G25. خیلی بخودشون تکون نمیدن که بخوان حرفه ای تر بسازن.

در مورد سوال آخر هم علت فروش نرفتن هست دیگه، یک زمانی تراستمستر هم وارد میشد توسط یکسری، اما الان اونم دیگه نیست.
دلیل اصلی هم اینه که قیمت بالا دارن، هم اینکه یکسری از بچه ها فرمون میخرن که باهاش NFS بازی کنن، بعد میخوره تو ذوقشون میرن بفروشن این مورد خیلی خودم به چشم دیدم.
برای همین این فرمون ها بازار آنچنانی ندارن اینجا، برای واردکننده هم از لحاظ مالی جذاب نیست، اما تو این یکی 2ساله خیلی بهتر شده، روآوردن بچه ها به سبک شبیه ساز خیلی بیشتر شده، ببینیم تو آینده چی میشه.
 
آخرین ویرایش:

alone ahmad

کاربر سایت
Feb 26, 2015
379
فکر نمیکنم بخوان کاری کنن که ساپورت نکنه، بخاطر معماری نزدیک به PC، نسل بعد قرار هست خیلی راحت بازیهای همین نسل پشتیبانی کنه، فکر نمیکنم لاجیتک و سونی/مایکرو بخوان ساپورت این 2 فرمون قطع کنن.
اتفاقا یکی دیگه از بچه ها تو این یکی 2ماهی G29 خرید اون مثل تو PS4 داره، همین سوال پرسید.
@Eazy-E میتونی ازش نظر بپرسی.

آره واقعا گرون شده، یکی 2 سال اوایل نسل قیمت G29 اومده بود رو 900 و خورده ای...
فکر نکنم لاجیتک بخواد فرمون دیگه ای بده، اگر هم بده احتمالا بخواد چیزی حرفه ای تر از G29 بده که حد فاصل این فرمون و حرفه ای ترها پر کنه.
اما از لاجیتک بعید هست، G29 درواقع همون G27 هست که اونم آپگرید شده G25. خیلی بخودشون تکون نمیدن که بخوان حرفه ای تر بسازن.

در مورد سوال آخر هم علت فروش نرفتن هست دیگه، یک زمانی تراستمستر هم وارد میشد توسط یکسری، اما الان اونم دیگه نیست.
دلیل اصلی هم اینه که قیمت بالا دارن، هم اینکه یکسری از بچه ها فرمون میخرن که باهاش NFS بازی کنن، بعد میخوره تو ذوقشون میرن بفروشن این مورد خیلی خودم به چشم دیدم.
برای همین این فرمون ها بازار آنچنانی ندارن اینجا، برای واردکننده هم از لحاظ مالی جذاب نیست، اما تو این یکی 2ساله خیلی بهتر شده، روآوردن بچه ها به سبک شبیه ساز خیلی بیشتر شده، ببینیم تو آینده چی میشه.
این فیلم رو هم ببنید اخرت شبیه سازی هست...جدا از کیفیت خارق العاده شبیه سازی بازی رو بازی های GT-AC-F1 و یک ساعته دارم به کامنت های زیرش میخندم !!!
طرف گفته ماشینم رو فروختم تا این سیستم رو خریدم ....!
 

Eazy-E

کاربر سایت
Aug 29, 2016
617
نام
امیرعلی
@alone ahmad
اگه پلتفرم اصلیت پی سیه و واقعا اکثر وقتت رو با امثال شبیه‌ساز و نیمه شبیه‌ساز مثل همین ACC و DR و F1 و ... صرف میکنی حتما فرمون بگیر. حالا هرچی میگری بگیر تراسمتر لاجیتک فاناتک نمیدونم یچی بگیر :D من خودم به امید اینکه ACC برای کنسول میاد رفتم G29 گرفتم الان مدام دارم باهاش همون نسخه اول AC رو بازی میکنم. حسی که FFB فرمون بهت میده فوق العادست در حدی که معتاد فرمون میشی من الان دیگه شرمم میشه با کنترلر بازی کنم. بعدم جای اینکه آدم وقتی با کنترلر بازی کردن خسته میشه و میره با فتومد و Replay ور بره میلش میره به سمت اینکه فرت فرت با فرمون دور بزنه من خودم اولاش که فرمون رو گرفتم AC رو پلی کردم تو Free practice فقط داشتم تایم میزدم. بعدم پریدم به pcars2 و GTS باورنکردنی با AC اختلاف داشتن دوباره پریدم به همون AC :D
اصلا ایشالله وقتی که فرمون خریدی کلا سعی کن سیمکید کم بازی کنی همین rFactor رو بگیر بازی کن.
نگران ساپورت هم نباش رو pc بازی میکنی دیگه نمیفهمم دلیل نگرانیت چیه این فرمون‌ها تا آخر رو PC ساپورت میشن چه بخواد g25 باشه چه g27&29. با یک سرچ ساده هم میبینی هیچ فرقی باهم ندارن فقط به خاطر ساپورت معماری کنسول نسل جدید این مدل جدیدا رو بیرون میدن الان هم که میگن 29 رو ps5 هم ساپورت میشه چون معماری کنسول قرار نیست عوض بشه.
 
  • Like
Reactions: alone ahmad

alone ahmad

کاربر سایت
Feb 26, 2015
379
@alone ahmad
اگه پلتفرم اصلیت پی سیه و واقعا اکثر وقتت رو با امثال شبیه‌ساز و نیمه شبیه‌ساز مثل همین ACC و DR و F1 و ... صرف میکنی حتما فرمون بگیر. حالا هرچی میگری بگیر تراسمتر لاجیتک فاناتک نمیدونم یچی بگیر :D من خودم به امید اینکه ACC برای کنسول میاد رفتم G29 گرفتم الان مدام دارم باهاش همون نسخه اول AC رو بازی میکنم. حسی که FFB فرمون بهت میده فوق العادست در حدی که معتاد فرمون میشی من الان دیگه شرمم میشه با کنترلر بازی کنم. بعدم جای اینکه آدم وقتی با کنترلر بازی کردن خسته میشه و میره با فتومد و Replay ور بره میلش میره به سمت اینکه فرت فرت با فرمون دور بزنه من خودم اولاش که فرمون رو گرفتم AC رو پلی کردم تو Free practice فقط داشتم تایم میزدم. بعدم پریدم به pcars2 و GTS باورنکردنی با AC اختلاف داشتن دوباره پریدم به همون AC :D
اصلا ایشالله وقتی که فرمون خریدی کلا سعی کن سیمکید کم بازی کنی همین rFactor رو بگیر بازی کن.
نگران ساپورت هم نباش رو pc بازی میکنی دیگه نمیفهمم دلیل نگرانیت چیه این فرمون‌ها تا آخر رو PC ساپورت میشن چه بخواد g25 باشه چه g27&29. با یک سرچ ساده هم میبینی هیچ فرقی باهم ندارن فقط به خاطر ساپورت معماری کنسول نسل جدید این مدل جدیدا رو بیرون میدن الان هم که میگن 29 رو ps5 هم ساپورت میشه چون معماری کنسول قرار نیست عوض بشه.
ایول پس فوکوس میکنم رو خرید G29 البته نمیدوم این فرمون رو پی سی هم خوب برای سری فرزا 7 بهینه شده مثل g920 یا نه؟!
جالبه این سری فاناتک که ت ویدو بود فقط پدال هاش نزدیک 350 یورو هست:| واقعا رفتم تو سایتش یک چیزی های هست ادم میبنه از جونیش سیر میشه:D
البته ناگفته نمومه یکی از دلایلی که هم میخوام این سری ست رو بخرم بازی کردن سری FMS چه اصلی چه فرعی و بازی درایو کلاب هم هست جدا از شبیه ساز ها! حالا جدا از این حرفا درایو کلاب این فرمان رو پشتیبانی میکنه؟
 
آخرین ویرایش:

Eazy-E

کاربر سایت
Aug 29, 2016
617
نام
امیرعلی
ایول پس فوکوس میکنم رو خرید G29 البته نمیدوم این فرمون رو پی سی هم خوب برای سری فرزا 7 بهینه شده مثل g920 یا نه؟!
آره فرقی نداره اینجوری نیست که انحصاری اکس باکسه رو pc با G29 چون برای پلی استیشنه جواب نده :D
البته ناگفته نمومه یکی از دلایلی که هم میخوام این سری ست رو بخرم بازی کردن سری FMS چه اصلی چه فرعی و بازی درایو کلاب هم هست جدا از شبیه ساز ها! حالا جدا از این حرفا درایو کلاب این فرمان رو پشتیبانی میکنه؟
آره همه بازی‌ها ساپورت میکنن. اصلا کلا اینا رو فرمون بازی نکنی بهتره وقتی که با فرمون پلی کردی خودت خود به خود دوباره برمیگردی به کنترلر مگه اینکه دقتت تو رانندگی با فرمون بیشتر باشه که بعیده من خودم هم با فرمون هم با کنترلر یکجور تایم میزنم
 
  • Like
Reactions: alone ahmad

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,078
نام
مــاکــان
کمتر از یک ماه پیش 397 یک DLC پک رایگان برای بازی ریلیز کرد:


Tatuus Pack که با همکاری خیلی نزدیکی که 397 با کمپانی تَتوس برقرار کرد ساخت شد.
میشه گفت حجم و دقت اطلاعات و دیتاهای خودروها که از طرف کمپانی در اختیار 397 قرار گرفت تا به حال در هیچ ریسینگی سابقه نداشته .
حتی سرمهندس ها و طراحان این ماشین ها از Tatuus در ساخت این DLC دخیل بودن.
دلیل اصلی این بوده که خود کمپانی Tatuus بدنبال این بوده که خودروهای خودش رو تو یک از بازی های شبیه ساز رایج عرضه کنه، که در آخر پلتفرم rF2 انتخاب کردن.



Tatuus یک کمپانی ایتالیائی هست که تامین کننده ماشین های مسابقه ای برای رده های مختلف فرمول 3، 4 و... هست و مقر اونها در مونزا هست( پیست معروف و دوست داشتنی این شهر که همه باهاش آشنا هستیم).
خودروهای ساخت این کمپانی 2 پله اول ورودی برای رانندگان علاقه مند به رده فرمول 1 پوشش میدن (F3 -F4).
پله بعدی F2 هست که توسط کمپنایهای دیگه پوشش داده میشه.
بنابراین دوستداران رشته فرمول 1 کم وبیش با این کمپانی آشنائی دارن.

نزدیک به یک سال پیش، مدیر پروژه کمپانی (Wito van Kuijeren) با استودیو 397 وارد مذاکره میشه توافق میکنن که تمام ماشین های رشته فرمول این کمپانی که در رده فرمول 3، فرمول 4 و...تحت DLC برای rF2 منتشر بشه.
نتیجه این شد که حجم وسیعی از اطلاعات این خودروها از موتور ،تایر مدل، اطلاعات ریز و درشت دیگه از تمام ماشین های سری در اختیار استودیو سازنده قرار گرفت.

این DLC شامل 6 خودرو فرمول میشه:


Tatuus FT-50

Tatuus FT-50.JPG

سال ساخت 2014.
مجهز به موتور 1.8 لیتری تویوتا، قدرت موتور 205 اسب بخار.
این مدل بصورت انحصاری در سری تویوتا ریسینگ کشور نیوزیلند مورد استفاده قرار میگیره.
از قهرمان هائی که تا بحال تو این سری شرکت کردن و با این ماشین رانندگی کردن میشه به
Lando Norris (راننده فعلی فرمول 1 مکلارن)
Lance Stroll (راننده فعلی فرمول 1 تیم Racing Point)
إBrandon Hartley و.... نام برد.

Tatuus F4-T014

Tatuus F4-T014.JPG
سال ساخت 2014.
مجهز به موتور انفجاری 1.4 لیتری کمپانی Abarth، قدر ت موتور 165 اسب بخار.
این مدل در خیلی از مسابقات تو کشورهای مختل مثل آلمان، ایتالیا، اسپانیا و همچنین امارات مورد استفاده قرار میگیره.
از سال 2014 تقریبا تمام رانندگان سری فرمول های پائین در این سری مسابقات با این ماشین شرکت کردن مثل :
Lando Norris , Lance Stroll , Enzo Fittipaldi , Mick Schumacher و...


Tatuus MSV F3-016

Tatuus MSV F3-016.JPG
سال ساخت 2016.
مجهز به موتور 2 لیتری قدرتمند شرکت Cosworth.
قدرت موتور بیش از 220 اسب بخار.
مشخصات این ماشین مطابق با مدل فرمول 3 همون سال یعنی 2016 هست.
بعد از 2016 ،این خودرو در سری مسابقات MSV مورد استفاده قرار میگیره.


Tatuus USF-17

Tatuus USF-17.JPG
سال ساخت 2016.
مجهز به موتور 175 اسب بخاری کمپانی مزدا.
این مدل تقریبا مشخصاتش برابری میکنه با F4-T014 بهمراه ترمز های بزرگتر که تو پیست های سخت تری که منتهی میشه به سری مسابقات Indy جوابگو باشه.


Tatuus PM-18

Tatuus PM-18.JPG
سال ساخت 2017.
مجهز به موتور قدرتمند از مزدا.
این ماشین میشه گفت برادر بزرگتر USF-17 هست.
قدرت موتور بیش از 275 اسب بخار، به همراه باله های بزرگتر، تایرهای بزرگ تر و آماده برای مسابقات Oval (پیست های ناسکار/Indy).
از این ماشین در سری مسابقات ورودی رانندگان جوان به مسابقات Indy استفاده میشه، از رانندگان سابق این ماشین میشه از Rinus Veekay, J.R Hildebrand, Connor de Philippi, Patricio O’Ward نام برد.


Tatuus F.3 T318

Tatuus F.3 T318.JPG
سال ساخت 2018.
مجهز به موتور انفجاری 1.7 لیتری از Alfa Romeo با قدرت 280 اسب بخاری.
این مدل میشه گفت کاملا شبیه به همتای خودش در سری F3 از FIA هست ولی در مسابقات Asia F3 و WSK شرکت میکنه.

در آخر بد نیست به نظرات مدیران رده بالای این کمپانی در مورد این DLC نگاهی بندازیم :

Gianfranco De Bellis
مدیر عامل اجرائی از Tatuus :

باتشکر از استودیو 397 و تیم مهندسی ما برای سعی و تلاش فوق العاده ای که در این پروژه بخرج دادن.
ما در Tatuus به خودمان میبالیم که خودروهای خودمون رو به واقعی ترین شکل ممکن برای رانندگان خودمون شبیه سازی کردیم، همچنین برای تمام بازیکنان دنیای سیم ریسینگ.
م تا به حال ا بیش از 1000 خودروی Formula Renault در بین سال 2000 تا 2009 ساختیم، همچنین تعداد خودروهای سری F4 ما نزدیک به 500 عدد میرسه.

Giovanni Delfino
CEO از Tatuus

این کاملا واضح بود که ما میخوایم تو همچین پروژه ای دخیل باشیم.
تا جائی که من میدونم هیچ کمپانی ریسینگ سازی تا این حد نزدیک با برنامه های شبیه ساز (اینجا rF2) همکاری نکرده بود. هدف ما ارائه واقعی ترین حالت ممکن از این خودروها برای عموم بود، که شمال تمام تیم ها و رانندگان این ماشین ها میشه.
با این DLC ، پلتفرم rF2 میتونه نزدیک به 70% از مسابقات FIA پوشش بده.

Wito van Kuijeren
مدیر تیم مهندسی از Tatuus

این بزرگترین پروژه من تا به امروز بوده، من سال های زیادی به رانندگی انواع مدل های Tatuus در پیست مشغول بودم(از سال 1995).
بعنوان مهندس مسابقه، شبیه سازی مسابقات همیشه بخش بزرگی از کار من شامل میشده.
توسط rFactor 2 و توسعه Esport در اون، برای ما مشخص بود که بهترین پلتفرم ممکن برای هدف ما هست.
ما میتونیم در اون ماشین هائی با دقت خیلی بالا بسازیم که برابری کنه با مدل های واقعی اونها.
rFactor 2 از لحاظ تکنولوژی موتور، تایر مدل،boost mapping بدون شک بهترین شبیه ساز حال حاضر هست.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر