PC rFactor 2

سازنده
Studio 397
تاریخ انتشار
March 2013
ناشر
Studio 397
پلتفرم‌ها
  1. PC
rf2_rfactor2_theopenracingsimulation.png

grab017qt.jpg


Official_Logo.png

خب قبل اینکه بخوایم در مورد Rfactor 2 توضیحی داشته باشیم بد نیست کمی به عقب تر بریم و در مورد استودیوی اصلیِ
سازنده بازی (Image Space Incorporated یا به اختصار ISI) و تاریخچه اون کمی اطلاعات کسب کنیم .

استودیو ISI تو دهه نود تاسیس شد و تخصص اصلی استودیو در توسعه نرم افزارهای شبیه سازی گرافیکی بود.
اواخر دهه 90 استودیو طبق قراردادی که با EA امضا کرد، شروع به ساخت بازی برای اونها کرد .

موتور بازیسازی (Game Engine) که برای ساخت این بازیها مورد نیاز بود رو خودشون توسعه دادن و اسمش رو گذاشتن ISI Motor 1.0 .
طی قراردادی که با EA منعقد کردن در مدت 4 سال ، 7 عدد بازی ریسینگ برای EA ساختن که سبک اون بازیها بیشتر در مورد مسابقات فرمول 1 و ناسکار بود، در این بین 2 عدد از این بازیها مورد توجه عموم و منتقد ها قرار گرفتن.اون 2 بازی ریسینگ
F1 2002 F1 ، Challenge '99-'02 بودن.
ISImotor_Games_Low.jpg

بعد از این 2بازی بود که اونها شروع به ساخت ورژن دوم از انجین معروف خودشون کردن به اسم ISIMotor 2.
با خلق این موتور بازیسازی بود که عملا فصل جدیدی از ظهور بازیهای شبیه ساز رانندگی شروع شد.
حین توسعه ورژن دوم موتور ISI ، استودیوی ISI لایسنس استفاده از انجین قبلی خودشون (ISImotor 1) دراختیار استودیوی SimBin (که در حال حاظر در پی ورشکستگی و احیای دوباره با نام Sector 3 شناحته میشه)میزاره که در سال 2004 منجر میشه به ساخت بازی FIA GT Racing Game: GTR .
در ادامه با موفقیت GTR ، استودیوی ISI با مشاهده اینکه که پلیرها به چه شکل با این عنوان ارتباط برقرار کردن و برای اون افزونه و مد تولید میکنن، زیربنای عنوان بعدی خودش رو بر این پایه برنامه ریزی کرد که عنوانی کاملا باز و در دسترس برای جامعه مد سازها بسازه.
این دیدگاه منجر شد به ساخت Rfactor 1 که اولین بازی استودیو با انجین ISIMotor 2.0 بود که در سال 2005 ریلیز شد.

Rfactor 1 Low.png ویژگیهای منحصر به فردی که در ساخت این عنوان دیده شده بود که در ساخته SimBin موجود نبود، منجر به این شد که Rfactor برای سالها (بیش از 10 سال) اصلی ترین عنوانی باشه که جامعه SimRacing رو بخودش جذب میکرد.
بعد از ریلیز Rfactor استودیو شروع به فروش لایسنس ISIMotor 2.0 در وسعت بیشتری کرد:
تمام ساخته های بعدی استودیوی Simbin (GTR 2 , GT Legends ,Race 07 و...)
Slighty Mad Studios
سازنده PCars و NFS Shift ها
و...
ISImotor_2_Games.jpg

معماری باز این موتور و قدرت اون در شبیه سازی تخصصی ریسینگ منجر شد به ساخت Rfactor Pro که در طی این سالها این عنوان مورد استفاده اکثر تیم های شرکت کننده در رقابت های فرمول 1 و همیطور ناسکار قرار گرفته که از اون در شبیه سازهای خودشون برای تمرین راننده ها ، تست ستاپ ، تست پیست و... مورد استفاده قرار میگیره.
(Rfactor Pro فقط برای تیم های ریسینگ در دسترس هست و برای فروش به عموم هیچوقت ارائه نشده.)

بعد سالها تجربیاتی که استودیو از ساخته های قبلی خودش و همکاری با تیم های اتوموبیل رانی بزرگ با RFactor Pro بدست میاره، ISI انجین خودشون رو بار دیگه آپدیت میکنن و اسم این نسخه رو میزارن ISImotor 2.5 .

Rfactor_2_Tire_Deformation.gif

نتیجه این اقدام منجر میشه به ساخت RFactor 2 که تحول تازه ای در شبیه سازی پیست، تایر ها،AI پیشرفته،تغییرات آب و هوا،چرخه شب و روز، فیزیک و همینطور گرافیک بمراتب بهتر بوجود آورد.

متاسفانه با تمام پیشرفتهای فوق العاده ای که این عنوان داشت اینبار مسائل اونطور که باید پیش نرفت.
چرا که جامعه SimRacing با Rfactor 1 کاملا راضی بودن، نزدیکه به 1000 عدد ماشین مدل شده،تمام پیستهای رسمی و غیر رسمی، سبکهای مختلف اتوموبیل رانی از Cart گرفته تا فرمول 1، ناسکار، حتی سوپر تراک، هرچیزی که فکرش رو میکنید این پلتفرم باز در اختیار گیمرها گذاشته بود.
اینجا سازنده های مد هم رغبت نمیکردن که بخوان دوباره ماشینها و پیستهای ساخته شده خودشون رو برای RF2 بهینه کنن، چرا که بخوبی داشتن روی RF1 کار میکردن.
این نکات به علاوه اینکه ISI در سال 2013 عنوانی ریلیز کرد که بر پایه دایرکت ایکس 9 ساخته شده بود، در حالی که از چند سال قبل اکثر استودیوها به DX10 و حتی 11 کوچ کرده بودن.
بهمین دلیل نیاز به سخت افزار قویتر برای اجرای محتوائی بود که به خوبی داشت روی RF1 کار میکرد واین مدسازها رو ترقیب نمیکرد.
قیمت بالای RF2 هم دلیل دیگه ای بود که کمتر مورد توجه علاقه مندان شبیه سازی قرار گرفت،شما علاوه براینکه بازی اصلی میخریدید (حدود 35 دلار)، باید برای بخش آنلاین جداگانه پول پرداخت میکردید، تقریبا سالیانه حدود 12 دلار!
اگر هم میخواستید بصورت مادام العمر (سینگل پلیر و مولتی پلیر) بازی رو خریداری کنید بایستی مبلغ 85 دلار پرداخت میکردید!
با این شرایط مطمئنا درصد زیادی از گیمرها موفق نشدن که این عنوان رو تجربه کنن.
همه اینها یعنی کمبود محتوای ارجینال (که خود استودیو تولید کنه ونه مدسازها)، بهینه سازی نه چندان خوب،قیمت بالا،منجر به این شد که RF2 با تمام امکانات و پیشرفتهای فوق العادش رفته رفته نادیده گرفته بشه تا جائی که ISI تقریبا محتوای جدیدی برای اون ریلیر نمی کرد.
RF2_ghost_town_Low.jpg
از این فرصت بدست اومده بهترین استفاده رو بازیهای Assetto Corsa و project Cars بردن،چرا که تقریبا اکثر گیمرهائی که خواهان تجربه ای جدید و جذابتر بودن (به نسبت RF1) مجذوب این 2 عنوان شدن.

در اون زمان (اواخر 2015 و اوایل 2016) اکثرا به چیزی جز مرگ زودهنگام این پلتفرم فکر نمیکردن.از طرف دیگه ISI هم افکار دیگری در سر داشت و میخواست روی عنوانی جدید کار کنه ولی قصد نداشت عنوانی که براش سالها زحمت کشیده بود رو به حال خودش رها کنه.
29637199581_e2eb20f428_o.jpg
این بود که اواسط 2016 در خبری خوشحال کننده اعلام شد که ISI با شرکت Luminis به توافق رسیدن که مسئولیت توسعه RF2 رو به عهده بگیرن. Luminis شرکتی بود که با استودیوی کوچک Reiza همکاری کرد تا اونها بتونن عنوان ریسینگ Automobilista رو توسعه بدن.
در متن خبر اومده بود : Studio-397 که زیرشاخه "لومینیس" محسوب میشه مسئولیت کامل توسعه رو به عهده میگیره و ISI روی عنوانی جدید کار خواهد کرد(در مورد عنوان جدید ISI فقط این نکته مشخصا اعلام شده که قطعا Rfactor 3 نخواهد بود!).

DX11.jpg
خیلی سریع استودیوی جدید اولین اولویتهای خودش برای توسعه RF2 رو اعلام کرد که مهمترین اونها آپدیت انجین بازی به DX11 و همینطور ساپورت هدستهای VR بود (که امروزه امری جدا نشدنی از بازیهای ریسینگ هست).

فکر میکنم تا همینجا به عنوان مقدمه کافیه، در ادامه به ویژگیهای Rfactor 2 و استودیوی توسعه دهنده فعلی یعنی Studio 397 میپردازیم.

Studio_397.jpg
خب همونطور که قبلا گفتیم مسئولیت توسعه RFactor 2 در اختیار این استودیو قرار گرفته، استودیو 397 بعد از توافق ISI و لومینیس، فقط و فقط برای کار روی RF2 ایجاد شده و کاملا جدید التاسیس هست(2016 تاسیس شد).
استودیو در هلند واقع شده، ریس استودیو هم Marcel Offermans هست.

Tire Model​

به علت مهم بودن ساختار تایرها برای تیمهای اتوموبیل رانی و همکاری که با استودیو ISI در توسعه شبیه سازهای تیم ها صورت گرفت، RF2 اولین عنوانی بود که تونست از تکنولوژی های مدرنی در شبیه سازی لاستیکهای ماشینها به نسبت اونچه در واقعیت اتفاق میوفته استفاده کنه.
خورده شدن لاستیک ها، داغ شدن اونها، انتقال دما، تغییر فیزیکی وظاهری لاستیک، FlatSpot شدن (صاف شدن بخشی از لاستیک ) لاستکیها در اثر قفل شدن لاستیکها حین ترمز گیری و... از ویژگیهائی هست که فقط در بخش تایر مدل این عنوان استفاده شده که بعد 4 سال هنوز رقیبی در این بخش به خودش نمیبینه.



بمرور درحال آپدیت شدن...


با تشکر از @raya2 عزیز، استارتر اصلی تاپیک​
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,309
نام
مــاکــان
Spa حتما همین جمعه می آید :D
View attachment Spa.mp4


















watch?v=2EZQlf-VPdU
==============
حالا که اینجاییم اینم بگم که یه عدد DPi که میشه (Daytona Prototype ) هم قرار هست که اضافه بشه :

Low.jpg
هنوز معرفی کامل نشده.
این مدل Cadillac DPi-V.R هست که در مسابقات Endurance(استقامتی ) IMSA مورد استفاده قرار میگیره.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,309
نام
مــاکــان
خب بعد مدتها بریم آپدیتهای بازی با هم مرور کنیم، همینطور محتواهایی که قرار هست تا چند روز دیگه برای بازی منتشر بشه.
البته با این توضیح که استودیو از این به بعد قرار هست بصورت فصلی محتواهای جدید برای بازی منتشر کنه، یعنی هر 4 ماه ما باید منتظر آپدیتهای بزرگ برای بازی باشیم.
اولی بخش آپدیتها همین فوریه هست و 2شنبه پیش رو محتواهای جدید از پیست/ ماشین گرفته تا مابقی منتشر میشن.

از اولی شروع کنیم که همین هفته پیش منتشر شد و اونهم بروز کردن بخش رابط کاربری بازی یا همون User interface هست:

آپدیت UI:
استودیو بخش UI بازی کاملا کوبیده از اول ساخته.
اگه یادمون باشه 2سال پیش UI بازی از این به این تبدیل شده بود:
قدیمی
OLD UI.JPG
جدید
New UI.JPG

که خیلی بد طراحی شده بود، همینطور رنگ و لعاب خیلی بدی داشت و خیلی هم کند بود.

حالا دوباره UI آپدیت شده و واقعا خیلی زیباتر شده، پر بیراه نیست بگیم از Automobilista 2 ایده گرفتن.
در هر صورت خیلی نرم ، روون ، سرراست و همینطور خیلی مدرن شده.
Newest UI.jpg

معرفی کامل این UI جدید و زیبا بهمراه ویدئو:

 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Eazy-E

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,309
نام
مــاکــان
خب بریم بعدی که معرفی یک پیست جدید هست، اونهم یک پیست آمریکایی مخصوص مسابقات استقامتی (Endurance).

Daytona International Speedway
daytona_screen_01_720p.jpg
بالاخره بعد سالها انتظار استودیو لایسنس این پیست زیبا و دوست داشتنی رو هم گرفت و قرار هست بزودی به بهترین شکل ممکن و با استفاده از تکنولوژی اسکن 3D تمام پستی بلندی ها و دست اندازهای این پیست رو با دقت میلیمتری احساس کنیم.

معرفی ویدئویی پیست Daytona
 
  • Like
Reactions: Taha75 and Eazy-E

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,309
نام
مــاکــان
خب داریم به آپدیت دوم سال 2022 بازی نزدیک میشیم (از اول 2022 قرار شده که هر 4 ماه برای بازی محتوای جدید منتشر بشه).

تا حالا 2تا پیست انگلیسی معرفی شده :
Donington Park
1920x1080_2_donnington-270x180.jpg

Brands Hatch
1920x1080_2_brands_hatc-270x180.jpg

==============
حالا تا چند روز دیگه باقی معرفی ها هم انجام میشه ولی معرفی هابه سمتی که داره میره اون هم 2تا پیست انگلیسی، پس ماشین ها و مسابقات هم باید مربوط به بریتانیا بشه.
احتمالا چیزی که کمیونیتی سالهاست منتظر استودیو هست که به این پلتفرم بیاره، BTCC (British Touring Car Championship)
این از اونجایی بیشتر قوت میگیره که لایسنس BTCC هم دست شرکت مادر استودیو 397 یعنی Motorsport Games هست.
ماشین های این گروه با فیزیک/FFB فوق العاده بازی چه شود واقعا😍

BTCC 2022 هم که از چند روز پیش استارت خورده، واقعا عالی میشه که همزمان باهاش این DLC هم منتشر بشه که بشه مسابقات رو دوباره سازی کرد.
 
  • Like
Reactions: m.a.t

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,309
نام
مــاکــان
خب دیگه رسمی شد:x:x

Announcing BTCC 2021/22


قرار شده این سری مسابقات با 2عدد ماشین سال 2021 منتشر بشه و بقیه خودروها ، همینطور مدل های فصل 2022 بمرور اضافه بشن.

این ماشین ها در این سری مسابقات ترکیبی از 2نوع دیفرانسیل جلو (FWD) و عقب (RWD) هستن.

Infiniti Q50​

موتور 2لیتری 4سیلندر توربوشارژ که 370 اسب بخار قدرت تولید میکنه و با گشتاور 400 نیوتن بر متر.
انقال قدرت در این ماشین از طریق 6 دنده Sequential به چرخ های عقب هست (RWD)

ماشینی که یکی از راننده هاش Ash Sutton تو مسابقات پارسال باهاش راننده های دیگرو شخم میزد و ثبقت میگرفت.
با همین ماشین سال 2020 رو هم قهرمان شد.
btcc1.jpg btcc2.jpg


Toyota Corolla GR​

دارای موتور 2لیتری 4سیلندر توربوشارژ که 370 اسب بخار قدرت تولید میکنه.
انقال قدرت در این ماشین از طریق 6 دنده Sequential به چرخ های جلو هست (FWD)

در سال 2021 یکی از راننده های این ماشین Tom Ingram یکی از رقبای Sutton در طول فصل بود.
btcc3.jpg btcc4.jpg

===========================
یک چیز هم همینطوری دلی بگم.
اگه مسابقات اتوموبیل رانی دنبال میکنین ولی BTCC پیگیری نمیکنین ، یکی از جذاب ترین مسابقات رانندگی رو از دست میدین.
از نطر کسی که سالهاست F1 دنبال میکنم باید بگم بمراتب از فرمول 1 خواب آور جذاب تر هست.
خلاصه اینکه فصل 2022 همین چند روز پیش در دانینگتون شروع شده و بعدی هم 2 هفته دیگه در برندزهچ پیگیری میشه.

مسابقات شبکه ITV بطور رایگان لایو نشون میده و فقط نیاز به VPN انگلیس دارین.
برای دانلود مسابقات هم میتونین از این سایت استفاده کنین:
BTCCR | Replays

خدارو چه دیدین شاید این بهانه ای شد شما هم طرفدارش شدین :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: m.a.t and The Hound

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,309
نام
مــاکــان
ماشالله 397 رو دور افتاده ول کنم نیست، یک پیست دیگه هم معرفی کرد.

Laguna Seca
rF2_Laguna_Seca_01_720pd.jpg


==================
این بزرگترین آپدیت بازی از زمانی هست که 397 مسئولیت توسعه بازی رو از ISI بعهده گرفته.
تا الان 3تا پیست Donington Park , Brands Hatch و Laguna Seca معرفی شده + ماشین های 2021 و 2022 مسابقات BTCC.
اینها یک زمانی 6 ماه طول میکشید که فقط یک پیست طراحی کنن ، از وقتی MotorSport Games خریدتشون و کارمند و بودجه بیشتری گرفتن بدجوری افتادن رو دور.

اینطوری پیش بره سال دیگه همین موقع میتونن با iRacing رقابت کنن\m/
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,309
نام
مــاکــان
احسنت.
با پچ جدید چندتا ماشین دیگه هم آپدیت فیزیک و صدا گرفتن.


==============
توضیح کاملتر :
==============
از وقتی انجین صدا رو بروز کردن واقعا تجربه بازی خیلی لذت بخش تر شده.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Eazy-E

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,309
نام
مــاکــان
4 ماه دیگه گذشت و داریم به سومین آپدیت بزرگ سال نزدیک میشیم(هر فصل یک آپدیت بزرگ داریم)
از این رو معرفی ها یکی یکی دارن انجام میشن و تا حالا یک پیست و یک ماشین معرفی شدن:
Announcing World Wide Technology Raceway

Gateway-WWTR-Night.jpg Road-T1.jpg
دوباره پیستهای آمریکایی و این بار یکی از پیستهای کمتر شناخته شده.
یک پیست ترکیبی که شامل بخشهای جاده ای و Oval میشه.
یکجورایی خوراک ماشینهایی با پرفورمنس پایین هست.
چون با توجه به پیچ هایی که داره میشه گفت تقریبا یک پیست تکنیکی هست.

===============
Austin Mini Cooper S (Mr Bean :)) )

mini-4.jpg mini-5.jpg mini-7.jpg mini-8.jpg
یکی از خاطره انگیزترین و جذاب ترین ماشینهای کلاس تورینگ که ریسینگی وجود نداره که این جواهر نقلی رو در خودش نداشته باشه.
دیر اومد به rF2 ولی خوب موقعی اومد ، چرا که با یک پیستی داره منتشر میشه که خوراک همچین ماشینی هست.
کلاسی که با ایجاد رقابتهای نزدیک به هم با اختلاف جایگاه در حد میلی ثانیه رو تضمین میکنه ، از این رو جابه جایی ها و ثبقت ها خیلی زیاد هست که در نهایت یک مسابقه جذاب و دیدنی رو تضمین میکنه (شاهدش هم مسابقات سالانه GoodWood)
فرمول سریع بودن تو این ماشین هم این هست که هر کی بتونه بیشترین سرعت رو در پیچ ها حفظ کنه میتونه تو مسیر مستقیمی جلو بیفته و نهایتا برنده مسابقه باشه.
نکته جالب اینجاست که با توجه به مشخصات ماشین جهت حفظ سرعت راننده باید ماشین دریفت طور در پیچ ها کنترل کنه تا کمترین افت سرعت رو داشته باشه.
این مورد باز مهر تایید دیگه ای بر جذاب بودن مسابقات با این کلاسیک تمام نشدنی هست.

حجم موتور ماشین 1300 سی سی هست
جعبه دنده 4 سرعته
توان خروجی 125 اسب بخار با تولید 140 نیوتن برمتر گشتاور
دور موتور 8000rpm​

این معرفی نسخه کلاسیک این ماشین بود ولی در خبر اعلام کردن که نسخه مدرن این ماشین JCW Cup Car هم بزودی به این شبیه ساز اضافه میشه \m/
minichallenge015.jpg
==============
معرفی بعدی فردا...
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Eazy-E

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,309
نام
مــاکــان
خب معرفی امروز هم چیزی جز نیست محبوب دلها
Caterham Academy


caterham-4.jpg caterham-3.jpg caterham-1.jpg
حجم موتور 1600 cc
5 دنده دستی
با قدرت خروجی 125 اسب بخار و تولید گشتاور 150 نیوتن بر متر

Top Speed : 155mh - 185 kmh
0 تا 100 حدود 5.3 ثانیه
Weight : 625 kg

تجربه نرم افزاری که خودم ازش دارم تو Autmobilista 1 و 2 بوده که خیلی رانندگی باهاش فان هست و پشت ماشین خیلی تمایل داره که در بره (بقولی Tail Happy هست).
بهش وزن پایین ماشین اضافه کنین که با راننده بطور متوسط حول و حوش 650 کیلوگرم میشه !
تصور کنین که با این رفتار ماشین و وزن پایینش چقدر میتونه فان باشه.

این مورد اگه با FFB خوب میکس بشه (که AMS1 همینطور بود) باعث شد مدلهای مختلف این خانواده تبدیل به یکی از بهترین ماشینهای اون بازی برام بشن.
الان دیگه با فیزیک + FFB که rF2 داره واقعا صبر کردن برای انتشارش سخته.

نکته مهم اینکه این DLC بطور رایگان منتشر میشه.
نکته بعدی اینکه مدلهای بعدی و متنوع دیگه از Caterham که قویتر و سریعتر هستن هم لایسنس شدن و تو صف هستن که بعدا منتشر میشن.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Eazy-E

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,309
نام
مــاکــان
دیروز هم یک عدد ماشین از سری مسابقات BTCC معرفی شد.
Hyundai i30

1.jpg 2.jpg 3.jpg
قبلا 2 ماشین از این سری منتشر شده بود (Toyota Corolla و Infiniti Q50) ، در مجموع الان 3تا ماشین از مسابقات BTCC منتشر شده.

==================
معرفی امروز مونده که باید ببینیم چی هست...
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Eazy-E

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,309
نام
مــاکــان
دوستان من نسخه hoodlum رو دانلود کردم مثل اینکه خیلی قدیمیه ؟کسی نسخه کرکی بروز تری داره ؟
همونطور که گفتی نسخه ای که داری خیلی قدیمیه.
از اون موقع ماشین/پیست که خیلی اومده هیچی ، کلی هم گرافیک و ویژگیهای جدید ، صداگذاری ، AI و... آپدیت شده.

چندروز دیگه آپدیت Q4 بهمراه ماشین و پیستهای جدید منتشر میشه.
احتمالا تو همین هفتست.
همینجا معرفی هارو میزارم.
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,309
نام
مــاکــان
خب تمام محتوای آپدیت 3ماهه آخر امسال (Q4) مشخص شد:

آپدیت AI ، اضافه شدن استور داخل بازی ، اضافه شدن 3 عدد پیست ، یک ماشین BTCC و یک ماشین هایپرکار لِمان (LMH)



  • اضافه شدن استور به UI بازی:
Store.JPG
تا به الان استور بازی خارج از اون بود ، حتی داخل استیم هم نبود و یک بخش جدا داخل استیم داشت.
آیتم هایی که خریداری میشد ، مشخص نبود و نمیشد دید که کدوم یک از محتواها رو خریداری کردیم.
قدم دیگه ای در ادامه زیر و رو کردن UI بازی که در آپدیت Q1 امسال بطور غیرمنتظره ای منتشر شده بود.
View attachment Available Now - New rFactor 2 In Game Store.mp4


======================

  • Bahrain International Circuit
View attachment Introducing the Bahrain International Circuit for rFactor 2.mp4
جزو پیستهای Grade 1 FIA هست که درش هم مسابقات فرمول 1 برگذار میشه و هم مسابقات GT و استقامتی.
وسعت پیست 5.412 کیلومتر هست و با 4 ترکیب (Layout) برای RF2 منتشر میشه.

Bahrain-International-T5T6T7.jpg Bahrain-International-T2T3.jpg Bahrain-International-T1.jpg

======================
  • Croft
در ادامه DLC BTCC که امسال برای بازی منتشر شد، 397 مشغول آوردن تمام پیستهای مسابقات از این سری محبوب بریتانیایی ها به بازی بوده.
تا به الان BrandsHatch ، Donington منتشر شده بودن که با اومدن Croft مجموعا شدن 3 تا.
البته این ادامه داره!
View attachment Announcing Croft Circuit.mp4

======================
  • Thruxton
View attachment Announcing Thruxton Circuit.mp4
این هم یک پیست انگلیسی دیگه که پیست رسمی مسابقات BTCC هست.
در دهه 50 جزو فرودگاههای نظامی بوده و بعد از جنگ تغییر کاربری داده و به پیست اتوموبیل رانی تبدیل شده.
Thruxton_01_720low.jpg Thruxton_04_720low.jpg Thruxton_05_720low.jpg
با توجه به اینکه سیلوراستون که جزو محتوای رایگان بازی هست.
از 9 پیست انگلیسی که جدول مسابقات BTCC درش برگذار میشه ، 5 پیست الان برای بازی در دسترس هست.
و خب در آپدیتهای سال 2023 (Q1 تا Q4) مابقی پیست ها هم منتشر میشن.

========================

London E-Prix Circuit​

View attachment Announcing London E-Prix Circuit.mp4
باز هم در ادامه منتشر کردن کامل مسابقات قهرمانی ، دوباره شاهد یک پیست از مسابقات فرمول E هستیم.
با انتشار این پیست تعداد پیستهای رسمی این سری مسابقات به 7 عدد میرسه.
برای تکمیل این سری ، فقط 3 عدد پیست باقی مونده (مراکش ، جاکارتا و سئول) که تعدادش به 10 برسه.

London-E-Prix-4LOW.jpg London-E-Prix-4LOW.jpg London-E-Prix-5LOW.jpg

==========================
خب میرسیم به ماشین ها:


  • BMW 330i M Sport

View attachment Announcing BMW 330i M Sport BTCC.mp4
پنجمین ماشین از این سری مسابقات هست که برای بازی منتشر میشه (تو آپدیتهای قبلی Infiniti Q50 / Toyota Corolla / Hyundai i30 / Ford Focus ST منتشر شده بودن).
این ماشین قهرمانی سال 2019 رو برای رانندش (Colin Turkington) به ارمغان آورد.
دیفرانسیل عقب هست (مثل اینفینیتی Q50) ، با موتور توربوی 4 سیلندر 2 لیتری و خروجی 380 اسب بخار.
این دیف عقب بودن ماشین هنگام ترمز گیری و گاز دادن در پیچ ها کاملا با اون 3تای دیگه که دیف جلو هستن در رفتارم ماشین تفاوت ایجاد کرده. (تا اینجا غیر از BMW و Infiniti مابقی لیست دیف جلو هستن.)

====================
میرسیم به گل سرسبد این آپدیت و انتشار اولین ماشین از آینده مسابقات استقامتی و ماشین های کلاس هایپرکار (LMH) که با حضور پژو ، تویوتا ، فراری و... در سال آینده برگذار میشه.
جالب اونجاست که از سال بعد کلاس LMDH هم داریم که درش پورشه ، کادیلاک ، هوندا ،لامبورگینی ، BMW ، بنتلی ، مکلارن و... شرکت میکنن، البته از سال بعد به مرور اضافه میشن چون یکسری از کمپانی ها هنوز دارن روی ماشین ها و طرح هاشون کار میکنن.
خب برسیم به ونوال:

Vanwall Vandervell LMH

View attachment Announcing Vanwall Vandervell LMH.mp4

نکته جالبی که در مورد Vanwall میشه گفت اینکه توسعه این خودرو برای RF2 توسط خود تیم ByKOLLES Racing که سازنده این خودرو هست صورت گرفته و استودیو 397 فقط در پکیج کردن انتهای کار دخیل بوده!
کل مدل ماشین ، فیزیک ، صداگذاری و... توسط این تیم صورت گرفته.
Vanwall_03_720low.jpg Vanwall_04_720 low.jpg

====================================

این محتویات کامل آپدیت Q4 سال 2022 بود که فردا 2شنبه منتشر میشه.
 
  • Like
Reactions: Eazy-E

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر