PC rFactor 2

سازنده
Studio 397
تاریخ انتشار
March 2013
ناشر
Studio 397
پلتفرم‌ها
  1. PC
rf2_rfactor2_theopenracingsimulation.png

grab017qt.jpg


Official_Logo.png

خب قبل اینکه بخوایم در مورد Rfactor 2 توضیحی داشته باشیم بد نیست کمی به عقب تر بریم و در مورد استودیوی اصلیِ
سازنده بازی (Image Space Incorporated یا به اختصار ISI) و تاریخچه اون کمی اطلاعات کسب کنیم .

استودیو ISI تو دهه نود تاسیس شد و تخصص اصلی استودیو در توسعه نرم افزارهای شبیه سازی گرافیکی بود.
اواخر دهه 90 استودیو طبق قراردادی که با EA امضا کرد، شروع به ساخت بازی برای اونها کرد .

موتور بازیسازی (Game Engine) که برای ساخت این بازیها مورد نیاز بود رو خودشون توسعه دادن و اسمش رو گذاشتن ISI Motor 1.0 .
طی قراردادی که با EA منعقد کردن در مدت 4 سال ، 7 عدد بازی ریسینگ برای EA ساختن که سبک اون بازیها بیشتر در مورد مسابقات فرمول 1 و ناسکار بود، در این بین 2 عدد از این بازیها مورد توجه عموم و منتقد ها قرار گرفتن.اون 2 بازی ریسینگ
F1 2002 F1 ، Challenge '99-'02 بودن.
ISImotor_Games_Low.jpg

بعد از این 2بازی بود که اونها شروع به ساخت ورژن دوم از انجین معروف خودشون کردن به اسم ISIMotor 2.
با خلق این موتور بازیسازی بود که عملا فصل جدیدی از ظهور بازیهای شبیه ساز رانندگی شروع شد.
حین توسعه ورژن دوم موتور ISI ، استودیوی ISI لایسنس استفاده از انجین قبلی خودشون (ISImotor 1) دراختیار استودیوی SimBin (که در حال حاظر در پی ورشکستگی و احیای دوباره با نام Sector 3 شناحته میشه)میزاره که در سال 2004 منجر میشه به ساخت بازی FIA GT Racing Game: GTR .
در ادامه با موفقیت GTR ، استودیوی ISI با مشاهده اینکه که پلیرها به چه شکل با این عنوان ارتباط برقرار کردن و برای اون افزونه و مد تولید میکنن، زیربنای عنوان بعدی خودش رو بر این پایه برنامه ریزی کرد که عنوانی کاملا باز و در دسترس برای جامعه مد سازها بسازه.
این دیدگاه منجر شد به ساخت Rfactor 1 که اولین بازی استودیو با انجین ISIMotor 2.0 بود که در سال 2005 ریلیز شد.

Rfactor 1 Low.png ویژگیهای منحصر به فردی که در ساخت این عنوان دیده شده بود که در ساخته SimBin موجود نبود، منجر به این شد که Rfactor برای سالها (بیش از 10 سال) اصلی ترین عنوانی باشه که جامعه SimRacing رو بخودش جذب میکرد.
بعد از ریلیز Rfactor استودیو شروع به فروش لایسنس ISIMotor 2.0 در وسعت بیشتری کرد:
تمام ساخته های بعدی استودیوی Simbin (GTR 2 , GT Legends ,Race 07 و...)
Slighty Mad Studios
سازنده PCars و NFS Shift ها
و...
ISImotor_2_Games.jpg

معماری باز این موتور و قدرت اون در شبیه سازی تخصصی ریسینگ منجر شد به ساخت Rfactor Pro که در طی این سالها این عنوان مورد استفاده اکثر تیم های شرکت کننده در رقابت های فرمول 1 و همیطور ناسکار قرار گرفته که از اون در شبیه سازهای خودشون برای تمرین راننده ها ، تست ستاپ ، تست پیست و... مورد استفاده قرار میگیره.
(Rfactor Pro فقط برای تیم های ریسینگ در دسترس هست و برای فروش به عموم هیچوقت ارائه نشده.)

بعد سالها تجربیاتی که استودیو از ساخته های قبلی خودش و همکاری با تیم های اتوموبیل رانی بزرگ با RFactor Pro بدست میاره، ISI انجین خودشون رو بار دیگه آپدیت میکنن و اسم این نسخه رو میزارن ISImotor 2.5 .

Rfactor_2_Tire_Deformation.gif

نتیجه این اقدام منجر میشه به ساخت RFactor 2 که تحول تازه ای در شبیه سازی پیست، تایر ها،AI پیشرفته،تغییرات آب و هوا،چرخه شب و روز، فیزیک و همینطور گرافیک بمراتب بهتر بوجود آورد.

متاسفانه با تمام پیشرفتهای فوق العاده ای که این عنوان داشت اینبار مسائل اونطور که باید پیش نرفت.
چرا که جامعه SimRacing با Rfactor 1 کاملا راضی بودن، نزدیکه به 1000 عدد ماشین مدل شده،تمام پیستهای رسمی و غیر رسمی، سبکهای مختلف اتوموبیل رانی از Cart گرفته تا فرمول 1، ناسکار، حتی سوپر تراک، هرچیزی که فکرش رو میکنید این پلتفرم باز در اختیار گیمرها گذاشته بود.
اینجا سازنده های مد هم رغبت نمیکردن که بخوان دوباره ماشینها و پیستهای ساخته شده خودشون رو برای RF2 بهینه کنن، چرا که بخوبی داشتن روی RF1 کار میکردن.
این نکات به علاوه اینکه ISI در سال 2013 عنوانی ریلیز کرد که بر پایه دایرکت ایکس 9 ساخته شده بود، در حالی که از چند سال قبل اکثر استودیوها به DX10 و حتی 11 کوچ کرده بودن.
بهمین دلیل نیاز به سخت افزار قویتر برای اجرای محتوائی بود که به خوبی داشت روی RF1 کار میکرد واین مدسازها رو ترقیب نمیکرد.
قیمت بالای RF2 هم دلیل دیگه ای بود که کمتر مورد توجه علاقه مندان شبیه سازی قرار گرفت،شما علاوه براینکه بازی اصلی میخریدید (حدود 35 دلار)، باید برای بخش آنلاین جداگانه پول پرداخت میکردید، تقریبا سالیانه حدود 12 دلار!
اگر هم میخواستید بصورت مادام العمر (سینگل پلیر و مولتی پلیر) بازی رو خریداری کنید بایستی مبلغ 85 دلار پرداخت میکردید!
با این شرایط مطمئنا درصد زیادی از گیمرها موفق نشدن که این عنوان رو تجربه کنن.
همه اینها یعنی کمبود محتوای ارجینال (که خود استودیو تولید کنه ونه مدسازها)، بهینه سازی نه چندان خوب،قیمت بالا،منجر به این شد که RF2 با تمام امکانات و پیشرفتهای فوق العادش رفته رفته نادیده گرفته بشه تا جائی که ISI تقریبا محتوای جدیدی برای اون ریلیر نمی کرد.
RF2_ghost_town_Low.jpg
از این فرصت بدست اومده بهترین استفاده رو بازیهای Assetto Corsa و project Cars بردن،چرا که تقریبا اکثر گیمرهائی که خواهان تجربه ای جدید و جذابتر بودن (به نسبت RF1) مجذوب این 2 عنوان شدن.

در اون زمان (اواخر 2015 و اوایل 2016) اکثرا به چیزی جز مرگ زودهنگام این پلتفرم فکر نمیکردن.از طرف دیگه ISI هم افکار دیگری در سر داشت و میخواست روی عنوانی جدید کار کنه ولی قصد نداشت عنوانی که براش سالها زحمت کشیده بود رو به حال خودش رها کنه.
29637199581_e2eb20f428_o.jpg
این بود که اواسط 2016 در خبری خوشحال کننده اعلام شد که ISI با شرکت Luminis به توافق رسیدن که مسئولیت توسعه RF2 رو به عهده بگیرن. Luminis شرکتی بود که با استودیوی کوچک Reiza همکاری کرد تا اونها بتونن عنوان ریسینگ Automobilista رو توسعه بدن.
در متن خبر اومده بود : Studio-397 که زیرشاخه "لومینیس" محسوب میشه مسئولیت کامل توسعه رو به عهده میگیره و ISI روی عنوانی جدید کار خواهد کرد(در مورد عنوان جدید ISI فقط این نکته مشخصا اعلام شده که قطعا Rfactor 3 نخواهد بود!).

DX11.jpg
خیلی سریع استودیوی جدید اولین اولویتهای خودش برای توسعه RF2 رو اعلام کرد که مهمترین اونها آپدیت انجین بازی به DX11 و همینطور ساپورت هدستهای VR بود (که امروزه امری جدا نشدنی از بازیهای ریسینگ هست).

فکر میکنم تا همینجا به عنوان مقدمه کافیه، در ادامه به ویژگیهای Rfactor 2 و استودیوی توسعه دهنده فعلی یعنی Studio 397 میپردازیم.

Studio_397.jpg
خب همونطور که قبلا گفتیم مسئولیت توسعه RFactor 2 در اختیار این استودیو قرار گرفته، استودیو 397 بعد از توافق ISI و لومینیس، فقط و فقط برای کار روی RF2 ایجاد شده و کاملا جدید التاسیس هست(2016 تاسیس شد).
استودیو در هلند واقع شده، ریس استودیو هم Marcel Offermans هست.

Tire Model​

به علت مهم بودن ساختار تایرها برای تیمهای اتوموبیل رانی و همکاری که با استودیو ISI در توسعه شبیه سازهای تیم ها صورت گرفت، RF2 اولین عنوانی بود که تونست از تکنولوژی های مدرنی در شبیه سازی لاستیکهای ماشینها به نسبت اونچه در واقعیت اتفاق میوفته استفاده کنه.
خورده شدن لاستیک ها، داغ شدن اونها، انتقال دما، تغییر فیزیکی وظاهری لاستیک، FlatSpot شدن (صاف شدن بخشی از لاستیک ) لاستکیها در اثر قفل شدن لاستیکها حین ترمز گیری و... از ویژگیهائی هست که فقط در بخش تایر مدل این عنوان استفاده شده که بعد 4 سال هنوز رقیبی در این بخش به خودش نمیبینه.



بمرور درحال آپدیت شدن...


با تشکر از @raya2 عزیز، استارتر اصلی تاپیک​
 
آخرین ویرایش:

Lonely Days

کاربر سایت
Oct 26, 2010
26
نام
hamed
اکثر شبیه سازایی که من دیدم خیلی مانوری رو گرافیک ندارن مثل همین rfactor که از همون نسخه اولش هم گرافیکی نداشت به اون صورت بقیه شبیه سازا هم تو همین مایه ها هستن (حالا یکی دوتا استثنا هم وجود داره)
چون اینا در اصل بازی نیستن و شبیه ساز هستن و جنبه سرگرمی ندارن حتی هستن یه عده از راننده های حرفه ای که قبل از تمرینات و مسابقات تو محیط واقعی میان سراغ این جور شبیه سازا برای تمرین (به خاطر کم هزینه بودن و تجربه تقریباً نزدیک به واقعیت ) مطمئناً برای این افراد دقت شبیه سازی بالا مهم هستش نه جلوه های بصری و اگر بهترین گرافیک رو داشت ولی شبیه ساز قوی نبود کسی تحویلش نمیگرفت .
سازنده های این جور عناوین هم مخاطباشون رو میشناسن و میدونن کسی که بیشتر دنبال سرگرمی هست دنبال این عناوین نمیاد پس خیلی دلیلی هم نداره وقت و انرژی و بودجه محدود خودش رو صرف تکنیکای پیشرفته گرافیکی ، مراحل سرگرم کننده و این جور مسایل بکنه (مثل GT یا Forza) و توانشو روی پیشرفت شبیه سازش میزاره
حتی شما الان شبیه ساز تیمای فرمول یک مثل فراری یا مک لارن و... که پیشرفته ترین شبیه سازای جهان هستن و به صورت سفارشی ساخته میشن رو هم نگا کنید از لحاظ گرافیکی خیلی با همین 2 rfactor تفاوتی ندارن و تمرکز رو چیزای دیگس
البته من خودم خیلی دوست دارم یه شبیه ساز که هم از لحاظ بصری هم شبیه سازی و فیزیک در بالاترین سطح باشه رو تجربه کنم ولی فعلاً ندیدم همچین چیزی رو
 

Sanomas

کاربر سایت
Jun 7, 2013
21
^ با شما كاملا موافق هستم دوست عزيز...rFactor يك شبيه ساز مطلق رانندگي است و كمتر شبيه سازي را مي توان با آن مقايسه نمود...


من نسخه آزمايشي اين شبيه ساز رو امتحان كرده بودم...قيمت بالايي نيز دارد! شبيه ساز rFactor2 با ليسانس دائمي نزديك به 85 دلار قيمت دارد!!!



مشاهدات من بعد از تست:

در يك نظر بسيار عالي بود...اما نياز به سخت افزار قوي براي اجراي روان و نرم اين شبيه ساز به طور محسوس احساس مي شد...فيزيك فوق العاده و كشش بالاي اتومبيل به خصوص اتومبيل هاي فرمولا وان به وضوح ديده مي شد...جلوه هاي گرافيكي جديدي همچون تايرها خوب بود...جلوه آسفالت رو بهتر ديدم...




من از دوربين جديد كاكپيت خيلي خوشم اومد...به خصوص اينكه ديد عالي نسبت به اطراف داشت و من به خوبي مي تونستم يك ديد خوبي در آينه هاي عقب رو در اتومبيل فورمول يك داشته باشم...


شايد تنها ايراد وارده به اين شبيه ساز عالي قيمت بالاي آن باشد...همچنين كمبود پيست ها و اتومبيل ها در مقايسه با rFactor ...
 

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
من نسخه آزمايشي اين شبيه ساز رو امتحان كرده بودم...قيمت بالايي نيز دارد! شبيه ساز rFactor2 با ليسانس دائمي نزديك به 85 دلار قيمت دارد!!!



مشاهدات من بعد از تست:

در يك نظر بسيار عالي بود...اما نياز به سخت افزار قوي براي اجراي روان و نرم اين شبيه ساز به طور محسوس احساس مي شد...فيزيك فوق العاده و كشش بالاي اتومبيل به خصوص اتومبيل هاي فرمولا وان به وضوح ديده مي شد...جلوه هاي گرافيكي جديدي همچون تايرها خوب بود...جلوه آسفالت رو بهتر ديدم...




من از دوربين جديد كاكپيت خيلي خوشم اومد...به خصوص اينكه ديد عالي نسبت به اطراف داشت و من به خوبي مي تونستم يك ديد خوبي در آينه هاي عقب رو در اتومبيل فورمول يك داشته باشم...


شايد تنها ايراد وارده به اين شبيه ساز عالي قيمت بالاي آن باشد...همچنين كمبود پيست ها و اتومبيل ها در مقايسه با rFactor ...

خیلی ممنون بابت نظراتت در مورد بازی. پس با توجه به گفته هات با بازی شبیه ساز خوبی طرف هستیم همونطور که انتظارشو داشتم. در مورد کمبود پیست ها و اتومبیل ها شاید چون نسخه ی ابتدایی هست, هنوز تعدادشون کمه. از اونور با وجود سایت زیر فکر نکنم کمبودی از این نظر در آینده وجود داشته باشه :d

rFactor Central - Community Driven Sim Racing Resource for rFactor | rFactor Car mods, rFactor Tracks, Car Setups, rFactor Screenshots
 

Sanomas

کاربر سایت
Jun 7, 2013
21
خیلی ممنون بابت نظراتت در مورد بازی. پس با توجه به گفته هات با بازی شبیه ساز خوبی طرف هستیم همونطور که انتظارشو داشتم. در مورد کمبود پیست ها و اتومبیل ها شاید چون نسخه ی ابتدایی هست, هنوز تعدادشون کمه. از اونور با وجود سایت زیر فکر نکنم کمبودی از این نظر در آینده وجود داشته باشه :d

rFactor Central - Community Driven Sim Racing Resource for rFactor | rFactor Car mods, rFactor Tracks, Car Setups, rFactor Screenshots


سلام!

خواهش مي كنم دوست من...من بيشتر از 3-4 سالي هست كه اين شبيه ساز رو مي شناسم و با اون به نوعي رانندگي مي كنم...البته بيشتر اتومبيل هاي فورمولا وان...

در اون باره كه نسخه ابتدايي هست، درست اما طبيعت rFactor 2 اين طوره...يعني هنوز اون طور كه بايد روي اون كار نمي شه و تمامي ابزارها براي ساخت اتومبيل و يا تراك هم براي اين نسخه فرق مي كنن...نمي شد اتومبيل و يا تراكي كه براي نسخه 1 اين شبيه ساز استفاده مي كنيد هم در نسخه جديد استفاده كنيد...بايد به قولي آجر رو براي اين نسخه دوباره بچينيد كه واقعا زحمت داره!


تا جايي كه من مي دونم بيشتر افراد هم هنوز با نسخه اول كار مي كنند...بيشتر به دليل سهولت استفاده و نيز فراواني "مد" هاي گوناگون...

مد گفتم...

يكي از بهترين مدر ها هم گروه CTDP هست...اين گروه مد هاي فوق العاده فورمولا وان براي سال هاي 2005 و 2006 رو هم عرضه كرده...

گروه معروف و عالي ديگر هم كه مي توان نام برد FSONE مي باشد...بهترين مدهاي اين گروه مربوط به سال 2008 و 2009 هستند...

يك گروه هم من مي شناسم كه بيشتر رو مدهاي كلاسيك فورمولا كار مي كنه...مثل F1 1991 LE...فيزيك فوق العاده و صداي بي نظير اتومبيل ها واقعا هيجان انگيز هست!



نكته ديگري هم كه در rFactor 2 مي شد به اون اشاره كرد، تغييرات آب و هوايي است...كه در نسخه 1 تنها به صورت بدلي اون هم روي پيست ها شبيه سازي مي شد...


ممنون از معرفي سايت...خود من در اين سايت پروفايل مخصوص دارم چون كه براي اتومبيل هاي فورمولا وان Skin مي سازم...اون چنان حرفه اي كه نه...ولي روي چند اتومبيل قبلا كار كرده بودم...بعني روي اتومبيل هاي سال 2008 اومدم پوسته مربوط به سال 2010 رو پياده كردم...بسيار هم عالي شد.
 

hamed8000

کاربر سایت
Mar 24, 2012
23
من هم این بازی رو وقتی میخواست وارد استیم بشه یه تخفیف خوب خورد و خریدم
اگه از بچه ها کسی اهل بازی سیمولاتور هست منو تو استیم اد کنه مولتی بازی کنیم
من rfactor2,assetto corsa,pcars,exterem stock car,formula truck,race07, و دارم و عضو premium سایت racedepartment هستم و تو لیگ ها racing club هاش حضور فعال دارم
اگر هم دوستان سوالی دارن در خدمتم
steam id:hamed8000
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,302
نام
مــاکــان
@raya2
سلام و خسته نباشی، میخواستم تاپیک رو بالا بیارم که دم دستم باشه و هم اینکه میخواستم بدونم برنامه ای برای آپدیت تاپیک داری؟
در غیز اینصورت از نظر شما ایرادی نداره که تاپیک رو به من واگذار کنی؟
میخوام همه جوره تاپیک رو آپدیت کنم:-bd
 

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
@raya2
سلام و خسته نباشی، میخواستم تاپیک رو بالا بیارم که دم دستم باشه و هم اینکه میخواستم بدونم برنامه ای برای آپدیت تاپیک داری؟
در غیز اینصورت از نظر شما ایرادی نداره که تاپیک رو به من واگذار کنی؟
میخوام همه جوره تاپیک رو آپدیت کنم:-bd

هیچ اشکالی نداره. تقدیم به شما. آپدیتش کن. :)
 

Eazy-E

کاربر سایت
Aug 29, 2016
617
نام
امیرعلی
با این اوضاعی که استودیوی جدید بازی یعنی 397 به وجود آورده دلم نیومد نیام تو تاپیکش پست نذارم :D لامصب این استودیو یک تحول خیلی بزرگ واسه این بازی به ارمغان آورده!
اول از همه پک GT3 واسه بازی ریلیز شد.

to14_rfactor-2-callaway-corvette-c7-r-gt3-e1508224625931.jpeg
mh3d_rfactor-2-mercedes-amg-gt3-e1508224687612.jpeg
pqe7_rfactor-2-radical-rxc-gt3-e1508224643908.jpeg


Bentley Continental GT3
Callaway Corvette C7 GT3-R
McLaren 650S GT3
Mercedes AMG GT3
Radical RXC Turbo GT3
دوما هم بیایم یک نگاهی به بهبود گرافیک و آب و هوا بندازیم. عالیه!




این بازی از بی نقص ترین ریسینگ‌های ساخته شده است! AI که عالیه. فیزیک بهترین بود بازهم بهبودش میدن، آب و هوا و چرخه شب و روزش هم که عالیه یعنی تنها شبیه سازی هستش که هم چرخه شب و روز و هم آب و هوا داره. (تو رقبا فقط iRcing چرخه شب و روز داره اما آب و هوا نداره:D) لایسنس پیست و ماشین‌هارو هم که دارن میگیرن! دیگه چی از بهترین sim racing ساخته شده میخواین؟ :D
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,302
نام
مــاکــان
درست میگی:D
خدائیش وقت نشد،بس که وسواس دارم ،با چندخط و چندتا عکس نمیخوام کم لطفی کرده باشم.
الان هم خبرهای خیلی خوبی از بازی داره میاد.
خیالت جمع، پست اول رو کامل آپدیت میکنم، خیلی زود. \m/
 
  • Like
Reactions: raya2 and Eazy-E

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,302
نام
مــاکــان
DLC جدید بازی The Formula E Energize Pack ریلیز شد

Formula_E_r_Factor_2_DLC.jpg

این DLC با همکاری تیم فرمول E و FIA بصورت رسمی لایسنس و توسعه داده شده.

DLC شامل ماشین و تمام تیم های فصل 18-2017 از مسابقات فرمول E و همینطور پیست هنگ کنک (مختص این رشته) میشه.
=============​
به بهانه این DLC بد نیست با نکات جالبی در مورد مسابقات فرمول E آشنا بشیم:
  • این ماشینها کلا 2 دنده بیشتر ندارن.
  • همونطور که مشخه ماشینها الکتریکی هستن،صدای موتور بنزین سوز ازشون در نمیاد، برای کسی که اولین بار با این رشته مواجه میشه میتونه کمی عجیب باشه که ماشینهائی با این قدرت صدای هوا میدن.
  • ماشینها در طی مسابقه شارژ نمیشن، بلکه همه تیمها موظفن که یک پیت استاپ اجباری انجام بدن و ماشینی که نیروی الکتریکی تموم کرده با یک ماشین کاملا شارژ شده عوض کنن.
  • راننده ها در استفاده از قدرت الکتریکی هم محدودیت دارن:
  • 200 کیلو وات در تایم گیری
    180 کیلووات در طول مسابقه اصلی
این موردی که میخوام بگم جزو نکات فوق العاده جالبی هست که چطوری طرفدارهای راننده ها میتونن تو موفقیت راننده محبوبشون در زمین مسابقه کاملا تاثیرگذار باشن :
  • طرفدارهای تیمها/راننده ها میتونن از 3 روز قبل مسابقه تا 6 دقیقه قبل مسابقه، هر روز یکبار به راننده مورد نظرشون رای بدن و در آخر 3 راننده ای که بیشترین درصد رای ها رو آوردن، میتونن بعد از پیت استاپ اجباری (در واقع تو ماشین دومی که میرونن) فقط و فقط یکبار از 100 کیلوژول انرژی بیشتری استفاده کنن.
===================================

پست اول خیلی با جزئیات دارم آپدیت میکنم، اینی که الان میبینید فقط بخشی از اون هست، بزودی کاملش میکنم.
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,302
نام
مــاکــان
طبق قولی که استودیو 397 داده بود آپدیت بخش هوای بارانی بازی دیشب ریلیز شد.


این آپدیت فعلا تمرکزش در بخش ویژوال هست و در ادامه آپدیت فیزیکی (تاثیر چاله های آب روی هندلینگ ماشین ها) اون هم ریلیز میشه.
همینطور از این به بعد ورژن اصلی بازی روی DX11 اجرا میشه، ورژن DX9 از مراحل توسعه بازی کنار گذاشته میشه ولی حذف نمیشه.
نسخه DX9 بازی با تمام آپدیتها تا امروز برای همیشه قابل دسترسی هست ولی دیگه هیچ آپدیتی دریافت نمیکنه، استودیو از این بعد فقط و فقط برای ورژن DX11 محتوا اضافه میکنه.
تو این آپدیت سیستم نورپردازی بازی هم دوباره پیشرفت کرده.
محتوای کامل این آپدیت:
Full build 1109 change log (December 21st 2017)

Improved Lighting

  • We developed an Image-Based Lighting for Ambient (IBLA) solution that substantially improves lighting in our graphics engine.
  • IBLA acts on the colors of the scene, taking into account information from the surrounding environment when drawing each object.
  • The resulting lighting system gives the final image a more realistic look and it improves the perception of depth for the driver.
  • This new system uses new ambient probes that have been added to most of the tracks. It is recomputed dynamically as weather or time conditions change.
  • IBLA does not introduce any noticeable performance penalties and its features have been exposed to Mod Dev. Furthermore, tracks that do not have set IBLA yet will automatically have a default set of probes assigned to them.
Rain Effects

Cars
  • Added dynamic drops on the windshield and the body of the car.
  • These drops respect gravity, so they will run down the sides, and each single drop will have its own lifespan.
  • The drops also respect airflow around the car when driving, making them move in appropriate directions.
  • The effect is not scripted but generated in real time, and it varies depending on factors like the amount of rain drops falling from the sky, the speed of the vehicle, or the particles generated from another car in front of you.
  • Wipers on cars are now functional and will clear the windscreen in two different user configurable speeds.
Tracks
  • Vastly improved reflections of the surroundings that become visible as the track gets wet.
  • Added blurred reflections for the “Ultra” Road Reflection setting.
  • Improved shaders for the real-road surfaces and added new shaders to match closely the properties of elements like curbs in dry/wet conditions.
  • Added highly detailed puddle maps that allow puddles to form in the appropriate places on tracks.
New HUD Options
  • Added options to show tire wear and ride height as text parameters.
  • Added tire wear percentage to the vehicle status MFD.
  • Increased the accuracy of fuel consumption with an extra digit.
  • Fixed a bug with TireAverageTemp text parameters, which would not show up in the HUD because of a space in their names.
  • Added a “delta best” parameter that you can add to a HUD, showing time lost or gained compared to your fastest lap in milliseconds. Works for all cars (not just player). Included optional text coloring of the text output so positive and negative values can result in different colors.
  • Added a more accurate fuel indication as well as one that shows the fuel you used in your last (full) lap, or zero otherwise.
  • Added a gauge for showing the “delta best” with a range of -1.0 to +1.0 seconds.
  • Added predicted number of laps remaining based on fuel used for last lap.
  • Added current rain percentage.
  • Added minimum and maximum track water depth.
  • Added an option to disable font scaling for the chat and message box (apart from using comic sans, non-linear font scaling is about the biggest sin a designer can commit).
  • Added weather info (rain intensity and min/max water depth) into the MFD for HUD and in-car use.
  • Designed a new default HUD that takes advantage of the new features. (Coming soon)
Other/Fixes etc.
  • The plugin API will no longer invoke callbacks that provide ScreenInfoV01 data that used to allow plugins to render to the screen. Doing this directly has been deprecated with the release of DX11, and alternatives are to either use information that is available in the updated HUD or wait for a new plugable HUD system to be released in 2018.
  • We have removed the “cache” folder from our install, so all content will now be downloaded from the workshop. This means the base install is much smaller. Upon first launch you will be automatically subscribed to all Studio 397 content and while that is downloading the Launcher will show a progress dialog window with screenshots of all content items it is downloading for you.
  • Generating Mip Maps from reflections, this gives smoother reflections as a result.
  • Formula E liveries for TeCheetah, Mahindra and Venturi updated to 2018.
  • Formula E driver helmets updated.
  • Formula E driver suits updated.
Known Issues/troubleshooting
  • Rain effects are visual currently. However, we are working on physics impacts.
  • Some content is still to be updated to include the rain effects such as cars and tracks.
  • Performance is constantly being reviewed
  • Rain drops on external cameras under review
  • If you are experiencing strange graphical issues, delete the contents of your cbash and shader folders located in \Steam\steamapps\common\rFactor 2\UserData\Log
  • Important: Make sure to update any SteamCMD servers to get the latest!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر