rFactor 2 | PC

rf2_rfactor2_theopenracingsimulation.png

grab017qt.jpg


Official_Logo.png

خب قبل اینکه بخوایم در مورد Rfactor 2 توضیحی داشته باشیم بد نیست کمی به عقب تر بریم و در مورد استودیوی اصلیِ
سازنده بازی (Image Space Incorporated یا به اختصار ISI) و تاریخچه اون کمی اطلاعات کسب کنیم .

استودیو ISI تو دهه نود تاسیس شد و تخصص اصلی استودیو در توسعه نرم افزارهای شبیه سازی گرافیکی بود.
اواخر دهه 90 استودیو طبق قراردادی که با EA امضا کرد، شروع به ساخت بازی برای اونها کرد .

موتور بازیسازی (Game Engine) که برای ساخت این بازیها مورد نیاز بود رو خودشون توسعه دادن و اسمش رو گذاشتن ISI Motor 1.0 .
طی قراردادی که با EA منعقد کردن در مدت 4 سال ، 7 عدد بازی ریسینگ برای EA ساختن که سبک اون بازیها بیشتر در مورد مسابقات فرمول 1 و ناسکار بود، در این بین 2 عدد از این بازیها مورد توجه عموم و منتقد ها قرار گرفتن.اون 2 بازی ریسینگ
F1 2002 F1 ، Challenge '99-'02 بودن.
ISImotor_Games_Low.jpg

بعد از این 2بازی بود که اونها شروع به ساخت ورژن دوم از انجین معروف خودشون کردن به اسم ISIMotor 2.
با خلق این موتور بازیسازی بود که عملا فصل جدیدی از ظهور بازیهای شبیه ساز رانندگی شروع شد.
حین توسعه ورژن دوم موتور ISI ، استودیوی ISI لایسنس استفاده از انجین قبلی خودشون (ISImotor 1) دراختیار استودیوی SimBin (که در حال حاظر در پی ورشکستگی و احیای دوباره با نام Sector 3 شناحته میشه)میزاره که در سال 2004 منجر میشه به ساخت بازی FIA GT Racing Game: GTR .
در ادامه با موفقیت GTR ، استودیوی ISI با مشاهده اینکه که پلیرها به چه شکل با این عنوان ارتباط برقرار کردن و برای اون افزونه و مد تولید میکنن، زیربنای عنوان بعدی خودش رو بر این پایه برنامه ریزی کرد که عنوانی کاملا باز و در دسترس برای جامعه مد سازها بسازه.
این دیدگاه منجر شد به ساخت Rfactor 1 که اولین بازی استودیو با انجین ISIMotor 2.0 بود که در سال 2005 ریلیز شد.

Rfactor 1 Low.png ویژگیهای منحصر به فردی که در ساخت این عنوان دیده شده بود که در ساخته SimBin موجود نبود، منجر به این شد که Rfactor برای سالها (بیش از 10 سال) اصلی ترین عنوانی باشه که جامعه SimRacing رو بخودش جذب میکرد.
بعد از ریلیز Rfactor استودیو شروع به فروش لایسنس ISIMotor 2.0 در وسعت بیشتری کرد:
تمام ساخته های بعدی استودیوی Simbin (GTR 2 , GT Legends ,Race 07 و...)
Slighty Mad Studios
سازنده PCars و NFS Shift ها
و...
ISImotor_2_Games.jpg

معماری باز این موتور و قدرت اون در شبیه سازی تخصصی ریسینگ منجر شد به ساخت Rfactor Pro که در طی این سالها این عنوان مورد استفاده اکثر تیم های شرکت کننده در رقابت های فرمول 1 و همیطور ناسکار قرار گرفته که از اون در شبیه سازهای خودشون برای تمرین راننده ها ، تست ستاپ ، تست پیست و... مورد استفاده قرار میگیره.
(Rfactor Pro فقط برای تیم های ریسینگ در دسترس هست و برای فروش به عموم هیچوقت ارائه نشده.)

بعد سالها تجربیاتی که استودیو از ساخته های قبلی خودش و همکاری با تیم های اتوموبیل رانی بزرگ با RFactor Pro بدست میاره، ISI انجین خودشون رو بار دیگه آپدیت میکنن و اسم این نسخه رو میزارن ISImotor 2.5 .

Rfactor_2_Tire_Deformation.gif

نتیجه این اقدام منجر میشه به ساخت RFactor 2 که تحول تازه ای در شبیه سازی پیست، تایر ها،AI پیشرفته،تغییرات آب و هوا،چرخه شب و روز، فیزیک و همینطور گرافیک بمراتب بهتر بوجود آورد.

متاسفانه با تمام پیشرفتهای فوق العاده ای که این عنوان داشت اینبار مسائل اونطور که باید پیش نرفت.
چرا که جامعه SimRacing با Rfactor 1 کاملا راضی بودن، نزدیکه به 1000 عدد ماشین مدل شده،تمام پیستهای رسمی و غیر رسمی، سبکهای مختلف اتوموبیل رانی از Cart گرفته تا فرمول 1، ناسکار، حتی سوپر تراک، هرچیزی که فکرش رو میکنید این پلتفرم باز در اختیار گیمرها گذاشته بود.
اینجا سازنده های مد هم رغبت نمیکردن که بخوان دوباره ماشینها و پیستهای ساخته شده خودشون رو برای RF2 بهینه کنن، چرا که بخوبی داشتن روی RF1 کار میکردن.
این نکات به علاوه اینکه ISI در سال 2013 عنوانی ریلیز کرد که بر پایه دایرکت ایکس 9 ساخته شده بود، در حالی که از چند سال قبل اکثر استودیوها به DX10 و حتی 11 کوچ کرده بودن.
بهمین دلیل نیاز به سخت افزار قویتر برای اجرای محتوائی بود که به خوبی داشت روی RF1 کار میکرد واین مدسازها رو ترقیب نمیکرد.
قیمت بالای RF2 هم دلیل دیگه ای بود که کمتر مورد توجه علاقه مندان شبیه سازی قرار گرفت،شما علاوه براینکه بازی اصلی میخریدید (حدود 35 دلار)، باید برای بخش آنلاین جداگانه پول پرداخت میکردید، تقریبا سالیانه حدود 12 دلار!
اگر هم میخواستید بصورت مادام العمر (سینگل پلیر و مولتی پلیر) بازی رو خریداری کنید بایستی مبلغ 85 دلار پرداخت میکردید!
با این شرایط مطمئنا درصد زیادی از گیمرها موفق نشدن که این عنوان رو تجربه کنن.
همه اینها یعنی کمبود محتوای ارجینال (که خود استودیو تولید کنه ونه مدسازها)، بهینه سازی نه چندان خوب،قیمت بالا،منجر به این شد که RF2 با تمام امکانات و پیشرفتهای فوق العادش رفته رفته نادیده گرفته بشه تا جائی که ISI تقریبا محتوای جدیدی برای اون ریلیر نمی کرد.
RF2_ghost_town_Low.jpg
از این فرصت بدست اومده بهترین استفاده رو بازیهای Assetto Corsa و project Cars بردن،چرا که تقریبا اکثر گیمرهائی که خواهان تجربه ای جدید و جذابتر بودن (به نسبت RF1) مجذوب این 2 عنوان شدن.

در اون زمان (اواخر 2015 و اوایل 2016) اکثرا به چیزی جز مرگ زودهنگام این پلتفرم فکر نمیکردن.از طرف دیگه ISI هم افکار دیگری در سر داشت و میخواست روی عنوانی جدید کار کنه ولی قصد نداشت عنوانی که براش سالها زحمت کشیده بود رو به حال خودش رها کنه.
29637199581_e2eb20f428_o.jpg
این بود که اواسط 2016 در خبری خوشحال کننده اعلام شد که ISI با شرکت Luminis به توافق رسیدن که مسئولیت توسعه RF2 رو به عهده بگیرن. Luminis شرکتی بود که با استودیوی کوچک Reiza همکاری کرد تا اونها بتونن عنوان ریسینگ Automobilista رو توسعه بدن.
در متن خبر اومده بود : Studio-397 که زیرشاخه "لومینیس" محسوب میشه مسئولیت کامل توسعه رو به عهده میگیره و ISI روی عنوانی جدید کار خواهد کرد(در مورد عنوان جدید ISI فقط این نکته مشخصا اعلام شده که قطعا Rfactor 3 نخواهد بود!).

DX11.jpg
خیلی سریع استودیوی جدید اولین اولویتهای خودش برای توسعه RF2 رو اعلام کرد که مهمترین اونها آپدیت انجین بازی به DX11 و همینطور ساپورت هدستهای VR بود (که امروزه امری جدا نشدنی از بازیهای ریسینگ هست).

فکر میکنم تا همینجا به عنوان مقدمه کافیه، در ادامه به ویژگیهای Rfactor 2 و استودیوی توسعه دهنده فعلی یعنی Studio 397 میپردازیم.

Studio_397.jpg
خب همونطور که قبلا گفتیم مسئولیت توسعه RFactor 2 در اختیار این استودیو قرار گرفته، استودیو 397 بعد از توافق ISI و لومینیس، فقط و فقط برای کار روی RF2 ایجاد شده و کاملا جدید التاسیس هست(2016 تاسیس شد).
استودیو در هلند واقع شده، ریس استودیو هم Marcel Offermans هست.

Tire Model​

به علت مهم بودن ساختار تایرها برای تیمهای اتوموبیل رانی و همکاری که با استودیو ISI در توسعه شبیه سازهای تیم ها صورت گرفت، RF2 اولین عنوانی بود که تونست از تکنولوژی های مدرنی در شبیه سازی لاستیکهای ماشینها به نسبت اونچه در واقعیت اتفاق میوفته استفاده کنه.
خورده شدن لاستیک ها، داغ شدن اونها، انتقال دما، تغییر فیزیکی وظاهری لاستیک، FlatSpot شدن (صاف شدن بخشی از لاستیک ) لاستکیها در اثر قفل شدن لاستیکها حین ترمز گیری و... از ویژگیهائی هست که فقط در بخش تایر مدل این عنوان استفاده شده که بعد 4 سال هنوز رقیبی در این بخش به خودش نمیبینه.



بمرور درحال آپدیت شدن...


با تشکر از @raya2 عزیز، استارتر اصلی تاپیک​
 
آخرین ویرایش:

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,786
این با فرمون G27 سازگار خواهد بود ؟
ئرژن یکش گویا بود.
ممنون

100 در صد. این بازی با تمام فرمونهای ساخته شده (و ساخته نشده) مخصوصا معروفهاش (G27) سازگاریه کامل داره

عرضه شده؟؟؟

نه عزیز - هر موقع لینکهاش اومد, من همینجا اعلام میکنم :d
 

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,786
release date: April 2014

کمتر از 5 ماه به انتشار بهترین بازی شبیه سازی مسابقه ای جهان مونده.

تعدادی تصویر و همچنین لینک دانلود نسخه ی دموی بازی رو میتوانید از سایت زیر دریافت کنید:

rFactor 2 Downloads | rFactor

Runs Best With

- 3.0 GHz Intel Core 2 Duo or 3.0 GHz AMD Athlon II x2 or better
- 4GB RAM or more
- nVidia 250 GTS or ATI/AMD 4870 or better
- 512MB Video Memory or more
- Microsoft Windows Vista 64bit, Windows 7 64bit
- DirectX 9.0c (included with installer)
- 2008 C++ SP1 Runtimes (included with installer)
- 4GB Hard Drive Space or more
- Internet Connection
- Steering wheel and pedals

System Requirements

- 2.4 GHz Intel Core 2 or 2.4 GHz AMD Athlon x2
- 2GB RAM
- nVidia 8600 GT or ATI/AMD 3850
- 256MB Video Memory
- Microsoft Windows XP, Windows Vista or Windows 7
- DirectX 9.0c (included with installer)
- 2008 C++ SP1 Runtimes (included with installer)
- 4GB Hard Drive Space
- Internet Connection

Mores_rFactor2_01.jpg


panoz_roadster1.jpg


howston1.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر