سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
May 2021
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
Blinking_warning.gif

صحبت در مورد هرگونه لیک داستانی در این تاپیک ممنوع میباشد در صورت رعایت نکردن برخورد میشه

146766



سازنده: Capcom
ناشر: Capcom
سبک: First-Person Survival Horror
پلتفورم ها: PS5, PS4, XSX, XBOXONE, PC
تاریخ انتشار: 7 می 2021 (17 اردیبهشت 1400)


اطلاعاتی که تا بحال منتشر شده:

  • وقایع بازی چندین سال بعد از RE7 رخ میدهد.
  • ایتن و میا وینترز بعد پشت سر گذاشتن حوادث هولناک RE7 و نجات یافتن از عمارت بیکرها، به ارامی و خوشحالی در گوشه ای به زندگی خود ادامه میدهند.
  • در این حین کریس ردفیلد چهره نام اشنای سری با حاظر شدن در محل زندگی وینترزها و انجام عملی غیرمنتظره دوباره مسیر زندگی ایتن را تغییر و او را در معرض زنجیره ای از حوادث قرار میدهد.
  • ایتن به دنبال یافتن پاسخی برای علت این حادثه و عمل کریس، سر از دهکده ای اسرار امیز در میاورد.
  • ایتن باید در محیط سرد و تاریک و پوشیده از برف دهکده با موجودات ناشناخته ای روبرو شود.
  • بازی بر خلاف RE7 تمرکز بیشتری روی مبارزه و جست و جو در محیط دارد.
  • بازی فاقد هرگونه لودینگی خواهد بود.
  • سیستم اینوتوری بازی مشابه RE4 (تتریس) خواهد بود.
نحوه اجرای بازی بر روی پلتفرم های مختلف:

RE Village.jpg

تصاویر:

ویدئوها:


 
Last edited by a moderator:

miladdej

کاربر سایت
Aug 27, 2013
632
IGN با کارگردان(های) RE8 یه مصاحبه ی کامل کرده و توی طول مصاحبه به ایده هایی که برای بازی داشتن و این که از کجا اومدن اشاره شده و قسمت های جالبی داره که بخش های مهم اش رو پایین ترجمه کردم:


- جالب ترین موضوعی که بهش اشاره کردن اینه که ساخت بازی از تاریخ 8/8/2016 (@-)) یعنی شش ماه قبل از انتشار RE7 آغاز شده، که هنوز حتی نمیدونستن ملت در مورد کاراکتر های بازی یا پرسپکتیو اول شخص چه نظری خواهند داشت، بنابراین نیم سال بعد که RE7 منتشر شد و نظرات در موردش مثبت بود، تصمیم گرفتن تا کل ایده ی روستا رو به عنوان یک دنباله ی مستقیم بر RE7 پرورش بدن و ایتان دوباره کاراکتر اصلی باشه و بازی هم همچنان اول شخص ساخته بشه.

- اشاره کردن که اگر به کل نسخه های اصلی RE نگاه کنید هر سه نسخه یک بار با RE های کاملا متفاوتی روبرو شدیم، بنابراین هدفشون رو بر این گذاشتن تا مکانیک ها و تم ترس RE7 رو گسترش و داستان کاراکتر هایی مثل ایتان و میا رو ادامه بدن(با اینکه مستقیم نگفتن RE9 هم اول شخص و با محوریت ایتان خواهد بود ولی به نظر من همین اتفاق میفته)

- با این که RE8 دنباله ی مستقیم RE7 هست، ولی بهش به چشم پروژه ی بزرگتری نگاه می کنن، چون در اصل روند ساختِ بازی رو با دیدگاه ساخت یه RE4 جدید شروع کردن. اگر RE7 یک ریبوت از DNA نسخه ی اول RE بوده، میتونی RE8 رو با همین دیدگاه به RE4 ارتباط بدی.

- در مورد این که این بار Resource management رو خیلی جدی تر گرفتن و RE2 remake رو به عنوان الگوی یک بالانس پرفکت ترس بقا در نظر داشتن صحبت کردن.

- گفتن که نظر اکثر پلیر ها این بوده که RE7 بیش از حد ترسناک بوده و با این که هنوز هم RE8 به عنوان یه بازی ترسناک ساخته شده، دوز ترس این بار کمتر هست.

- دو عبارت رو حین ساخت همیشه در نظر داشتن: “a theme park of horror” و “ultimate survival horror”

- در مورد عبارت “a theme park of horror” توضیح دادن که RE8 شامل چهار ناحیه ی اصلی هست که متعلق به چهار ارباب هستن و هر ناحیه تجربه ی متفاوتی خواهد داشت، که این تنوع رو به دلیل الهام گرفتن از RE4 و متنوع بودنش در نظر گرفتن.

- ساخت کاراکتری مثل Lady D از سالازار RE4 الهام گرفته شده، از اونجا که هر دو کاراکتر های عجیب و قدرتمند و به یاد موندنی هستن.

- RE8 از هر RE دیگه ای از نظر گشت و گذار آزادی عمل بیشتری داره، البته خیلی به این موضوع حساس بودن که مبادا پلیر سردرگم بشه و ندونه مسیر اصلی که داستان اصلی رو در بر داره کجاست. باور دارن که این موضوع یکی دیگه از خصوصیت های RE8 و پیشرفتی در سری RE به شمار میاد، با این که داستان اصلی دقیقا به همون روندی که پیش بینی شده جلو میره، میشه مسیر اصلی رو به کل کنار گذاشت و به گشت و گذار توی روستا پرداخت. تعداد زیادی خونه و محل هایی توی دنیای بازی وجود داره که اگر مسیر اصلی رو دنبال کنی پیدا نخواهی کرد، ولی برای پلیری که مشتاق گشت و گذار هست چیز های جالبی برای کشف کردن در این جور جاها وجود داره. باور دارن که اینجوری تجربه ی پلیر ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود و ارزش تکرار بازی رو بالا میبره. کارگردان اصلی فکر می کنه حتی بیش از حد مکان های فرعی توی بازی وجود داره :-?

- نسخه های کنسول های نسل بعدی هیچگونه لودینگی در کل بازی ندارن، و لودینگ در نسخه های کنسول های نسل قبل با این که وجود داره، ولی در جاهای مختلف قایم شده و پلیر متوجه نمیشه، تا همچنان اون تجربه ی Seamless در این نسخه ها وجود داشته باشه.

- تعداد و تنوع دشمن ها و Encounter ها در RE8 خیلی بیشتر از RE7 هست، که یعنی مجبور بودن به پلیر هم قابلیت ها و اسلحه های جدیدی بدن تا بالانس رعایت بشه. مثلا توی RE7 ایتان میتونست دستش رو جلوی صورتش بگیره و ضربات رو بلاک کنه، ولی این بار میتونه بلاک کنه، بعد به دشمن لگد بزنه تا ازش دور بشه و بعد با اسلحه یه Counterattack بزنه. بازی از نظر Verticality هم پیشرفت کرده که یعنی ایتان میتونه محل عبور در رو با قفسه بلاک کنه و بعد روی سقف خونه ها بره و از اونجا از خودش دفاع کنه. تعداد اسلحه های بازی هم به نسبت نسخه ی قبل افزایش پیدا کرده.

- فروشنده ی بازی و کلا مکانیک آپگرید کردن اسلحه ها از RE4 الهام گرفته شده با این تفاوت که توی RE8 میشه خود ایتان و توانایی هاش رو هم با شکار کردن حیوانات و فروش گوشتشون به فروشنده ی شکمو ارتقا داد، مواردی مثل جون یا قدرت ضربات و ...

- با این که RE8 داستان ایتان رو دنبال می کنه، ولی کاراکتر اصلی بازی، روستا هست. خیلی تلاش کردن تا این بار دنیای بازی رو زیبا و در عین حال ترسناک بسازن، برخلاف دنیای RE7 که خونه ی بیکر ها در کل جای حال به هم زنی هست. مثلا قلعه ی Lady D هم نمای بیرونش و هم داخلش خیلی زیبا طراحی شده، ولی اگر کمی دقت کنی مثلا می بینی روی میز ها چیز های چندش آور پیدا میشه یا روی دیوار های خوشگل خون پاشیده شده. عقیده دارن که این تضاد به افزایش ترس بازی کم می کنه. این موضوع در مورد برف موجود در روستا هم صدق می کنه.

- در مورد ایده ی روستای برفی هم صحبت کردن و گفتن اوایل ساخت اصلا هدفشون ساخت روستایی که با برف پوشیده شده باشه نبوده و ایده ی چنین چیزی کاملا تصادفی به ذهنشون رسیده. اوایل ساخت به یه کشور اروپایی رفته بودن تا تحقیق و عکس برداری کنن که به آب و هوای برفی و طوفانی تاریخی و وحشتناکی برخورد کردن، تا جایی که راهنماشون بهشون پیشنهاد داده برگردن، در حدی که فکر می کردن ممکنه کشته بشن:D که این تجربه باعث شده تا دید کارگردان در مورد خلق روستای درون بازی عوض بشه. تا به امروز هم با خودش فکر می کنه که اگر چنین اتفاقی براشون نمیفتاد دنیای بازی چه شکلی می شد.

منبع: How Resident Evil Village Is a Direct Sequel to Resident Evil 7, but Heavily Inspired by Resident Evil 4 - IGN First

 
آخرین ویرایش:

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,920
نام
محمد حسین
مگه کپ کام ریلیز کنه و گر نه امپرس تو دنووهای جدید هر کدوم رو یه ماه طول میداد.
و هنوز از AAA ها عناوینی مثل واچ داگز رو کرک نکرده.
 
  • Like
Reactions: kamyy

miladdej

کاربر سایت
Aug 27, 2013
632
آقا دمو مرتب ماله من اخطار unable to connect میده

کسی راه حلی نداره؟
عه دوتا پستی که من در مورد دمو توی همین صفحه نوشتم رو که لایک کردی :D دمو هنوز آنلاک نشده ها، همون جوری که توی پست اولم نوشتم زمانش هم ۴:۳۰ صبح فرداس، دوم این که سرور ها الان کلا خاموشه به دلیلی که توی پست دومم نوشتم :-" ولی در کل این رو هم بگم من دمو های PS4 رو بازی کردم و با نت مخابرات یکی دوبار مشکل وصل شدن به سرور داشتم ولی با نت ایرانسل مشکلی نبود، این مورد هم برای فردا در نظر داشته باش.
 
  • Like
Reactions: kamyy and Wander

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,292
نام
محمد
عه دوتا پستی که من در مورد دمو توی همین صفحه نوشتم رو که لایک کردی :D دمو هنوز آنلاک نشده ها، همون جوری که توی پست اولم نوشتم زمانش هم ۴:۳۰ صبح فرداس، دوم این که سرور ها الان کلا خاموشه به دلیلی که توی پست دومم نوشتم :-" ولی در کل این رو هم بگم من دمو های PS4 رو بازی کردم و با نت مخابرات یکی دوبار مشکل وصل شدن به سرور داشتم ولی با نت ایرانسل مشکلی نبود، این مورد هم برای فردا در نظر داشته باش.
تاریخو توجه نکردم?
لعنتی کلی دلمون الکی صابون زدیما
 
  • Smile
Reactions: kamyy and miladdej

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,147
جالب ترین موضوعی که بهش اشاره کردن اینه که ساخت بازی از تاریخ 8/8/2016 (@-)) یعنی شش ماه قبل از انتشار RE7 آغاز شده، که هنوز حتی نمیدونستن ملت در مورد کاراکتر های بازی یا پرسپکتیو اول شخص چه نظری خواهند داشت، بنابراین نیم سال بعد که RE7 منتشر شد و نظرات در موردش مثبت بود، تصمیم گرفتن تا کل ایده ی روستا رو به عنوان یک دنباله ی مستقیم بر RE7 پرورش بدن و ایتان دوباره کاراکتر اصلی باشه و بازی هم همچنان اول شخص ساخته بشه.
البته این موضوع همیشه وجود داشته و فقط مختص RE8 و چیز جدیدی نیست. یعنی در مورد سری اصلی از نسخه اورجینال RE2 به بعد تقریبا چند ماه قبل از اینکه نسخه جدید فعلی عرضه بشه، مراحل پیش تولید و برنامه ریزی نسخه بعدی کلید میخوره، همونطور که RE9 قطعا الان در حال ساخت هست. در کنار سری اصلی پروژه های فرعی و اسپین اف هم با کمک استودیو های خارجی ساخته میشه و سری کلا از همون اوایل این روند رو طی کرده و همیشه همزمان چندین پروژه در حال توسعه بوده.
 
  • Like
Reactions: kamyy and miladdej

master_hate

کاربر سایت
Sep 22, 2015
232
نام
مصطفی
خب دمو رو پلی دادم (رو PC البته) و نظرم به شدت مثبته. مکانیک های جدیدی که تو گیم پلی اضافه کردن خیلی پتانسیل داره و خیلی Deep تر از re7 هست. اتمسفر محیط به خصوص قلعه اش واقعا عالی بود. از همین الانش هم با shop keeper بازی حال میکنم :D :D :D . بازی خیلی بیشتر از اونی که فکر میکردم شبیه re4 هست که خب نکته ی منفی ای نیست :D. تنها مشکل این دموی عزیز محدودیت زمانیش هست که واقعا درک نمیکنم چرا وجود داره. دموی ریمیک 2 هم داشت ولی اونو میشد چند بار پلی داد ولی این یکی تو منویpause هم countdown میکنه:D.

حالا میرسم به تنها نکته منفی و نگران کننده ی دمو و اونم performance سینوسی که تجربه کردم بود. 80 درصد موارد اوکی بود ولی یه جاهایی fps قشنگ 1/4 میشد تو دموی village این مشکل خیلی زیاد حس میشد و افت فریم هاش زیاد بود. دموی castle خیلی پایدار تر بود و در کل بهتر اجرا میشد به غیر از اون قسمتی
که یکی از بانوان عزیز ظاهر میشد و با اون همه مگس و زنبور:D یهو تو تصویر میومد قشنگ fps به زیر 25 20 کشیده میشد.
دموی نسخه ps5 از یوتیوب که دیده بودم یکم مشکل performance داشت. امیدوارم موقع عرضه این مشکل هارو نداشته باشه. گرچه RE engine همیشه مارو روسفید کرده:D8->
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,527
خب دمو رو پلی دادم (رو PC البته) و نظرم به شدت مثبته. مکانیک های جدیدی که تو گیم پلی اضافه کردن خیلی پتانسیل داره و خیلی Deep تر از re7 هست. اتمسفر محیط به خصوص قلعه اش واقعا عالی بود. از همین الانش هم با shop keeper بازی حال میکنم :D :D :D . بازی خیلی بیشتر از اونی که فکر میکردم شبیه re4 هست که خب نکته ی منفی ای نیست :D. تنها مشکل این دموی عزیز محدودیت زمانیش هست که واقعا درک نمیکنم چرا وجود داره. دموی ریمیک 2 هم داشت ولی اونو میشد چند بار پلی داد ولی این یکی تو منویpause هم countdown میکنه:D.

حالا میرسم به تنها نکته منفی و نگران کننده ی دمو و اونم performance سینوسی که تجربه کردم بود. 80 درصد موارد اوکی بود ولی یه جاهایی fps قشنگ 1/4 میشد تو دموی village این مشکل خیلی زیاد حس میشد و افت فریم هاش زیاد بود. دموی castle خیلی پایدار تر بود و در کل بهتر اجرا میشد به غیر از اون قسمتی
که یکی از بانوان عزیز ظاهر میشد و با اون همه مگس و زنبور:D یهو تو تصویر میومد قشنگ fps به زیر 25 20 کشیده میشد.
دموی نسخه ps5 از یوتیوب که دیده بودم یکم مشکل performance داشت. امیدوارم موقع عرضه این مشکل هارو نداشته باشه. گرچه RE engine همیشه مارو روسفید کرده:D8->
روی PS5 هیچ مشکلی نداره RT هم فعاله، اون چیزی که شما از یوتوب می بینی یک فایل کمپرس شدست که موقع کپچر کردن این مشکلاتو خواه ناخواه بوجود میاره روی ویدئو
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,101
خب منم بازی کردم دمو رو. درحقیقت نمیتونم نظر درستی بدم چون خیلی کوتاهه. یه ساعت تا میای قلق بازی دستت بیاد تموم شده :D گرافیک، خصوصا محیط داخل قلعه خیلی عالیه و پرفورمنس هم بنظرم خیلی خوب بود و افتی حس نکردم. این حرکت جدا جدا کردن inventory خوب بود ولی از طرفی craft کردن بنظر سخته و معمولا سه چهار تا آیتم لازم داری برای یه کرفت معمولی که خب بازیو سخت تر میکنه. فقط تنها ایرادی که میگیرم اینه که قبلا حس میکردم محیط village خیلی بزرگتر و open تره ولی به شدت خطی بود. البته این دموئه ولی کلا سبک لول دیزاینش جوری نبود بگم open شده و هنوز کاملا خطی و کارگردانی شده بنظر میاد.
لعنتی انقدر وقتش کم بود دموی قلعه رو نرسیدم تموم کنم :|:D
 

Vesemir

A WITCHER ON THE PATH
کاربر سایت
May 29, 2014
1,428
نام
کیوان
دمو رو بازی کردم، نظرم خیلی مثبته، از همین یک ساعت پیداست از نسخه 7 واقعا بهتره. پرفورمنس خیلی خوبه داره و واقعا بهینه است. تو همین 1 ساعت هم یکی دو تا اتفاق افتاد واقعا شکه شدم بنظر داستان خیلی خوبی در پیش باشه. این Shopkeeper جدید هم دوست داشتنیه. گان پلی بازی سرعتی تر و بهتر از 7 ولی مشکلی که داشتم بنظرم روی نرمال جون دشمنا خیلی زیاده. یعنی با 5-6 تا درگیر میشی یه 50-60 تا تیر باید فک کنم شلیک کرد.:D صداگذاری ها خیلی خوبه. چیزی که خیلی به چشمم اومد موشن کپچر چهره هاست که واقعا عالی کار شده و جزو بهترین چیزهایی که دیدم.خلاصه My Body is Ready.:D
الان قابل بازیه ؟
روی استیم ؟
8 گیگ دانلود کردم !!!
قابل بازیه فقط 60 دقیقه محدودیت زمانی داره فقط 60 دقیقه میتونی پلی بدی.
 
آخرین ویرایش:

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,730
نام
رضا.آ
حدود ۶ روز دیگه بازی میاد . کرایه نمی کنه دمو رو رفت
هــــــــــــــــــآآآآ ... ای که گفتی یعنی چه !!!!!

میگم،،،
کرایه نمیکند اثر دمو
مرگ مگر اثر کند =)) :)) :))


بلاخره الان قابل بازیه روی استیم ؟
8 گیگ دانلود کردم !!!
 
آخرین ویرایش:
  • Smile
Reactions: kamyy

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
خب منم بازی کردم دمو رو. درحقیقت نمیتونم نظر درستی بدم چون خیلی کوتاهه. یه ساعت تا میای قلق بازی دستت بیاد تموم شده :D گرافیک، خصوصا محیط داخل قلعه خیلی عالیه و پرفورمنس هم بنظرم خیلی خوب بود و افتی حس نکردم. این حرکت جدا جدا کردن inventory خوب بود ولی از طرفی craft کردن بنظر سخته و معمولا سه چهار تا آیتم لازم داری برای یه کرفت معمولی که خب بازیو سخت تر میکنه. فقط تنها ایرادی که میگیرم اینه که قبلا حس میکردم محیط village خیلی بزرگتر و open تره ولی به شدت خطی بود. البته این دموئه ولی کلا سبک لول دیزاینش جوری نبود بگم open شده و هنوز کاملا خطی و کارگردانی شده بنظر میاد.
لعنتی انقدر وقتش کم بود دموی قلعه رو نرسیدم تموم کنم :|:D
مسخره بازی کپکام هست با این تایم بندی کردنش
 
  • Like
Reactions: Tidus & Shayne

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,147
خب من هم هر دو دمو رو تحربه کردم. درست مثل چیزی که قبلا دیده بودم، بنظرم همه چیز از گرافیک، فضا و اتمسفر، گیم پلی و... عالی بود. اتمسفر قلعه عالی بود و بنظرم یکی از بهترین ارت دیزاین های سری رو داره.
در مورد گیم پلی هم بنظرم گان پلی و شوتینگ بازی در حد استاندارهای سری خوب بود و نسبت به RE7 هم بهتر شده بود. من هندگان رو به دوک فروختم و بجاش اون پارت اپگرید برای شاتگان خریدم و بعلاوه یکی دو تا پارامتر دیگه شاتگان رو اپگرید کردم. بنظرم با اسلحه های اپگرید شده گان پلی قطعا حس بهتری داره. تازه توی این دمو اپگرید محدود هست و فکر کنم با اپگرید کامل اسلحه ها گیم پلی بیشتر لذت بخش میشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر