Multi Platform Resident Evil 3

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
April 2020
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch

l6el_re3.png

بالاخره و بعد از سالها انتظار، طرفداران قدیمی مجموعه محبوب Resident Evilبه خواسته خود رسیدند و قرار است در تاریخ 3 ماه آپریل 2020، ریمیک عنوان 3 Resident Evil را با گرافیک امروزی و بوسیله موتور بازیسازی قدرتمند RE Engine بازی کنند. یکی از دلایل محبوبیت 3 Resident Evil برمیگردد به حضور تایرانت قدرتمند، باهوش و صدالبته ترسناک به نام نمسیس (Nemesis) که باعث به وجود آمدن کابوس‌های زیادی برای شخصیت اصلی بازی، جیل ولنتاین (Jill Valentine) شده بود. در رابطه با ابهت نمسیس فقط این را بگم که کاور نسخه آمریکای شمالی بازی که در سال 1999 برای پلی استیشن 1 عرضه شده بود، فقط شاهد حضور نیم تنه بالایی نمسیس بودیم و خبری از چهره جیل ولنتاین بر روی جلد بازی نبود. داستان 3 Resident Evil، بطور خلاصه در مورد انتقام گرفتن شرکت آمبرلا (Umbrella Corporation) از گروه استارز (S.T.A.R.S) هست که دو عضو اصلی آن، کریس ردفیلد (Chris Redfield) و جیل ولنتاین که برای اولین بار در نسخه اول سری رزیدنت اویل شاهد حضور این دو شخصیت محبوب بودیم، بعد از فهمیدن هدف اصلی شرکت آمبرلا، درصدد بودند که این شرکت را رسوا کند و آمبرلا برای انجام این عمل و بعد از اتفاقات قسمت رزیدنت اویل 1، به ساخت تایرانت هوشمند نمسیس (نمسیس در اساطیر یونانی به عنوان الههٔ خشم و انتقام شناخته میشود.) روی آورد.

  • بعد از به اتمام رساندن ساخت بازی تحسین شده و موفق Resident Evil 7: Biohazard، دو تیم جداگانه و بطور همزمان بر روی ریمیک های قسمت دوم و سوم کار می کنند. زمانی که پروسه ساخت ریمیک قسمت دوم به آرامی به پایان می رسد، تعدادی از افراد تیم ریمیک اویل 3 به تیم اویل 2 ملحق میشوند که اینکار باعث میشود که پروسه ساخت اویل 3 به کندی پیش برود. بعد از ساخت اویل 2، دو تیم سازنده بطور کلی به روی ساخت ریمیک اویل متمرکز میشوند.

  • در ریمیک اویل 3، شاهد تغییرات گسترده ای در روند بازی (برخلاف ریمیک اویل 2) هستیم.

  • خوشبختانه پروسه ساخت بازی رو به اتمام است و بنا بر گفته های سازندگان بازی، 90 درصد ساخت به پایان رسیده است و بازی در همان تاریخ قبلی اشاره شده، عرضه خواهد شد.

  • همانند نسخه کلاسیک، داستان بازی قبل از ریمیک 2 شروع خواهد شد و از طرفی دیگر، بعد از اویل 2 به پایان خواهد رسید.

  • جیل ولنتاین یکی از محبوب‌ترین شخصیت های بازی هست. بنا بر گفته های سازندگان بازی، طراحی جدید (مخصوصا لباس های این شخصیت محبوب) به گونه ای شده است که تلاش برای بقا کاملا حس بشود توی بازی و جیل واقعا برای فرار کردن تقلا کنه. لازم به ذکر است که لباس های نسخه اصلی جیل ولنتاین به عنوان مزایای پیش خرید بازی در دسترس است.

  • بر خلاف نسخه اصلی، شخصیت کارلوس بسیار بالغ به نظر می رسید؛ اما همچنان شوخی طبع بودن خود را دارد و صدالبته بسیار خونگرم است.

  • به اینکه فعلا خبری از گیم پلی بازی نیست، اما به نظر می رسد که همانند نسخه اصلی کلاسیک در روند بازی تمرکز بیشتری بر روی عناصر اکشن شاهد خواهیم بود. بطور خلاصه، نسخه اصلی اویل 2 بیشتر ترسناک بود ولی اویل 3 بار اکشنش سنگین تر بود.

  • همانند نسخه ریمیک اویل 2، اینجا نیز دوربین رو شانه سوم شخص استفاده شده است. لازم به ذکر است که بخش آنلاین بازی با عنوان Resident Evil: Resistance شناخته میشود.

  • عنوان Resident Evil 3 قرار است در تاریخ 3 ماه آپریل 2020، برای پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه های شخصی عرضه شود.



Characters2.png Characters.png

جیل ولنتاین
شخصیت اصلی و قهرمان قسمت سوم رزیدنت اویل و همچنین این شخصیت محبوب عضو گروه استارز نیز هست. وظیفه ساخت این شخصیت محبوب بر عهده ایسائو اوهیشی بود و از طرفی دیگر طراحی آن را نیز تاکاهیرو آریمیتوسو انجام داده بود. همان طور که بالاتر اشاره کرده بودیم، جیل در نسخه اول سری، از اهداف شوم شرکت آمبرلا پرده برداشت و شرکت آمبرلا برای انتقام از او تایرانت باهوش نمیسیس را ساخت. نام جیل ولنتاین در کنار محبوب‌ترین شخصیت زن بازی های ویدیویی، یعنی لارا کرافت قرار گرفته است.


کارلوس اولیویرا

کارلوس اولیویرا یکی از اعضای گروه U.B.C.S است که برای نجات بازماندگان از جانب آمبرلا به شهر راکون سیتی اعزام شده بود. جیل در ابتدا به او مشکوک بود زیرا آمبرلا را بانی اصلی نابودی راکون سیتی می داند، اما رفته رفته با کارلوس همراه شد. کارلوس اولیویرا تلاش زیادی برای خروج از شهر انجام داد و سرانجام نیز توانست خود و جیل را از شهر خارج کند.


Brad.png

براد ویکرز

براد ویکرز خلبان هلیکوپتر تیم آلفای گروه استارز بود. او در همان ابتدای بازی مورد تهاجم زامبی‌ها قرار گرفت و مجروح شد. در ادامه بازی نیز توسط نمسیس کشته شد.

UBCS.png

نیکولای گینوائیف

نیکولای فرماندهٔ یکی از تیم‌های اعزامی U.B.C.S بود. او فرماندهٔ کارلوس نیز بود. در طول بازی او تلاش دارد تا به هر شکل ممکن و حتی به قیمت مرگ زیردستانش از شهر خارج شود و بالاخره موقق میشود.



میخائیل ویکتور

ویکتور یکی از هم‌تیمی‌های کارلوس و نیکولای بود. او در اثر حملهٔ زامبی‌ها به شدت مجروح شده بود. در جریان حملهٔ نمسیس به جیل، او جان خود را فدا کرد و با نارنجک دستی، مانع از آسیب رساندن نمسیس به جیل شد و خودش نیز در همین ماجرا کشته شد.

UBCS2.png

7.png

زامبی ها

زامبی‌ها، شهروندانی هستند که از راه‌هایی چون گزش زامبی دیگر و تزریق مستقیم ویروس تی به وجود می‌آیند. زامبی‌ها سرعت پایینی دارند اما درجهٔ جان‌سختی آن‌ها بالاست. این موجودات با سلاح‌های گرم راحت‌تر کشته می‌شوند. زامبی‌ها دشمنان اصلی در این بازی هستند.

سگ‌های زامبی

سگ‌های زامبی، سگ‌هایی معمولی بودند که به ویروس تی مبتلا شدند. آن‌ها ممکن است توسط سگ مبتلا گزیده شده باشند یا به شکل مستقیم، به ویروس تی دچار شده باشند. سرعت حملهٔ آن‌ها بالا بوده و از درجهٔ جان‌سختی کم‌تری نسبت به زامبی‌ها برخوردارند.


عنکبوت‌ها

عنکبوت‌های خون‌آشام، موجوداتی هستند که به ویروس تی دچار شده‌اند. آن‌ها ممکن است توسط عنکبوت مبتلا، گزیده شده باشند یا به شکل مستقیم به ویروس تی دچار شده باشند. سرعت حملهٔ این موجودات پایین است اما درجهٔ سخت‌جانی آن‌ها بسیار بالا است.

هانترها

هانترها، موجوداتی هستند که از تزریق ویروس تی به تخم خزنده و استخراج DNA خزندهٔ مبتلا به ویروس تی و تزریق آن به یک انسان سالم پدید آمده‌اند. سرعت حملهٔ و درجهٔ سخت‌جانی این موجودات بسیار بالا است.

Nemesis.png

نمسیس

نمسیس، غول‌آخر و دشمن اصلی جیل ولنتاین در این بازی است. نمسیس یک تایرانت تکامل یافته‌است. این موجود از تزریق ویروس تی درجه سوم و انگل ان‌ای-آلفا به بدن یک انسان پدید آمده‌است. او بسیار سخت‌جان و هوشمند است و در طول بازی همواره در تعقیب جیل است. حتی با چندین مرتبه شکست نیز جیل را رها نکرد. نمسیس در نهایت و با سختی فراوان و با کمک اسلحهٔ لیزری بسیار قدرتمند شکست خورد. نوع حمله او به دلیل هوشمندی بالا نسبت به سایر مهاجمان متفاوت است.


hxw9_char_header.png





11.jpg 9.jpg 8.jpg 5.jpg 3.jpg 1.jpg 4f897fb599a635f2cddcb71dcc78def6.jpg ae6aae96bab66df94e0c13987cfc75a6.jpg c66a37459df49d983fc22e264a4490a5.jpg


656k_vid2.gif


Resident Evil 3 - Special Developer Message

1080p.png

56n_123.gif


Resident Evil 3 - Announcement Trailer

1080p.png

z41c_nem.gif


Resident Evil 3 - Nemesis Trailer

1080p.png


 
آخرین ویرایش:

Horror

Valar Morghulis
کاربر سایت
Mar 16, 2010
4,234
نام
Mohammad
به بدبختی یه دست Resistance زدم
فقط رو حالت Random تونست ۵ نفر جمع کنه دور هم که برای تجربه اول هم مسترمایند به ما افتاد
سیستم جالبی داره
اولش هر چی فلیکر و زامبی فرستادم زدن ترکوندن دوستان ولی وقتی پای MrX وسط اومد داستان عوض شد زدم همه رو کتلت کردم :D
در کل جالب به نظر میرسه ولی خب دیگه با هزار تا قسم و آیه بعد یک ساعت شاید یه بازی تونست براتون جور کنه
 
  • Like
Reactions: Kiami

Imaginative

logician
کاربر سایت
Jul 25, 2013
1,445
با قیمت خدا تومن ! حماقت محضه خرید فیزیکی تو این اوضاع !


خودم هربار میرم (میرفتم) فروشگاه حضوری، یکی دونفر داشتن دیسک آک میگیرفتندبا قیمت 800، 900 و بازهم خواهند گرفت.
برای کسی که ماهی 5 تومن، 10 تومن پول توجیبی میگیره، حماقت نیست قاعدتا! صرفا یه خرید دوست داشتنیه!
بهرحال هرکسی مسئول جیب خودشه ..
 

vayne solidor

کاربر سایت
Jan 12, 2007
1,966
نام
حسین
با قیمت خدا تومن ! حماقت محضه خرید فیزیکی تو این اوضاع !
قطعا همین طوره ولی انتظار کاهش قیمتم با این وضع دلار نمیشه خیلی داشت نهایت الان یکوصده بشه یه تومن.من که خودم این بازی تو سبد خریدم فعلا نیست دارم به فاینال ۷ فکر میکنم که با بالای ۸۰ گیگ حجم دیجیتالی هم سخته خریدش با این سرعت این روزای psn
 
  • Like
Reactions: Kiami

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
خودم هربار میرم (میرفتم) فروشگاه حضوری، یکی دونفر داشتن دیسک آک میگیرفتندبا قیمت 800، 900 و بازهم خواهند گرفت.
برای کسی که ماهی 5 تومن، 10 تومن پول توجیبی میگیره، حماقت نیست قاعدتا! صرفا یه خرید دوست داشتنیه!
بهرحال هرکسی مسئول جیب خودشه ..
ما اینجا راجع به عموم جامعه گیمر ها صحبت می کنیم‌ نه صرفا چند نفر یا قشر خاص ! اونا مبارکشون باشه .
 

A7A

کاربر سایت
Nov 30, 2016
883
Gamespot Resident Evil 3 Remake Review
برسی،پرسونش و شناخت بازی resident evil 3 از سایت Gamespot
ساعت های اغازین re3 برای تنش و استرس ایجاد کردن در شما بسیار موثر و توانمند هستند.remake بازی اورژینال 1999،RE3 ، درگیری پیشبینی ناپذیر و سهمناک بین قهرمان پروتاگونیست بازی Jill Valentine و نیروی تسلیم ناپذیر جهان و طبیعت،Nemesis را همه جانبه و در مرکز رخداد ها می نهد و لحظات survival horror قدرتمندی را می آفریند که به خوبی نشانگر بهترین آن چیزی است که این سری میتواند داشته باشد.اما پس از این شروع قدرتمند،این دیدار دوباره دوره ای از زمان نه تنها به کلی رد از بازی ترسناکی که زمانی، رزیدنت اویل بود گم می کند،اما حتی ان چه که نسخه اورژینال را به یاد ماندنی کرده بود را نیز به دست فراموشی می سپرد.
همانند؛2019' Resident Evil 2،ریمیک رزیدنت اویل سه به تفسیر و بازگویی و فاش گویی عنوان کلاسیک-بقاترس از لنز و دریچه ای جدید می پردازد و جایگاه و لوکیشن ها و حوادث بسیار مهم را باز طراحی میکند تا با داستانی که به گونه ای چشمگیر دوباره نویسی شده و تغییر یافته،بجورد.
RE3 به تندی از فرمولی که توسط ریمیک RE2 بنانهاده شد عبور نمی کند،اما به ذات RE3 اصلی که درجایگاه اکشن بالاتری قرار داشت،تمرکز بیشتری بر بخش اکشن دارد و به شما توانایی و مهارت های دفاعی بیشتری برای زنده ماندن می دهد.شروع و اغاز و معرفی اولیه بازی قدرتمند است و به خوبی گونه ای از حس و اتمسفر پارانویا و همیشه چشم به راه خطر بودن و ترس هم زمان را که هم معنی ماهیت و خود سری است را در ما می آفریند و البته جیل ولنتاین بار دیگر با تمام توان نشان میدهد که قهرمان و شخصیتی است که بر خود اطمینان دارد و با همه چیز رودر رو مقابله می کند.
RE3 تا حد زیادی،تکه ای که که عنوان پیشین را کامل میکند و همزمان نوعی پیش درامد و پس در آمد است که پرونده جریانات در راکون سیتی را می بندد.نقاط کلیدی در داستان وجود دارد که از شما می انتظارد که شخصیت ها و یا لوکیشن هایی را که با گذشته و به ویژه ریمیک عنوان پیشین ارتباط دارند،بشناسید.اگرچه شما اگر ریمیک پیشین را نیز بازی نکرده باشید،هیچ چیز حیاتی و مهمی را از دست نمی دهید،بسیاری از نقاط و نکات هیجان انگیز و غم انگیز نسخه پیشین در RE3 پرداخت و صیغل بیشتری می یابند.شما در نهایت با supporting characters هایی مانند یک مزدور به اسم Carlos Oliveira در داستان برخورد خواهید کرد - البته کارلوس دومین کاراکتر قابل بازی RE3 نیز است - و همچنین اشخاص زشت ذات و مشمئز کننده دیگری که به دنبال سود خود در این آشوب هستند.
1585767844278.png
برایم بسیار جالب بود که دیدم جیل و همراهانش در طی بازی روحیه خود را حفظ کردند و حتی در نقاطی جسارت های شگفتی به خرج دادند تا مطمئن باشیم بازی یک عنوان سخت و همیشه جدی نیست.هر دو قهرمان بازی لحظه های کلیدی در طول داستان در اختیار دارند که می توانند مهارت ها و شخصیت هایشان را بیشتر بازگو کنند و البته این رخداد ها برای احساسات و شخصیت ما نیز راضنده ( راضی کننده ) و لذت بخش است.اما متاسفانه،داستان RE3 بعد از یک ماجراجویی ( کمپین ) شش ساعته فشرده و سریع،به انتهای خود می رسد که البته پایان بی اصالت و بسیار معمولی ان نیز مرا منتظر و حسرتم را شدید تر کرد.اگر چه همه نکات گفته شده،قابل مقایسه با نسخه اصلی نیز است،اما کوتاهی عجیب داستان بازی و کم بودن عجیب تر مکان های این نسخه نیز کوتاهی ان را بیشتر توی چشم میزند.
در طول بازی JV بازمانده ای توانا است،بس بیش از لئون و کلیر و وی کاملا اماده و مجهز است تا با نامردگان و هیولاهای زیست-سلاحی مانند نمسیس که در شهر پراکنده اند دست و پنجه نرم کند.در کنار توانایی جا خالی دادن ضربات و حمله دشمنان،جیل میتواند غلت و دور هایی با سرعت کم بزند تا از گزند دشمن در امان باشد و سپس فرصت وارد کردن ضربات سهمگینی را به پاشنه های اشیل دشمنان پیدا کند ؛که میتواند به طرز ویژه ای لذت بخش باشد که کار یک دشمن قدرتمند را در انتهای یک رویارویی فشرده به گونه گفته شده تمام کرد.
تمرکز و تشدید بیشتری بر روی اکشن بازی و رفلکس و واکنش های سرعتی در RE3 وجود دارد که میتواند حلقه متصل تیر اندازی،بقای در محیط بازی و گشت و گذار و کشف در بازی را درگیرنده تر و بیشتر جواب گوی نیز های ما کند.اگر چه این در نهایت به شما حس کنترل بیشتری در میدان نبرد می دهد،اما همه این ها تا زمانی کافی است که با نامیرای تشنه به خون یا نمسیس برخوردی نداشته اید.پس اگر چه شما توانا هستید همیشه بهتر است چشم بر احتیاط نبندید و و هوشیار بازی کنید.RE3 تلاش میکند بر اصول گیمپلی survival horror استوار و وفادار باشد و در کل بسیار چالشنده تر از RE2 است و این سخت تر بودن نیز به خاطر تمرکز بیشتر ان بر مدیریت داشته ها ( INVENTORY MANAGEMENT ) و دستکاری و بهبود تسلیحات است.با این همه دست و دلبازی بازی در نقاط ذخیره سازی چه خودکار و چه دستی به شما اطمینان می بخشد که بعد از یک مرگ،کاستی و حسرت از کف دادن شدید چیزی را نخواهید داشت.
RE3 بسیاری از موفقیت های RE2 را با خود ادامه میدهد، و این موفقیت ها به RE3 کمک های بسیاری کرده.همانند شماره های پیشین این سری،RE3 در مورد یک شدت گیری و افزایش است؛شدت گیر کاهش مهمات شما زمانی که نمسیس و دیگر دشمنان،ثانیه به ثانیه فشار و دشمنی خود را به شما بیشتر میکنند.بر خلاف RE2 که به سرعت شما را از خیابان های راکون سیتی بیرون کشید،شما در RE3 فرصت بیشتری خواهید یافت که به گشت در شهر و خیابان های اصلی ان،کوچه پس کوچه های فرعی و دیگر نقاطی که شاید جذاب باشد بورزید.

134810
RE3 سطح بی نقصی از ریزار(جزئیات) لوکیشن ها و اکشن،اتمسفر و فضاگان پرتنش و فشرده و خشونت مشمئز کننده و تهوع اور و ترسناک را در طول CAMPAIGN شش ساعته خود دارد.خشونت و خرابی های وحشتناک در راکون سیتی به خوبی نمایش داده شده و موثر افتاده و علل این موفقیت جزئیات زنده و بی نهایت خشن و بیزارنده ای است که در هنگام پیشروی و گردش در شهر نابود شده با ان برخورد می کنید.بازی حتی چشمان شما را به فضا و بخش هایی می اندازد که یاد اور رزیدنت اویل های کلاسیک است و نه تنها جالب و لذت بخش است بلکه احساسات و تجربیات عجیبی را برای طرفداران قدیمی و کلاسیک سری می افریند.
یکی از بخش های مورد علاقه من در RE3 مرکز شهر DOWNTOWN است که کامل ترین و ایده ال ترین فرم آن چیزی که ریمیک می بایست به ما می داد را پیش روی ما میگذارد.مپ بزرگ بازی بخش های متنوع بسیاری را در کنار نامردگان پر شماری میگذارد اما سورپرایز اصلی،دینامیسم و پویایی جوهر و ذات ستاره راستین بازی،نمسیس است.دشمن محتشم و شرور بازی به زودی خود را به عنوان یک نیروی قدرتمند و توانا و رعب اور در زمان رویارویی در فضای ازاد و بیرونی بازی تثبیت میکند.
نمیسیس ترفند و توانمندی های بسیاری در استین خود مخفی کرده همچون کشیدن شما با جسمی مکنده و کشنده که در دست هایش است یا تبدیل زامبی های بازی به موجوداتی جهش یافته تر و وحشتناک تر که البته دیدن این اتفاقات هولناک است.نمسیس خستگی ناپذیر اشکارا یا در خفا به دنبال شما است و این جست و گریز در مکان هایی ادامه پیدا میکند که زمانی می گمانیدید که امن هستند-این امر البته که قانون نانوشته درگیری در بازی های SH را می شکند به این جهت که حضورش را بیشتر از پیش به شما دیکته کند.نمسیس MR.X را از RE2 همانند یک احمق کلاهپوش به نظر می آورد و حتی زمانی که متوجه می شوید در جایی امن قرار دارید،نگاهتان برای کسری از ثانیه به نمسیس می افتد که در بیرون منتظر شما است و این لحظات زمانی است که پایتان سست تر از همیشه می شود.
هرچه بازی پیش تر می رود اما،کشاکش بازی برای حفظ بالانس و زیبایی خود که در نتیجه کوتاه تر شدن و کم تر شدن فرصت بازی کردن است،در کنار بازگیری آشکار و همیشگی بازی از برجستگی های RE2 که اکنون کم تر گیرایی دارند، آشکار تر میشود.تمام این مشکلات ربط و گریزی به تمرکز بیش از اندازه بازی بر شتاب دهی و پیش بردن سریع و به انتها رساندن بازی دارد.درست زمانی که در حال اشنایی و خو گیری به یک بخش از شهر هستید،مخصوصا مرکز شهر بزرگ و گوناگون راکون سیتی؛بخشی از داستان اتفاق می افتد که شما را به محل بعدی می برد و از بازگشت شما نیز جلوگیری میکند.عطش و تمایل این سری بازی به پازل و معما نیز در RE3 کمیاب است پس از تمام تمرکز به مبارزه و گشت و گذار و کشفش در محیط بازی بر می گردد که میتواند بسیار خسته کننده شود.
بالانسیدن میان المنت های گیمپلی اکشن و بقا-ترسی امری است دشوار زیرا هر لحظه یکی از این دو جز اصلی گیمپلی میتواند بنیان دیگری را ویران سازد؛متاسفانه این امر در RE3 معین و دیدپذیر است.لحظه های بسیاری وجود دارد که توانمندی و دستاورد های بازی در هر دو بخش اکشن و ترسناک می درخشد،مخصوصا بخش ها و محیط های روباز شهر که نمسیس سرپا دنبال شکار شماست.در مجموع اما ، هر چه به سمت نیمه دوم بازی پیش میرویم،تلاش های بازی برای بالانسیدن میان این دو امر اکشن و ترسناک جوردرنیامده و نخواستنی ودر بدترین جاها مبتذل و مضحک میشود.نکته گفته شده به خصوص راجب رویارویی ها با SET PICE و دکمه زنی های طولانی و پرجزئیات بازی صدق می کند که شما کنترل جیل را در حین پیشروی های وی در صحنه هایی به شدت خطی و فیلمنامه ای به سبک سری آنچارتد می بینید که برای ایجاد جوی سینمایی درست شده اند.این صحنه ها در سرعت به شدت تند چون شلاقی پیش می روند اما سپس جریان و ریتم بازی با بازگشت شما به روند ارام تر و کند تر بقا-ترس بازی،فروکش میکند.
همه این گفته ها در زمانی که نمسیس صحنه گردان منفی اصلی بازی میشود آشکارترین نمود را دارد.اوج نمسیس زمانی است که در خیابان به دنبال شماست.این بخش ها در عین این که به طرز رعب اوری شما را درگیر خود میکنند،زمان و دوامی کوتاه دارند.نمسیس تنها زمانی که با شدت و قدرت شما را دنبال میکند،قسمت های اغازینی است که در بخش مرکزی شهر راکون به سر میبرید.بیشتر رویارویی شما با نمسیس در صحنه هایی از پیش طراحی شده رخ میدهد که با رویارویی با یکی از غول های بازی خاتمه می برند.در بازی اورژینال،رخ نمایی های غیر منتظره و اتفاقی نمسیس همیشه اعصاب و ذهن شما را به خود درگیر میکرد.نقطه مخالف ان،درست در میانه تا آخر ریمیک اتفاق می افتد؛وقتی بازی نمسیس را به گونه ای در مقابل شما قرار میدهد که که احتمالا شما را به وضعی می رساند که در آن چشمتان را به هر رویارویی کسالت بار و کلیشه ای و ثابت و طولانی با نمسیس؛بسته و روی از آن برگردانید.
نمسیس بی شک یکی از تک و خاص ترین دشمنان این سری بازی است و این عذاب اور و ناامید کننده است که ببینید به طرز موثر و موفقی سازندگان وی را به حاشیه رانده و از سریر ملکوت بازی وی را به حد یک دشمن عادی که در بخش هایی از داستان حضور می یابد فروکاسته اند! یکی دیگر از اثرات کم بودن رویارویی ها با نمسیس در بازی این است که توجه شما را به کمبود تنوع و تکراری بودن دشمنان بازی بیشتر جلب میکند.اگر چه زامبی های همیشگی سری در شمارگان زیادی حاضر اند،باقی گونه های دشمنان در بازی چندان رخ نمی نمایند و هر چه به سمت پایان بازی میرویم،المنت های بقا و اکشن و نبرد بازی بی رنگ و رمق تر میشوند.
در همنوایی و مطابق دیگر عناوین سری RE،به پایان بردن بازی بخش های اضافه ای را در اختیار شما قرار میدهد که به شکل یک فروشگاه در منوی اصلی بازی در پیشروی شماست و به شما اختیار خریدن لباس های جدید و سلاح ها و دیگر جزئیات را میدهد.این فروشگاه و شخصی سازی،به شما قابلیت شخصی سازی تا بن دندان کاراکتر هایتان را برای پیشروی های بعدی؛با دادن ایتم های کلیدی و حیاتی زود تر از زمانی که بازی در نظر داشته، یا افزایش شدید قدرت تهاجمی یا توانایی های دفاعیتان، عطا میکند.
با وجود این که این تغییرات می تواند برای دیداری دوباره لذت بخش باشد،چیز چندان دیگری به عنوان جایزه برای بر انگیختن شما به ادامه بازی وجود ندارد،به جز یک بار تجربه بازی در سخت ترین سطح بازی hardcore difficulty که در آن فشار بازی به تدریج به بیشترین حد ممکن خود می رسد.RE3 همچنین با یک مود تیمی آنلاین به نام RESISTANCE آمده که ما تاکنون آن را به شکل کامل تجربه نکرده ایم.زمانی که این مود-مبارزه 4VS1 را به شکل جامع تجربه کردیم ان را نیز در برسی خود منعکس خواهیم کرد و پرسونش(برسی) را نهایی تر خواهیم کرد.
1585768372187.png

با نگاهی به اولین تجربه ام در بازی،مشخص بود که بازی خیلی زود به اوج خود رسید و رفته رفته عنصر و جوهر جذابنده خود را از دست داد.با در یاد داشتن کمبود و نارسایی های بازی در رسیدن به اهدافش،اکنون به راحتی میتوانیم رویکرد نسخه اورژینال با ریمیک را مقایسه کنیم.علاوه بر حضور یک نمسیس بسیار فعال و پویا و با دقت و همیشه پای کار،سفر ادیسه ای جین مکان های بیشتری برای سرکشی داشت.بسیار خوشایند است که مکان های کلاسیکی مثل بیمارستان و مرکز شهر دوباره ساخته شده را ببینیم،اما عجیب این که برخی مکان ها از نسخه اصلی مثل پارک و برج ساعت جایی در این بازی ندارند.اگرچه برای تازه کاران این سری بازی،نکات گفته شده اهمیت زیادی نخواهد داشت و RE3 تلاش میکند این کاستی ها را با برخورد و رویارویی های پرجزئیات با نمسیس دور بزند تا اثرشان را کم کند،ساختار و فرصت کوتاهی که بازی در پیش روی ما میگذارد،اثر قابل تصوری که داستان و رویداد های بازی میتوانستند داشته باشند را به میزان چشمگیری از بین می برد.بر ما روشن است که این بازسازی از RE3 از عناصر بسیار مهم و حیاتی که میتوانست داستانی راضی گر با اثرگذاری بالا خلق اورد،محروم است.
به عنوان یک باز سازی،RE3 نه تنها نسخه اورژینال خود را سر افکنده می کند،بلکه حتی نمی تواند خود را به عنوان یک تجربه جداگانه اما قدرتمند ترسناک بر ذهن و زبان ها استوار سازد.حتی بدون در نظر داشتن RE3 اورژینال،یا جانشین سال گذشته اش؛RE3 نمی تواند با سیر و حرکت شدید و تند داستانی خود،در میان همهمه عنصر های ناسازگار استاندارد-اکشن و المان های ترس-بقا که در بازی وجود دارند،همپا و هماهنگ شود.اگرچه بازی استارت قدرتمندی دارد و به دشمن اصلی خود،پرده های قدرتمندی برای بازی میدهد،این بازگویی سر و ته زده و ناقص از اخرین عنوان سه گانه افسانه ای رزیدنت اویل های اورژینال، بی شک در انجام دین و وظیفه خود ناتوان مانده است.

خوبی ها : دیدنی های حیرت انگیز و اتمسفر گیرای بازی،گردش در راکون سیتی را برای طرفداران قدیمی شور انگیز میکند/ جیل و کارلوس هر دو قهرمانان توانمندی هستند و هرکدام چندین لحظه عالی و لذت بخش در طی داستان دارند/لحظات خالص ترس-بقا پر استرس ترین و لذت بخش ترین لحظات بازی هستند.
بدی ها : action set-pieces های بازی و رویارویی با غول های آن،به طرز مضحکی در آمده اند و کاملا از هسته ترس-بقای گیم پلی بازی به دور هستند/نمسیس به طرز نا امید کننده ای در بازی کم پیداست،و حضور های انگشت شمار وی نیز به سرعت به set-piece هایی احساسی فروکاسته میشوند که در حق نمسیس دهنی کجی آشکاری است.
6/10
نویسنده : Alessandro Fillari
بنار:Resident Evil 3 Remake Review In Progress
 

Ali_Reza

کاربر سایت
Sep 25, 2005
538
نام
علیرضا
خیلی زور زدم که اینجا چی بنویسم.

بازی خوبه ولی RE3 remake به نظر من نیست. یه جورایی انگار چون فروش ریمیک 2 خوب بوده وادارشون کرده که اینو هم دقیقا به همون شکل بسازن.

وقتی گرافیک بهبود پیدا میکنه شما مجبور نیستی که دیگه همه چی رو عوض کنی من جمله موسیقی بازی.
نمسیس شاخص ترین کاراکتر این بازی هست و همینطور باید در مرکز توجه تیم سازنده میبود که به نظرم نتیجه خیلی موفقیت آمیز نبود.
بازی بیش از حد سریع شده و بیشتر یه بازی اکشن به نظرم میاد تا بازسازی یه نسخه قدیمی RE.
دقیقا دلیلی که نمسیس حرکات سریعی انجام میده هم همین سرعت بازیه که این بازسازی رو از اصل خودش دور کرده.

با این حال احتمالا بازم میگیرمش چون چاره ای برای تجدید خاطراتم ندارم. امیدوارم که نظرم عوض بشه.

من آخر حرفم رو اصلاح میکنم.
اگه قرار باشه که یه چیزهایی رو حذف کرده باشن از جمله پازلها، یعنی اینکه همونطور که بالا گفتم بازی رو دارن میبرن سمت اکشن شدن.
این یعنی اینکه دیگه ریمیک نیست. این یعنی اینکه من نیستم!
 
  • Like
  • Sad
Reactions: saeed_sg and kamyy

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,481
لینک US - بقیشم که خودتون بلدید بسازید، لینک آپدیت
اولین باره که واقعا دوس داشتم مثل قدیم اینترنتی نبود! نمی تونم بگم بیخیال.. و نمرات تاثیری روی تجربم نمی زارن، چون واقعا گذاشتن و حس خیلی خوبی که قبل از بازخوردها داشتم از بین رفته، اینکه متا نباید مهم باشه و تجربه شخصیمون اهمیت داره یک وجهشه، اینکه انتظارات من از این نسخه اعجاب انگیز تا چه حد بود و تا این حد پایین آورده شده یک بخش دیگشه، می دونم به چه چیزهایی منتقدین ایراد گرفتن، بعضا ایراده و اکثرا کم کاری، من با ایراداتش هیچ کاری ندارم برامم مهم نیست حقیقتا، کم کاری چیزیه که آزارم میده، اینکه اهمیتی برای فنها قائل نبودنو از هر تیکه ای زدن تا فقط به مقاصد تجاریشون برسن. فرزند خلف سری ایول رو اینطور مثل بچه سر راهی باهاش برخورد کردن.

این 18 ساعتم تموم شه ببینم چه گلی به سر ایول زده!
 

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
من آخر حرفم رو اصلاح میکنم.
اگه قرار باشه که یه چیزهایی رو حذف کرده باشن از جمله پازلها، یعنی اینکه همونطور که بالا گفتم بازی رو دارن میبرن سمت اکشن شدن.
این یعنی اینکه دیگه ریمیک نیست. این یعنی اینکه من نیستم!

سخت نگیر . سعی کن در دوران قرنطینه از این بازی لذت ببری
 
  • Like
Reactions: s.1 and brain

db07

کاربر سایت
Oct 31, 2007
2,338
نام
مهدی
چرا اینقدر کم کاری کردن!!!
اگر لوکیشنها و پازلها رو حذف نکرده بودن و بازی طولانی تر بود قشنگ هم امتیاز میشد با اویل 2
حیف شد
میتونست یکی از بهترینهای این نسل بشه
 
  • Like
Reactions: saeed_sg

all4u

کاربر سایت
Jan 17, 2008
5,173
بازی !! متاسفانه شبیه اویل ۳ هست !
نمسیس اون نمسیس نیست ! تبلیغات چیز دیگه ای رو‌نشون میداد !
یک طوری کوتاه و‌لوکیشنا کم !!!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
  • Like
Reactions: saeed_sg

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر