سلام.
Destructoid با توجه به عرضه ي بازي Alan Wake در اين هفته صحبتي با نويسنده ي اين بازي, Mikko Rautalahti داشته. Alan Wake به عنوان يك بازي بزرگ انحصاري, با قرار گرفتن در مقابل عنوان انحصاري سوني, Heavy Rain, توسط فن ها، ناگزير به جنگ كنسول ها وارد شده. با وجون اين, Remedy چگونه با اين مقايسه كنار اومده و آيا فشاري براي "غلبه" به آخرين اثر Quantic Dream بر شانه هاي خود احساس كردند؟
نويسنده ي اين بازي (Alan Wake) اظهار داشت :"فكر نميكنم مقايسه هاي اين چنيني محركي براي چيزي كه بازي واقعا هست, باشد – و اين فقط به خاطر اين است كه بازي ما يك بازي انحصاري براي Xbox 360 است. من مقداري فشار روي شانه هايم احساس ميكنم از اين جهت كه اغلب احساس ميشود, انتظار هايي وجود دارد كه حقيقتا به بازي اي كه ما ميسازيم ارتباطي ندارد. يعني اين بازي ها اصلا شبيه به هم نيستند (ولي مورد مقايسه قرار ميگيرند). كنسول هاي اين بازي ها متفاوت است, داستان سرايي متفاوت است, ظاهر و ويژگي ها متفاوت است, پايه و اساس آنها متفاوت است. فكر نميكنم حتي اگر يكي از اين بازي ها multiplatform بود براي اين مقايسه ها كسي ناراحت ميشد."
با وجود اين تفاوت ها, Rautalahti بسيار صريحا Heavy Rain را سفارش و توصيه ميكند." ولي حال آنكه در اين موضوع هستيم, بايد بگويم كه Heavy Rain را خيلي دوست داشتم. يك تجربه ي عاليست, و فكر ميكنم هر كسي كه آن را تا به حال بازي نكرده, بايد آن را بازي كند.فقط به دليل اينكه با راه خاص خودش و بدون مقايسه است و اين هميشه خوش آمدي به تحول در اين صنعت است."
البته افراد ديگري هم مثل Cliff Bleszinski و رئيس ساخت RE5، Jun Takeuchi اين عنوان را مورد مدح و ستايش قرار دادند ولي در صنعت بازي كه صنعتي رقابتيست باعث خوشحاليه (و نشانه ي تواضع) كه فردي كه دست اندر كار يك عنوان انحصاري براي كنسول رقيب است اين عنوان را ستايش كند.

Destructoid با توجه به عرضه ي بازي Alan Wake در اين هفته صحبتي با نويسنده ي اين بازي, Mikko Rautalahti داشته. Alan Wake به عنوان يك بازي بزرگ انحصاري, با قرار گرفتن در مقابل عنوان انحصاري سوني, Heavy Rain, توسط فن ها، ناگزير به جنگ كنسول ها وارد شده. با وجون اين, Remedy چگونه با اين مقايسه كنار اومده و آيا فشاري براي "غلبه" به آخرين اثر Quantic Dream بر شانه هاي خود احساس كردند؟
نويسنده ي اين بازي (Alan Wake) اظهار داشت :"فكر نميكنم مقايسه هاي اين چنيني محركي براي چيزي كه بازي واقعا هست, باشد – و اين فقط به خاطر اين است كه بازي ما يك بازي انحصاري براي Xbox 360 است. من مقداري فشار روي شانه هايم احساس ميكنم از اين جهت كه اغلب احساس ميشود, انتظار هايي وجود دارد كه حقيقتا به بازي اي كه ما ميسازيم ارتباطي ندارد. يعني اين بازي ها اصلا شبيه به هم نيستند (ولي مورد مقايسه قرار ميگيرند). كنسول هاي اين بازي ها متفاوت است, داستان سرايي متفاوت است, ظاهر و ويژگي ها متفاوت است, پايه و اساس آنها متفاوت است. فكر نميكنم حتي اگر يكي از اين بازي ها multiplatform بود براي اين مقايسه ها كسي ناراحت ميشد."
با وجود اين تفاوت ها, Rautalahti بسيار صريحا Heavy Rain را سفارش و توصيه ميكند." ولي حال آنكه در اين موضوع هستيم, بايد بگويم كه Heavy Rain را خيلي دوست داشتم. يك تجربه ي عاليست, و فكر ميكنم هر كسي كه آن را تا به حال بازي نكرده, بايد آن را بازي كند.فقط به دليل اينكه با راه خاص خودش و بدون مقايسه است و اين هميشه خوش آمدي به تحول در اين صنعت است."
البته افراد ديگري هم مثل Cliff Bleszinski و رئيس ساخت RE5، Jun Takeuchi اين عنوان را مورد مدح و ستايش قرار دادند ولي در صنعت بازي كه صنعتي رقابتيست باعث خوشحاليه (و نشانه ي تواضع) كه فردي كه دست اندر كار يك عنوان انحصاري براي كنسول رقيب است اين عنوان را ستايش كند.
آخرین ویرایش: