Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

bayern_vahid

کاربر سایت
Dec 9, 2009
5,709
نام
وحید
1632033227329.png



The Card Counter 2021
6.5/10

این فیلم در دو جبهه داستان رو روایت میکنه توی هر دو جبهه هم اصغر فرهادی وار نصفه و نیمه رهاش میکنه و تیتراژ پایانی
بازیها خوب بود موزیک هم نسبتا خوب بود ارزش یکبار دیدن رو داره
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,487
نام
سپهر
1632156141228.png
Old 2021
3/10

وقتی از ایرج ملکی می خواهید که یک اثر ترسناک/علمی تخیلی بسازد؛ نتیجه اش می شود چیزی به نام «اولد»! :D

چطور هیچ یک از شخصیت ها در هنگام وقوع حادثه عجیب، یک آینه در اختیار ندارند؟ چرا باید نبود این آبژه که می تواند بسیار مهم تلقی شود، فیلم ساز آن را در وسایل شخصیت حذف کند. مگر می شود بری لبه ساحل و با خودت آینه نبری؟! چطور شخصیت های کودک متوجه رشد عجیب خود نمی شوند؟ یعنی نمی توانستند که به دست و پاهای خود نگاه کنند که چه رشدی کرده اند؟! شخصیت زن سرطانی به آسان ترین و مضحک ترین شکل ممکن توسط یک دکتر هذیان گو و یک پرستار درپیتی جراحی می شود؛ در حالی که دکترها خبر از مرگ قطعی وی داده اند. پس اگر شخصیت زن سرطانی نجات پیدا می کند و نشان از این است که این شخصیت مصون از هر انرژی منفی جزیره است، چرا در پایان مانند سایر شخصیت ها با پیری کشته می شود؟! آیا رشد و نمو همراه با افزایش مهارت شنا بوده است؟ قهرمانان داستان مرزهای F9 را جا به جا می کنند و یک نفس به آن طرف اقیانوس شنا می کنند؟ هلیکوپتر از کجا اومد؟ دست خالی چطور در وسط اقیانوس نیروی نجات را خبر دادند؟ کلی ریخت و پاش برای این عمل تنها جهت ساخت دارویی برای درمان بیماری صرع بوده است؟! چرا من هیچ چیزی از جزیره مخوف نمی دانم!

 
آخرین ویرایش:

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,825
نام
مهراد
MV5BZmE0MGJhNmYtOWNjYi00Njc5LWE2YjEtMWMxZTVmODUwMmMxXkEyXkFqcGdeQXVyMTkxNjUyNQ@@._V1_UY209_CR0,0,140,209_AL_.jpg


The Lighthouse (I) (2019)

دیشب فیلم The Lighthouse رو هم دیدم و واقعا پشم هایم از بازی عالی رابرت پتینسون و ویلیم دفو ... چطور فقط دو تا شخصیت میتونن همچین کاریزمایی داشته باشن و همچین شیمی بینشون وجود داشته باشه که اینقدر قشنگ بازی کنن و دومین فیلم کارگردان The Witch عجب فیلمی در اومده. جدا از بازی های عالی، اون حس تعلیق و ترس روانشناختی خیلی خوبه و کل فیلم استعاره اس از مقایسه طبقه بالا با پایین. حتما تماشا کنید که سیاه سفید بودن فیلم و اون کادر کوچیکش خیلی به فرو رفتن تو داستان تاثیر داشته.(هر چند بعید میدونم تو بازی سنتر کسی اینو به جز من این همه دیر دیده باشه!)

8/10

MV5BOWEzNDAxYmEtYWU0Zi00ZjZjLTkxY2QtMGY1MjY5ZjVhNDdjXkEyXkFqcGdeQXVyMDM2NDM2MQ@@._V1_UX140_CR0,0,140,209_AL_.jpg


Candyman (2021)

فیلم خودشو جدی نمیگیره! مشخص نیست بین فاز واقعیت و ماوراالطبیعه کجاش قرار داره و این پیام های نژاد پرستانه و کاراکتر های اضافی همجنس بازش اصلا به فیلم خوب ننشسته. تنها چیز خوب فیلم موسیقی مرموز اون و نماها و شات هایی هست که از دور گرفته میشه یا تیتراژی که خیلی خاص دیزاین شده. قتل ها هم به جز سه تای اول دیگه جالب نیستن.

5/10

MV5BYTc0NWIwOTYtNzEwYi00YmUyLTlmYWYtYjJiZjRjN2RjMjAxXkEyXkFqcGdeQXVyMTEyMjM2NDc2._V1_UY209_CR0,0,140,209_AL_.jpg


Malignant (I) (2021)

فیلم ترکیبی از سه ژانر ترسناک هست و توی هر سه بخش هم به بهترین شکل ممکن خودشو نشون میده و کاملا مشخص هست که جیمز وان روی فیلم هایی که خودش کارگردانی کرده خیلی بهتر در میاد تا فیلم هایی که میسپاره به بقیه و فقط نویسنده هست. بازیگری شخصیت اول بسیار عالی و باور پذیر هست و حس تعلیق رو خیلی خوب جلوه میده که بعدا فهمیدم ایشون رو در سریال پیکی بلایندرز زیاد ملاقات کردیم! فقط یه بخشی مارتیکس وار فیلم جلو میره با این صحنه ها و ژانر اسلشر رو به حد اعلا میرسونه!

7/10

MV5BMzUxNGIyY2MtNDUxZC00YWY1LTg0MzctM2ExNTNmODlhMTRlXkEyXkFqcGdeQXVyMTE4Nzk0MzE4._V1_UY209_CR13,0,140,209_AL_.jpg


Escape Room: Tournament of Champions (2021)

هر چند به قسمت دوم هم مثل قسمت اول یک امتیاز میدم اما این قسمت چیز خاصی نداره که توی ذهن ببینده بمونه و بخواد به بقیه معرفیش کنه! فقط برای یکبار تماشا خوبه و حتی نساختن اون هم مشکلی ایجاد نمیکنه. برای طرفداران فیلم های SAW فیلم ارضا کننده است و حتی چند تله رو بهتر از قسمت اول هم در آورده اما باز هم مشکل اینه که یک بار مصرف هست و انگار قسمت سوم هم داره!

6/10


پ.ن: مشخصه یک مدت زدم تو کار ترسناک! هنوز لیستم جا داره که بعدا براتون خواهم گذاشت.
 
آخرین ویرایش:

Jill_v

کاربر سایت
Nov 20, 2018
40
Dogme 95
در سال 1995 Thomas Vinterberg و Lars von trier جنبش داگما را به منظور مجذوب کردن مخاطب و بازگشت سینما به ارزش های داستان پردازی و اکتینگ و اجتناب از تکنولوژی و افکت های سینمایی بجود اوردند تا نقش کارگردان پشت پروژه مشهود باشه و نه پول های کلان خرج شده در سینمای هالیوود. در واقع هدف از این جنبش این بوده که نشون بدن کیفیت کار ارتباطی با پول خرج شده نداشته زمانی که هر دو از وضع سینمای هالیوود و پولای بزرگ خرج شده ناراضی بودند. جنبشی که البته در سال 2005 به دلیل یکنواختی فیلم های تولید شده به پایان میرسه. در هر صورت این 2 فیلم پایین محصول این جنبش هستند که ناخوداگاه توجه مخاطب و به این جنبش جلب میکنند.(جنبش 10 قانون داشته مثل فیلمبرداری در صحنه با دوربین به روی دست به دور از افکت و نور پردازی و صدا پردازی غیر طبیعی یا نبود هرگونه اتفاق سطحی و غیر مهم مثل قتل و صلاح و... )

Breaking the waves اولین فیلم فون تریر بعد از استارت این جنبش بوده که تحت تاثیر شدید این جنبش بوجود امده ولی یه فیلم کاملا داگمایی محسوب نمیشه ( اولین فیلم کاملا داگمایی فون تریر The idiots هست)

unnamed.jpg
Breaking the waves
8/10
شکستن امواج، تراژدی داگمایی خط شکن از لارس فون تریر کارگردان همیشه خط شکن سینما
در بزرگی و بت شکن بودن این تراژدی تلخ، سکانس پایانی زنگوله ها و چهره شخصیت مرد داستان کافیه
یا خط شکنی چند باره بث، دختر داستان و پا گزاشتن روی رسوم افراطیان مذهبی کلیسای روستا
رتبه 2 در لیست بهترین فیلم های سال 1996 از راجر ایبرت

mini_magick20180712-1-12mo3nk.jpg
The celebration
7.5/10
تراژدی خانوادگی و رسوایی در جشن توماس وینتربرگ
این اولین فیلم داگمایی بوده و قطعا از بهترین ها هم هست
البته خود وینتربرگ به شکستن 2 قانون داگما در تنها یکی از صحنه های فیلم اعتراف کرده




 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,092
نام
محمد علی
gsdfg-jpg.225803


ما یه ژانری در سینما داریم به اسم فیلم‌های رایان رینولدزی بعد از ددپول. (شاید قبل از ددپول هم بوده)
که توی اونا رایان رینولدز بازی می‌کنه و یه سری مشخصه‌های بازیگری ثابتی داره. البته می‌تونید بگید ما یه ژانر وین دزلی و یه ژان دواین جانسونی و ... هم داریم. که چون این بزرگواران هیچ نوع بازیگری ندارن و کلاً یه جور هستن، اجازه بدید موافق نباشم.
اما رایان رینولدز بازیگره و قبلاً چندتایی نقش هم بازی کرده. حالا خوب یا بدش رو کار ندارم اما با هم فرق دارن. به هر صورت از زمان ددپول تا امروز ما شاهد حضور ایشون توی ۳ فیلم ددپول و یه دو جین فیلم دیگه در قالب بادی‌گارد آدم کش، اسکلی که به هابز ماموریت میده و ... بودیم.

تریلرهای Free Guy هم نشون می‌داد با یه فیلم رایان رینولدزی دیگه طرفیم. اما در کمال ناباوری..! رایان رینولدز در رایان رینولدزی‌ترین فیلمی که می‌تونست همون رایان رینولدز همیشگی باشه، همون همیشگی نیست و در استعاره‌ای عملی (که شاید ناخواسته بود یا شاید هم نه) چرخه رایان ریلنودزی بودن رو می‌شکنه و با این که تمام فیلم رو دور خودش جمع می‌کنه اما چیز جدیدی ارائه میده (در سطح رایان رینولدز بعد از ددپول عرض می‌کنم.)

فیلم به سادگی معصومانه است. خیلی عجیبه که در مورد داستانی بزن و بکوبی و پر زرق و برق بخوای بگی معصومانه. اما فیلم معصومانه است. یه آدم بده معصومانه، دوستی‌های معصومانه، بی‌مغزبازی معصومانه
معصومانه به اندازه معصوم بودن اکثر گیمرها:D
عشق معصومانه و حتی اکشن‌ها هم معصومانه است.

خلاصه
۱۰/۱۰

تامام.
 

mahdi-xbox

کاربر سایت
Dec 24, 2010
1,618
نام
Leo Fitz
Untitled.jpg

Old 2021​

2/10
برای دیدن این فیلم خیلی هایپ بودم! تریلرش نوید یه فیلم معمایی و "مو به تن سیخ کن" رو میداد ولی متاسفانه خود فیلم هیچ چیز خاصی واسه ارائه نداشت حتی واسه امثال من (مخاطب عام) که صرفا واسه گذروندن وقت، فیلم می بینیم و خیلی اهمیتی نمیدیم که دقیقا هدف فیلم چیه و یا خیلی رو جزئیات زوم نمیکنیم!

@Origami 2008
close enough!
حتی صداشونم شبیه همه :|

Untitled.jpg

 

Masoud20R

کاربر سایت
Feb 5, 2010
332
نام
مسعود
image_a537b05d.jpeg
Shang-chi
9/10

بدون دیدن هیچ تریلری و دونستن چیزی از شخصیت و داستان، فیلم رو دیدم و واقعا سورپرایز شدم! داستان فیلم با بقیه فیلم های مارول فرق داشت و خیلی جالب بود و تا اخر فیلم کشش خوبی داشت، اما بهترین بخش فیلم صحنه های اکشن فیلم بود که فوق العاده کار شده بود! به نظرم بهترین اکشن تو چند سال اخیر بود! بازیگری، موسیقی و فیلم برداری فیلم هم یه سر و گردن از بقیه فیلم های مارول بهتر بودن! تا الان بهترین فیلم سال به نظر من.
 

TheGodfather

ALI
Gold User
Jun 21, 2011
1,068
نام
Ali
26d11f34a18f21130aed123ef5280488.jpg
۳۹ سال پس از اکران بلید رانر قسمت اول، من دیروز موفق شدم این اثر رو تماشا کنم.
متاسفانه اهل نوشتن و ساز و کارش نیستم برای همین خیلی کوتاه عرض می‌کنم که بلید رانر با توجه به سال ساختش یک بدون شک یک شاهکار بوده و
گذشتگان از دید من چقدر خوشبخت بودند که اون زمان تونستند این حجم از خلاقیت و جلوه‌های ویژه رو در یک پکیچ به تماشا بشینند.
متاسفانه من از داستان قسمت اول خوشم نیومد و در مدت زمان تماشای فیلم خیلی خسته شده بودم و فقط تونستم از موسیقی و دکور فیلم لذت بردم...
Blade Ruuner 1982
6/10
c8b9aef95f39beff98def99e4bec8229.jpg
۴ سال پس از اکران قسمت دوم!
همون طوری که مطلع هستید چند ماه دیگه Dune عرضه میشه و همه‌ی دوست داران ژانر علمی-تخیلی آروم و قرار ندارند تا یک بار دیگه از هنر هفتم لذت ببرند.
من آثار قبلی دنی ویلنو رو دیدم به جز Arrival و همین قسمت دوم بلید رانر. بعد از تماشای بلید رانر قسمت اول، تصمیم گرفتم بلافاصله نسخه‌ی دوم رو هم ببینم.
عزیزان قبل از این که چیزی در مورد بلید رانر قسمت دوم بگم، اطمینان داشته باشید دنی ویلنو شما رو با Dune متحیر می‌کنه.
از همون دقایق ابتدایی فیلم متوجه شدم که دنی ویلنو یه چیزی بهتر از قسمت اول می‌خواد بهمون ارائه بده.
از موسیقی شاهکار و جلوه‌های ویژه‌ی بروز بگیرید تا سپردن فیلمبرداری فیلم به استاد فیلمبرداری این عصر یعنی راجر دیکنز...
قاب‌های راجر دیکنز رو با قاب‌های بلیدرانر قسمت اول مقایسه کنید. ببینید این بشر دوباره چجوری با روح و روان شما بازی می‌کنه!
نورپردازی‌های گرم و سرد امضای کارهای دیکنزه و اینجا هم به وضوح برای بیننده قابل تشخیص‌اند.
در انتها باید بگم تماشای نسخه‌ی دوم برای من بسیار دل پذیر تر بود و امیدوارم ویلنو همچنان ما رو سوپرایز کنه...
Blade Runner 2049
7.8/10​
 

blak

کاربر سایت
Dec 31, 2010
1,317
Free guy
واقعا در عجبم چجوری متاش انقدر بالا شده
من تریلر اینو دیدم گفتممممم woooooow این همون فیلمیه که من میخوام چقدر خون دل خوردم تابیاد ولییی
بعد از اینکه دیدمش 😐😶😑
این چی بود
جالبه یه عده تو همین تایپیک خیلی دربارش نظر مثبت میدادن که من شک کردم به خودم که نکنه اشتباه دیدم 😂
داستان تودیوار یه کپی ریزیم از لگو مووی زده
حتی جلوه های ویژه بعضی جاها خوب بعضی جا ها افتضاح
خلاصه واقعا ناامیدکننده بود
هرچند اینم بگم جزو بهترین فیلما حساب میشه که درمورد بازیه
که این فیلم بیشتر از بازی (gta )الگو گرفته
6/10
اونم بیشتر بخاطره رینولدزی بهش بالا دادم با این بشر حال میکنم 😅
 

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,730
نام
رضا.آ
mad women ball 2021

فیلم خوبیه
ارزش دیدن داره .
هرچند فیلم های ساخت کشو فرانسه با اتمسفریک شهری خیلی حال بهم زنه
مخصوصا قرن 18 و 19 .
اما این یکی قابل تحمل بود .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر