Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

Milad_HW

کاربر سایت
Feb 3, 2012
600
نام
میلاد
دوستان یه سوال
چجوریه که بعضی فیلمها مورد تحسین منتقدین قرار میگیرن اما اساتید اینجا براش نمرات 2 و 3 ردیف میکنن،یعنی تمام منتقدین جوگیرن بجز این اساتیدِ ما؟
 
  • Like
Reactions: ps34 and James Bond

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
87226

Black Panther
راستش به نظرم فیلم یه فرصت از دست رفته است. یعنی چطور بگم، احساس کردم فیلم میتونست خیلی بهتر باشه. بستر کاملاً فراهم بود، شخصیت تچالا شخصیت جذابی بود که می‌شد توش خیلی بیشتر عمیق شد. شخصیت کیلمانگر هم همین‌طور، به جاش یه سری دیالوگ سطحی دیدیم و یه پاسخ سطحی به مشکلی که خیلی عمیق‌تره. فیلم از اول حس خیلی قوی ـی از فرهنگ آفریقا (به صورت کالکتیو) و هویت سیاه‌پوستان ارائه میکنه (به قول غربیا حس قوی Black Empowerment ـی داشت.) و از نظر ستینگ خیلی خوب ارائه میشه، ولی به جای این که از این ستینگ تازه و نو استفاده کنه، اون رو وسط فیلم دور میریزه و به یه کلیشه‌ی خیلی متوسط اکتفا میکنه. داستان فیلم واقعاً معمولی و ضعیفه، و برای من این خیلی نکته‌ی منفی بزرگی بود؛ چون از تقریباً اول فیلم من سر هر صحنه خودم میتونستم یه سناریوی جذاب‌تر رو برای ادامه‌ی فیلم پیدا کنم، ولی به جاش یه روند تکراری و خسته‌کننده رو پیش گرفتن که مطابق روند عادی دنیای ماروله. اگر کسی میخواد براش اسپویل نشه، ادامه‌ی صحبتام رو نخونه که توی اسپویلر مینویسم.

توی فیلم اول تچالا رو میبینیم که میخواد شاه بشه و یه مبارزه انجام میده. تا اینجاش به نظرم فیلم نسبتاً خوب پیش‌رفته و نشون میده که برای این مردم محافظت از هویت و فرهنگ خودشون چقد اهمیت داره، برای همین به صورت سمبلیک شاهشون باید قوی‌ترین جنگجو و محافظ مملکتشون باشه. ولی از این جا به بعد فیلم خراب میکنه. کلاوس به عنوان یه شخصیت فرعی، کاملاً بی‌هدف و الکی توی فیلم هست. اگر از اول تقابل تچالا با کیل‌مانگر رو میدیدیم فیلم خیلی فرصت بیشتری میداشت تا به شخصیت کیل‌مانگر پرداخت کنه. تا اینجا، بازم مشکلات فیلم هنوز اونقد بزرگ نیست. مشکل بعد تقابل تچالا و کیلمانگر زیر آبشار هست، وقتی که تچالا پرت میشه پایین. اینجا باید روند داستان شبیه یه داستان رستگاری می‌شد. اینجا تچالا باید بدون کمک کسی و به خاطر ارزش و توانایی خودش برمی‌گشت، به جاش مادر و خواهر و دوس دختر سابقش میرن پیداش میکنن بهش شربت میدن حالش خوب شه.:| این کل حس حماسی ستینگ فیلم رو میکشه. به جای روایت یه داستان کلاسیک بازگشت قهرمان، یه داستان بچه‌گانه زنده موندن گفتن.:| بعدشم که کلاً فیلم میره توی یه فاز اکشن بی‌مغز و خسته‌کننده که به هدفش خیانت میکنه. تچالا حاضره سربازای خودش کشته شن تا بتونه دوباره صاحب قدرت شه، ولی حاضر نیست بزاره توی اول فیلم یه مأمور CIA که داشت با کلاوس اول مذاکره میکرد بمیره.:|
کلاً از نظر داستان واقعاً خیانت به هدف بود اکت آخر فیلم.
 

James Bond

کاربر سایت
Sep 22, 2010
2,317
نام
حسين
دوستان یه سوال
چجوریه که بعضی فیلمها مورد تحسین منتقدین قرار میگیرن اما اساتید اینجا براش نمرات 2 و 3 ردیف میکنن،یعنی تمام منتقدین جوگیرن بجز این اساتیدِ ما؟

به نظرم برمی گرده به سلیقه شخصی فرد و دیدش. در اینکه برخی برای کول بودن نمره کم میدن که شکی نیست ولی واقعا پیش میاد موقعی که فرد با اون فیلم، بازی یا حتی موسیقی اصلا حال نکرده و برعکس نمرات منتقدین برای ایشون نمرش خیلی پایینه. یه چیزی که باید در نظر گرفت اینه که منتقدین خیلی عمیق تر به فیلما نگاه می کنن ( که البته به مرور زمان داره تعدادشون کم و کمتر میشه)
این رو در نظر داشته باش که با توجه به سلیقه های متفاوت، تعریف شاهکار یا فیلم خوب برای هر فرد فرق می کنه. نمونش همین فیلم Boyhood که بهش نمره دادم برای من شاهکار بود ولی عده ای هم 6 یا 7 دادن به فیلم که نشون میده طرف با فیلم حال نکرده (شاید هم می خواسته کول به نظر بیاد، دیدم که میگم) متای فیلم هم 100 هست! برای اینکه بدونی تفاوت هایی که تو نظرات وجود داره به خاطر چه چیزی هست باید چند تا نقد فیلم رو بخونی بعد با نقد یک بیننده ی مردمی مقایسه کنی. این رو هم بگم که فیلم بلک پنثر رو من هنوز ندیدم ولی خب این متای بالا دلیلش رو همه می دونن چیه و اون هم سیاسی نژادیه. از این متاهایی که بر اساس مسائل سیاسی یا فرهنگی بالا هستن کم نیست. در آخر هم بگم که دادن نمره ی پایین تر از 4 و 5 به نظرم نامردیه چون کلی خرج شده برای فیلم و زحمت کشیدن. اگر بیننده خوشش نیومد 5 بده یا 4 بده! میرم تو IMDB می بینم حتی بهترین فیلم های تاریخ هم 1 گرفتن...
 

ps34

کاربر سایت
Aug 20, 2011
4,295
نام
مهدی
دوستان یه سوال
چجوریه که بعضی فیلمها مورد تحسین منتقدین قرار میگیرن اما اساتید اینجا براش نمرات 2 و 3 ردیف میکنن،یعنی تمام منتقدین جوگیرن بجز این اساتیدِ ما؟
دقیقا منم در تعجبم همین مسالم.تعجبم درجایی بیشتر شد که خوده همین امروز صبح بلک پانتر رو دیدم و به قدری خوشم اومد ازش امشب میخوام دوباره ببینم :D
روز ریلیز فیلم والا کل منتقدها بح بح و چه چه کردن پاش و هیچکس ناراضی نبود و آمار فروششم که مشخصه.
به نظرم ادم نباید خودشو درگیر فروم ها کنه و شخصا باس فیلمو ببینه
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
دقیقا منم در تعجبم همین مسالم.تعجبم درجایی بیشتر شد که خوده همین امروز صبح بلک پانتر رو دیدم و به قدری خوشم اومد ازش امشب میخوام دوباره ببینم :D
روز ریلیز فیلم والا کل منتقدها بح بح و چه چه کردن پاش و هیچکس ناراضی نبود و آمار فروششم که مشخصه.
به نظرم ادم نباید خودشو درگیر فروم ها کنه و شخصا باس فیلمو ببینه
والا یه طوری 1-2 ردیف شده بود گفتم حالا چه بولشتیه فیلم. خیلی خوب بود خدایی. نه در حدی که واو بگیم ولی خوب 7-6 بود دیگه نهایت، نه 1-2:|
 

Milad_HW

کاربر سایت
Feb 3, 2012
600
نام
میلاد
تمام اساتید سلیقه دارن فک نکنم درکش سخت باشه منتقد هم مثل ما ادم و هزار یک سلیقه داره شما مثلا 1000 نفر رو در نظر بگیر 1000 نفر فیلم رو نقد میکنن که از این هزار نفر 60 تاشون منتقدایی هستن که تو متا ثبت شدن که از قضا اکثرشون با فیلم حال کردن دلیل نمیشه که که اون 940 نفر سلیقشون با اونا یکی باشه تنها تفاوت اونا با بقیه اینه که نمراتشون تو دید همگان نیست شما اینجا نظرات شخصی بقیه رو میخونی و صد درصد نظر هرکسی قابل احترامه حالا چه نمرش 6 باشه چه 0 به هر حال دلایل خودش رو داشته .
داداش من منظورم شما یا شخص دیگه یا همین فیلم پلنگ سیاه نبود،منظورم کلی بود و خود شما مطمئنا تو همین تاپیک بارها دیدین فیلم هایی که بشدت تحسین شدن اما اینجا کاربرا در حد نمیدونم به وقت شام فیلمو پایین آوردن نمونش هم زیاده مثل moonlight یا get out که با خاک یکسانش کردن یا همین اواخر three billboard و shape of water
بنده هم احترام میزارم به سلایق مختلف اما بازم میگم منظور من این جو چندوقت اخیره و شخص خاصی یا همین فیلم پلنگ سیاه منظورم نیست
 

crm_114

کاربر سایت
Apr 18, 2012
31
Black Panther
هر چند وقت یک بار فیلمی می بینم که باعث میشه نظری که دارم کاملا در تضاد با نظرات افرادی باشه که قبولشون دارم. فیلم خیلی straight forward و مشخصه ولی نمیدونم بعد از چند بار دیدن فیلم چه چیزی رو نتونستم بفهمم که هنوز به نظرم فیلم یه داستان معمولی با شخصیت پردازی افتضاح و اکشن (یا حداقل شیوه فیلمبرداری یا تدوین صحنه اکشن) در سطح سریال خواب و بیدار بود.
تو این فیلمی که من دیدم علنا character development نزدیک به صفره. هیچ اتفاقی نمیفته که هویت تچالا رو به یک پادشاه واقعی نزدیک کنه. چه از نظر فیزیکی، چه روانی. قهرمان داستان تو یک چالشی شکست میخوره و بدون هیچ تلاش و فشاری دوباره برمیگرده و این بار پیروز میشه. شاید بشه گفت این دفعه قهرمان به خاطر یک سری تجربیات بالاخره جرئتش رو پیدا میکنه و man up میکنه و این دفعه برمیگرده. ولی توی اون سکانس 1 دقیقه و 40 ثانیه ای که تچالا دوباره پدرش رو میبینه من نه نتیجه گیری دیدم، نه حل چالش، نه پیشرفت شخصیت. کیلمانگر از این نظر خیلی بهتره، شاید به لطف خفنی michael b. jordan ولی اونقدر اصلا جلوی چشم نیست که بخواد شخصیت پردازی خیلی خوبی داشته باشه. صرفا یه رضا پیشرو میاد قهرمان رو کتک میزنه و یه سری داد و قال راه میندازه بعد وقتی میخواد فاز اول از فاز اول از فاز اول نقشه شیطانیش رو پیاده کنه خیلی شهادت طور میمیره. به همین منوال بقیه شخصیت ها هم همین اتفاق براشون میفته. رومنس کاملا ابزاری ولی بازم شرتی پرتی بین اوکویه و وکابی. تغییر ذهنیت بدون انگیزه کافی از انجوبو و به همین منوال.
پ.ن: این قضیه که تا وقتی تچالا پادشاه بود همه موسیقی فولک و berebere پخش می شد بعد تا کیلمانگر اومد همه شروع کردن ترپ گوش دادن یه مقدار من رو یاد سریال تب سرد انداخت که تا کامبیز دیرباز شروع میکرد سیگار کشیدن صدای گیتار برقی میومد.
then again، از هر چیزی که اینجا ازش بد گفتم و گفتن توی نقدها تعریف شده. از اکشن و ظاهر فیلم تا تم های عمیق و داستان بسیار قوی و من واقعا فکر نمی کنم دیگه این همه آدم با هم یک ذهنیت اشتباه داشته باشن.
im confused af/10
 
آخرین ویرایش:

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
دوستان یه سوال
چجوریه که بعضی فیلمها مورد تحسین منتقدین قرار میگیرن اما اساتید اینجا براش نمرات 2 و 3 ردیف میکنن،یعنی تمام منتقدین جوگیرن بجز این اساتیدِ ما؟
اگر منظورت به black panther هست منم نمی دونم این همه نمرات بد اینجا واسه چیه. من نمیگم فیلم فوق العاده خوبی بود. در درجه ی اول یه فیلم سوپرهیرویی بود ولی بهتر از رگناروک به نظر من نبود یا بدتر از اونم نبود. رگناروک چون شخصیت ها رو از قبل میشناختیم سرگرم کننده تر بود ( هر چند لوکی رو توی رگناروک دوست نداشتم، خودش نبود ) اما بلک پانتر شخصیت ها جدید بودن و البته خب شعار گونه بود ولی به طور کلی من با هر چیز تازه و نویی موافقم و اینکه همه کست سیاه پوست بودن و جایی به جز امریکا مانور می داد به خصوص تو یه جایی مثل افریقا که خیلی underrate شده برام جالب بود.

-----

برای اینکه اسپم نباشه یه نمره هم بدم به فیلم

Blue Valentine 8.5/10

یکی از بهترین و صد البته واقعی ترین درام های عاشقانه ی این چند وقت بود که دیدم. و کلن وجه مشترک همه ی این فیلما که این چند وقت دیدم Ryan Gosling بود که من از فیلم Drive به بعد دیوونه ش شدم. لعنتی اگر بااستعدادترین بازیگر جوان نباشه یکی از بهترین هاست و کلن احترامم براش چندین درجه بالاتر از ظواهر رفت.
 

ce7en44

کاربر سایت
Mar 4, 2009
8,390
نام
مسلم
Avengers: Infinity War
8/10

خب حجم اسپویل ها و هایپ های فراوان بلاخره باعث شد که منم این فیلم رو ببینم:D واقعاً فراتر از انتظارم ظاهر شد و بعد از مدت ها (از زمان Avengers اول به اینطرف منظورمه) یه فیلم سوپرهیروی خوب دیدم که باعث شد دلم بخواد ادامه اش هم بلافاصله ببینم (کاش ندیده بودمش و میزاشتم با قسمت دومش میدیدم:-"). همه گفتنی ها رو دوستان گفتن، فیلم ترکیبی از کمدی اکشن تراژدی (؟!) و غیره و غیره و غیره اس و تانوس هم خیلی خوب پرداخت شده به حدی که شخصیت پردازیش حتی بیشتر از بعضی از اعضای اونجرزه (باید اسم این قسمت رو میزاشتن اونجرز: تانوس وار:))). میزان کلیشه های مارولی کمتر از فیلم های قبلیه (نمیگم نیست، کمتره) و البته کارگردان دست به ریسک هایی میزنه که توی فیلم های سوپرهیرویی کمتر سابقه داشته (هر چند مطمئنم که تمام این نکات مثبتی که گفتم توی قسمت بعدی تبدیل به پشم میشه و دوباره یه فیلم متوسط رو به ضعیف میدن بیرون:D) در کل خوب بود.
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
Black Panther
پ.ن: این قضیه که تا وقتی تچالا پادشاه بود همه موسیقی فولک و berebere پخش می شد بعد تا کیلمانگر اومد همه شروع کردن ترپ گوش دادن یه مقدار من رو یاد سریال تب سرد انداخت که تا کامبیز دیرباز شروع میکرد سیگار کشیدن صدای گیتار برقی میومد.
این البته منظورش این نیست که شخصیت بد ها ترپ گوش می دن، به آفریقایی بودن تچالا و آمریکایی بودن کیلمانگر اشاره داشت.
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
من رو یاد سریال تب سرد انداخت
از روی چی یاد چه سریالی هم افتادی اونم مال چند قرن پیش. چطوری یادت مونده از بین اینهمه فیلمو سریال! واقعا افرین به قسمت تطبیق گر ذهنت:D خیلی برام جالب بود.
 
  • Like
Reactions: yonestm and crm_114

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,355
Black Panther

87226

5/10
وقت شد امروز دیدمش. واقعا چرا این فیلم فروشش زیاد بود؟ چرا امتیازش خوبه؟
من تنها دلیلی ک ب ذهنم میرسه اینه بخاطر سیاه پوست بودن کل سیاه پوستا رفتن این فیلمو دیدن:D
درکل فیلم ضعیف بود. داستان کاملا تکراری که همین داستان هم ضعیف ساخته شده بود
نبردها هم چنگی ب دل نمیزد و حتی بنظرم جلوه های ویژه هم ضعیف بود
مامور سیا که میشه یهو....
کلا یه 5 اینجا دادم یکی IMDB:|

امیدوارم اونجرز بهتر باشه
 

solid_hooman

کاربر سایت
Nov 2, 2006
601
نام
Hoomaan
Avengers :infinity war
7/10

p2dv_avengers-infinity-war-box-office-955639_thumb.jpg
[/URL][/IMG]


من هیچوقت نظرم به فیلم های دنیای مارول مثبت نبوده و دلیل اصلی اون هم شخصیت پردازی ضعیف شخصیت های منفی فیلم هاش بوده، شاید هم دلیل اصلیش اینه گرایش سلیقه من کلا از قدیم بیشتر سمت شخصیت های منفی بوده تا مثبت مثل سری جنگ ستارگان که بیشتر طرفدار سیت هستم تا جدای. اما واقعیتش از این فیلم مارول خوشم اومد که دلیل اصلی رو شخصیت پردازی بسیار خوب تانوس میدونم. شخصیت تانوس از نظر من یه شخصیت منفی به حساب نمیاد. این شخص دیدگاهش نسبت به دنیا با دیدگاهی که یوگی و دوستان (بخوانید تونی استارک و نوچه هاش) دارند فرق داره. ایده آل زندگی از نظرش ، بهای سنگینی داره که باید بپردازه و اون این موضوع رو میفهمه. جدا از احساس و قدرت ، برای کاری که میخواد بکنه هدف خیلی پخته تری نسبت به بقیه ویلن های مارول داره و همین باعث شده مخاطب باهاش ارتباط عمیق برقرار کنه. این موردی بود که من همیشه ضعف مارول نسبت به دی سی میدونستم اون هم ضعیف بودن ویلن های دنیای مارول نسبت به دی سی بوده. اما تانوس انتظار من رو به عنوان یه شخصیت منفی (صرفا در فیلم از نظر من) کاملا برآورده کرد. راجب تانوس حرف زدم چون نکته مثبت رو فقط در تانوس دیدم مابقی چیزهای فیلم در حد معمولی بود برای من ولی در کل فیلم سرگرم گننده ای هست. نکته پایانی هم اینکه اگر دقت کنین بعد از بشکنی که تانوس میزنه و نصف جمعیت دنیا وارد "سول پونیورس" میشن اعضای اصلی اونجرز باقی میمونن (البته هاکی رو نمیشه با قطعیت گفت ولی از اونجایی که نشونش ندادن احتمالا اونم اوکیه و قسمت بعد برمیگرده) که یه جورایی قابل پیشبینی بود اما برای من خیلی لذت بخش بود که ظاهرا همون گروه اولیه اونجرز هستن که باید نبرد نهایی با تانوس رو داشته باشن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر