Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

rabin88

کاربر سایت
Dec 18, 2018
699
نمیدونم جماعت روشن فکر نما چرا فکر میکنن با کوبیدن مثلا تارانتینو و نولان میتونن عمق عشقشون رو به سینما ثابت کنن!!!!
برای اینکه اسپم نشه

rain man
استاد داستین هافمن ترکوند رسما کلاس بازیگری بود.
8/10

one hundred foot journey
چقدر خوش ساخت بود این فیلم.
7.5/10
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,809
نام
مهراد
The Devil All the Time (2020)

در حینی این فیلم رو تماشا کردم که به تازگی سریال American Gods رو شروع کردم و خب آدم رلیجسی هم نیستم، باید بگم در طول این فیلم اگر کمی دقت کنید میبینید که تمامی کسانی که به نوعی به خدا و عیسی مسیح اعتقاد دارن، مرتکب بزرگترین اشتباهات زندگیشون میشن و به قول اطرافیان به دست شیطان وسوسه شدن اما من میگم اونا خدا رو بازیچه دست خودشون قرار دادن تا کارای کثیفشون رو انجام بدن! آشنا نیست براتون؟ بازی ها خوب و گیرا بود و فقط صدای رابرت پتینسون خیلی روی مخ بود که حس میکنم براش دوبلور گذاشته بودن! چون همچین صدایی نمیتونه کاراکتر بتمن باشه! از نقش های متفاوت تام هالند رو هم شاهد بودیم داخل فیلم و فضا سازی خیلی جالب اون سال های آمریکا بهش میومد.

9/10

Titanic (1997)

بعد از 23 سال از ساخت این شاهکار بی بدیل جناب کامرون و بازی های شگفت انگیز دیکاپریو و کیت وینسلت، بلاخره قسمت شد تا به حرف هایی که تمام این سال ها درباره این فیلم به گوشم رسیده بود و ذهنمو مسموم کرده بود نه بگم و خودم دست به تماشاش بزنم که واقعا هم شگفت زده شدم! از عظمت کشتی تایتانیک، طبقه فقیر و مرفه، پایان شگفت انگیز، مرگ های بی امان، بی عدالتی و موزیسین هایی که در شرایط پایانی فیلم با سوز آهنگ میزدن ... همه این ها به کنار، فکر نمیکنم در زندگیم همچین عشقی رو دیده باشم که رز به جک داشت! و واقعا شیفته این عشق شدم و حسرت خوردم که چرا تا به امروز هیچوقت عاشق نشدم... نمیتونم حسمو خوب بیان کنم چون تو کلمه نمیگنجه ولی هر چی که بود من از این فیلم خیلی لذت بردم.

10/10
 

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,487

View attachment 196330
Fear and Loathing in Las Vegas 1998
3.5/10

تری گیلیگام پیرامون فیلمی که ساخته اظهار نظر می کند و می گوید: «فیلمی که ساختم می تواند در عین حال هم بهترین فیلم تاریخ و هم حال بهم زن ترین فیلم تاریخ قلمداد شود.» باید بگویم که سخن خود مولف مصداق معلوم ساختن وضعیت مخاطب پس از پایان اثر مذکور است. فیلم ترس و نفرت در لاس وگاس یک بازی دوست داشتنی، فرافکنی و کمی اغراق گونه از جانی دپ دارد که بیشتر جذابیتش مدیون آن صدای خاص اوست که از طریق ویس اوور حوادث را بازگو می کند. فیلمی قصه ندارد و همین مسئله برای فردی مثل من که دنبال اثری قصه گویی ست، درد آور است. دوربین گیج کننده که تنها در طول فیلم وضعیت آشفته دو شخصیتی را نشان می دهد که به جز غلت زدن در مواد مخدر و توهم زا، هیچ هدفی دیگری ندارند. درک گفته های راوی و شوخ طبعی هایش در همان قالب کتاب و شاید کتاب صوتی جذاب تر از تصاویر مضحکی باشد که گیلیام با ذهنی آشفته آن را به نمایش در آورده است. گویا اثر مذکور بعدها منبع الهام فیلمسازی در ایران می شود که محصول نهایی اش خرگیوش نامیده می شود!

خدای فیلمو فهمیدی؟
من چند ماه پیش دیدم فکر کردم چیز نابیه
فیلم تموم شد نفهمیدم داستان چی بود
Movie Center
امتیاز من 3/10
به نظرم فضا و شخصیت ها قشنگ میتونست یه فیلم جذاب توش در بیارن
ولی من اصلا نتونستم درکش کنم چی شد
داستان چی بود
فیلمی سرتا پا پر از هیچ بود
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
خدای فیلمو فهمیدی؟
من چند ماه پیش دیدم فکر کردم چیز نابیه
فیلم تموم شد نفهمیدم داستان چی بود
Movie Center
امتیاز من 3/10
به نظرم فضا و شخصیت ها قشنگ میتونست یه فیلم جذاب توش در بیارن
ولی من اصلا نتونستم درکش کنم چی شد
داستان چی بود
فیلمی سرتا پا پر از هیچ بود

فیلم براساس سفرنامه هانتر سامپسون با همین نام ساخته شده که گویا برای گزارش یک مسابقه رالی به لاس و گاس میروند و مواد مخدر سفرشان را تحت الشعاع قرار می دهد. فیلم همان دل نوشته های هانتر را به صورت وویس اوور در دل شخصیت جانی دپ قرار داده. چیزی به جز نمایش مخرب مواد مخدر آن به طور سورئال چیز دیگه ای نداره. فیلم کالت شده و طرفدار زیاد پیدا کرده. منبع الهام د ویکند در ساخت آلبوم After Hours و ویدیو کلیپ آهنگ مسخ کننده Blinding Light بوده.
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,822
نام
بردیا دلوشی
n7vq2gylswb31.jpg

Name : The Witch (aka The VVitch)
Year : 2015
Star: Anya Taylor-Joy

میشه گفت بعد از The Shining عه کوبریک اولین اثر ژانر ترسناک بود که واقعا تونست ذهن منو درگیر کنه.
چون برای من در فیلم های ترسناک جامپ اسکیر اصلا ملاک نیست و جو و اتمسفر روانی و مخصوصا دوره ی درگیری پس از اتمام فیلم مهمه.
که این فیلم جوری آروم جو ترسناک و دلهره آوری درست میکنه که واقعا تا ساعت ها درگیری میشی با خودت.
فیلم به نسبت کوتاه هست و 90 دقیقه ولی روند فوق العاده ای داره.
اتمسفری که برای فیلم درست شده کم از خارق العاده نداره واقعا.
بازی آنیا که مثل همیشه عالی بوده و اخیرا بهم ثابت شده هنرپیشه بسیار موفقی خواهد بود.
واقعا این فیلم الماسی بود از سال 2015 که متاسفانه ندیده بودم.
اگر نمره ی کامل هم نمیدم- صرفا بخاطر اینه که The Shining برام بهترین این ژانر هست.

Score: 9.5/10

 

barneysawyer

کاربر سایت
Feb 28, 2012
1,724
نام
nucky thompson
(2020)I Care A Lot
قبل از شروع نقد فیلم باید بگم انتظاراتی که از فیلم در ذهنم ایجاد شد تا حدی با فیلم اصلی فاصله داشت. شخصا به نظرم فیلم promising young woman بیشتر از این فیلم به برداشتی که از این فیلم در همین فروم شده نزدیکه. یک فیلم فمنیسیتی اغراق آمیز که برای بیننده نفرت انگیز باشه .اون فیلم رو که عملا انگار تهمینه میلانی ساخته بود :))
سال ها پیش که برای بار اول فیلم مخمصه مایکل مان رو دیدم در کنار توانایی های تکنیکی کارگردان و البته حضور دو غول بازیگری هنر فیلم نامه نویسی اثر در خلق دو جبهه مقابل نظرم رو جلب کرد . در اون فیلم نویسنده ها به خوبی کاری کردن که بیننده همیشه بین دو شخص اصلی که یکی پلیسه و دیگری دزد در نوسان باشه و نتونه صرفا تو ذهنش طرف یکی رو بگیره و دو جبهه پرداخت جذاب و سمپاتیکی داشتن . بیننده هم با علاقه دنبال می کرد که در آخر کدام یک قراره روی اون یکی رو کم کنه. حالا در این جا هم سازنده ها همین رویکرد رو به صورت معکوس پیاده کردن . دو جبهه خلق کردن که هردو نفرت انگیز هستن و البته تو کارشون تا حدی موفق .اون دو تا رو در مقابل هم قرار میدهند و بیننده هم در حالیکه دوست داره هردو حال هم دیگه رو بگیرن فیلم رو دنبال میکنه که ببینه کدوم کم میاره . داستان درباره زنی به نام مارلا است که کارش نوعی کلاه برداریه. یک شرکت قانونی داره که افراد سالمند نسبتا مرفه رو با پرونده سازی راهی آسایشگاه می کنه و اموال اشون رو تصاحب می کنه. در آخرین پرونده اش با یک گروه مافیایی درگیر میشه اما از اون جا که فردی جسوره تصمیم میگیره در مقابل اون ها وایسه . فیلم رو میشه یک نماینده خوب برای تفکر مدرن جامعه ای که در اون فیلم ساخته شده و البته به نوعی تفکر مدرن جامعه ی جهانی حساب کرد . جایی که به دست آوردن ثروت به هر قیمتی مهم ترین چیزه. هدف وسیله رو توجیح می کنه و تنها ثابت قدم بودن در بی وجدانی و دروغ گویی راه موفقیته. و خب مثل اکثر فیلم ها با درونمایه های باب این روز ها مثل فمنیسم و ... تزیین شده . اما اون فمنیسم افراطی که من انتظار داشتم نبود . سال های زیادی قبل از راه افتادن این جو فمنیسمی این چنین فیلم هایی در سینمای هالیوود ساخته میشدن که می توان از چیزهای وحشی نام برد . بازی ها شاید یکی از نکات قوت فیلم باشن . روزامند پایک که با فیلم دختر گمشده توانایی هاش رو در نقش زنی شیطانی با ظاهری انسانی نشون داده بود در این جا در نقشی که می توان گفت شیطانی بودنش را از دختر گمشده و قوی و با صلابت بودنش رو از جنگ خصوصی به عاریت گرفته بود خیلی خوب و مسلط ظاهر میشه که جایزه گلدن گلوب اش رو لایق اش میکنه. در مقابل پیتر دینکلیج هم موفق میشه شخصیت نسبتا کاریکاتوری اش رو تا حد زیادی از آب و گل بیرون بکشه و جذاب کنه. بقیه بازیگرا کار خاصی نمی کنن و صرفا موقعیت رو برای درخشش دو بازیگر اصلی هموار می کنن .فیلم در میانه راه کاملا اسیر کلیشه ها میشه و اون شروع قدرتمند رنگ می بازه اما پایان نسبتا قابل قبول اش تا حدی مشکل نیمه دوم رو تحت شعاع قرار میده.پایانی که شاید کمی دور از ذهن و سرسری باشه اما خب راضی کننده است
در کل فیلمیه که برای یک بار دیدن پیشنهاد میشه و دیدنش خالی از لطف نیست . فقط قبل اش کاملا گاردتون رو نسبت بهش پایین بیاورید
امتیاز 7 از 10
 

Anakin

Gold User
Feb 17, 2013
2,460
198011

Once Upon a Time in the West
10/10

من خیلی طرفدار فیلم های وسترن نیستم. اما سعی کردم معروف هاشو ببینم و سگانه اسپاگتی لئونه برام هنوز که هنوزه بهترین فیلم توی این ژانره.

اما لعنتی این فیلم، از چندروز پیش که دیدمش توی فکرشم. از همون لحظه ابتدایی فیلم. یعنی فقط همون چند دقیقه اول رو بارها و بارها تماشا کردم.
شخصیت پردازی، داستان و مهمترین بخش فیلم برای من موسیقی معرکه موریکونه کبیر هست. دقیقا به همون خوبی که توی خوب، بد، زشت بود.
شخصیت های فیلم با بکگراندی که دارن خیلی خوب بودن. خصوصا برای من فرانک (هنری فوندا) بود. با اون صورت آفتاب سوخته و قد بلند و چشمای آبی. شاید کمی یادآورد کلینت ایستوود توی سگانه اسپاگتی باشه. شخصیت "سازدهنی" هم با پیشینه جذابش و بازی خوب چارلز برنسون به دلم نشست.

صدحیف که دیر دیدم این فیلم رو.​
 

PiPNiNeTTa

کاربر سایت
Mar 10, 2021
45
نام
پوریا
198035
Citizen Kane
8/10
...
هی چند وقتی بود که می‎خواستم این فیلم رو ببینم اما نمی‎دونم شاید به خاطر خیلی قدیمی بودنش دلم نمی‎کشید بشینم پای فیلم ? از طرفی هم پای ثابت هر لیستی که توی نت نگاه می‎کردم بود ?
خلاصه چند روز پیش نشستم پای فیلم و از همون اول غرق در اتمسفر فیلم و بازی خوب بازیگرهاش شدم (علی الخصوص اورسن ولز) و فیلم برداری فیلم هم واقعا نسبت به اون زمان در حد یک شاهکار بود ?
توی یکی از نقدهایی که از فیلم می‎خوندم خیلی این جمله تحت تأثیرم قرار داد و به شدت برداشت شخصی خودم از پیامی که فیلم سعی داشت به مخاطبش ارائه بده هم همین بود:
«فیلم در مورد انسانی است که در زندگی همه چیز دارد ولی در واقع چیزی ندارد!»
حتما اگه مثل من تماشای این فیلم رو پشت گوش انداخته بودین، بشینین و ببینیدش؛ باشد که از شنفتن دیالوگ‎های خفن و سنگین توی فیلم هم بهره‎مند گردید ?
...
چارلز فاستر کین: اگه خیلی پولدار نبودم، ممکن بود شخصیت بزرگی بشم.
تاچر: فکر می‌کنی الان شخصیت بزرگی نیستی؟
چارلز فاستر کین: با این شرایط بهتر از این می‌تونستم باشم.
تاچر:میخواستی چطوری باشی؟
چالز فاستر کین :هر طوری که تو ازش متنفر باشی!
...
#پست_اولی
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,809
نام
مهراد
Promising Young Woman (2020)

داستان درباره یه دختریه که بهترین دوست دوران دانشکده پزشکیش در حالت مستی مورد Rape قرار می گیره و خودکشی میکنه، شخصیت اول داستان از دانشگاه انصراف میده و دور میوفته تو بار های شهر و با به مستی زدن خودش ملتو میکشونه خونه و مثلا بهشون درس عبرت میده تا وقتی که میفهمه همون شخص متجاوز می خواد ازدواج کنه و میره دنبال انتقام! فیلم نه هیجان خاصی داره نه ترسناکه و نه در نمایش قصد و نیت و فرجام کار درست عمل میکنه. دختری که از همه مردا به خاطر دوستش متنفر هست و اون پایان عجیبی که از اول فیلم مشخصه تو چه وضعیتی قرار گرفته طرف و آخر و عاقبت چی میشه. حقیقت انتظار یه چیزی در حد i spit on your grave داشتم ولی خب!!! توی انتخاب بازیگر هم خیلی اشتباه کردن طرف بیشتر از سنش نشون میده خیلی هم بیشتر!

فیلم کلا پر از علامت سواله، دختری که از همه مردا متنفره چجوری عاشق میشه! معلوم بود از لحاظ روحی این ادم توانایی عاشق شدن رو اصلا نداره و واقعا یک دوست اینقدر توی ذهن طرف رفته که به خاطرش اون همه آدم رو مثلا تنبیه کنه؟ حقیقت به نظر می رسه کساندرا بیشتر عاشق نینا بوده و ...

5/10
 

Anakin

Gold User
Feb 17, 2013
2,460
198155

The Driver 1978
7.5/10

میخواستم بگم یک فیلم مانند Drive 2011 رایان گاسلینگ، ولی خب باید بگم اون فیلم خیلی شبیه به The Driver هست. حتی یادم هست یک بازی توی پلی استیشن یک بود با همین نام که خیلی منو یاد این فیلم میندازه. از این ها گذشته یک فیلم خوب، با داستانی گیراست. با بازی رایان اونیل و چهره سردش و ایزابل آجانی که جذابیت فیلم رو بیشتر کرده. البته با پایان بندی خیلی موافق نبودم و همچنین پلیس های فیلم به نظرم کمی احمق میومدن. اما فیلم فضای خوبی داره و از دیدنش لذت بردم.​
 

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,703
نام
Ebrahim
MV5BZjUxMTFhYTQtNmRlOS00MGI1LWFlNDItOTIwNmZjNmVkYjk3XkEyXkFqcGdeQXVyMTE1MzI2NzIz._V1_UY1200_CR...jpg

Come True

۸/۱۰

اثری کاملا نوین با ایده ای فوق العاده و ترسناک که در مورد کابوس های شبانه است.

- فیلمنامه خفن و محشر

- موسیقی متن گوش نواز و هیجان انگیز که ترک های موسیقی الکترونیک

- داستانی فوق العاده زیبا در سبک ترسناک/ علمی تخیلی که برای طرفداران این ژانر از واجبات است.

- هنرنمایی فوق العاده شخصیت اصلی داستان با بازی جولیا سارا استون
 

Bellic

کاربر سایت
May 7, 2013
2,110
Zack Snyder's Justice League
امتیاز 9.5 از 10

بعضی از سکانس ها شبیه sin city و infinity war شده ولی در کل فیلم عالیه

اون 0.5 بخاطر کج سلیقگی و انتخاب نسبت تصویر 3:4 هست که باعث چشم درد شد

این امتیاز برای 3 ساعت و 40 دقیقه فیلم اصلیه، اون 20 دقیقه آخر که زمینه سازی برای قسمت بعدی بود بنظرم افتضاح بود با حساب اون 20 دقیقه باید 8 میدادم


1616078039661.png
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر