Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

mahdi-xbox

کاربر سایت
Dec 24, 2010
1,603
نام
Leo Fitz
Brake 2012
9/10

1.jpg

از همون ابتدا مشخص بود که همه این قضیه یه تست واسه وفاداری و این حرفا بود و گمانم بر این بود که عوامل هم می دونستن که مخاطب این رو میدونه و هیچ تلاشی هم واسه تغییر این ذهنیت نداشتن، تقریبا از دقیقه 15 تا انتها با همین ذهنیت پیش رفتم و همین دلیل بعلاوه دیدن Buried و تشابه داستانی این دوتا باعث شد یه حس کم حوصله ـگی سراغم بیاد تا فقط منتظر انتهای فیلم باشم.
انتهای فیلم رسید و اون دابل تویست اتفاق افتاد و بعد تیتراژ پایانی فیلم، من موندم با یه پوزخند رو لبم که چطور به این راحتی گول خوردم!
تجربه ای جالب و رضایت بخشی بود.
 

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,485
برای خلوت کردن هاردم نشستم فیلمای چرت یا اونای که ندیدمو میبینم
اولیش
superfast 2015
MV5BNjM3MjQxNjkxM15BMl5BanBnXkFtZTgwMDIyMTA0NDE@._V1_UX182_CR0,0,182,268_AL_.jpg

نمیدونم اون موقعه که این فیلم اومد از کجا دانلود کردم یا هدفم چی بوده
شاید از سری فیلمای تینجر پسند سایت عصر دانلود(دلرا) بوده ما هم حجم اضافه داشتیمو دانلود کردیم
به معنای واقعی کلمه بد
منتظر یه prank خوب از f&f بودیم ولی چرت خالص
تنها نکته مثبتش شوخیاش با فیلم اصلی بود
مثلا کسی که نقش راکو بازی میکرد هی روغن بچه میزد به دستش یا اصرار داشت لباس تنگ بپوشه
یا مثلا ماموریت دارن ماشین 100 م برسونن به مقصد طرف میگه خودت چرا نمیرسونیو.....
خلاصه یه جوری میخواستن بگن که داستانای f&f با عقل جور در نمیاد
کلا حیف وقت و حجم حتی حیف وقتو حجمی که من گذاشتم همینو تایپ کردم و وقتی که شما گذاشتین اینو خوندین :D
اینقدر این فیلم چرت بود شبیه فیلمای درجه چنده امریکای جنوبی بود بابودجه 20 م فقط 2 م فروختن دیگه خودتون حساب کنید چه آشغالی بود حالا نمیدونم اون 20 م کجا خوردن چون کلا اندازه 1 م هزینه ساختش نمیشد
یه چی تو مایعه های خوب بد جلف خودمون لوس بود
امتیاز 0/10
دومین فیلم the insider 1999
max1389365476-inlay-cover.jpg

با بازی ال و راس کرو
داستان فیلم در مورد افشاگری فردی درون یه شرکته و پخشش از تلویزیونه
نمیدونم چطور امتیاز بالا و جوایز گرفت حقیقتا سر ته فیلم کاملا مشخص بود
و کسل کننده بود
البته دو شخص ال و راس کرو خوب ایفای نقش کردن
ولی داستان طوری بود که اگه میزدی جلو چیزیو از دست نمیدادی
شاید واسه زمان خودش تازگی داشته
ولی برای جهان امروز کاملا مشخصه وقایعه
اولش فکر کردم چیز گیرایه خصوصا صحنه های اولش ولی بعدش اینقدر تکرار مکررات بود که هی میزدم جلو
اگه از بازی خوب کارکترا صرف نظر کنیم
امتیاز 7/10
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,402
Magnolia 1999

فیلمی سراسر بی سروته. حدود نیم ساعت ابتدای فیلم به شکل روایت راوی طی میشه و اگر بتونید این نیم ساعت رو دووم بیارید و بیخیال فیلم نشید بقیه فیلم رو هم شاید بتونید تحمل کنید. کارگردان به شدت قصد داشت که وقایع رئالیستی زندگی چند نفر رو که با هم مثلن ارتباطی داشتن به شکل ناشیانه و بی معنی و مثلا با عواملی سورئالیتی مضحک به هم ربط بده البته در طول ۳ساعت فیلم بیننده هم هی منتظر این هست که بیینه خب این ارتباط و برخورد رو خواهیم دید ولی این اتفاق نمیوفته تا انتهای فیلم که به شکل مسخره ای نمایشش میده.
درکل اگه ۳ ساعت وقت برای تلف شدن دارید این فیلمو ببینید.

البته این نظر شخصی ایشون هست این فیلم جز بهترینای منه :D
ازونجایی که خیلی فیلم ارزشمندی هست نتونسم بذارم Bad impression تو ذهن همه بمونه با این پست
فقط اینکه دنبال سرگرمی صرف اگر هستید اصلا اینو نبینید اما اگه به محتوای خصوصا انسانی تو فیلم ها علاقه دارید نه تنها سرگرم که میخکوب میشید
من کلا کسی هستم که یه فیلم دو ساعته میبینم بینش رب ساعت نیم ساعت پا میشم راه میرم استراحت میکنم:| برای مگنولیا کامل پاش نشسته بودم و برام مثل 1:40 گذشت جای سه ساعت. البته خب ازون فیلمای خیلی دو دسته کننده هست مثلا جز بهترینای راجر ایبرته اما مثلا یه مصاحبه دیدم ایبرت با یه زن دیگه بود که زنه کاملا فیلمو میکوبید و میگفت nonsense بود و خب مشخص بود ارتباطی برقرار نکرده.
حوصلم نمیشه راجب خود فیلم توضیح بدم چون خیلی طولانی میتونم و باید حرف بزنم اما کسی سوالی داشت بگه :D

_______

Tenet

خوشبختانه دوستان انتظاراتم رو بشدت پایین اورده بودن با انتقاداتشون قبل دیدنش و وقتی دیدم درواقع بالا تر از انتظاراتم ظاهر شد :D
یعنی اگه به چشم فقط یه فیلم اکشن با داستانی پیچیده تر از بقیه فیلمای اکشن نگاش کنید اصلا چیز بدی نیست، فقط انتظار خاصی نداشته باشید بخاطر کارگردانش
خیلی ها از شخصیت پردازی و عمق احساسی کم فیلم انتقاد میکردن، که البته نولان کلا تو این زمینه هیچوقت برجسته نبوده اما تو این یکی دیگه کلا ول داده بود قضیه رو!! یعنی میشه گفت اصلا اهمیتی به شخصیت پردازی و درگیری احساسی نداده و صرفا مشغول تعریف کردن داستان پیچیده خودش شده، شخصیتا انگار یه مشت موجود غیر انسان وار هستن که فقط وسیله ای میشن که نولان داستان پیچیده اش رو بگه.
اما بدترین ایراد فیلم که بدیهی ترینش هست همون صدا هست که بشکل عجیبی موزیکش بلنده و هیچکس بدون زیرنویس همه دیالوگ هارو متوجه نمیشه و همچنین سرسام آور هست من بعدش فقط یکی دو ساعت تلویزیون رو خاموش کردم در سکوت نشستم تا بشوره ببره :|
درکل اگه انتظار خاصی نداشته باشید احتمالا از یبار دیدنش لذت میبرید بخاطر حس حماسی که ایجاد میکنه( که خیلی از فیلمای اکشن دیگه ام اینکارو میکنند!)
اگر هم نبینید چیز خاصی از دست ندادید

6/10​
 

Sir Daniel

کاربر سایت
Mar 22, 2017
1,101
معرفی چند تا مستند عالی

195078

Free Solo 2018
10/10
یک مستند فوق العاده، برنده جایزه اسکار بهترین مستند در رابطه با یک صخره نورد خارق العاده به اسم Alex Hannold که بدون طناب و هر گونه محافظی از صخره های بلند و خطرناک تک و تنها بالا میره! (عبارت Free Solo اشاره به همین مدل صخره نوردی داره) من خودم جزو افرادی هستم که ترس از ارتفاع شدیدی دارم و موقع تماشای این مستند تقریبا فَکم چسبیده بود به زمین! شما توی این مدل صخره نوردی موقع صعود عملا توی بغل مرگ هستن و توی خود مستند هم اشاره میشه که افراد زیادی که توی این رشته فعال بودن متاسفانه نهایتا جونشون رو سر یکی از صعودهاشون از دست دادن!
الکس واقعا آدم عجیبیه، حتی یکبار ازش MRI هم گرفته شده تا ببینن توی مغز این بشر چی میگذره! و نتایج نشون دادن که بخشی از مغزش به اسم آمیگدالا نسبت محرک های هیجانی و ترس بسیار مقاومه و چیزایی که حتی تماشاش آدرنالین و ضربان قلب من و شما رو می چسبونه به سقف عملا برای الکس شوخیه! دیدگاه الکس به اینکار یکجور چالش و رسیدن به کماله چون شما موقع این مدل صخره نوردی به تمرکز بســـــیار زیادی نیاز دارید و باید تک تک حرکاتتون بی نقص باشه و الا ...
با دوست دختر الکس هم در این مستند آشنا میشیم که خب دنبال داشتن یک زندگی کژوال و آرومه اما الکس یه آدم معمولی نیست و عشق اولش صخره نوردی و بازی با مرگه! (شاید جالب باشه بدونید که این دو نفر بالاخره سال 2020 با هم ازدواج کردن)
نقطه اوج مستند 20 دقیقه پایانیشه (من بدون اغراق اینجوری بودم
229.gif
) که الکس بالاخره بعد از یکبار جا زدن تصمیم به فتح صخره El Capitan به ارتفاع 914 متر میکنه (بدون طناب و محافظ :-SS) کاری که هیچ کس جرات انجامشو نداشته، تماشای این 20 دقیقه آدرنالین خالصه، واقعا برای من غیر قابل تصور بود و شاید با خودتون بگید جلوه های ویژه ای چیزیه اما کاملا واقعیه و الکس بدون هیچ محافظی داره بالا میره! بازم میگم الکس یک انسان خارق العاده اس! واقعا امیدوارم هیچ وقت براش اتفاق بدی نیوفته.
یکی از بهترین مستندهایی که دیدم با فیلمبرداری بسیار خوب


195081

Man on Wire 2008
8/10
این مستندِ برنده جایزه اسکار هم دوباره بازی با ارتفاع هست و در رابطه با بندبازی به نام Philippe Petit ـه که در سال 1974 تصمیم میگیره فاصله بین ساختمان های دوقلوی تجارت جهانی نیویورک (که 11 سپتامبر ترکیدن!) رو در ارتفاع 400 متری روی بند 8 بار رفت و برگشت کنه و حتی حرکات نمایشی هم در مسیرش انجام بده! فیلمی هم بر این اساس ساخته شده (The Walk 2015) که شاید دیده باشید. توی مستند که یک روایت سینمایی داره فیلیپ باید بدون مجوز و به صورت مخفیانه مقدمات کارشو فراهم کنه که بخش زیادی از مستند پیرامون روایت این اتفاقات هست تا اواخر مستند که البته به خاطر یکسری محدودیت ها و مخفیانه کار کردن فیلیپ فیلمبرداری فوق العاده ای مثل مستند Free Solo رو نداره و به همین خاطر دیدن فیلم سینماییش هم توصیه میشه.
نمیدونم واقعا اینکار خطرناک تر بود یا صخره نوردی الکس اما واقعا جالبه که ببینیم چه انسان های عجیبی وجود دارن (ظاهرا مثل من و شما) که چه قابلیت ها و پتانسیل های فوق العاده ای دارن!

195083

Ancient Aliens Debunked 2012
7/10

اگر مستند بیگانگان باستانی (Ancient Aliens) رو ندیده باشید احتمالا حداقل اسمش به گوشتون خورده. این مستند (البته اگه بشه بهش گفت مستند!) تماما محور این فرضیه است که در گذشته موجودات فضایی به زمین آمدند و با تمدن های کهنی در مصر و خاورمیانه و آمریکای مرکزی و ... ارتباط برقرار کردن، چیزای زیادی بهشون یاد دادن و در ساخت بناهایی مثل اهرام مصر و ... بهشون کمک کردن! اما در مستند Ancient Aliens Debunked شخصی به اسم کریس وایت به شکلی کاملا منطقی و مستند بخش زیادی از فرضیه هایی که در رابطه موجودات فضایی مطرح شده رو تشریح و راستی آزمایی میکنه که با دیدنش متوجه میشید عملا بخش زیادی از ادعاهای مستند بیگانگان باستانی تخیلات عوام فریبانه نویسندگانی فریب کاره! البته ذکر این نکته هم لازمه که کریس وایت (روایتگر این مستند) یه مسیحی بنیادگرا هست و متاسفانه بخشای انتهای مستند به شدت با عقاید مذهبیش آمیخته میشه و تا حدی اعتبار علمییشو از دست میده اما فارغ ازین یک مستند بسیار خوب برای علاقه مندان به بیگانگان باستانی هست که توصیه میکنم ببینیدش.
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,808
نام
مهراد
کم کم دارم به این بخش از انجمن عادت میکنم که توش حضوری بزنم :)

The Wrestler (2008)

به دنبال تماشای فیلم های دارن آرنوفسکی به این فیلم رسیدم که خب چون خودمم از طرفداران پر و پا قرص سرگرمی کشتی کج هستم، خیلی برام حس خوبی داشت، با اینکه به اندازه کافی از فیک بودن بعضی حرکات مسابقات میدونم اما آسیب های جدی رو هم دیدم که اجتناب ناپذیر هستند و توی این فیلم هم به موضوع کشتی گیران در حال بازنشسته شدن و سن بالا می پردازه که البته مسابقه آخر برام یه جورایی غیر قابل هضم بود اما کارگردان میخواسته به آیرون شیخ افسانه ای رفرنس بزنه حتما. فیلم به وقتش درام و به وقتش هیجان انگیز بود و نشون میده که آدمای اطرافت وقتی به حرفات و بهانه هات توجه نکنن ، تو همون کاری رو میکنی که دلت میخواد ، اونم بدون توجه به شرایط جسمی و روحیت... حتما تماشاش کنید که سورپرایز خواهید شد.

7/10

Sonic the Hedgehog (2020)

سونیک از اون شخصیت هایی هست که همه ما بدون شک با اون و با سگا خاطره داریم و تک تک لحظات این فیلم هم با موسیقی های خوب مارو به اون دوران میبره مخصوصا وقتی که صدای حلقه های طلایی به گوشتون میخوره. شخصیت های فیلم همه نچسب هستن به جز جیم کری که واقعا کارشو عالی انجام میده و با رفتار تحقیر آمیزش حال آدمو سر جاش میاره. مخصوصا جایی که میگه: میدونی مشکلات آدمای باهوش چیه؟ اینکه بقیه دنیا براشون احمق هستن :)) منتظر ادامه ش هستم.

7/10

Heat (1995)

مخصمه ... از اون فیلم هایی هست که به خاطر زمان طولانی مدتش سه بار شروعش کردم و وسطش ولش کردم تا در موقعیت مناسب ببینمش و بلاخره دیشب موقعیت مناسب پیش اومد! چقدر دنیرو زیبا بازی میکنه این فیلم رو و چقدر آل پاچینو خوب داد میزنه... فریاد های آل سر آدما اصلا دیوونه کننده س و دلت نمیخواد تموم بشه. بازی این دو نفر جوریه که اگه بقیه شخصیت ها هم نبودن، باز یه چیز تمیز تحویل بیننده میدادن که قشنگ میخکوب بشه و بخواد ببینه تا آخر فیلم چجوری پیش میره.

اما اما اما نکته مهم اینجاست که از همون اول فیلم تا آخرش شما با این فیلم به شکل دیگه ای همزاد پنداری می کنید ، انگار که دارید داستان GTA V رو به شکل یک فیلم سینمایی میبینید و کاملا مشخصه که برادران هاوزر از روی این فیلم الهام زیادی گرفتن. از نوع سرقت ها! مغز متفکر کم مو ویلچری! کامیون! ماشین فرار! تیراندازی داخل شهر! کیسه های پول! سان فرانسیسکو و بزرگراه هاش! همه چیش مثل GTA V هست یا باید بگم همه چی GTA V مثل این فیلمه!

8/10
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,613
promising young woman
وقتی که موضوعی به این مهمی وقتی دغدغه ای به این با اهمیتی رو به شدت تقلیل و حال بهم زن بکنی و اثری پدید بیاری به نام پرامیسینگ یانگ وومن! یا به قولی وقتی از ان طرف بوم بیفتی!
3 از 10
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,808
نام
مهراد
The Current War: Director's Cut (2017)

جنگ ادیسون و وستینگهاس که تا قبل از تماشای این فیلم اصلا شخص دوم رو نمیشناختم! بازی ها متوسط بود و نبوغ خاصی نداشت اما انتخاب بازیگر ها بدک نبود. به خاطر واقعی بودن داستان، کارگردان می تونست راحت از خیر جلوه های ویژه و تصویر برداری خاص بگذره و فقط یک روایت مستقیم رو ادامه بده اما تصمیم گرفته تا از هر دو این گزینه ها استفاده کنه که همین مورد فیلم رو خاص تر هم کرده بود و گذر زمان در اون احساس نمی شد.

7/10

Extraction (2020)

کریس همسورث رو تا قبل از این فیلم فقط با قسمت اول سفید برفی و سه گانه ثور و اونجرز میشناختم که بهتر هم هست توی این سبک فیلم ها بازی کنه نه فیلم های خشن اکشن. داستان تکراری یک مزدور و آدم ربایی و بزن بهادری اون هم در هندوستان و بنگلادش... نویسنده فیلم جو روسو هست که شاهکار کارگردانی خودش و برادرش رو توی اونجرز دیدیم اما داستان نویسی این فیلم سطحی و زودگذر و فراموش شدنی بود. گلشیفته فراهانی هم که معمولی.

6/10
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
195703

I Care a Lot 2021
8/10

2020 از معدود سال هایی بود که فیلم هایی با محوریت قهرمانان زن نسبت به قهرمانان مرد به مراتب بیشتر بود. یک سال سینمایی زنانه و یک فرصت برای نقش آفرینی تعدادی از بازیگران زنی که به طور معمول در نقش های مکمل ظاهر می شدند، میدان را از مردان ربودند و این بار در مرکز اصلی قصه، مخاطب را با خصلت های درونی شان آشنا می کنند. فیلم ICAL نمایشگر یک زن با هدف دستیابی به رویای آمریکایی است. رویایی که به تدریج او را یک هیولا می سازد. در فیلم هیچ آدم خوبی وجود ندارد، همه بدکاره هستند. نبرد مرد شر و زن شر که در نهایت زن شر با آن چیزی که می خواهد دست پیدا می کند ولی پایانی روبه انتظار است که قوی تر و معقول تر از پایانی است که در فیلم کاملا Me Too شکلِ Promising Young Women دیده بودم. یک پایانی که شبیه همان لحظات نهایی فیلم تحسین برانگیز Uncut Gems است. رزموند پایک خلق شده که نقش زن های خبیث و شیطانی را بازی کند. چیزی که او در این فیلم می بینیم ترسناک تر از پرسوناژ وی در فیلم Gone Girl است.​
 
آخرین ویرایش:

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,808
نام
مهراد
Wrong Turn (2021)

باید بگم نسخه اول این مجموعه جزو اولین فیلم های ترسناک زبان اصلی بود که تو زندگیم دیدم اونم بدون زیرنویس و فقط از روی تصاویر متوجه موضوع شده بودم که واقعا هم ترسیدم اما در ادامه مجموعه افت کرد و در نهایت سقوط! این قسمت ریبوت هم هیچ ربطی به پیچ اشتباه نداره و فقط اسمش روش هست وگرنه بیشتر شبیه همون Apostle 2018 بود.

5/10

Source Code (2011)

یک فیلم سفر در زمان کلیشه ای که معلوم نیست تکلیفش با خودش چیه و داستان و بازی ها خیلی متوسط هستن حتی جیک جیلنهال!

5/10

The Villainess (2017)

اکشن خالص ، درام ، خون و خون ریزی ، دوربین خاص ، نسخه کره ای و زنانه جان ویک ، انتقام ... انتقام و انتقام! حتما تماشا کنید ولی هشدار میدم که 5 دقیقه اول سرتون درد خواهد گرفت!

8/10
 
  • Like
Reactions: hitman68 and Evil

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر

196330
Fear and Loathing in Las Vegas 1998
3.5/10

تری گیلیگام پیرامون فیلمی که ساخته اظهار نظر می کند و می گوید: «فیلمی که ساختم می تواند در عین حال هم بهترین فیلم تاریخ و هم حال بهم زن ترین فیلم تاریخ قلمداد شود.» باید بگویم که سخن خود مولف مصداق معلوم ساختن وضعیت مخاطب پس از پایان اثر مذکور است. فیلم ترس و نفرت در لاس وگاس یک بازی دوست داشتنی، فرافکنی و کمی اغراق گونه از جانی دپ دارد که بیشتر جذابیتش مدیون آن صدای خاص اوست که از طریق ویس اوور حوادث را بازگو می کند. فیلمی قصه ندارد و همین مسئله برای فردی مثل من که دنبال اثری قصه گویی ست، درد آور است. دوربین گیج کننده که تنها در طول فیلم وضعیت آشفته دو شخصیتی را نشان می دهد که به جز غلت زدن در مواد مخدر و توهم زا، هیچ هدفی دیگری ندارند. درک گفته های راوی و شوخ طبعی هایش در همان قالب کتاب و شاید کتاب صوتی جذاب تر از تصاویر مضحکی باشد که گیلیام با ذهنی آشفته آن را به نمایش در آورده است. گویا اثر مذکور بعدها منبع الهام فیلمسازی در ایران می شود که محصول نهایی اش خرگیوش نامیده می شود!

 
Last edited by a moderator:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر