Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
156382
Twin Peaks Fire Walk With Me 1992
5/10

نمی گویم بی ارزش بود ولی چندان ساخت این پریکوئل برای پوشش خط داستانی فصل اول و مخلوطی از فضای تخیلی و سورئالیستیک فصل دوم ضروری نبود. به خوبی تمام جزییات قتل در فصل اول و دوم با دیالوگ های انتقال یافته شده شخصیت ها معلوم و آشکار شد. شاید جالب ترین قسمت داستان همان 15 دقیقه ابتدایی باشد که دو کارآگاه قصه درگیر پرونده قتل «ترسا» می شوند که اون هم ناگهان بسط نمی یابد و در اوج قصه ناگهان به سراغ زندگی آشفته، نیمه وحشت - نیمه روان شناسانه و گاهی اوقات تکراری لارا پالمر می رود ولی به شدت مشتاق شروع فصل سوم هستم.

برداشت من و سولات پاسخ داده نشده:

به نظرم فیلم هم پریکوئل و هم سیکوئل بود. هم به زندگی شخصی لارا پالمر پرداخت و هم به قتل ترسا و هم به وضعیت نامشخص دیل کوپر در دنیای بلک لژ (جهنم) که این سیکوئل است. تصاویر به من این را فهماندند که لارا پیش از مرگش از آینده دیل و بلک لژ خبر داشته و در رویاهاش میدیده و همان طور دیل که در اداره از پرونده ای که در آینده به اف بی او بهش می دهد را پیش بینی می کند! این فرشته همان فرشته خدا است که در سکانس پایانی تمام گناهان لارا را بخشید و راهی وایت لژ (بهشت) شد؟! سر دو مامور بیچاره چه اومد؟ آیا کسانیکه توی ون بودند دو مامور را کشتند و آن دو همان پیرزن و پسر بچه بوده اند؟ انگشتر چیست؟ دیوید بویی چی بود اومد وسط؟ در کل امیدوارم تو فصل سوم به همه اینا جواب بده!
 
آخرین ویرایش:

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,258
نام
محمد
MV5BYjMzOTNhM2UtZTQ5NC00OTlmLWJmMmUtOGMxYjZlY2MzMDQxXkEyXkFqcGdeQXVyNzI1NzMxNzM@._V1_SY1000_CR...jpg

In this Corner of the World

10/10

یکی از بهترین فیلم هایی که تابحال دیدم... تلخ، احساسی، زیبا!
اندازه Grave of the fireflies غمناک فکر نمیکنم باشه ولی بازم دوز غمش خیلی بالاست:((
اگه به اون علاقه داشتید حتما ببیند.

پ.ن: انگار کارگردان اش یک ورژن طولانی تر هم داده، که صحنه های بیشتری هم داره.
اشتباه من رو نکنید و اون ورژن رو بگیرید:/
 

Sir Daniel

کاربر سایت
Mar 22, 2017
1,101
خب 9 گانه استار وارز هم فرصتی شد تا بالاخره ببینم، البته 6 تا فیلم (سه گانه اصلی و پیش درآمد) رو 7 8 سال پیش وقتی نسخه بلوری اومد دیدم و خب باید بگم جزو اون دسته ایم که خیلی فن این سری نیست! حالام منتظر بودم تا سه گانه جدید کاملا پخش بشه و کل مجموعه رو یکبار دیگه ببینم
کلییت این 9 گانه که در یک کهکشان دوردست و ظاهرا در سال ها قبل اتفاق افتاده یه سری آدم و سفینه فضایین که یه مدام سر برقراری یه حکومت دیکتاتوری و دموکراتیک در کهشکان شون باهم در جنگن و تیرهای لیزری به هم پرتاب میکنن! :)) و حالا این وسط همون مفاهیم کلیشه ای و نخ نمای هالیوودی مثل خیر و شر به اون شکل کلاسیکش و ظهور شخص منجی هم به مجموعه اضافه میشه و درنهایت همه بدون نیاز به تماشای فیلم میدونیم که پایان این قصه چی میشه! (البته چندتا از به یادماندنی ترین شخصیت های سینما توی این مجموعه معرفی شد که به نظرم تنها نقطه قوت این مجموعه است)
به صورت خلاصه نظرم:
سه گانه اصلی به لحاظ کیفی نسبتا خوب و یکنواخت بود هر چند که قسمت آخرش بسیار کلیشه ای بود و پایان کودکانه ای داشت به نظرم. جلوه های ویژه توی این سری تقریبا یکی از ارکان اصلیشه که الان توی سال 2020 و مخصوصا توی نسخه بلوری خیلی توی ذوق میزنه و یه جورایی میشه گفت جورج لوکاس توی اون سال ها لقمه خیلی بزرگ تر از دهنش برداشته بود!
A New Hope 8/10
Empire Strikes Back 8/10
Return of the Jedi 5/10

من سه گانه پیش درآمد رو بر عکس نظر منقدین به صورت کلی بیشتر از سه گانه اصلی پسندیدم به چند دلیل:
اول اینکه جلوه های ویژه فیلم تازه به حدی رسید که فیلم بهش نیاز داشت و حتی دست کارگردان رو هم باز تر کرد.
دوم پختگی و پیچدگی بیشتر داستان نسبت به داستان ساده سه گانه اصلیه که بیینده مشتاق میشه ببینه چه اتفاقاتی Antagonist های اصلی سه گانه اصلی (دارف ویدر و امپراطور) رو ایجاد کرد
سومین دلیلم اینه که من عاشق ناتالی پورتمنم! و به نظرم اضافه شدن رومنس به این مجموعه یک بعد دیگه به این مجموعه داد.
در نهایت قسمت آخر این مجموعه رو بهترین فیلم کل این 9 گانه میدونم و به نظرم توی این قسمت از همه نظر به کمال رسید.
Phantom Menace 7/10
Attack of Clones 5/10
Revenge of the Sith 8.5/10

خب برسیم به سه گانه جدید این فیلم. (:|(:|
اول بگم که اگه سه گانه اصلی رو دیده باشید میدونید که در پایان Return of the jedi عملا خط داستانی فیلم بسته شد و فقط در صورتی که بخوایم شیر این مجموعه رو بدوشیم باید سه گانه جدید بسازیم! خب کدوم کمپانی ید طولایی در این زمینه داره؟! بله دیزنی! که با خرید امتیاز این مجموعه از جورج لوکاس تصمیم گرفت تا این 6 گانه رو نابود کنه.
به جرات میتونم بگم این سه گانه یکی از مزخرف ترین Sequel های تاریخ سینماست. خط داستانی و حتی کاراکترهای این سه گانه تقریبا یک کپی برداری بسیار ناشیانه و مضحک از سه گانه اصلیه! Protagonist این سه گانه ازونجایی که در دهه دوم قرن بیست و یکم بودیم طبیعتا باید یه دختر مستقل و قدرتمند باشه که همه مردا براش حکم Damsel in Distress رو دارن. جالبه نویسنده ها اینقدر عجله داشتند که شخصیت رِی از همون ابتدای فیلم اول کاملا آماده و ایده آل به نظر میرسه و به هیچ آموزشی نیاز نداره! بوی فرند این کاراکتر کی باید باشه؟! آفرین به شما، یک فرد سیاه پوست!
قدرت Jedi ها در این سه گانه مطابق نیاز کارگردان (جی جی آبرامز عزیز) تغییر میکنه، جایی طی الارض میکنن، جای دیگری ذهن خوانی میکنن، جای دیگری از دست هاشون الکتریسیته ساطع میشه، گاهی بدون هیچ لباس محافظی از سفینه خارج میشن میرن توی فضا!!! و سالم برمیگردن داخل سفینه، حتی مردگان رو زنده میکنن!! Wooow واقعا دوست دارم بدونم کی اولین بار این ایده رو آورد توی هایوود که افراد با دستاشون بتونن اشیارو جابه جا کنن، نیرو از نوک انگشتاشون ساطع کنن و ...؟!
این سه گانه کاملا شناسنامه خودشو گم کرده و شده تلفیقی از هری پاتر و ارباب حلقه ها. هیچ منطقی روی اعمال و تصمیمات کاراکترها وجود نداره و هیچ کدوم هیچ هویت مشخصی ندارن (چه تلاش خنده داری کردن تا Kylo Ren رو یه دارف ویدر جدید معرفی کنن!). یک مدام فقط سفینه ها لیزر پرتاب میکنن، انفجار، بوم بوم، دیالوگ های پوشالی و صدتا یه غاز و نهایتا هپی اندینگ. زنده باد دموکراسی!
در مجموع کلیشه های فیلمای هالیوودی توی این سه گانه بیداد میکنه فقط چرا هیچ کاراکتری به نمایندگی از جامعه مظلوم LGBT توی این سری نبود =((؟! (یا شاید من دقت نکردم؟)
نکته بسیار غم انگیز اینجاست که این سه گانه با بودجه ساخت 800 میلیونی نزدیک 4.5 میلیارد فروخته که نشون میده هالیوود توی یکی دو دهه اخیر سلیقه مخاطب عام رو تا چه اندازه تنزل داده و قطعا در آینده شاهد بلاک باسترهایی به مراتب ضعیف تر ازین سه گانه هم خواهیم بود.
من در آخر توی کل این سه گانه حتی 1 نکته مثبت هم پیدا نکردم و علتی که به قسمت اول هم یک دادم فقط به خاطر تجدید خاطره با یک سری از کارکترهای قدیمی و معرفی BB-8 :x بود.
در مجموع زباله به تمام معنا
Force Awakens 1/10
Last Jedi 0/10
Rise of Skywalker 0/10
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
160883
Eraserhead 1977
7/10

کله پاک کن آغازگر تراوش ذهن فراخیالی دیوید لینچ است. به نوعی تصویری سوررئالیست و فانتزی از نسخه کلاسیک کمدی عصر جدید چارلی چاپلین که این بار لحن انتقادش را با خلق موقعیت های غیر طبیعی و ترسناک و تا حدودی دردناک به نمایش می گذارد. انتقادی به دنیای صنعتی، کارگری و سرمایه داری. جالب است که در کله پاک کن نماهایی وجود دارد که شباهت زیادی به دنیای تویین پیکس است و به نظر می رسد که کله پاک کن، اولین تکه پازل لینچ برای خلق دنیای بی مهابای تویین پیکس است. کارگردانی که به خوبی مرز بین خیال و واقعیت را به تصویر می کشد و در اولین ساخته بلندش آن قدر بلند پروازانه قدم می بردارد که کوبریک را شیفته خود می کند.

 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
The Tax Collector 2020
دیوید آیر این فیلم رو کارگردانی کرده؟ وای، شایا لباف هم بازی کرده ... عجب شتی بود.
1/10

The Old Guard
تنها تفاوت باش با اتومیک بلوند این بود که چارلیز ترون برهنه نشد... نکته فان هم وقتی بود که در عین هالیوودی بودند میخواست به تراژدی برسه
1/10

The King 2019
تیموتی شالامی بازی کرده، ریتم کند و ارومی داشت. و از روی یکی از نمایش نامه های شکسپیر اقتباس شده که روایت یک داستان واقعی هست. در کل دوست داشتم ش تیموتی هم بلاشک ستاره بعدی مرد سینماست
3.5/10

The Vast of Night
یک فیلم علمی تخیلی که یاداور برخورد نزدیک از نوعه سوم اسپیلبرگ هست. شیمی که بین دو شخصیت اصلی برقرار میشه واقعا دلچسب هست. ولی ادا و اطفارهایی که کارگردان با دوربین و افکت ها در میاره شوآف و منفی کار کرده.
2.5/10

Palm Springs 2020
که بچه ها صفحه قبلی هم مورد لطف قرار داده بودنش، منم از فیلم بدم نیامد، زیادی هالییودی بود، علارقم پلات بینهایتی که دست نویسنده است داستان کوچیکی نوشته بود و پایان دلچسبی نداشت و باید جلوتر هم نشون میداد. بالاخره دلبر تد موزبی هم تو یک فیلم بلند دیدم...
1.5/10

An American Pickle 2020
خیارشور آمریکایی از سث روگن عزیز! البته این بار بیشتر از قبل دست روی مسائل دینی میذاره و سعی میکنه بیشتر با یهود و مسیحیت شوخی کنه. کمتر لحظات چرک داریم و حتی میشه بگیم نداریم و سعی کرده بیشتر به درام برسه. در کل بد نبود، ولی نه به تندی اثار قبلی ش هست و نه خیلی منفعل شده
2/10

LOVE 2015
یکبار دیگه این فیلم رو دیدم. نوئه چه کرده در هر ثانیه و شات فیلم فرم رو به رخ میکشه. کلایمکس نوئه لاو هست. تراژدی از جنس داستان مورفی و الکترا و پست مدرن تهی که نباید تهی باشه.
10/10

در کل روزهای خوبی برای سینما دوست ها نیست، باید برگردیم کلاسیک های قدیمی ببینیم. ژان پیر ملویل رو پیشنهاد میکنم
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
161291

We Need To Talk About Kevin 2011
5.5/10

کل فیلم زور می زند که اختلال شخصیتی فرزندی را نشان دهد که می تواند جامعه را به آشوب بکشاند ولی هرگز به بطن موضوع نمی رود که این اختلال ریشه اش کجاست؟ از جامعه است؟ از خانواده است؟ از محیط اطرافش است؟ فیلم ترکیبی از سکانس های فلش بک و زمان حال است که خوشبختانه تدوین به طوری است که می توانیم به وضوح تشخیص موقعیت دهیم. فرزندی زاییده می شود که رفتار غیرطبیعی دارد. بزرگ می شود لج و لجبازی می کند. لج و لجبازی که انتظار می رود با بدرفتاری مادرش (تیلدا سویینتن) اولین گام های شکل گیری اختلال شخصیتی ایجاد شود ولی شخصیت مادر هم چندان رفتار ناشایستی انجام نمی دهد که شخصیت فرزند را به دیوانگی وادارد. هرگز هم به مسائل روان درمانی هم کشیده نمی شود که این اختلال شخصیتی را کاملا از وسط بشکافد. با یک تصمیم پسر جو گیر شده و در مدرسه و در محیط خانه غوغا به پا می کند! سپس در پایان انتظار داریم که خود شخصیت پسر (ازرا میلر) دلیل این کارش را بدهد که در جواب نیز طفره می رود. فیلم صرفا منطقی جلو نمی رود و پیشینه پزشکی و روان شناسی قوی ندارد. در کل پیشنهاد می کنم که فیلم را ببینید چون بازی تیلدا بسیار خوب است.​
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
161664
Host 2020
4/10

جای تقدیر داره که راب سویج در اوج خستگی و نومیدی مردم از کرونا و قرنطینه خانگی، با کمترین بودجه فیلمی ترسناک تولید می کند. حرکتی که انجام داده شباهتی به کار سازندگان فیلم پروژه جادوگر بلر دارد ولی تفاوت فاحش این دو فیلم در این است که در فیلم Host چیزی به عنوان فیلم نامه وجود ندارد! قصه ای در کار نیست؛ یک عده شخصیت با نرم افزار Zoom دور هم جمع می شوند و یک مهمان ناخوانده هم به جمع شان اضافه می شود که با هم روح یا شیاطین احضار کنند. سپس مهمان می رود و شخصیت ها که انگار نفرین شده اند باید با این نیروی شیطانی دست و پنجه نرم کنند. کیفیت صدای فیلم بسیار پایین بود و بهتر است برای حس وحشت فیلم صدای بلندگویتان را بیش از حد بالا ببرید! فیلم حداقل که داستان ندارد ولی به خوبی مخاطب را در موقعیت های ترسناک (Jump Scares) قرار می دهد. گاهی اوقات جامپ اسکرها قابل پیش بینی هستند ولی باز هم جسم و روح مخاطب را قلقک می دهد. شاید اگر پیش زمینه و داستان چفت و بست داری پشت این موقعیت های تنش زا وجود داشت، ارزش فیلم بالاتر می رفت ولی در کل به عنوان اثری نیمه بلند (تنها 56 دقیقه است) قابل تحمل است.​
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
162191

Funny Games 2007
6/10

عقاید نهیلیسم و استفاده ابزاری از خشونت در این فیلم موج میزند. ریمیک فیلم «بازی های بامزه» یک فیلم نسبتا آرت هوس که در ابتدا آنا را به عنوان قهرمان قصه (با بازی بسیار طبیعی و خوب نیومی واتس) معرفی می کند ولی رفته رفته با قدرت نمایی شخصیت پاول (با بازی ریلکس مایکل پیت)، قهرمان تغییر می یابد و هانکه به هدف خود دست پیدا می کند؛ فریب مخاطب! در این فیلم هرگز نباید به دنبال علت خشونت رفت و هرگز هم نباید انتظار انتقام شخصیت های گروگان گرفته باشیم. فیلم دقیقا شبه اینتراکتیو است که پاول با مخاطب از طریق شکستن دیوار چهارم، همذات پنداری می کند و تا حدودی ما را هم به چالش می کشاند و حتی روی اعصاب مخاطب می رود. درونمایه فیلم که به طور عریان ترویج خشونت است، بر ضد جریان فیلم های امروزی حرکت می کند. تماشای این فیلم در این روزها که خشونت زیاد (چه از نظر فیزیکی و چه از نظر جنسی) منع می شوند، سم است!​
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر