Playstation Vs Xbox

نظر شما در مورد قیمت کنسول های XSX و PS5


  • مجموع رای دهنده‌ها
    222
  • نظرسنجی بسته شده است .

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,594
نام
امید
سلام

از اونجایی که به پایان نسل حاضر کنسول ها خانگی نزدیک میشیم و با در نظر گرفتن اینکه کَل کَل بین طرفداران دو کنسول سونی و ماکروسافت به اوج خودش میرسه و در تاپیک های مرتبط یا غیر مرتبط برای ترول و طرفدارای از کنسول خودشون پستهای زیادی ارسال میکنن، تصمیم گرفته شد تاپیکی ایجاد کنیم برای بحث و مقایسه کلی دو کنسول سونی و ماکروسافت

در مورد قوانین این تاپیک هم باید بگم فقط وَ فقط توهینی در کار نباشه، البته اینم در نظر بگیرید وقتی حرفی میزنید تحمل شنیدن جوابش رو داشته باشید و اینکه جواب به مزاج شما خوش نمیاد دلیل بر توهین بودنش نیست

اینکه پستی توهین آمیز یا نه توسط ناظمین و مدیران سایت بررسی میشه.

وجود این تاپیک لازم بود چون کل کل های بین طرفدارهای کنسول ها جزو جدایی ناپذیر دنیای گیم هست و با در نظر گرفتن اینکه تقریباً زمان کمی تا معرفی و انتشار کنسول ها باقی است این تاپیک میتونه فضای مناسبی برای این نوع بحث ها باشد.


مشخصات:

133171

پست اول و قوانین به مرور بروز خواهد شد

موفق باشیم‌.
 
Last edited by a moderator:

Heska

www.hessamshar.com
کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,608
نام
Hessam
یک مثال خوب که چطوری سینمایی کردن یک بازی رو به گند میکشه RDR2.
RDR2 از نظر روایت، شخصیت پردازی و دنیایی که خلق کردن شاهکاره ولی گیم پلی و دیزاین مراحل بازی رسما تو دیوار بودن. از زمان GTA 4 اینا هنوز گانپلی بازی رو عوض نکردن متکی بودن به Auto Aim. هیچ ازادی عملی تو مراحلش بهت نمیداد تا بتونن اون حس سینماتیک بازی رو نگه دارن. انیمیشن های کند و اعصاب خورد کن که باز بخاطر واقعی گرایانه کردن بازی انجامش دادن. بعد همین استدیو وقتی میاد نمره 9 و 10 میگیره نمیاد بازی بعدیش تغییری ایجاد کنه همین لول دیزاین اشغال باید تو GTA 6 هم تحمل کنیم
یک ویدیو خوب هست که بهتر توضیح میده این قضیه رو که پیشنهاد میکنم ببینید:
 

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,594
نام
امید
بذار اصلاح کنم حرفت رو:

فن بویی یعنی وقتی سازنده و کلا آدمای با سابقه و بزرگ شرکت محبوب خودمون رو بخاطر فن بویی خودمون و به محض خارج شدن از اون شرکت، لوزر، بازنده و هیچی ندون بدونی:D
اتفاقا فن بوی بودن به شدت مشکل داره و باید درمان بشه. فن بودن مشکل نداره. تفاوت این 2تا رو خوب بدونیم:D
بخش اول حرفت رو متوجه نشدم دقیقا منظور الان به کیه :D ، ولی هر کسی اشخاص مهم رو ببره زیر سوال با احتساب اینایی که گفتی فن بوی محسوب میشه حالا شرکت رقیب خودی فرقی نداره :D
 

only sony

کاربر سایت
Apr 9, 2011
3,090
نام
رامین
نه بابا پول چی؟ الان مثلا به کوروش پول داده بودن که تامی فیشر رو اینجا بولد کنه؟ :D یا به تامی فیشر پول دادن که اینطوری همه چیز رو ببافه به هم؟ :D یا به تو پول دادن که یه خبر رو انگلیسی و فرانسه و ایتالیایی و .... اینجا بفرستی؟ :D یا به رومل پول میدن بشینه ترجمه کنه این اخبار رو از زبانهای مختلف؟ :D نه والا

اینهایی هم که میشینن گاتی انتخاب میکنن یا نقد میکنن هم همینن دیگه آدمن :D فرق زیادی نیست بین شما و اونا :D
رسما گودرزو ربط دادی به شقایق :-j

دیگه اوج منطقتون همینه دیگه ، کاریش نمیشه کرد :D
 

Safety & Peace

Я!5Ξ UP
کاربر فعال
Sep 4, 2011
11,952
نام
تونی آلمِیدا
بخش اول حرفت رو متوجه نشدم دقیقا منظور الان به کیه :D ، ولی هر کسی اشخاص مهم رو ببره زیر سوال با احتساب اینایی که گفتی فن بوی محسوب میشه حالا شرکت رقیب خودی فرقی نداره :D
خطاب به یه عده خاص که یه سری سازنده با کارنامه کت و کلفت رو به محض خارج شدن از شرکت مورد علاقه-شون، عین خیار میفروشن:D متاسفانه توی بازیسنتر هم زیادن:D
 

only sony

کاربر سایت
Apr 9, 2011
3,090
نام
رامین
برو هر وقت جواب درست داشتی بعد بیا :D امروز ورژن‌های چینی و کره‌ای بذار برامون منتظرتم :D
جواب درست ؟ بیخیال بابا، مرغ پخته به متنی که نوشتی خندش میگیره . :D

نه میرم از کانالای یوتیوب PS فن مصاحبه میارم حال کنی :))
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,036
خب مثل اینکه یه بازیساز هم رفته سراغ IGN و نظرات خودش در مورد XSX و PS5 و سرنی رو ارائه داده :D

اقا مگه برج ایرانیه که ری کنه؟! :D بیس قضیه ثابت حالا بهترین سیستم عامل رو داشته بشی تا خرتناق هم بهینه باشه بازم بیس ثابتٍ :D. اون 9.2 ترافلاپ با هیچ جادوی بیشتر نمیشه.
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
930
سرنی دروغ گفته :))
PS5's 3D Audio Technology Even Has Dolby Atmos Excited

Despite the slightly barbed disagreement on utilisation, Dolby Atmos was generally very optimistic about Sony’s efforts. “We are excited to hear that Sony has committed to an evolution of its audio by establishing a bona-fide 3D audio platform for the PS5,” it concluded. “Tempest is not only a great name, but a great reference to one of our favourite arcade classics, as well.”​
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
410
نام
امير
یک مثال خوب که چطوری سینمایی کردن یک بازی رو به گند میکشه RDR2.
RDR2 از نظر روایت، شخصیت پردازی و دنیایی که خلق کردن شاهکاره ولی گیم پلی و دیزاین مراحل بازی رسما تو دیوار بودن. از زمان GTA 4 اینا هنوز گانپلی بازی رو عوض نکردن متکی بودن به Auto Aim. هیچ ازادی عملی تو مراحلش بهت نمیداد تا بتونن اون حس سینماتیک بازی رو نگه دارن. انیمیشن های کند و اعصاب خورد کن که باز بخاطر واقعی گرایانه کردن بازی انجامش دادن. بعد همین استدیو وقتی میاد نمره 9 و 10 میگیره نمیاد بازی بعدیش تغییری ایجاد کنه همین لول دیزاین اشغال باید تو GTA 6 هم تحمل کنیم
یک ویدیو خوب هست که بهتر توضیح میده این قضیه رو که پیشنهاد میکنم ببینید:
من به طور کلی فکت صادر نمی‌کنم که سینمایی بودن به نفع بازی ظاهر شد یا به ضررش ولی خب تو این بازی راک‌استار تونست به یک سطح جدیدی از شخصیت پردازی استاندارد برسه ‌که من از یک جایی به بعد، شر شر اشک می‌ریختم فقط و آرتور یک شخصیتیه که هنوزه که هنوزه تو ذهنمه.
از اول راه gta با Red Dead جدا بود و صددرصد راک استار متوجه میشه که Gta6 نباید به این شکل باشه ولی امیدوارم که لااقل تو شخصیت‌پردازی همین روند Read dead رو میش بره نه مثل نسخه پنج.
از طرفی من نسخه اول رد دد رو خیلی وقت پیش بازی کردم ولی اونطوری که یادم میاد تو مراحلش آپولو هوا نمی‌کرد.
بعد یک چیز دیگه‌ای هم که تو سینمایی کردن بازی مهمه، حفظ تعادله طبیعتا.
حقیقتش به عنوان کسی که دو بار نسخه دوم رد دد رو تموم کرده ، به نظرم انیمیشن‌های کند بازی بعد از یک مدتی دیگه به چشم نمیومدن.
 

LiFE iS 5TrAnG3

⏎千ㄖ尺 乇ᐯ乇尺
ناظم انجمن
Feb 22, 2011
14,595
نام
∂αнмα
این رو هم نمیخواد با MGSV مقایسه کرد با نسخه‌های قبلی GoW که دوربین همیشه در یه موقعیت خوب بود برای جنگ هم میشه مقایسه کرد یا خیلی از بازی‌های دیگه تو همین سبک :D
بازی کلا دوربینش رو تغییر دادن قرار نیست که تا ابد و دهر از همون دوربین استفاده بشه که ؟ هر سازنده بسته به سلیقش یـ دوربین استفاده میکنه در مورد اشراف دوربین هم سانتا اومده بود دو روش واسه پوشش این قضیه گذاشته بود فلش های جهت دار در کنار هشدار دادن های Atreus و میمیر فقط کافی بود به این دو تا توجه کنی یـ دونه دمیج هم دریافت نمیکردی

سنوا هم همین حالت رو داره و خیلی بیشتر از اینکه یه بازی اکشن باشه یه بازی داستانی هست بر عکس مثلا یه بازی مثل DmC که کلا در مورد اکشن هست یا همین بلدینگ اج :D
خوب بحث اینه این قضیه صرفا چیز بدی نیست یـ جوری میخواید جلوه بدین انگار مثلا صحنه های سینمایی با کیفیت نکته منفی حساب میشن حالا باز خوبه GOD یـ سیستم کامبت به شدت وسیع داره ولی خوب کی به کیه چهار تا باس اسکریپت شده که تو هر بازیی شما میتونی مثلش رو پیدا کنی رو مثال میزنیم !!! اصلا هم نه انگار که بازی سیستم کامبت به اون غولی داره !!
کلا همیشه یه Trade-off بین انیمیشن بهتر و نرم تر یا واقعی تر یا دوربین سینمایی و اکشن سریعتر وجود داره معمولا :D
اکشن سریع میخوای ؟ این پیک اکشنی هست که یـ بازیی مثل GoW به اصطلاح سینما زده با دوربین ناکارآمد میتونه بده سیستم کامبت بازی شاید اندازه هک اسلش های بازار نباشه ولی از نسخه های کلاسیک خیلی سریع تر و عمیق تره



رفتن تو این مسیر هم فکر نمی‌کنم کار چندان سختی باشه کما اینکه 343 خواست با هیلو 4 حالت سینماتیک و کاتسین‌های این گیم و گیم پلی کنترل شده این حس رو بیاره تو بازی که آورد ولی در نهایت با اعتراض طرفدارا روبرو شد چون کنترل بازی رو از کاربر گرفته بود در اون بخش‌ها :D
خوب پس با این حساب یـ عجی مجی سازنده ها میگن و راحت سبک و دوربین بازی رو تغییر میدن ؟ اینی که بری تو مسیر X پا بزاری کار شاخی نکردی کار شاخ رو اون وقتی میکنی که بالانس و کیفیتش رو در حد مطلوبی نگه داری همین پارسال کوالیشن مثلا اومد از رو GOW الهام گیری کنه که قشنگ نشون داد فقط میخواست همینجوری گذری یـ کپی خشک خالی از روش بزنه نه عمق خاصی داشت نه چیزی بعد جالبه همین قضیه قایق سوار که اون اقا تو بوق کرنا کرده بود یـ مدت توی تاپیک GoW رو هم پیاده سازیش کرده بودن LOL به جای قایق اسکی سواری میکردی اینجا ولی خوب اون به سینما زدگی GoW دامن میزد این طرف مشکلی نداشت دیگه به سطح نویسندگی دیالوگایی که رد و بدل میشدن بین دو بازی کاری نداریم :))
اینکه بشینی یه فرمول رو برای بازی سینگل طراحی کنی و هر جا هم دلت خواست تغییرش بدی کار به مراتب آسونتر هست تا اینکه یه فرمول برای گیم پلی طراحی کنی که هم تو مولتی (چند نفره) جواب بده و هم در بخش داستانی و خب دست سازنده‌ رو هم محدودتر میکنه بالطبع و خود سانتامونیکا هم این کار رو خواست بکنه تازه نه PvP نتیجش شد GoW:A :D
راست میگی کوالیشن به همین فرمول قدیمی ادامه بده که آینده به شدت روشنی در انتظار گیرز ـه :D
 
آخرین ویرایش:

Un_Tlou

کاربر سایت
Jul 27, 2019
778
یه عده کلا فراموش کردن هدف از پیشرفت سخت افزار چی بود؟
الان هدف اون 12 ترافلافل مایکرو چیه؟
دقیقا همینه که مرز بین گیم و سینما شکسته بشه و شما موقع تجربه بازی رسما حس کنی تو یه فیلم حضور داری !
تا یکی دو دهه آینده عملا شما موقع تجربه بازیا همچین حالتی خواهی داشت و دیگه مرزی بین گیم و سینما نمیمونه همه گیما تبدیل میشن به فیلم سینمایی هرچند همین الانم 90 درصد گیما در همین راستا دارن حرکت میکنن
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
905
اینایی که هر جا حرفی برا گفتن ندارن سریع میپرن به DS میگن سینما زده هستش و محتوا نداره کوجیما میخواسته فیلم بسازه، اینا خیلی گناه دارن:D باهاشون کاری نداشته باشید:D دست خودشون نیست عادت کردن بازی نکرده فکت بدن:D البته مشکلات قدیمیشون با کوجیما رو یادمون نرفته زخم کهنه دارن:D
هرکسی که DS رو زده و باهاش ارتباط گرفته میدونه که گیم پلی بازی اتفاقا نقطه قوت اصلیشه و بسیار حساب شده و پیچیده و سرگرم کننده هم هستش. حالا بیا اینا رو توجیح کن که قضیه چیه اصلا:D
 

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,594
نام
امید
آقا دوربینای اول شخص، دوم شخص و سوم شخص رو از تو بازیها جمع کنید، همه شخصیت هارو لال کنید که هیچ دیالوگی نگن، داستانی در کار نباشه اصلا هیچ کاری نکنید، فاصله سینما و بازی باید به طور کل منحل شود :D خوبه حالا ۲ ترافلاپس بالاتر xsx در حالی که فعلا نه عرضه ای در کاره نه چیزی، اگه مثلا سونی کنسول نمیداد معلوم نبود چیا میشنفتیم اینجا:D
 

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,526
نام
Sajjad
به نظرم انیمیشن‌های کند بازی بعد از یک مدتی دیگه به چشم نمیومدن.
میدونم قبلا هم با هم بحث کردیم ولی اتفاقا انیمیشن های واقع‌گرایانه بازی اولش حس خفنی به ادم میداد ولی بعد از یک مدت میرفت رو مخ:D انیمیشن هرچی واقع گرایانه‌تر بشه، کنترلت روی کارکتر کمتر میشه، از اینور اسبت میخواستی بری اونور نیم‌ساعت طول میکشید:D از این ور کمپ میخواستی بری اونور نیم‌ساعت طول میکشید، که من به شخصه ترجیح میدادم از بیرون کمپ رو دور بزنم:D این مدل سینمایی کردن بازی دقیقا ضربه میزنه به گیم‌پلی
 

Frobary

Return of the King
مدیر انجمن
Jun 6, 2007
28,221
نام
محمد
یه عده کلا فراموش کردن هدف از پیشرفت سخت افزار چی بود؟
الان هدف اون 12 ترافلافل مایکرو چیه؟
دقیقا همینه که مرز بین گیم و سینما شکسته بشه و شما موقع تجربه بازی رسما حس کنی تو یه فیلم حضور داری !
تا یکی دو دهه آینده عملا شما موقع تجربه بازیا همچین حالتی خواهی داشت و دیگه مرزی بین گیم و سینما نمیمونه همه گیما تبدیل میشن به فیلم سینمایی هرچند همین الانم 90 درصد گیما در همین راستا دارن حرکت میکنن
گیم قرار نیست بشه فیلم سینمایی :D به نظر من نه GoW و نه RDR2 هیچ کدوم از اصل گیم بودن فاصله نگرفته بودن. فقط GoW اومده ۴ تا المان جدید گیم پلی رو کرده و همش رو به بهترین شکل ارائه میده، RDR اومده ۲۰ المان قدیمی رو کرده که هیچ کدوم دیگه اون جذابیت سابق رو ندارن. مشکل RDR2 برای من سینمایی بودنش نبود، اتفاقا نسخه قبلی هم سعی داشت یه فرم سینمایی خاصی ارائه بده که موفق هم بود ولی در کنارش یه گیم پلی جذاب واسه سال ۲۰۱۰ داشت. RDR2 به راحتی کسل کننده ترین و خطی ترین بازی بزرگ این نسل بوده (صرفا تو مبحث گیم پلی)، یعنی دیگه کم مونده بود رو سر دشمن ها هم شماره بزارن و بگن باید به ترتیب اینا رو بکشی lol این قضیه هم نه به خاطر رفتن به فرم سینمایی بلکه به خاطر محافظه کاری راکستار برای از دست ندادن فن بیس اصلی اش بوده که به فرم گیم پلی GTA V عادت داشتن. اینم بگم RDR2 تو یه سری مسائل مثل داستان و شخصیت پردازی و طراحی دنیا و پویایی و خیلی موارد دیگه تو سطح خیلی خوب تا بی نقص قرار داره، ولی تو گیم پلی عقیم هست :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 16, مهمان: 2)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟