Persona 5 | PS3

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,822
نام
بردیا دلوشی
Atlus has announced that Persona 5 will release for Japanese PS3s in the winter of 2014. No gameplay was shown, but the reveal trailer showed a crimson image of shackles laying beside chairs.​


011-24-2013%203-21-28%20PM_29261138529390741611.jpg


720



بازی پرسونا 5 بالاخره بعد از سال ها انتطار رونمایی رسمی شد !‌

با تشکر از FLAWL3SS علی !
 

AsaraymA

IchibaN
کاربر سایت
Apr 9, 2007
1,003
نام
آریا
^^

ساده بخوام بگم، نه به هم ربطی ندارن...

یعنی شبیه بازی‌هایی مثل MassEffect که داستان دنباله داره یا حتی بازی مثل Metal Gear Solid نیست...

هر بازی داستان و شخصیت‌های خودشو داره...

البته یک چیزهایی توی Universe بازی تو همه شماره‌ها یکیه... ولی مسئله‌ای نیست که تازه واردهارو گیج کنه

در کل خیلی راحت میتونی اولین نسخه پرسونایی که تجربه میکنی همین شماره 5 باشه (البته شماره‌های قبلی مخصوصاً 3 و 4 انجامشون از واجباته)

من خودم از شماره 3 شروع کردم و بعد 4 و بعدم 1 و 2 که رو PSP ریمیک کردن... هیچ مشکلی هم برای ارتباط با داستان و بازی نداشتم.
 

'!|SNAKE|!'

کاربر سایت
Sep 4, 2011
725
نام
Soroush
در عالی بودن بازی شکی نیست اما خیلی زمان این سری بازی طولانی هست ! 200 ساعت مبارزه و مدرسه رفتن رو درس خوندن و هزار انفعالات دیگه ...
واقعا علاقه باید داشت که این همه وقت گذاشت...

- - -ویرایش - - -

این بازی شخصیتا و داستاناش تو شماره های مختلف به هم ربط داره یا نه؟ من هیچ کدومشونو بازی نکردم تا حالا :d
600 ساعتی وقت میخواد تا نسخه ی 1 تا 4 رو تموم کنی تازه بدون نسخه های فرعی ...وقتشو داری بسم ا...:d
 

account240

کاربر سایت
Oct 4, 2012
860
600 ساعتی وقت میخواد تا نسخه ی 1 تا 4 رو تموم کنی تازه بدون نسخه های فرعی ...وقتشو داری بسم ا...:d
از اونجایی که داستاناش خیلی به هم ربطی نداره (طبق صحبت های AsaraymA) وقتشم داشته باشم نمیرم بازی کنم چون حوصلشو ندارم :d
در کل به نظرم ارزششو نداره که برم از اول بازی کنم (مخصوصا که نسخه های اولی از نظر گرافیک دیگه تعطیله :d) ولی اگه داشت شاید بازی میکردم :d (همونطور که برای MGS اینکارو کردم :d)
 

mac man

کاربر سایت
Nov 2, 2010
3,505
در عالی بودن بازی شکی نیست اما خیلی زمان این سری بازی طولانی هست ! 200 ساعت مبارزه و مدرسه رفتن رو درس خوندن و هزار انفعالات دیگه ...
واقعا علاقه باید داشت که این همه وقت گذاشت...

WTF؟؟؟؟200 ساعت؟؟؟؟diablo 3 کمتر بود
 

Phantom Thief

کاربر سایت
Dec 7, 2011
972
نام
Parsa
p5_thumb.jpg

درود:d

در ماه December شماره ي جديد مجله ي رسمي Persona به نام Rebrith منتشر شد.در اين شماره مطالب گوناگونی درج شده بود از جمله مصاحبه با آقاي Katsura Hashono(کاگردان سری Persona) كه به تازگي توسط يكي از كاربران Tulmbr ترجمه شده است.مصاحبه ی کامل را میتوانید در زیر ببینید:
مجله ي Famitsu:اول از همه مهم ترين چيزي كه ذهن طرفداران رو درگير كرده تصوير تبليغأتي اين بازي هست.اين تصوير بيانگر چه چیزی است؟
Hashino:به خاطر اين كه ما مي خواهيم به طرفدارانمان بگوییم پديديده اي در راه است،اين تصوير را منتشر كرديم.همان طور كه همه ی ما ميدانیم،به زمان نياز داريم تا بازي را به شكل كامل ارائه بدهیم.واضح تر بگویم،به نظر من در جهان امروز به اندازه كافي إنسان خسته و مايوس از زندگي وجود دارد كه به بن بست رسيده اند و به گونه ای به جهان زنجير شده اند كه نمي توانند خود را از ان برهانند.Persona 5 از اين زاويه به ازادي نگاه كرده كه در جهان واقعي قابل لمس نيست.من مي خواهم كه ان ها(گیمر)از طريق بازي كردن به اين حس ازادگی دست یابند.اگر از اين زاويه به تصوير نگاه كنيم مي بينيم كه ما همگي منتظر رسيدن به اون لحظه ازادي هستيم.
Famitsu:أيا لزوما اين تصوير بيان گر تم بازي است؟
Hashino:دقيقا و به همين خاطر با طراحمون روي این تصویر كار كرديم تا بتونيم تم بازي رو از طريق تصوير بيان كنيم.مخصوصا پايبند ها كه در اين تصوير مي ببينيد نماد هاي مهمي هستند.پايبند نماد زنجير و صلب ازادي حركت و روند رو به جلو است كه ما مي خواهيم بگوييم انسان امروزه در شرایط خود زنجير شده و قدرت حركت به سمت جلو از او گرفته شده است.همچنین ان تصویر براي ما به عنوان بازيساز سمبلیک است.سمبلي كه نشان ميدهد ان ها(گيمر ها)مي توانند در هر مرحله زنجير را پاره كرده و به مرحله بعدي وارد شوند.اين تصوير تبليغأتي به شكل گويایی فلسفه ي خلاقانه نهفته در بازي را بيان مي كند.كه اين تم حركت رو به رشد انسان به سمت ازادی را نشان مي دهد
Famitsu:علاوه بر صندلي و پایند،رنگ قرمز نيز بيننده را تحت تاثير قرار مي دهد.ايا منظور خاصي از به كار گيري رنگ قرمز در اين تصوير تبليغأتي داريد؟
Hashino:البته.براي Persona 3 از رنگ ابي استفاده كرديم و براي Persona 4 نيز از رنگ زرد استفاده كرديم و الان نيز Persona 5 را به رنگ قرمز در مي اوريم.همون طور كه همه مون ميدانيم،رنگ قرمز چشم را أذيت ميكند و با همين رنگ ما ميخواهم به همه بگيم این بازی خیلی هم راحت نیست(خنده)
Famitsu:مطمئنا طرفدار با كليت بازي مشكلي ندارند و منتظرند که ببینند که زمانی که این بازی منتشر بشود در نهايت چه نوع بازي خواهد بود.
Hashino:كساني كه Persona 3 & 4 رو بازي كردند با ماهيت Persona 5 مشكل نخواهند داشت و مطمئن باشند كه با اين بازي هم ارتباط خوبي خواهند داشت.خيلي از بخش ها نيز همون جوري هست كه طرفداران انتظاره رو دارند و شخصيت هاي اين بازی کسانی هستند كه أفراد ديگري را رو به قل و زنجير مي كشند و با بازي Persona 5 ميشه به اين احساس رسيد كه بر قلبه با اين شخصيت ها احساس ازادي خاصي به گيمر دست خواهد داد كه و به زندگي ادامه بدند و به همين خاطر من اميدوارم موقعي كه بازي منتشر شود گيمر ها ان را بازي كنند و به راحتي به اين نتيجه برسند
Famitsu:پس نظر شما اینه كه اين بازي استخان بندی نسخه های قبلی رو با نگاه ویژه تری ارایه میده؟
اقاي Hashio:هم بله و هم خير.من از قبل به این نتیجه رسیدم که کلید ساختن یک بازی خوب اين است که بتوانی در نهایت سادگی افراد زیادی رو به دور هسته مرکزی تم بازی جلب کنی.برای مثال ایده ی اصلی Persona 3 & 4 این بود که شخصیت ها دور هم جمع شوند و یک جامعه ای رو تشکیل بدهند.این جاست که بازیکن می تواند یک نوع ازادی را که در زندگی خود نتوانست به شکل کامل احساس کند را در این بازی احساس کند.این ایده با نظر داشتن اینه که مردم چطور با تصور کردن و نزدیک شدن به چیز تو زندگیشون میبینن بوجود اومد.زمانی که شما بچه هستید اعتقادات و باور هایی دارید که ریشه عقلانی ندارند و شما بدون هیچ منطقی ان ها را می پذیزید.ولی با گذشت زمان این اعتفادات و باور ها تحت تاثیر سخنان و اندیشه های دیگران قرار می گیرند.ايده ي ازادي كه ما در Persona 3 & 4 قرار داده بوديم،مربوط به خود باوري بود.
اما در Persona 5 ما در مورد نوع دیگری از ازادی صحبت می کنیم که با آزادی مطرح شده در دو نسخه قبلی از نظر ایده ی تفکری با هم متفاوت است.ما به عنوان یک تیم بس از بررسی کار های گذشت به ایده و تفکر جدیدی رسیدیم که انرا به بازی Persona 5 ارائه کردیم.هم اكنون ما در ژاپن زندگي مي كنيم.جايي كه هم نو جوانان و هم بزرگ سالان از نبود چنين ازادي رنج مي برند.جهان امروزي،جهاني نيستش كه به شما اجازه بده كه به هر چيزي كه بخواين برسيد،انجام دهيد و همون گونه كه دوست داريد زندگي كنيد.مردم بايد مراقب قدم هايي كه بر ميدارند و اتفاقاتي كه دور ورشون ميفته باشند و از نظر من در اين نوع زندگي خبري از ازادي كامل نيست.
ما مي خواهيم كه ان ها(گيمر ها)بازي ما را انجام دهند و به حسي برسند كه در اين جامعه كاملا أزادانه عمل مي كنند.البته نيازي نيست كه براي درك بازي در مورد فلسفه ي بازي فكر كنيد.با اين كه Persona 5 داراي فلسفه ي بزرگي است ولي Persona 5 در أصل براي سرگرمي ساخته شده است.اين ارزوي من است كه مردم بدون اين كه در مورد فلسفه ي بازي نگران باشند،منتظر ان باشند.

منبع 1
منبع 2

این اولین باریه که همچین مطلبی رو ترجمه میکنم.اگه مشکلی داشت به بزرگی خودتون ببخشید!:d
با تشکر از Armin.jrpg
 
آخرین ویرایش:

AMIN-1399F

خوشا فریاد زیر اب
مدیر انجمن
Oct 29, 2011
5,421
نام
امین
از اونجایی که داستاناش خیلی به هم ربطی نداره (طبق صحبت های AsaraymA) وقتشم داشته باشم نمیرم بازی کنم چون حوصلشو ندارم :d
در کل به نظرم ارزششو نداره که برم از اول بازی کنم (مخصوصا که نسخه های اولی از نظر گرافیک دیگه تعطیله :d) ولی اگه داشت شاید بازی میکردم :d (همونطور که برای MGS اینکارو کردم :d)
بنظرم حیفه از دست بدی.
شماره 4 رو روی ps2 بازی کن .. 200 ساعت هم نمیخاد تو 50 ساعت میتونی درست و حسابی تمومش کنی.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر